שלום אני חדש פה

אולי תיתן לי דוגמה לסולם כזה...

מה שאני מכירה מכל שנותי זה ש-7 ו-9 הם הדרגות שמצטרפות לאקורד (בנוסף על הדרגות 1, 3 ו-5). כלומר- C7 מורכב מ:דרגה 1 - דו, דרגה 3 - מי, דרגה 5 - סול, דרגה 7 - סי במול (כשזה דומיננט-ספט). למעשה אקורד זה יהיה לא בשיר בסולם דו מז'ור אלא בשיר בסולם פה מז'ור (כשבעצם דו היא הדרגה ה-5, אבל נראה לי שאני מבלבלת אותך בדברים שלא קשורים)... פשוט תן לי דוגמא של "סולם 7" או "9" כפי שהמורה שלך לימד אותך (תכתוב לי את הצלילים) ואני אראה מה אני מבינה מזה.. נועה.
 

slowhand1

New member
אויש דאמ...אני לא שולט בטווים..ו..

אני נוסע לשבוע אבל מחר יש לי שיעור על הבוקר אז אני אבקש ממנו את הצלילים..באמת אני חושב שלא יזיק להתחיל ללמוד תוים..
 
כן, רצוי... ../images/Emo6.gif אז איך למדת?

פשוט את שם הסולם ואיזה אצבע שמים על איזה שריג?
 
מה לא עושים בשביל חיים קלים ../images/Emo13.gif

סתם.... אכן יש בפשטות של השיטה הזאת משהו גאוני, אבל לדעתי אם רוצים להתקדם קצת מעבר - אין מנוס מללמוד לקרוא תוים. ואני מציעה לך עוד הצעה: לכשתרגיש בטוח בקריאת תוים בנגינה בגיטרה תנסה לשיר אותם, סתם לתרגיל, עם שמות הצלילים (סולפג'). זה מאד משפר את הקריאה וההבנה של המוסיקה, שלא לדבר על מיתרי הקול... :-* נועה.
 

Ohad18

New member
היייי../images/Emo70.gif ../images/Emo46.gif

גם אני לא יודע תוים
(
) והאמת שאפשר להסתדר עם זה די טוב... למרות שנראה לי שאני אתחיל עוד חודש חודשיים ללמוד תוים...
 
תגדיר "להסתדר" ../images/Emo13.gif

אני בטוחה שאתה גיטריסט (גיטריסט, נכון?) מעולה, וששיטת הטאבים, כפי שאמרתי, יש בה את הגאוניות שלה, אבל עובדה שהיא רלוונטית רק לגיטריסטים. אם רוצים להכיר רפרטואר מעבר לגיטרה, לנתח יצירות וכו' - אין ברירה! חייבים ללמוד תוים. השאלה זה מה רוצים לעשות... וזה כבר ההחלטה שלך
 

Ohad18

New member
צודקת...

להסתדר זה להבין מה אתה עושה בסולמות, חוצמלדעת שהאצבע שלך נמצאת על השריג השלישי במיתר השני.
 

slowhand1

New member
בול מה שהמורה שלי אמר לי...

הוא פתח לי חוברת של חלילית והתחיל לשיר איתי תוים..:) עדיין מעניין אותי אם זה כ"כ קריטי לדעת לקרוא תוים?
 

קטטוניה

New member
טוב,

אני מניחה שאתה לא מנגן מוסיקה קלאסית, אחרת לא היו מניחים לך לשאול לגבי התוים. אבל גם במוסיקה קלה חשוב לדעת תוים. מרווחים ותוים הם חמרי היסוד של המוסיקה הן מבחינת שמיעה, שלא לדבר על הלחנה ונגינה. אפילו בשביל להכיר את הכלי טוב אתה צריך תוים, שלא לדבר על אלתור, קומפוזיציה, שירה וכו'. מסכימה עם המורה שלך. אבל שיקנה ספר סולפז'.
 
ספר סולפג'- ניתן לקנות בכ-35 ש"ח

בחנויות "כלי זמר" ושאר חנויות מוסיקה ותוים... מומלץ! למתחילים אפשר לקנות את "סולפג' דה סולפג'" ברמה 1A. (זו חוברת צהבהבה כזו - כל מוכר ידע על מה אתה מדבר) - זה באמת אם אתה רוצה להשקיע... אבל ת'כלס אתה יכול ללמוד סולפג' מכל שיר/קטע שכתוב בתוים, כמו שכבר אמרתי למעלה...
 

גאיה55

New member
אוי הזכרת לי נשכחות מגיל שש,מאי יול

יולי, מענין אותי לשמוע על השכלתך המוסיקלית הרשמית,נראה שאת מבינה יפה מאוד בתיאוריה, כלבבי. אני אישית - במקור פסנתרנית בוגרת אקדמיה ועוד שנה ניצוח מקהלות בלוינסקי, וכרגע מנצחת על מקהלה ענקית בת 60 איש, גם מלווה אותם וגם מעבדת. כן, צריך לדעת תוים בשביל זה. אשמח לדעת עוד עליך. תודה גם נועה..
 
אז ככה...

בגדול - התחלתי בגיל 8 לנגן בכינור (מאוחר יותר עברתי גם לויולה) ולשיר במקהלת ילדים ונוער בצפון הרחוק, ואח"כ באנסמבל שהורכב ממספר בנות שהתגייסו לצבא ורצו להמשיך לשיר - וכיום פועל כגוף נפרד בפני עצמו - לבוגרות המקהלה ועוד. בערך בגיל 13-14 הרגשתי שמה שאני רוצה לעשות זה לשיר (לא שלא המשכתי לנגן וגם לעשות מוסיקה קאמרית, אבל זה היה משני לשירה). התחלתי ללמוד פיתוח קול באופן פרטני ולהתרכז בחומר סולני. כבר מאז נטיתי לגלות עניין רב בתיאוריה, סולפג' וכו', אולי בגלל שנתוני הפתיחה שלי כזמרת לא מזהירים - כלומר: יש לי קול גדול וטוב, אבל לא כזה מיוחד - ואולי רציתי שיהיה לי "פור" על אותן בנות ברות-מזל שקיבלו מתנה מאלוהים בגרון ולא יודעות מה זה סקסטה גדולה... עשיתי בגרות במוסיקה (רסיטל בשירה וגם בגרות עיונית) - אח"כ התגייסתי לצבא, המשכתי לשיר "על אש קטנה". כשהשתחררתי מהצבא לפני שנה חזרתי לקחת שיעורים סדירים במטרה לנסות להתקבל לאקדמיה בת"א - ופינקתי את עצמי בשנה של לימודי פסנתר. עברתי בהצלחה את כל מבחני התיאוריה, סולפג', האזנה וכו', אבל את הבחינה של שירה לא עברתי. אז השנה אני מתחילה בינתיים ללמוד לתואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות, ומקביל לוקחת שיעורים אצל מירה זכאי - ומתכננת לנסות שוב להתקבל לאקדמיה... מה שמביא אותי לשאול- על איזו מקהלה את מנצחת? זה במרכז במקרה? כי אני מחפשת מקהלה או הרכב לשיר בו - זה מאד חסר לי... וואו - כתבתי פה את כל תולדות החיים שלי - אני מקווה שלא ייבשתי אותך... חג שמח, נועה.
 

גאיה55

New member
קודם כל ממש לא יבשת אותי,

אני שמחה שענית כל כך מהר. אני יודעת שבלימודי השירה באקדמיה בתל אביב הם בררנים גדולים מאוד ואפילו שחצנים, משום מה. למדתי שם. זו אגב אחת המגמות המוצלחות שם. אני שמחה שאת לא מוותרת וממשיכה ללמוד שירה. מירה זכאי טובה, ואם תרצי אמליץ לך על עוד מורה, שלמדה שם בעצמה ונחשבה מעולה כזמרת, וגם אישיות גדולה ורחבה. את כל השאר אשמח להגיד לך במייל כי לא רוצה לשים את כל הפרטים המזהים שלי פה. והידע שלך בתיאוריה באמת הרשים אותי מאוד, רואים שיש לך את זה, אז אל תתייאשי כי לקום למשהו שאת אוהבת כל בוקר, זה שונה מאוד מסתם חיים רגילים במקצוע שהתפשרת עליו.. המייל שלי: [email protected] המקהלה שאני מנצחת עליה שרה בחמישה קולות בדרך כלל: סופרן (שלפעמים מתחלק לשניים, תלוי בעיבוד) אלט גבוה ואלט נמוך, טנור ובס (גם שם לפעמים נעשות חלוקות משנה לפי הצורך והעיבוד) החומר הוא ישראלי מעובד להפליא עם זיקה אומנותית רצינית, לא ממש חבורות זמר אם את מבינה למה אני מתכוונת. בכל מקרה כתבי לי למייל ואספר לך עוד. המקהלה היא מבוגרת מעט לגילך אבל בהחלט במגמת הצערה בשנתיים האחרונות ואני שמחה מאוד לצרף צעירים ככל האפשר, וסולנית טובה זה דבר נדיר ממש :). אז כתבי. נועה
 

גאיה55

New member
אה ועוד משהו

ניסית לברר לגבי לימוד שירה אצל תמר רחום? נדמה לי שהיא השולטת בשטח שם ויש לה שם שאין עליו עוררין בשירה קלאסית. זה בכל אופן מה שאני זוכרת. גם אפרת רותם למדה אצלה.
 

slowhand1

New member
יו איזה כיף לך התחלת לעסוק בגיל

8 אני התחלתי בגיל 15 ואני מצר על כל שנה בחיים שהפסדתי...
 

גאיה55

New member
"אם תרצה אין זו אגדה" אתה יכול

להשלים הכל מהר מאוד אם יש לך מידת כשרון.
 

slowhand1

New member
אממ...

כישרון-אני מקווה רצון יש יותר מידי...מה שגורם לי להזניח הרבה דברים שוליים כמו לימודים וכל מיני דברים בסגנון..
 
...ואני מכירה אנשים שהתחילו בגיל 5-

ואפילו בודדים שבגיל 3 כבר דחפו להם כינורות קטנטנים ליד, אבל לדעתי זה קצת מוגזם... לכלי קשת ופסנתר ממליצים להתחיל בגיל 5-7. כלי נשיפה מקובל להתחיל בסביבות גיל 12-14 בגלל שיקולים של התפתחות הראה. גיטרה? אני ממש לא יודעת... בכל מקרה - אם משקיעים ורוצים אפשר להתגבר על כל מכשול. גם אני התחלתי ללמוד תיאוריה לא לפני גיל 14-15, ובהרמוניה אתה בוודאי מבין יותר ממני כגיטריסט... זה בהחלט חלק שאני מרגישה שהוא חלש אצלי...
 
למעלה