roee rosen
New member
השאלה לא מטופשת כלל...
... אבל התשובה תהיה כרוכה ביותר מידיי להג לשעה מאוחרת כל כך. אומר רק שהסיומת "איזם" (ism) כמו ב"פוסט-מודרניזם" או "סוריאליזם" מעידה על מחויבות או מושקעות (בפוסט-מודרני, בעל-מציאותי וכיו"ב). השלב הראשון של התשובה המלאה, על כן, יהיה כרוך בהכרח בפירוט של "פוסט מודרניזמים" שונים (שהרי יש הבדלים ניכרים בין פוסט מודרניזם כתגובה פנים אמנותית להגותו של קלמנט גרינברג, למשל, לבין "פוסט-מודרניזם" על פי ניסוחו של מישל פוקו או, להבדיל, של דרידה). המכנה השותף העקרוני שניתן, אולי, לנסח, כרוך בהיפוכם של יחסי קדימות בין הסובייקט והקשריו (וכך, אצל לאקאן, התת-מודע בנוי כשפה, ולכן הסימולי מכונן את זהותו של הסובייקט ומקדים אותו), אבל בודריאר הסימולקרה קודמת למקור ומייצרת אותו, אצל פוקו מונחי השיח מייצרים את מושאיו (המצאת מושג המיניות, למשל, מייצר את זו כקטגוריה עקרונית בזהות האנושית), וכולי.
... אבל התשובה תהיה כרוכה ביותר מידיי להג לשעה מאוחרת כל כך. אומר רק שהסיומת "איזם" (ism) כמו ב"פוסט-מודרניזם" או "סוריאליזם" מעידה על מחויבות או מושקעות (בפוסט-מודרני, בעל-מציאותי וכיו"ב). השלב הראשון של התשובה המלאה, על כן, יהיה כרוך בהכרח בפירוט של "פוסט מודרניזמים" שונים (שהרי יש הבדלים ניכרים בין פוסט מודרניזם כתגובה פנים אמנותית להגותו של קלמנט גרינברג, למשל, לבין "פוסט-מודרניזם" על פי ניסוחו של מישל פוקו או, להבדיל, של דרידה). המכנה השותף העקרוני שניתן, אולי, לנסח, כרוך בהיפוכם של יחסי קדימות בין הסובייקט והקשריו (וכך, אצל לאקאן, התת-מודע בנוי כשפה, ולכן הסימולי מכונן את זהותו של הסובייקט ומקדים אותו), אבל בודריאר הסימולקרה קודמת למקור ומייצרת אותו, אצל פוקו מונחי השיח מייצרים את מושאיו (המצאת מושג המיניות, למשל, מייצר את זו כקטגוריה עקרונית בזהות האנושית), וכולי.