שלום לאפריקנרים

pake

New member
תגובה כועסת?

לדעתי, משום מה, לקחתם את מה שאמרתי יותר מדי ללב, במיוחד כשהבהרתי שמה שאמרתי על אנשים בווילות אינו מכוון לאנשים ספציפים, ואמרתי בברירות שלא כולם ככה, אבל חבל שבחרתם לקחת את זה ללב. רק דיברתי ספציפית על ההכללות של שרון, והבעיה שלי עם אנשים שחושבים שישראלים יכולים להרגיש בבית או שייכים רק בישראל, וגם זה לא כיוונתי ישר אליה, והסכמתי לגמרי עם מה שלילית אמרה. חבל שלקחתם את זה ללב, אז אני מצטער אם ההודעה יצאה תוקפנית, כי היא לא. לילית, קודם כל, תודה שפקחת לי את העיניים בנושא על האירגונים, שכולם מושחטים וגרים בווילות, אני מכיר אירגונים שהם לא ככה אבל הייתי מודע לשחיטות בהרבה אירגונים. ודבר שני, חבל שאת יורדת לרמה כזאת תוקפנית וירודה. לא יודע למה זה עניינך, אבל בחיי לא הייתי בספארי, אבל אני גם לא מתכוון לפרוס לך פה מה עשיתי ב"פחונים", ואשאיר אותך עם ההכללות והדעות הלא מבוססות שלך. ודבר אחרון שרון, הרבה אנשים חושבית כמוך ומרגישים כמוך בנוגע לחשיבות של ישראל(כולל אותי), רק חבל שהם מסתכלים רק ברחוב שלהם ולא מסביב. לילה טוב נב. אמרתי מה שאמרתי על השחורים, כי פשוט הצחיק אותי את מספר הפעמים שאנשים כתבו פה "לבנים" כשהם התעניינו ברמת החיים באפריקה.
 

pake

New member
שוב פעם

בחיים לא התיימרתי ליהיות מישהו ששינה את העולם, אפילו לא בנאדם אחד, אז חבל שאת דוחפת מילים לפה שלי בתוקפניות כזאת, נראה שהנושא הזה רגיש לך.
 

לילית462

New member
מהדברים שלך זה נשמע כך...

ולשמחתי אני גרה באחלה של וילה, כך שאני עונה על הקריטריונים שלך. אני לא רוצה להישמע תוקפנית, חלילה. אבל, אני נתקלת לא פעם באנשים שאחרי ביקור חד-פעמי באפריקה (ואני לא מדברת דווקא עליך), שבו עשו מה שאני קוראת 'ספארי פחונים' ואולי אפילו התנדבו חודש באיזה בית יתומים או משהו כזה - ויש הרבה כאלו. אחרי הגיחה הקטנה שלהם, המבודדת והמנותקת שמהמציאות היומיומית כאן באפריקה, הם מלאים טענות כרימון, על הלבנים, או על הזרים, או על השחורים במעמד הגבוה. שוב אני אומרת, אנחנו לא גונבים מאף אחד, אלא עובדים קשה עבור ה'וילות' שאנחנו גרים בהם, ומשלמים מחיר אישי יקר בשביל לחיות ברמת חיים מאוד גבוהה. שוב אני אומרת, רמת החיים הגבוהה שלנו, לא באה על חשבון אף אחד, היות ואנחנו עובדים בחברות פרטיות. חשוב להבין את המבנה החברתי המעמדי, אם תרצה, באפריקה, בשונה ממדינות בעולם המערבי, מדינות עולם ראשון או אפילו מדינות עולם שני. כאן אין מעמד ביניים רחב שעליו מתבססת הכלכלה. כאן יש עשירון עליון, תחתיו בערך בעשירון השביעי או השישי, נמצאים הזרים, הלבנים, יש מה שנקרא - מעמד ביניים, של אנשים שעובדים ומתפרנסים וחיים חיים, שבעולם המערבי יחשבו למעמד ביניים - אבל כאן זה הרבה מעבר למעמד הביניים, זה מה שנקרא כאן מעמד עליון. ומעל לחמישים אחוז מהאוכלוסיה, אני לא רוצה לנקוב במספרים, כי אין לי את המספרים המדוייקים, אבל אם אני לא טועה מדובר על משהו בין 70 ל 90 אחוז מהאוכלוסיה, חיים במה שאנחנו קוראים עוני ! אבל לפחות כאן באוגנדה, אין רעב, וה'עניים' הללו לא רעבים ללחם, הנגישות שלהם לשירותי רפואה מוגבלת ביותר, הנגישות שלהם ללימודים מעבר ל 6 שנים, מוגבלת, הם חיים בפחונים וחיים מיום ליום. והיות ו'העניים' הם רוב האוכלוסיה, המדינה לא יכולה להישען על מעמד הביניים ותשלומי המיסים שלו - פשוט כי זה מעמד צר מידי. אז ה 20 אחוז באוכלוסיה שמורכבים המאיון העליון, הזרים ומעמד הביניים - הם אלו שעל גבם, יחד עם הסיוע הבנלאומי, המדינות האלו מתקיימות. כך שבעצם אם תחשוב על זה לעומק, אנחנו עושים הרבה מעבר לעבודה שלנו כאן, בתמיכה בכלכלה המקומית, בהכנסה של כסף זר, באספקת מקומות עבודה, בכח אדם מקצועי, וכן גם הרבה בתרומות שאנחנו נותנים מכיסנו הפרטי, ופעילויות פילנטרופיות שאנחנו מעורבים בהם. מה שבטוח, זה שרוב הזרים שגרים באפריקה, עושים עבורה הרבה יותר ממה שכל מי שלא גר כאן עושה (ובדרך כלל רק מדבר) זה היה שיעור קצר במדעי המדינה של אפריקה, סליחה שיצא מגילה !
 

pake

New member
לא דיברתי על כל האנשים בווילות,

אבל אני לא מתכוון להכנס לזה שוב. בהתחלה אמרת שלחברות פרטיות אין השפעה על הסביבה, ואח''כ אמרת שבזכות חברות כאלו ומעמד הביניים המדינה מתקיימת. מבלבל טיפה, אבל בכל מקרה, זה מובן מאליו שחברות פרטיות משפיעות על המדינה והסביבה, והסיבה הראשונה שהם מתמקמים במדינות עולם שלישי היא כי התנאים יותר זולים ונוחים. ונכון, המדינה מרוויחה משהו מהחברות הפרטיות האלה, אבל לא כמו החברות עצמם, שמחזיקות את הממשלות על חבל דק, וברגע שהם מתבקשים לפתוח את הדלתות שלהם לגורמים מקומיים, הם ישר מתקוממים ומאיימים לעבור למדינה אחרת. וכן, החברות מספקות גם מקומות עבודה, אבל באיזה תנאים? ודיברו כבר הרבה על ההשלכות של החברות הפרטיות על הסביבה מבחינת זיהום, אבל זה כבר נושא אחר לגמרי. אז הכל יחסי. לא ידעתי שבאוגנדה אין רעב, למרות שתמיד חשבתי שהיא יחסית מתקדמת לשאר המדינות בסביבה. ושוב פעם, בספארי פחונים לא הייתי, למרות שכן הייתי נוכח לתופעה הזאתי, אבל תופתעי מכמה אנשים שלא גרים באפריקה עוזרים ותורמים.
 

לילית462

New member
אני לא יכולה לקטרג על כל החברות אבל...

וברור שכל העסקים הפרטיים באפריקה, כמו בעולם כולו לא נובעים מפילנטרופיה אלא מבוססים על עקרונות שוק קפיטליסטי - כלומר לעשות כסף. ובעולם השלישי הקרקע בתולית וניתן להביא טכנולוגיה וידע מהעולם המערבי, לעשות כסף ועל הדרך לפתח את המקום. אני אנסה להסביר את כוונתי לבלבול שלך, כתבתי שהחברות הפרטיות לא פוגעות במקומיים, כלומר לא בגלל המגורים שלנו בוילות האנשים כאן רעבים או עניים, כי זה לא בא על חשבון אף אחד, אלא על חשבון רווחי החברות. זה לא סותר את העובדה שהחברות הפרטיות מספקות מקומות עבודה ומכניסות כסף למדינה שמאפשר לה מעט מרווח נשימה מעבר לכספי הסיוע. לגבי הפתיחות למקומיים, שני דברים. הראשון - העסקת זרים היא לא דבר מובן מאליו ועל מנת שחברה תוכל להעסיק עובד זר, כמו בארץ ואף בצורה קפדנית מבישראל, על החברה להוכיח את מומחיותו של העובד ושלא ניתן למצוא עובד מקומי שיעשה את התפקיד. רק כך ניתן לקבל ויזת עבודה הכרחית. ודבר שני, לצערי ולצער רבים, העדר היסטוריה ותרבות של ארגון, חברה שבטית ושלטון מונרכי יצרו מציאות של 'כל ממזר מלך' באפריקה. ולצערי המצב בשטח הוא שללא פיקוח של זרים האפריקאים מתקשים לשמור על מנהל תקין - ואני נזהרת בדברי ולא מרחיבה בנדון. אני אספר לך בגאווה, שבחברה האפריקאית שבה אנחנו עובדים, החברה מעסיקה קרוב ל60 עובדים, מתוכם חוץ מאיתנו יש רק עוד עובד אחד שאינו מקומי. כל 58 העובדים שלנו שחלק גדול מהם, עובדים לא מקצועיים נהנים מתנאים סוציאלים ומשכורות יחסית גבוהות. אני גאה לספר שהחברה שלנו זכתה בעשור האחרון כל שנה באחד מחמשת המקומות הראשונים בתחרות 'המעסיק של השנה' שבודקת את תנאי העסקת העובדים. מנסיוני בשוק העבודה בישראל, לא נתקלתי מעולם בתנאים סוציאלים כמו שיש לעובדים בחברה שלנו, ובחברות דומות. אני באופן אישי מעסיקה בביתי כמה עובדים, כולם מקבלים תנאים מצויינים, משכורת מעל הממוצע במשק, הוצאות רפואיות, משכורת 13, מתנות בחגים + מתנות לילדים בחגים ומימון מלא של שכר הלימוד של הילדים. נכון, אני לא הישראלית הממוצעת, והתנאים שאני נותנת לעובדים שלי הם לא התנאים הסטנדרטים, ואני מכירה לא מעט אנשים שמנצלים את העובדים שלהם בצורה מחפירה. ויש גם לא מעט שנותנים יותר ממה שאני נותנת. אבל זה ממש לא קשור לאפריקה או לעולם השלישי, זה קשור לעובדת המעסיק בן-אדם, או לא. לא צריך לעשות הכללות, תמיד מישהו יוצא נפגע מזה בסוף
ואני מקווה שגם אתה רואה כמוני את כל הדיון ברוח טובה ולא מתלהמת.
 

pake

New member
מימון מלא של שכר לימוד?

מה עם הילדים בשדרות? עניי עירך קודמים, על זה שמעת?(אין סמיילי של ציניות). ברור שאני לוקח את הוויכוח ברוח טובה! וזה מעורר הערצה מה שאת עושה, לא נראה לי שיש הרבה זרים שעושים דברים כאלה, אבל אולי כן.
 

לילית462

New member
תושבי שדרות הם לא עניי עירי - מצטערת...

עזבתי את ישראל, ואני לא מאמינה במתן תרומות - מצטערת, אבל, מי שעובד, אני כן מאמינה בלתגמל אותו. ורק בשביל לסבר את האוזן, בשבילי לשלם את שכר הלימוד של הילדים של העובדים שלי, זה בערך ארוחה או שתיים במסעדה, בשבילם זה הרבה מעבר ולכן יכול להיווצר מצב שהם יעדיפו לשלוח את הילדים לעבוד ולא ללמוד... מה שאני כמעסיקה מנסה למנוע. ותתפלא יש לא מעט זרים שנוהגים כך, נותנים לעובדים שלהם הטבות שהם לא כסף מזומן אלא דברים ממשים שיקדמו אותם בחיים.
 

pake

New member
כמובן שלא התכוונתי

ברצינות ל"עניי עירך קודמים", בעיקר כששמעתי את זה עצמי הרבה פעמים כבר.
 
אני יכולה להעיד שהחברות

הפרטיות שאני מכירה מעסיקות עובדים מקומיים בתנאים טובים בהחלט- משכורות גבוהות, מימון לימודים וקורסים, עזרה בדיור, הוצאות אש"ל, הלוואות שונות ועוד. החברה הפרטית שלנו מעסיקה בערך 40 עובדים. כולם בתנאי עבודה טובים וזוכים למשכורות נאות. אני מעסיקה בביתי מספר עובדים שגם הם זוכים בתנאים מצויינים- ממשכורות מכובדות ועד עזרה אישית כמו קניית בגדים וכדומה. פרט חשוב שרציתי לציין זה שדווקא פה, במדינות הללו זכויות העובד הן בראש סדר העדיפויות. בייחוד אם מדובר במעסיק שהוא זר ולא שייך למדינה. יש ביקורת נוקבת מאוד על מעסיקים וחברות פרטיות. יש חוקים שאסור לעבור עליהם. כל זה על מנת לשמור על זכויותהם של העובדים המקומים. מכאן שבעל חברה פרטית לעולם לא יוכל לעשות ככל העולה על רוחו עם עובדיו. יתרה מכך על רוב מקרה ה"ניצול" הקשים של עובדים שומעים דווקא מחברות שבהם המעסיק הוא מקומי בעצמו. לסיכום- החברות הפרטיות בהחלט עוזרות למדינה- כלכלית ותעסוקתית. ולסיום-
גם אני מקווה שהדיון ביננו עובר לפסים נעימים יותר.
 

תמרי30

New member
ש ר ו ן ../images/Emo24.gif

ראיתי פורום אפריקה והייתי חייבת לראות במה מדובר
אמנם אנחנו כבר לא באפריקה אבל לפעמים אני קצת מתגעגעת
מה שלומך שרון ? מה שלום הילדדוס, הבעל?
 
הי תמרי- איזו הפתעה../images/Emo25.gif

כמה נעים לפגוש אותך פה
אנחנו בסדר גמור. עדיין בטנזניה. זו כנראה השנה האחרונה שלנו כאן. הילדים בסדר גמור- גדלים להם במהירות. הבנות כבר חגגו חמש והקטנציק בן שנה ושבעה חודשים. האיש שלי גם בסדר. מבסוט בעבודה. חוץ מזה הכל רגיל לגמרי... מה איתך נשמתי? מה עושה? ותגידי ת'אמת, מכל ה
את באמת מתגעגעת לפעמים
 

תמרי30

New member
../images/Emo24.gif

גם לי נעים לפגוש אותך
טוב לשמוע שזאת השנה האחרונה שלכם ושאתם מתכננים לחזור ארצה. אשמח להפגש כמו שתיכננו (כמה פעמים בעבר)
אנחנו בארץ, עובדים, חיים, יש לנו בן (בן כמעט 10 חודשים). אני קצת מתגעגעת לשקט שהיה לנו שם, לשלווה, לחברים שלנו מכל העולם (שהתפזרו בכל קצוות תבל), אבל המצב שם כ"כ גרוע(מבחינה ביטוחנית)שאין סיכוי שנחזור. יש לך את המייל שלי?
 

לילית462

New member
טוב בינתיים מצאתי לך את זה :

באתר הבית הששראלי, או משהו כזה יש את הקשר הנ"ל פרטוריה איש קשר: הנרי לוי טל. 27-12-470-3523 דואר אלקטרוני: [email protected] הקהילה הישראלית בדרום אפריקה מונה כ- 15 אלף נפש, רובם מתגוררים ביוהנסבורג ובקייפטאון. הבית הישראלי החל לפעול ב- 2004. אני אעלה קישור לאתר גם דרך הקישורים
 

עמילי

New member
תודה ../images/Emo214.gif ../images/Emo214.gif ../images/Emo214.gif

אני אצור קשר ואבדוק מה וכמה הם יכולים לעזור. אעדכן לגבי הממצאים.
 
למעלה