שלום לכולם/tapuzforum/images/emo13.gif

  • פותח הנושא gabi
  • פורסם בתאריך

gabi

New member
שלום לכולם/tapuzforum/images/emo13.gif

מישהו יודע אם מותר לצלם אדם ללא ידיעתו ולא רשותו? לדוגמא אם יש בחורה נאה שיושבת שולחן לידי בעבודה מותר לי לצלם אותה ולשלוח לחבר כדי שיחווה את דעתו?
 
תשובה

על-פי חוק הגנת הפרטיות, בין היתר, פגיעה בפרטיות הינה צילום אדם כשהוא ברשות היחיד או פרסום תצלומו של אדם ברבים בנסיבות שבהן עלול הפרסום להשפילו או לבזותו. בנוסף בהחלט ייתכן כי במקום העבודה שלך יש תקנון ו/או כללי התנהגות. בנוסף לא ניתן לדעת מהם הנסיבות הספציפיות של המקום בו אתה מצלם ועוד. בלי קשר נראה כי סביבית עבודתו של אדם, קרי, שולחן העבודה שלו וחדרו או חלל העבודה שלו יוכרו וייחשבו כרשות היחיד. לתשומת ליבך.
 

gabi

New member
/tapuzforum/images/emo51.gifעל התשובה

הנחתי שזה חוקי, הרי אנשי הפאפראצ`י מצלמים את מי שנפשם חפצה, אפילו במצבים אינטימיים
 
תשובה

דווקא במצבים אינטימיים האיסור חד משמעי. לידע כללי בית המשפט העליון הורה על פסילת ראייה אשר הוגשה לבית הדין הרבני להוכחת בגידת אישה בבעלה והצילום היה ברשות הרבים לכאורה - יער - ובית-המשפט קבע כי כל אדם זכאי ל"זירת" פרטיות. לגבי צילומי הידוענים לרוב הדבר נעשה בידיעתם ובהסכמתם. לגבי מצבים אחרים, אתה בוודאי נתקלת בעיתונות במקרים שבהם לא הייתה הסכמה מצידם.
 

gabi

New member
תמיד הנחתי שרק האזנות סתר אסורות

ושלצלם מותר, כנראה שאני אצטרך להזהר לא להתפס/tapuzforum/images/emo13.gif
 
תשובה

הנושא, הן של האזנות סתר והן שלך פגיעה בפרטיות, הינו נושא מורכב ותלוי מאוד בסיטואציה העובדתית הספציפית. למשל, הקלטה של שיחת אלו אשר יושבים לידך בבית קפה ואשר משוחחים בקול רם וברור ובאופן שאתה מבין כי הם מסכימים שישמעו את השיחה הינה חוקית לכאורה ובכפוף לכל הנתונים העובדתיים. הנושא מעניין ומאתגר ובהחלט עדיף להיזהר מראש תחת להצטער בדיעבד.
 

alonaski

New member
למה אתה צריך חוות דעת מחבר??!!

קח את עצמך בידיים ותתאמן לקבל את חוות דעתך שלך!
 
למעלה