ולמה היום זה שונה?
תבדוק אותי - כל הנהגים שעובדים במוצאי שבת (למעט קווי מהדרין פחות או יותר), נדרשים בשורה תחתונה לצאת מהבית מוכנים לעבודה לפני צאת השבת, ובד"כ גם להתחיל את הקו. אז מה כבר ההבדל? גם אני מאוד לא הייתי רוצה לעבוד בשבת. הטיעון הזה בכלל לא רלוונטי לטעמי, גם לא הייתי רוצה לסיים יום עבודה בחצות או להתחיל טור של קו 51 ב-04:45 לפנות בוקר. אבל זו התח"צ... זה שירות לאזרח ותפקידן של החברות לאתר את כוח האדם המתאים לכך. אנשים משתמשים בטיעון של עבודת הנהגים אבל לא לוקחים בחשבון שבין כה וכה מדובר בעבודת משמרות שחלקן קשות יותר מעבודה בשבת... אני בטוח שיהיו את הנהגים שדווקא יגידו "וואלה מתאים לי דווקא חופש ביום שלישי, וביום שבת כשיש מעט נוסעים לעשות טורים בראש שקט". דווקא הטיעון הזה שלך נכון הרבה יותר לעסקים קטנים כמו מסעדות וחנויות בגדים, שם באמת מדובר בבעייה חברתית לא קטנה. על חברות התח"צ יהיה ניתן (אם ירצו) לפקח שאינן פוגעות בעובדים שלהן.
ולמה היום זה שונה?אולי מי שכבר עובד לא יפוטר
אבל תאמין לי במדינה שלנו כל עובד חדש שירצה לעבוד בחברות האלה יזהירו אותו מראש שזה עבודה של 7 ימים בשבוע אולי לא יגידו לו בפנים שבגלל זה הוא לא מתקבל לעבודה אבל זה יהיעה ברור מאילו ודרך אגב לא רק אנשים דתיים לא רוצים לעבוד בשבת.
תבדוק אותי - כל הנהגים שעובדים במוצאי שבת (למעט קווי מהדרין פחות או יותר), נדרשים בשורה תחתונה לצאת מהבית מוכנים לעבודה לפני צאת השבת, ובד"כ גם להתחיל את הקו. אז מה כבר ההבדל? גם אני מאוד לא הייתי רוצה לעבוד בשבת. הטיעון הזה בכלל לא רלוונטי לטעמי, גם לא הייתי רוצה לסיים יום עבודה בחצות או להתחיל טור של קו 51 ב-04:45 לפנות בוקר. אבל זו התח"צ... זה שירות לאזרח ותפקידן של החברות לאתר את כוח האדם המתאים לכך. אנשים משתמשים בטיעון של עבודת הנהגים אבל לא לוקחים בחשבון שבין כה וכה מדובר בעבודת משמרות שחלקן קשות יותר מעבודה בשבת... אני בטוח שיהיו את הנהגים שדווקא יגידו "וואלה מתאים לי דווקא חופש ביום שלישי, וביום שבת כשיש מעט נוסעים לעשות טורים בראש שקט". דווקא הטיעון הזה שלך נכון הרבה יותר לעסקים קטנים כמו מסעדות וחנויות בגדים, שם באמת מדובר בבעייה חברתית לא קטנה. על חברות התח"צ יהיה ניתן (אם ירצו) לפקח שאינן פוגעות בעובדים שלהן.