שלום לכולם..

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
ולמה היום זה שונה?

אולי מי שכבר עובד לא יפוטר
אבל תאמין לי במדינה שלנו כל עובד חדש שירצה לעבוד בחברות האלה יזהירו אותו מראש שזה עבודה של 7 ימים בשבוע אולי לא יגידו לו בפנים שבגלל זה הוא לא מתקבל לעבודה אבל זה יהיעה ברור מאילו ודרך אגב לא רק אנשים דתיים לא רוצים לעבוד בשבת.
ולמה היום זה שונה?
תבדוק אותי - כל הנהגים שעובדים במוצאי שבת (למעט קווי מהדרין פחות או יותר), נדרשים בשורה תחתונה לצאת מהבית מוכנים לעבודה לפני צאת השבת, ובד"כ גם להתחיל את הקו. אז מה כבר ההבדל? גם אני מאוד לא הייתי רוצה לעבוד בשבת. הטיעון הזה בכלל לא רלוונטי לטעמי, גם לא הייתי רוצה לסיים יום עבודה בחצות או להתחיל טור של קו 51 ב-04:45 לפנות בוקר. אבל זו התח"צ... זה שירות לאזרח ותפקידן של החברות לאתר את כוח האדם המתאים לכך. אנשים משתמשים בטיעון של עבודת הנהגים אבל לא לוקחים בחשבון שבין כה וכה מדובר בעבודת משמרות שחלקן קשות יותר מעבודה בשבת... אני בטוח שיהיו את הנהגים שדווקא יגידו "וואלה מתאים לי דווקא חופש ביום שלישי, וביום שבת כשיש מעט נוסעים לעשות טורים בראש שקט". דווקא הטיעון הזה שלך נכון הרבה יותר לעסקים קטנים כמו מסעדות וחנויות בגדים, שם באמת מדובר בבעייה חברתית לא קטנה. על חברות התח"צ יהיה ניתן (אם ירצו) לפקח שאינן פוגעות בעובדים שלהן.
 

אורי404

New member
בעניין שעות עבודה.

ולמה היום זה שונה?
תבדוק אותי - כל הנהגים שעובדים במוצאי שבת (למעט קווי מהדרין פחות או יותר), נדרשים בשורה תחתונה לצאת מהבית מוכנים לעבודה לפני צאת השבת, ובד"כ גם להתחיל את הקו. אז מה כבר ההבדל? גם אני מאוד לא הייתי רוצה לעבוד בשבת. הטיעון הזה בכלל לא רלוונטי לטעמי, גם לא הייתי רוצה לסיים יום עבודה בחצות או להתחיל טור של קו 51 ב-04:45 לפנות בוקר. אבל זו התח"צ... זה שירות לאזרח ותפקידן של החברות לאתר את כוח האדם המתאים לכך. אנשים משתמשים בטיעון של עבודת הנהגים אבל לא לוקחים בחשבון שבין כה וכה מדובר בעבודת משמרות שחלקן קשות יותר מעבודה בשבת... אני בטוח שיהיו את הנהגים שדווקא יגידו "וואלה מתאים לי דווקא חופש ביום שלישי, וביום שבת כשיש מעט נוסעים לעשות טורים בראש שקט". דווקא הטיעון הזה שלך נכון הרבה יותר לעסקים קטנים כמו מסעדות וחנויות בגדים, שם באמת מדובר בבעייה חברתית לא קטנה. על חברות התח"צ יהיה ניתן (אם ירצו) לפקח שאינן פוגעות בעובדים שלהן.
בעניין שעות עבודה.
אם אני לא טועה, החוק אומר, שנהג רכב צריך מנוחה של שבע שעות. אם הבנתי נכון, אסור לדרוש מנהג שסיים בחצות, להגיע לעבודה לפנות בוקר.
 

raminec

New member
אני יכול להגיד לך שההסבר הזה

אני יכול להציע הסבר נגד תח"צ בלילה
כי רוב האנשים רוצים לישון בלילה ומנוע של אוטובוס שעוצר בתחנה סמוכה לחלון חדר שינה ב3 בלילה זה לא משהו נעים. ואפילו משהו לא פופלרי כל כך להגיד גם יום בשבוע נחמד ששקט אני מתכוון לשבת בלי קשר בכלל לשאלות של דת ומדינה יום בשבוע כייף לנשום אוויר צח. ואז מה אם יש פרנסה גם לנהגי המוניות מגיע להם לא?
אני יכול להגיד לך שההסבר הזה
לא תופס בגרוש, כי הכבישים הראשיים שבהם עוברים הקווים הראשיים שיופעלו, אם וכאשר, הומים כלי רכב בכל מקרה מסביב לשעון שבעה ימים בשבוע. חוץ מזה שלכל חברות התח"צ יש מספר מסויים של מיניבוסים שמרעישים פחות מאוטובוסים רגילים והם יתאימו מאוד להפעלת תחבורה ציבורית בלילות. הצידוק הכלכלי שכבר קיים לדעתי, יגדל אם ייצרו תעריף לילה למשל אחרי חצות ועד חמש בבוקר. כמו שכתבתי, אני מוכן לחיות עם העדר תחבורה ציבורית מסודרת בשבתות ולהסתפק בחאפרים. לגבי לילות, זה מוגזם לטעמי.
 
אבל בתחילת המסלול הם עוברים

אני יכול להגיד לך שההסבר הזה
לא תופס בגרוש, כי הכבישים הראשיים שבהם עוברים הקווים הראשיים שיופעלו, אם וכאשר, הומים כלי רכב בכל מקרה מסביב לשעון שבעה ימים בשבוע. חוץ מזה שלכל חברות התח"צ יש מספר מסויים של מיניבוסים שמרעישים פחות מאוטובוסים רגילים והם יתאימו מאוד להפעלת תחבורה ציבורית בלילות. הצידוק הכלכלי שכבר קיים לדעתי, יגדל אם ייצרו תעריף לילה למשל אחרי חצות ועד חמש בבוקר. כמו שכתבתי, אני מוכן לחיות עם העדר תחבורה ציבורית מסודרת בשבתות ולהסתפק בחאפרים. לגבי לילות, זה מוגזם לטעמי.
אבל בתחילת המסלול הם עוברים
בשכונות על מנת לאסוף אנשים...
 

urilei

New member
גם ב"שכונות" האלה

אבל בתחילת המסלול הם עוברים
בשכונות על מנת לאסוף אנשים...
גם ב"שכונות" האלה
יש מספיק רכבים בכל ימות ושעות השנה. אגב, אם כבר אתה מדבר על מנוחה ובלה בלה... אז מה אתה עושה פה בשעה כזו???
 

raminec

New member
ברובם לא

אבל בתחילת המסלול הם עוברים
בשכונות על מנת לאסוף אנשים...
ברובם לא
למשל קו תמח"ת ירושלים, תמח"ת חיפה או תמח"ת רחובות לא עושים שום איסוף ופיזור. פשוט נסיעה על הכבישים הראשיים ביותר מעיר לעיר. בכבישים האלו נוסעים רכבים רבים בין כה וכה. ובכל מקרה, יש פתרון טכנולוגי - מיניבוסים. אותם מיניבוסים שלחברות התח"צ כבר יש במלאי ויושבים בלילות בחניונים ללא שימוש.
 
סבבה אם זה בינעירוני אז בכייף.

ברובם לא
למשל קו תמח"ת ירושלים, תמח"ת חיפה או תמח"ת רחובות לא עושים שום איסוף ופיזור. פשוט נסיעה על הכבישים הראשיים ביותר מעיר לעיר. בכבישים האלו נוסעים רכבים רבים בין כה וכה. ובכל מקרה, יש פתרון טכנולוגי - מיניבוסים. אותם מיניבוסים שלחברות התח"צ כבר יש במלאי ויושבים בלילות בחניונים ללא שימוש.
סבבה אם זה בינעירוני אז בכייף.
 

urilei

New member
אין כמעט בכלל

סבבה אם זה בינעירוני אז בכייף.
אין כמעט בכלל
צורך בתחבורה עירונית בשבת התחבורה הבין עירונית מכסה בארץ מרחק של עד 20-25 דקות הליכה כמעט בכל מקום. החריגים היחידים שאני חושב עליהם זה חיפה וירושלים. ובחיפה כבר במילא יש תח"צ בשבת. לראייה אין למיטב ידיעתי שום מוניות שירות בקווים עירוניים (למעט 4 ו-5 התל אביביים) - כי אפשר להסתדר בלי.
 
אז אין לנו מחלוקת.

אין כמעט בכלל
צורך בתחבורה עירונית בשבת התחבורה הבין עירונית מכסה בארץ מרחק של עד 20-25 דקות הליכה כמעט בכל מקום. החריגים היחידים שאני חושב עליהם זה חיפה וירושלים. ובחיפה כבר במילא יש תח"צ בשבת. לראייה אין למיטב ידיעתי שום מוניות שירות בקווים עירוניים (למעט 4 ו-5 התל אביביים) - כי אפשר להסתדר בלי.
אז אין לנו מחלוקת.
למרות שזה נושא די רגיש.
 

raminec

New member
ואם זה היה מיניבוס בתוך העיר?

סבבה אם זה בינעירוני אז בכייף.
ואם זה היה מיניבוס בתוך העיר?
באמת היה מפריע למישהו שבכביש כמו ז'בוטינסקי בבני-ברק/פ"ת ינועו מיניבוסים בשעות הלילה בקו תח"צ סדיר? הרי מוניות קו 51 פועלות שם בלאו הכי ולא שמעתי שמישהו נפגע מהן כל כך, למה שדן או קווים לא יפעילו קו דומה עם לו"ז ידוע מראש (בניגוד למוניות שירות)?
 
בדיוק חשבתי על הציר הזה...

ואם זה היה מיניבוס בתוך העיר?
באמת היה מפריע למישהו שבכביש כמו ז'בוטינסקי בבני-ברק/פ"ת ינועו מיניבוסים בשעות הלילה בקו תח"צ סדיר? הרי מוניות קו 51 פועלות שם בלאו הכי ולא שמעתי שמישהו נפגע מהן כל כך, למה שדן או קווים לא יפעילו קו דומה עם לו"ז ידוע מראש (בניגוד למוניות שירות)?
בדיוק חשבתי על הציר הזה...
כי תחשוב שנייה על האוכלוסייה הרי זה לא אנשים מהרצליה שיש להם את הרצון או הכח להתלונן או להקים קול זעקה לכן אסור לנצל את זה שאולי יש שם כביש סואן בצמוד למגורים ששם זה קטסטרופה ובכלל לא בריא לחיות במקום כזה אז תוסיף על זה גם מיניבוסים בשבת. אולי אם זאת הייתה מדינה נורמלית את כל הציר הזה צריכים להסב למסחר ומשרדים ולפנות לפחות מהכביש הראשי אוכלוסייה שגרה על הכביש.
 

urilei

New member
מיניבוסים זה מה שיהרוג אותם?

בדיוק חשבתי על הציר הזה...
כי תחשוב שנייה על האוכלוסייה הרי זה לא אנשים מהרצליה שיש להם את הרצון או הכח להתלונן או להקים קול זעקה לכן אסור לנצל את זה שאולי יש שם כביש סואן בצמוד למגורים ששם זה קטסטרופה ובכלל לא בריא לחיות במקום כזה אז תוסיף על זה גם מיניבוסים בשבת. אולי אם זאת הייתה מדינה נורמלית את כל הציר הזה צריכים להסב למסחר ומשרדים ולפנות לפחות מהכביש הראשי אוכלוסייה שגרה על הכביש.
מיניבוסים זה מה שיהרוג אותם?
איך זה שונה מכל רכב אחר שנוסע שם 24/7? במיוחד בהתחשב בעובדה שכנראה כל מיניבוס כזה יחליף לפחות עשרה כלי רכב כאמור? תשמע האנשים האלה ידעו שהם קונים בית ליד ציר תנועה ראשי. זה לא שבנו אותו לפני שנתיים. ושוב, אתה מציג טיעונים שהם באמת לא רלוונטיים לעניין. מה שונה מיניבוס ממונית שירות שכבר נמצאת שם היום או אפילו מרכב פרטי או אופנוע?
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo127.gif../images/Emo45.gif

מיניבוסים זה מה שיהרוג אותם?
איך זה שונה מכל רכב אחר שנוסע שם 24/7? במיוחד בהתחשב בעובדה שכנראה כל מיניבוס כזה יחליף לפחות עשרה כלי רכב כאמור? תשמע האנשים האלה ידעו שהם קונים בית ליד ציר תנועה ראשי. זה לא שבנו אותו לפני שנתיים. ושוב, אתה מציג טיעונים שהם באמת לא רלוונטיים לעניין. מה שונה מיניבוס ממונית שירות שכבר נמצאת שם היום או אפילו מרכב פרטי או אופנוע?
 

raminec

New member
עזוב את שבת

בדיוק חשבתי על הציר הזה...
כי תחשוב שנייה על האוכלוסייה הרי זה לא אנשים מהרצליה שיש להם את הרצון או הכח להתלונן או להקים קול זעקה לכן אסור לנצל את זה שאולי יש שם כביש סואן בצמוד למגורים ששם זה קטסטרופה ובכלל לא בריא לחיות במקום כזה אז תוסיף על זה גם מיניבוסים בשבת. אולי אם זאת הייתה מדינה נורמלית את כל הציר הזה צריכים להסב למסחר ומשרדים ולפנות לפחות מהכביש הראשי אוכלוסייה שגרה על הכביש.
עזוב את שבת
אני מדבר על שעות הלילה. הציר הזה עמוס בין כה וכה ולמיניבוסים לא תהיה השפעה של ממש על הרעש שיהיה שם. בוא לא נשלה את עצמנו, בשבתות לא תוכל להעביר בבני ברק שום קו תח"צ מסודר.
 

אורי404

New member
מסכים עם רמי.

ואם זה היה מיניבוס בתוך העיר?
באמת היה מפריע למישהו שבכביש כמו ז'בוטינסקי בבני-ברק/פ"ת ינועו מיניבוסים בשעות הלילה בקו תח"צ סדיר? הרי מוניות קו 51 פועלות שם בלאו הכי ולא שמעתי שמישהו נפגע מהן כל כך, למה שדן או קווים לא יפעילו קו דומה עם לו"ז ידוע מראש (בניגוד למוניות שירות)?
מסכים עם רמי.
 

urilei

New member
מה שבהחלט מטריד

לדעתי זה לא זניח כלל וכלל
היעדר תח"צ בשעות הלילה הוא דבר בלתי נסלח. אם הייתי אומר שאני יכול לחיות עם יום אחד בשבוע שבו אני לא יכול לצאת לבלות בלילה, ולחזור בתח"צ בבטחה הביתה, אז מילא. בפועל מדובר בכל ימות השנה. אין שום סיבה טובה (ומוניות השירות מוכחיות זאת) שלא תהיה תח"צ בשעות הלילה במסלולים הבינעירוניים הראשיים כמו בין ת"א חיפה ירושלים רחובות דרך ראשל"צ ועוד כמה וכמה מסלולי תח"צ בתוך הערים הגדולות שמתקיימים בסיוע החאפרים בין כה וכה. אין לי שום חיבה יתרה לחאפרים למעט העובדה שהם נותנים לי את מה שהמדינה שלי לא מסוגלת לתת לי. חד וחלק! מה עשה השלטון הקומוניסטי לא ממש רלוונטי לעניין. מה שהיה פעם, או מה שמקובל במדינות מסויימות אחרות לא בהכרח רלוונטי גם לישראל. לא תמיד.
מה שבהחלט מטריד
הוא צמצום הדרגתי ואיטי (כדי שלא נרגיש) של שעות הפעילות מורגש במיוחד בדן ועוד המגוכח הוא שמצמצים דווקא נסיעות שהן רווחיות מאוד, אולי הסיבה היא קיצוץ בכוח האדם ולא שום דבר אחר. האחרון היה קו 60 עד כמה שאני זוכר ש"הפסיד" משהו כמו חצי שעה
 

raminec

New member
כרגיל

מה שבהחלט מטריד
הוא צמצום הדרגתי ואיטי (כדי שלא נרגיש) של שעות הפעילות מורגש במיוחד בדן ועוד המגוכח הוא שמצמצים דווקא נסיעות שהן רווחיות מאוד, אולי הסיבה היא קיצוץ בכוח האדם ולא שום דבר אחר. האחרון היה קו 60 עד כמה שאני זוכר ש"הפסיד" משהו כמו חצי שעה
כרגיל
אנחנו פראיירים ושותקים על הזלזול בנוסעים.
 

raminec

New member
אני לא משתמש בדן

ככה ביננו...
כתבת מכתב לדן על קיצור בשעות פעילות של קו שאתה משתמש בו?
אני לא משתמש בדן
כי אני גר ברחובות ומגיע לת"א בשעות הלילה לעיתים נדירות יחסית (כמו היום). בכל מקרה, אם תיתן לי פרטים נוספים כמו את נוסח התלונה שלך אני מוכן להוסיף תלונה אישית משלי. אפשר במסר אישי. עדיף בכל מקרה לשלוח העתק למשרד התחבורה, מכיוון שלהיות תלויים בחסדי דן בלבד זה קצת לא לעניין. אולי הם אפילו יתרשמו מזה ויחליטו להחזיר תשובה עניינית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה