שלום לכולם :)

כן, טוב. אבל זה לא מה ששאלתי.

אני אשאל שוב: השמות הסודיים (שברור לי שאף אחד לא יגיד לי וגם אין לי עניין לדעת) הם השמות הספציפיים של האל והאלה *הוויקניים*? או שהם שמות ספיציפיים של זוג אלים שאותו קוון עובד איתם, והם *עוד התבטאות* של האלים הוויקניים?
 
לא נראה לי שאפילו אילן יודע את זה.

כמו שהוא אמר,זה סודי,ורק אם אתה חלק מקוון,אתה יודע את הדברים האלו.
 
סליחה שאני מתערבת בויכוח..

אני לא שמתי לב שמישהו פה כתב שמי שלא עבר חניכה גרדנרית הוא איננו ויקאני.. ממה שאני הבנתי - הויקה היא דת. וכרוב הדתות היא מכילה בתוכה זרמים.בדומה לזרמים הקונסרבטיביים או האורתודוכסיים בדתות הידועות. כפי שקיים יהודי אורתודוכסי,קונסרבטיבי או רפורמי..כולם יהודים ואף אחד מהם לא טוען שהשני איננו כזה. אך פשוט קיימים זרמים. בסופו של יום - ויקאני הוא ויקאני,עם שם תואר נוסף שמוצמד אליו, או בלי.
 
אם יורשה לי לנטפק...

יש יהודים אורתודוכסים רבים שטוענים שהיהדות הרפורמית אינה יהדות. (היהודים הרפורמים, לעומת זאת, הם כן יהודים, כי על פי ההלכה הילוד לאם יהודיה הוא יהודי).
 

RainBird

New member
"נאורים" תזהר אלון... אתה נופל למלכודת של היהדות עם "עם הסגולה" שלהם, אולי הריכוז של הנאורות כרגע בוויקה גבוה, אבל לא חסרות הילדות הגותיות עם השם המאאגניב והפאנטכל ומרד הנעורים וכדומה, או סתם אנשים עם דעות מאוד משונות וצרות אופקים. בקיצור, כשאתה מדליק נר, הוא מטיל צל, והתבדלות ואמירה של "אנחנו מיוחדים" היא סתם ריקה מתוכן.
 

gwizard

New member
לא לזאת הכוונה

בשבילי, הוויקה תמיד הייתה הרבה יותר מדת. דרך חיים, אם תרצה. אחת המטרות של הדרך הזו היא שיפור עצמי ושאיפה לשלמות (כן, אני יודע, אל תתחיל). זה נכון שלא חסרים אנשים שהדרך לחוכמה עבורם רחוקה מאוד, אך זה לא אומר שכל השאר חייבים לרדת לרמתם. אני לא אומר "אנו מיוחדים", אני אומר "אנו שואפים להיות טובים יותר".
 
הוויקה היא בהחלט אחד הבסיסים

של התחיה הנאו-פגנית, ויש רבים אשר רואים גם אותה כנאו-פגנית. אך גם בתוך הוויקה כבר קיימת חלוקה גסה של "חדש" מול "ישן" (ואין זה אומר כי האחד טוב יותר או טוב פחות מהשני, עניין של גישות). למה אתה מתכוון שכל הוויקה היא "נאו"? הרי "נאו" משמעותה חדש מול משהו ישן יותר, כמו למשל פגנזים מול נאו-פגנזים.
 
לא.

הגישה הדואותאיסטית קיימת בצורה כזו או אחרת בכל קשת גווני הוויקה, מסורתית וחדשה.
 
הכוונה היא לפולחן

של שני אלים - אלה ושל אל, שיש ביניהם יחסי אח-אחות, אם-ובנה, בני זוג, וגם הכל ביחד (כך למשל בוויקה). לרוב דבר זה משולב עם הפוליתאיזם הרך - דהיינו שכל האלות הן בעצם פנים אחרות של אותה האלה, וכך גם לגבי האל.
 
יש וויקנים שהגישה שלהם

היא שילוב בין פוליתאיזם קשה לדואותיאזם. דהיינו, מאמינים שקיימים כל האלים ולא כפנים של איזו אלוהות נשגבת, ובוחרים לעבוד עם האלה והאל כנפרדים בעצמם (בין אם לפי השמות אותם קיבלו מאלו שחנכו אותם, בין אם מדובר בזוג אלים ממיתולוגיה אחרת), ולא כישויות המורכבות מפנים. דוגמא אחת כזו היא אלן קאנון ריד המנוחה, כפי שהציגה את גישתה ב- Heart of Wicca.
 
למעלה