שלום לכל העורכים בפועל

תגובה

ראשית, אם היית קורא את כל ההודעה, היית מגלה להפתעתך שאני לא דוגל ששיטת הטרור לעורכים. אז את זה אני מוריד מהפרק. דבר שני, העורכים שאני עובד איתם הם לא כאלה מסכנים. אני מאוד פתוח מבחינת רעיונות ונותן להם הרבה אפשרות לביטוי, חוץ מזה, אני מספק להם עבודה. כנראה שאתה עורך נורא מקצועי וקצת חבל לי על הלקוחות שלך שאתה מתקצב אותם פר פריים, הם בטח מרגישים באיזשהו מקום מקופחים. אבל כאן ידידי, אתה צריך להאשים רק את... אלוהים...
 

iblamegod

New member
אני קראתי את מה שכתבת האם אתה?

אתה קורא מה שאתה כותב? או קורא עד הסוף את התגובות של אנשים... איפה שהוא רשמתי שאני מחייב לפי פריים או שנגמרו לך המילים ניר, לא ענית לי על השאלה לגבי ימי הצילום?(אני מנסה לרדת לרמת התשובות שלך היום) אמרתי שכל מקרה לגופו ולסכם את שעות העבודה מראש , את מחיר השעות הנוספות או הפוך במקרה והעריכה הסתיימה לפני המועד (אני חוזר שוב בתקווה שתקרא את התגובה עד הסוף) אם זה לפי משמרות או לפי שעה (כן לקוחות סוגרים איתי מראש גם אם אני עובד לפי שעה ,כן יש אנשים שעובדים ככה כדרך עבודה מסודרת) והאם העורך יקבל יותר מהצלם אז מה!!! זה מה שהעורך שווה, אם הצלם שווה 150$ למשמרת הוא יקבל את מה שמגיע לו, ואם העורך שווה 450$ ישלמו לו ... חוץ מזה האם אתה גם הבמאי שאתה צריך לשבת עם העורך בכל מהלך העריכה? אם בשבילך עורך זה "נהג" אז אתה יכול לנהוג לבד,האם זה כל כך קל לערוך פתאום? זה כמו שאני אצלם לבד מה אני צריך לעשות ללחוץ על כפתור אדום לא?, זכור לי שמישהו התעצבן כאן בצאט על מישהו שאמר שהצילום זה החלק הקל של ההפקה, ואתה העמדת אותו על מקומו ובצדק. מה זה השטויות האלה!!!!! עורך זה בעל מקצוע!!! "נותן להם אפשרות ביטוי" תודה באמת... עשיתי מהצלם ערך עליון בהפקה!!! "אני מספק להם עבודה" מה זה אומר? שבלעדיך אני מובטל?אז אני אשאר מובטל כי הצלם הוא אלוהים לדעתך... אתה מצד אחד מגן על הצילום ומצד השני דורס!!!!את שאר שלבי ההפקה. אם הצילום טוב הכל טוב? מי קבע את העובדה הזו,יש סרטים שהצילום רע במיוחד ובלי עריכה טובה הסרט היה נשאר על רצפת חדר העריכה כמו שאומרים. נגיד והגעת לקרוא את התגובה עד הסוף שים לב... תן תשובה מקצועית כבעל מקצוע, אנשים "מקשיבים" למה שאתה רושם פה בענייני צילום, אבל גם את שאר הדברים כמו "טרור לעורכים" (אני אכין סטיקר לזה), כמו שאני לא מתווכח על ענייני צילום כי אני מכבד את הדעה ואת המקצוע שלך כצלם כנ"ל תכבד את המקצוע שלי ושאר מקצועות ההפקה. יש כאן פורום של "הפקת וידאו" לא צריך לעשות פה תחרות מה יותר שווה או מי יותר טוב ,או מי יותר חשוב, וכמה כסף מרוויחה נערת המים האם היא עובדת לפי שעה או לפי משמרת... לילה טוב לכולם.
 

shai955

New member
אבל...

עם משלמים לצלם ,נגיד פחות טוב מהעורך, ואז נותנים את זה לעורך בשביל שיערוך, ונגיד שזה העורך הכי טוב בארץ, אבל חומר הגלם שהצלם צילם הוא לא טוב אז הסרט גם לא יצא טוב. אז בשביל מה צריך עורך הכי טוב בארץ עם לקחו צלם שהוא לא מצלם טוב ואז בעצם חומר הגלם הוא לא טוב ולא שווה את הכסף שנותנים לעורך. אז לפי דעתי צריך קודם כל חומר גלם טוב ואז יצא ,עם העורך הוא גם טוב, סרט טוב.
 

roaic

New member
איזה קישקוש

עזבו אותכם משטויות. אתם נותנים יותר מידי כבוד "לעורך". חלאס זה בולשיט! עורך צריך לדעת לתפעל מערכת .נקודה כל אחד כמעט יכול להיות עורך טוב.צריך טיפה כישרון וזהו. אל תעשו מעורך כאילו הוא אלוהים. סתם אחד שמתמצא במערכת .זה הכל. לכו תראו באולפנים גדולים כיצד עובדים. יושב בד"כ ליד העורך הבמאי,שיש לו כבר את כל הסרט בראש,והוא זה שמחליט מה ואיך לעשות. בלי יותר מידי קישקושים. העורך יכול להציע פה ושם דברים..אבל בת'כלס מי שיש לו את הכי ידע ועל פיו יצליח הסרט או לא....זה הבמאי.נקודה. במאי מעולה יכול להיות בשקט עורך מצויין.(פשוט ללמוד את המערכת) עורך מצויין לא בהכרח יכול להיות במאי. אז די להלל ולשבח את העורכים כאילו הם אלוהים. הם אנשים טכניים.נקודה!
 

shai955

New member
לא הבנתי למה כתבת דווקא אלי...

אני רק אמרתי שצריך חומר גלם טוב, שמי שעושה את חומר הגלם הוא בעצם הצלם, ואז יכול להיות שאז יהיה סרט טוב. עם הצלם לא מביא חומר גלם טוב אז הסרט גם לא יהיה כל כך טוב, נכון שאפשר בעריכה לשפר דברים, אבל עדיין הצלם הוא שקובעה העם יהיה תצלום טוב או לא. אני לא אמרתי שהעורך הוא האלוהים אבל אני אמרתי שהוא גם קובעה עם יהיה סרט טוב.
 
עורך זה בעל מקצוע... אבל

אסור לשכוח שהאבא של הסרט זה הבמאי, אז אל תצפה שבמאי (לפחות אחד שאכפת לו מההפקה) לא ישב איתך. חוץ מזה, אתה נשמע לי מעט עצבני. אתה כותב כל כך בקול רם, שקשה לי להתרכז בקריאה... תבין, אם אתה גובה סכום מסויים אז כל הכבוד, אין לי טענות אליך, רק קח בחשבון שככל שאתה מייקר את העסק ונהייה יקה, כך אתה גם מסנן עוד את קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלך. לא משנה, הכל עניין של עמדה ושיטת עבודה. שום שיטה אינה פסולה. זה כמו בפוליטיקה. ודרך אגב...בטלוויזיה, עורך מקבל יותר מצלם. וזה לא סוד. ואין לי בעייה עם זה. כל עוד זאת הפקה שמצדיקה את העניין, אז שיתפוצצו. העורך שאני מדבר עליו, נמצא באופקים !!. אני גר בהרצליה והוא באופקים ורק בגלל הגישה והטיפול הגמיש שלו, בי, שווה לי לנסוע את כל הדרך אליו, אפילו אם מדובר בתיקוני עריכה של חצי משמרת. הוא אפילו מכבד אותי בארוחה דשנה בצהריים. אתה, דרך אגב, הזמנת פעם את הלקוחות שלך לארוחה, או שזאת תוספת בהצעת המחיר... ? ושוב, ציניות או לא, שנינו באותו המקצוע, אז שלא יעלה על דעתך שיש לי משהו אישי נגדך...
 

iblamegod

New member
למה אבל?

בלי אבל..."עורך זה מקצוע" אני לא חושב שיש לך משהו נגדי, אני חושב שאתה תוקף בלי סיבה ומזלזל במקצוע העריכה ,כמו שאמרו פה עריכה זה משהו טכני ולפי דעתי זה לא ,למרות שיש עריכות טכניות זה לא קשור לנושא. בתור צלם מקצועי , וגם שאני קורא את התגובות שלך אני יודע שאני מתעסק עם בעל מקצוע אבל....למה העקיצה המיותרת הזו?(דוגמאת הטרור) לא אמרתי בפורום כמה אני לוקח לעריכה, רק רשמתי סכום ממוצע שאפשר לדרוש עבור העריכה הבמתבקשת...(בקשר למחירי בר מצווה וחתונות אין לי ממש מושג כי אני לא מתעסק בעריכות האלו, פשוט זה המחיר שמציעים בשוק הזה, ולא לזלזל בהם) בו נירד מהקטע של הסכומים וכספים כי זה לא העיקר פה!!! העלת נקודה שכבר אמרתי, בקשר לבמאי, יושב איתי במאי או שהוא מצתרף בהמהלך העריכה תלוי בקריזה שלו. פשוט לא הבנתי למה אתה בתור צלם אתה צריך לכוון את העורך ולא הבמאי עושה זאת?ברור שטיפים והערות מתקבלות בשמחה מכל אחד, פשוט רשמת משהו שזה תפקידו של הבמאי וגם על זה הערתי... חוץ מזה מה הקשר לארוחה?אצל כל מי שאתה קונה משהו אתה מצפה לתמורה מעבר למוצר שהוא מוכר?אתה מזמין לארוחה את כל הלקוחות שלך בסוף כל יום צילום? זה שיש לך יחסים מצויינים עם העורך שלך זה סבבה,יחסי עבודה עם הלקוח זה דבר חשוב, ושוב אני אומר תרד מהקטע של המחיר כי הוא לא חשוב. התגוסה שלי הייתה חריפה ובצדק, אבל עדיין לא התייחסת לחלק מהדברים שרשמתי שם,שיש הרבה מעבר בהפקת וידאו מעבר לצלם\עורך\במאי(שזה מה שרוב האנשים חושבים) בו ננסה לא לריב על השטויות האלו ולדבר על מה שחשוב באמת.
 

GGOODD

New member
לא אגיב לגבי

תשלום לפי שעות או לפי סרט זו החלטה שלך וזה תלוי בסרט אני רק אציין שאני ערכתי בזמני סרטים בשביל 40 דולר לשעה אבל אלו היו סרטים קצרים - קליפים בשביל סרטים תיעודיים שהעריכה שלהם לוקחת פול זמן אני לוקח 25 דולר לשעה , אבל זה עדיין משתלם... בזמן האחרון אני לא ערכתי בתשלום, אין לי זמן להשקיע בזה אולי המחירים קצת גבוהים, אבל בשביל איכות צריך להשקיע!
 
לא התבלבלת?

אתה לוקח 40 דולר לשעה על סרטים קצרים-קליפים. ואתה לוקח 25 דולר (שזה כמובן פחות מ 40 דולר) על סרטים,שלדבריך לוקחים לך יותר זמן וצריך להשקיע בהם. זה לא אמור להיות הפוך? שלוקחים יותר כסף על משהו שלוקח יותר זמן לעשות אותו?
 

GGOODD

New member
לא התבלבלתי...

אני לוקח פחות על משהו שלוקח יותר... כיוון שבמצטבר זה יוצא יותר כסף אני לא יכול לדרוש מהלקוח לשלם כל כך הרבה כסף... כי הוא יידע שזה לא משתלם לו, על כן אם זה משהו שלוקח פחות זמן אני לוקח יותר כדי להרוויח כי אם אני אקח פחות במצטבר זה לא ישתלם... ומה שלוקח יותר אני לוקח פחות כדי שישתלם גם לי וגם ללקוח...
 

iblamegod

New member
לשאלתך עכשיו...

לגבי המחירים, בתגובתי רשמתי מחירים כמו שגדי ציין, +- למה שאתה צריך וכמו שגדי אכן לוקח 250$ למשמרת לסגנון הסרט שאתה צריך. לדוגמא עורכי פרסומות בארץ הם המרווחים הגדולים ביותר, אבל שהם עורכים סרט תעודי או משהו בסגנון תראה שהמחיר לפעמים יורד ב20 עד 50 אחוז... אלה המחירים בתעשיה בארץ.(יש עורכי קליפים בחו"ל שמגיעים גם ל500$ -1000$ לשעה!!! ובחזרה לארצנו...) שמע לפי דעתי (בלבד) יש לך 4 שעות חומר גלם, שדגימה נגיד ואנו דוגמים בבלוקים כולל LOG (שבטוח יותר)ולא ON THE FLY , כולל מיון החומר נגיד שזה יכול להסגר במשמרת אחת אפילו לגלוש קצת לשנייה, לפי מה שהבנתי שרשמת הסרט שלך יחסית פשוט, בלי הרבה סיבוכים אפשר לסגור אותו בעוד משמרת/ או 2 . סה"כ בין 2 ל- 4 משמרות(לוקח רשת ביטחון, תיקוני עריכה, הוספת חומר...) כולל דגימה , עריכה בOFFLINE, וONLINE נשמע סביר.(אפשר לערוך באיכות של ONLINE ישר ולחסוך זמן,אבל צריך הרבה מאד מקום פנוי ל4 שעות חומר גלם) **אני אומר זאת בלי הכרות עם החומר או התסריט. ***כמו שציינתי אציין שוב אפשר לסגור עם העורך לפני העריכה מחיר!! אם תגלשו למשמרת נוספת ,אני לא מדבר שנגיד שלקח שלוש שעות יותר מהמצופה בדרך כלל לא דורשים על גלישות קטנות , אלה באמת משמרת מלאה או כמעט מלאה,אפשר לסגור על משמרת במחיר חצי משמרת , קצת מיקוח, או כמובן מקרה הפוך.
 
שלום ערן

במקרים כמו שאתה מתאר אני עובד רק לפי שעות. אבל אני עובד עם הלקוח יחד איתי כך שמעבר לזמן ההכרחי שדרוש לעשיית הסרט, הלקוח מחליט אם הוא רוצה להמשיך ולהשקיע בעוד ליטוש ובעוד רעיונות או שהוא מסתפק במה שיצא. כמה סרט כזה יעלה? כמובן שקשה לדעת כי לא ציינת פרטים על מורכבותו. אם הוא מורכב מ10 קטעים קצרים, זה יהיה פשוט מאד. אבל אם הוא מורכב מ200 קטעים של כמה שניות כל אחד, + 100 תמונות סטילס, ומוסיקה שמשתנה כמה פעמים במהלך הקליפ, ועוד כותרות - נניח 10 כותרות מעניינות ומעוצבות - (ואולי גם נוסיף קטע בכרומה קי?) בקיצור אין סוף לרעיונות. אז העבודה עשויה לקחת הרבה הרבה יותר זמן. המשתנה הכי חשוב הוא האדם שאיתו אתה עובד. והציוד שלו. אם הוא עורך מהיר ומנוסה ויש לו ציוד מתקדם שעובד בריל טיים (שדורש מינימום זמן מחשב) הוא יעשה לך את הסרט ברבע זמן ובדרך כלל גם הרבה יותר טוב מעורך פחות טוב. אז סליחה שבלבלתי אותך. אבל הברירה היחידה היא לברר טוב למי הולכים ולקוות לטוב. בברכה מני
 
למעלה