רנאטוס קרטזיוס
New member
שלום לכם - שאלה
אתמול צפיתי בהרצאתו של פרופ' אסא כשר בכנס שנערך לפני קצת למעלה משנה במוזיאון ת"א. משכה את תשומת ליבי הערה אחת של פרופ' כשר שבה ביקש לתקן את דבריו של פרופ' שלום רוזנברג. פרופ' רוזנברג העיד בדבריו על פרופ' כשר שהוא, כשר, מתרגם את הדיבר הראשון לדיבר השני; ופרופ' כשר ביקש לתקן את הנוסח ובמקום הנוסח של רוזנברג הוא גורס שכל מה שיש לו לומר על הדיבר הראשון הוא הדיבר השני.
שאלתי - האם מישהו מן הנוכחים כאן יכול להסביר לי בבקשה את ההבדל שבין שני הנוסחים שמצד תוכנם אני לא רואה ביניהם שום הבדל, ולמה היה כל כך חשוב לפרופ' כשר לעמוד על התיקון שתיקן? אני שואל זאת כי אני מחזיק מפרופ' כשר אדם חכם ורציני והוא לא יאמר ככה סתם דברים חסרי חשיבות. כנראה שיש משהו יותר עמוק שמסתתר בדבריו. מה אתם אומרים?
אתמול צפיתי בהרצאתו של פרופ' אסא כשר בכנס שנערך לפני קצת למעלה משנה במוזיאון ת"א. משכה את תשומת ליבי הערה אחת של פרופ' כשר שבה ביקש לתקן את דבריו של פרופ' שלום רוזנברג. פרופ' רוזנברג העיד בדבריו על פרופ' כשר שהוא, כשר, מתרגם את הדיבר הראשון לדיבר השני; ופרופ' כשר ביקש לתקן את הנוסח ובמקום הנוסח של רוזנברג הוא גורס שכל מה שיש לו לומר על הדיבר הראשון הוא הדיבר השני.
שאלתי - האם מישהו מן הנוכחים כאן יכול להסביר לי בבקשה את ההבדל שבין שני הנוסחים שמצד תוכנם אני לא רואה ביניהם שום הבדל, ולמה היה כל כך חשוב לפרופ' כשר לעמוד על התיקון שתיקן? אני שואל זאת כי אני מחזיק מפרופ' כשר אדם חכם ורציני והוא לא יאמר ככה סתם דברים חסרי חשיבות. כנראה שיש משהו יותר עמוק שמסתתר בדבריו. מה אתם אומרים?