im mitzi,את אחת מ-4% לערך של
תלמידי לקויי למידה בדרגות שונות, וכפי שתראי בקישור המצ"ב, מהן זכויות התלמיד לקוי הלמידה באוניברסיטה העברית בירושלים,על פניו,לא סביר שיש איזה שהוא שוני בזכויות הללו בשאר האוניברסיטאות בארץ, כולל את האו"פ. כפסיכולוג, הכיר את הנושא היטב,רציתי שתדעי,כי לבחינה פסיכולוגית יש תוקף של עד שלוש שנים. ואם עברת בכניסה לביה"ס התיכון בחינה כזו ונמצאת זכאית להתאמות,ללא ספק עברו יותר משלוש שנים עד מועד בקשתך לקבל את ההתאמות הללו גם באוניברסיטה. ולכן נדרשת להבחן פעם נוספת. כדאי גם לדעת ברקע של כל ההקלות בלמידה ,כלומר ההתאמות בביה"ס התיכון, התברר בשנים האחרונות, כי האפשרות הזו לקבל את ההתאמות, נוצלה לרעה על ידי תלמידים בעלי יכולת.כאשר באיזורי רווחה, כמו בערים בשרון ובמרכז, אובחנו פי 4 ויותר תלמידים הזכאים כביכול להתאמות הללו.בדיקה של משרד החינוך העלתה, שמרבית ההתאמות,ניתנו לאותם התלמידים שיכלו לשלם את העלות הגבוהה של עד 4000 ש"ח.ואחרי בדיקה של וועדות התאמה,שנבנו בשנתיים האחרונות, נפסלה זכותם של תלמידים רבים כאלה שקבלו שלא כדין את ההתאמות. (אחרי הכל, לכל תתלמיד יש היסטוריה לימודית בבית הספר ואפשר להשוות את מהלך לימודיו ,את הישגיו, ואת קשיים באם היו קודם לכן). אחת התוצאות לכך, האוניברסיטאות, כנראה מאד רגישות לתקפות של המבחנים הללו (כלומר האם הם באמת בודקים את מה שהם אמרוים לבדוק),ולכן יש נטייה כיום להערים קשיים על סטודנטים המוגדרים כלקויי למידה, ומבקשים כדין לממש את זכותם להתאמות. מאד מציע לך להכנס ל"מרכז התמיכה לליקויי למידה"www.add-syndrome.co.il גרא -מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.