שלום קצת ארוך... צריכה עזרה!!!

שבט

New member
הבהרה..

לא התכוונתי שהחלטה מיהו סטודנט ל"ל בסמכותו של המרצה. זה ברור שמי שבא עם אבחון מסודר המכללה או האונברסיטה מקבלת שהוא ל"ל. הבעיה היא בהתאמות שהם לא מקבלים גם אם הם רשומים באבחון וגם אם את ההקלות כן קיבלו ואישרו רכזת ליקויי הלמידה של המוסד וראש החוג שאחראית. פה למרצים יש חופש אקדמאי וזה בדוק! מנסיון. ז"א שאם יש ל אישור למחשבון, דף נוסחאות/ חוקים וחתום ע"י רכזת ל"ל וראש החוג המרצה הישירה יכולה להחליט שהיא לא מקבלת את ההקלה ויכולה לבטל לי אותה. וכמובן שיש התאמות שכתובות באבחון שהמכללה עצמה כלל לא מאשרת וגם רכזת ל"ל וראש החוג לא מאשרים בכלל.
 

im mitzi

New member
גרא, לצערי היא צודקת

למרצים יש חופש אקדמי, אומנם הם שייכים לאוניברסיטה אך אינם מחוייבים לעמוד בכל התנאים שלה, כמו לדוגמא מבחנים בע"פ, יש מרצים שיכולים להגיד שאצלהם בקורסים אין דבר כזה, דבר שלפי דעתי שגוי מראשיתו. בסעיף 15 לחוק המל"ג מוסבר כי לכל אוניברסיטה יש חופש אקדמי ומנהלי, וכי בעצם אלו מוסדות פרטיים. בנוסף כאשר ביקשו ממני לעבור אבחון מחדש שאלתי במפורשות אם הם מצריכים אבחון דידקטי או גם פסיכולוגי וכי נאמר לי שאינם צריכים אבחון פסיכולוגי וכי הדידקטי יספיק!
 

im mitzi

New member
תודה רבה

אתה צודק, מהאבחון הקודם שלי עברו 6 שנים, אך כפי שכבר ציינתי עברתי איבחון חדש לפני כחודשיים, באבחון זה נאמר לי כי אני זכאית להתאמות למידה של מבחנים בע"פ ותוספת זמן במבחנים בהם אני לא יכולה להבחן בע"פ. משמע, אני לא נמצאת בכל אותם תלמידים שפיברקו את תוצאות האבחון שלהם, עברתי אבחון חדש ואלו הממצאים, אותם ממצאים של המאבחנת הקודמת. או"פ טוענת שאין להם כסף לתת לי מרצה, אך פתרונות אחרים הם לא מצאו לי. לכן, לצערי נאלצתי לקחת את הכסף שלי עד מציאת פתרון או מוסד לימודי אחר. תודה רבה על הקישור אני אעזר בו. ברצוני להוסיף כי קיבלתי אתמול מכתב ממל"ג שטוען כי אין ביכולתם לכפות דבר על המוסדות להשכלה גבוהה, וכי הם מקציבים 4 מיליון ש"ח בשנה לטובת לקויות למידה, אני כנראה לא נחשבת ב4 מיליון האלה, בנוסף לכסף זה הם נותנים תמריצים למוסדות שיקבלו לשורותיהם לקויי למידה.
 
תשובה

היי למכותבת ולעידו שמי בטי ואני מרצה ומדריכה במכללת סמינר הקיבוצים במסלול לחינוך המיוחד. קראתי את הודעתך ואני מתלבטת לגבי התשובה. מצד אחד אנשים כמוך מקדמים את נושא החקיקה בארץ, ביכולתם להלחם על זכותם לשוויון הזדמנויות, ובכך לתרום לאוכלוסיה רחבה מאוד הזקוקה להתאמות דומות. מצד שני תשאלי את עצמך האם היית רוצה להשקיע את האנרגיות שלך במאבק ממושך כל כל? 1. אולי עדיף לך להשקיע את מאמצייך וכספך בעבודה על פיתוח אסטרטגיות יעילות להבעה בכתב, עם אנשי מקצוע המוכשרים לכך? באופן כזה גם תתרמי באופן אישי מההשקעה שלך וגם תקדמי את עצמך. 2. במוסדות להשכלה גבוהה,יש היום מוקדי תמיכה לסטודנטים עם לקויות למידה אשר מסייעים לסטודטנים להתמודד עם המטלות. חלק גדול מהמטלות הן עבודות, שבהן תוכליל להיעזר בחונך שיוכל לסייע לך בארגונן ובכתיבתן , חלק גדול מהמבחנים הם מבחנים אמריקאיים, כך שאת לא צריכה לכתוב, ובמבחנים שעליך לכתוב תצטרכי להתמודד בדרך זו או אחרת. חשוב בעת ההרשמה לפנות לדיקאנית הסטודנטים ולבדוק אתה את הגישה של המוסד לסטודנטים עם לקויות למידה. 3. במכללת סמינר הקיבוצים, אנו פותחים בשנת הלימודים הקרובה מכינה לאנשים עם לקויות למידה. המכינה מיועדת לאנשים אשר רוצים להרשם לאקדמיה אך עדין חוששים. במכינה אנו מכינים אנשים להתמודד עם מטלות אקדמיות בקריאה, כתיבה ועוד. עבודה על לקות הלמידה ואסטרטגיות לעקיפת הקשיים, עבודה עם טכנולוגיות מתקדמות, והכוונה מקצועית. המכינה מיועדת לאנשים עם לקויות למידה אשר סימו את רב הבגרויות (זו לא מכינה לבגרויות). מטרתנו היא שאנשים שסימו את המכינה יצאו עם תחושת מסוגלות גבוהה להתמודדות עם מטלות אקדמיות. אם זה מעניין אותך לשמוע תוכלי ליצור קשר בטל: 03-6901290.ולבקש את דר' נעמי וורמברנד בהצלחה בטי שרייבר
 

im mitzi

New member
תודה רבה, כמה תגובות

1. על פיתוח האסטרטגיות שלי להבעה בכתב עבדתי במשך 3 שנים, אשר בסיומן הצלחתי להבין איך לגשת למבחן ולהתמודד איתו, ולכתוב בנקודות את הדברים העיקריים. ניסיתי ללמוד איך לענות תשובה מלאה במבחנים, אך לצערי הרצון אינו משפיע על היכולת ונכשלתי בניסיונותי. לכן את רוב הבגרויות עברתי בע"פ, ואלו שלא יכלתי לעשות בע"פ קיבלתי תוספת זמן מירבית. 2. אומנם במוסדות להשכלה גבוהה בכלל ובאוניברסיטה הפתוחה בפרט יש מרכזים למיומנויות למידה וסיוע בארגון, אך כל זה אני יודעת, אני מכירה את עצמי מהבחינה של איך ללמוד, כל החיים למדתי, גם בצבא. אני יודעת לארגן את החומר אני יודעת שללמוד לבד זה עדיף מביחד מבחינתי, אני יודעת שאם מישהו לומד איתי אני מאבדת ריכוז. בשורה התחתונה אני יודעת שמבחינתי המרכזים האלה הינם בזבוז של זמן יקר מבחינתי ואת מה שהם יכולים לתת אני מעריכה למרות שאינו תורם לי בכלום. 3. שמעתי על הסמינר ההוא אך שוב, משום שעברו אי-אילו דברים בחיי, אם זה מעבר לחו"ל, למידת שפה חדשה בקצב איטי יותר מצב, בחינות בע"פ, מיומנויות למידה, חרדת בחינות, מורים לא מתחשבים והרשימה עוד ארוכה אני הפכתי למודעת למוגבלויות שלי וליתרונות שלי, אני יודעת שסמינר כזה אינו יעזור לי, כך גם הסברתי למל"ג. עקיפת קשיים אינה אפשרית בכל מקרה, ואני כנראה המקרה שלא יכול לעקוף אותם. בנוסף עליי לציין כי אינני חוששת לקראת ההרשמה לאוניברסיטה, אני מבחינתי כבר הייתי רשומה והתרגשתי לפני תחילת הסמסטר זאת לאחר והובטח יל כי אני "אקבל את ההתאמות להן אני זכאית", כמובן בין המשפט הזה לבין המציאות מפרידים עולם ומלואו (וכמובן בעיות תקציב ותקדים די גדולות). אני באמת מעריכה את הצעת העזרה שלך.
 
בטי מה שלומך?../images/Emo140.gif רק בלי מספרי טל'

בטי, אני שמח שהצטרפת לדיון. אני משוכנע שתוכלי לתרום לו מאוד. את צודקת בזה שאת המחימה על זכויותינו ועל תנאינו מקיימים בעיקר אלה שמאמינים שאין להם ברירה. כנראה שזה המקרה וכנראה שהקהילה תראה תוצאות מהמקרה הזה כי מדובר פה באישה חכמה ונחושה. רק דבר אחד קטן, כמו שרשום בראש העמוד, אסור לפרסם בפורום מספרי טלפון. זו דרישה של המחלקה המשפטית של תפוז.
 

im mitzi

New member
תודה רבה + עדכונים!

דיברתי היום עם ארגון בזכות עם מישהי בשם מילכה, היא אמרה לי לשלוח לה את כל החומר שאספתי עד עכשיו מבחינת התכתבויות וכו' והיא תעביר את זה הלאה ליועצת המשפטית שלהם, והיא תנסה לקדם את העניין בעזרת הארגון, תכתוב מכתב ראשוני לאחראים על הנושא (לפי דעתי מל"ג ומשרד החינוך) וכאשר היא תקבל תגובה היא תראה אם העניין מעשי ואם אפשר להמשיך איתו וייצג את לקויי הלמידה בכלל ואותי בפרט בבג"צ. במידה מישהו מכיר ויודע על אנשים כמוני שזקוקים לעזרה כזאת ומוכנים לעזור ולהיות תוספת כגורם מייצג לקהילה של לקויי למידה אני אשמח אם יצרו איתי קשר.
 

im mitzi

New member
אין יל מושג

אבל מה שאני כן יודעת זה שרבים עדיפים מבודד! ואם יהיו עוד כמוני שיעמדו על הזכויות שלהם לקבל את ההתאמות שהמליצו להם יהיה לי (או לארגון שייצג את הבקשה שלי) קצת יותר כוח.
 
אם תגיעי למסקנה שזה מאוד חשוב,

תוכלי לגשת לקמפוס האוניברסיטה הקרוב לבייתך ולחלק מנשרים. תליית מודעות יעילה פחות, במיוחד כשמדובר בקוראי מודעות דיסלקטים.
 

im mitzi

New member
אני מכירה מישהו שעשה את זה

אבל המכלל הורידה לו את השלטים.
 
עוד כתובת אפשרית לעזרה

ל Mitzi ועידו היי ראשית עידו, אני מתנצלת על פרסום המספר, זה מראה שאני לא בקיאה ברזי הפורומים. לגבי פנייתך, הייתי מציעה לך לפנות ליואב קריים. יואב על פי הידוע לי, עובד היום בשרות נציבות המדינה לאנשים עם מוגבלות, ותפקידו לקדם את הזכויות של אנשים אלו במשרד החינוך. יואב נתקל באקדמיה במקרה זהה לשלך ועד היום לדעתי, לא מצא את המזור לעניין. היום במעמדו, אולי תוכלו להיות צוות לעניין בנושא. הנציבה דר' דינה פלדמן (אני מקווה שאיני טועה בשם משפחתה)אף היא אישה רצינית מאוד ויכולה אולי לעזור. גוף נוסף, היחידה ללקוית למידה במשרד החינוך. מאחר ואיני רשאית לפרסם את מספרי הטלפון, תוכלי למצא זאת באינטרט, שניהם קשורים למשרדי הממשלה. בהצלחה בטי
 

im mitzi

New member
תודה

עם משרד החינוך דיברתי, כל מחלקה אפשרית אמרה לי כי למשרד החינוך אין סמכות על המוסדות להשכלה גבוהה, מכאן נובע התסכול הראשוני. כרגע אני לא אנסה לפנות לנציבות המדינה עד שאני לא אקבל תשובה מאלה שכבר פניתי אליהם, באם אני לא אקבל תשובה מספקת אז אני אפנה אליהם תודה רבה!
 
תגובה מבטי

אני בכל זאת חושבת ששווה לך לדבר עם יואב קריים. הוא מאוד מרושת ומאוד רוצה לקדם נושא זה, גם כן בהצלחה בטי
 
למעלה