שלום,

שלום,

1. ראיתי וידאו של ויכוח בין רב לכומר בו נשאו בין היתר השאלות הבאות: איך זה שיש הבדל בין אילן היוחסין במתי א' ובין זה שבלוקס ג'? בן מי היה יוסף אבי ישוע? ועוד - שבשביל מה בכלל צריך את זה אם ישוע נולד מרוח הקודש? עוד - מדוע נכתב כי קבורת יעקב - אני מקוה שאני לא מתבלבל - הייתה בשכם כאשר ידוע לנו מהברית הישנה שהיא הייתה בחברון? ועוד - מדוע נכתב ש-75 בני יעקב ירדו במצרים כאשר במקור נכתב 70? 2. האם יש אתר שיש בו את הברית החדשה עם תיבת חיפוש, כך שאני יכול לרשום מילה מסוימת ולראות היכן היא מופיעה, כמו שיש אתר כזה לתנ"ך? 3. האם ידוע למישהו על שיעורים בברית החדשה המתקיימים בירושלים שאפשר להצטרף אליהם? אודה לכם מאוד על תשובות.
 
תודה,

אני מכיר את האתר הזה, אבל אין שם חיפוש לפי מילים, כמו שיש באתר התנ"ך. אם אין כזה דבר - חבל, צריך לעשות אותו, זה יעיל.
 
תודה, אבל

גם שם אין חיפוש לפי מילה. אני פשוט לפעמים זוכר מובאה אך אני לא יודע למצוא היכן היא וכלי כזה היה יכול לעזור.
 
אתה מוזמן להכנס לבלוג שלי

יש שם בקוביית הקישורים, אתר או שניים שהם מאין קונקורדנציה לברית החדשה.
 

lion 7

New member
שלום

................................................................................................................................................................. כומר" הוא כהן דת פגאני או של אלילים (תמיד יש את המלים המושרשות רעה בעברית) , מעשיו תאמר איש דת נוצרי או משיחי (גם נוצרי היא מילה שלא מחמיאה אבל משתמשים בה) על שושלת היוחסין ענינו כאן בתחילת פתיחת הפורום, וגם מלפני כמה חודשים (נדמה לי תמצא אותם בשאלות הנפוצות בקישורי הפורום) למה נכתבו שושלות היוחסין ? זה היה מנהג עברי וגם של העמים השמים, ערבים למשל עם הטבע השמי היו ונשארו עד עכשיו עם שושלות יוחסין עד אדם המקראי לאות כבוד. לגבי שכם וחברון (עניתי על זה לפני כשבועיים או יותר כאן) לגבי מס הנפשות אז כך : ישנם 3 מספרים מס ראשון : בספר בראשית והוא 66 נפשות בראשית 46 : 26 מדובר על כל הנפשות ליעקב שירדהה למצרים שהם ממנו משורשו? , מלבד נשי בני יעקב , כל הנפשות היו 66 נפש אלה 66 הנפשות (בלי הנשים או בני יוסף או יעקב) 12 בני יעקב (11 בן ובת דינה) 4 ילדי ראובן 6 בני שמעון, 3 בני לוי, 5 (בני יהודה השלושה ושני נכדיו), 4 בני יששכר, 3 בני זבולון 7 בני גד, 7בהי אשר ובתו ושני נכדיו, בן יחיד לדן 4 בני נפתלי, 10 בני בנימין ס"ה 66 והפסוק אומר 66 מס שני 70 בראשית "ובני יוסף שנולדו במצרים שתי נפשות, כל בני יעקב שירדה או באה למצרים הן שבעים (בראשית 46) אם נוסיף למס 66 את בני יוסף שנולדו במצרים עם יוסף ויעקב (ארבעה) , יהיה ס"ה 70 אבל נשארנו בלי הנשים בפסוק 23 המס השלישי 75 שנזכר במעשי השליחים... הוא מס המוזמנים למצרים (כולל נשים =שאר השבט) עם נוכחות הנשים (שאר השבט) " ושלח יוסף וביקש את אביו יעקב ושאר ביתו או שבטו 75 נפש (מעשי השליחים 7 : 14) כך שהזימון או ביקוש לראות זה הגירה אל או המסע שעשה יעקב עצמו, בלי להכליל את יוסף ולא את שני בניו ולא את אשתו בפסוק זה, כי הם היו במצרים(הם בעצמם הזמינו את יעקב) ובלהוציא את יעקב הפסוק זה (כי הוא הזכר לחוד) באומרו " הזמין או ביקש יעקב אביו וכל ביתו\שבטו" להוסיף גם מס הנשים =9 , כי אשת יהודה כבר מתה (בראשית 12: 38) וגם כן אשת שמעון יוצא 66+9= 75 אולם שתי נשי יעקב לא הזכרנה כי הן מתו לפני ביאת\ירידת למצרים לאה נקברה בארץ כנען לפני ביאת יעקב למערת המכפלה (בראשית 49: 31) רחל מתה לפני זה בשנים בעת לידת בנימין (בראשית 35) אנו לא רואים שום סתירות במספרים 66 (בלי הנשים או יוסף או שני בניו או יעקב) : היורדים בלי הנשים, 70 (בלי הנשים + יוסף ושני בניו ויעקב) :היוצאים משרש יעקב כולם שירדו\הגרו למצרים, 75 (עם הנשים בלי יוסף או שני בניו או אשתו או יעקב) : היורדים עם הנשים אפשר גם להוסיף מס כולל לכולם 80 (עם הנשים ויוסף ושני בניו, ואשתו ויעקב עצמו) הערה נוספת : בכמה תרגומים המספר 75 בברית החדשה נזכר בשימושי התרגום שבעינית السبعينية) שמשתמשת במס 75 במקום 70 אולם הקרוב לאמת הוא מה שהזכרנו למעלה ושלח יוסף והזמין את אביו יעקב וכל שבטו\ביתו 75 נפשות (מעשי השליחים 7 : 14) האפ בני יוסף ונכדיו הוזמנו יחד עם יעקב אביו, או הם נולדו במצרים??? ההזמנה בלי ספק לא כוללת את יוסף ועם מי שנולד במצרים מה75 נפשות אולם בוא נזכור יחד שהתרגום שבעינית היא מלאה בהרבה ביאורים,, ויש לה הוכחות שמבהירה את הנוסח העברי ומה נסתר לפרשנותו,,, ואנו לא פוסלים אותה עם מה שהוסיפה התרגום שבעינית ,, משמות הנמצאים במקור העברי ( ראה למשל דברי הימים הראשונה : פרק 7, וגם ספר במדבר 26 ) לשאר השאלות פשוט אין ולא יהיה לי זמן לענות על המכפלה וחברון, על לימוד הברית החדשה, (נראה לי אחרי כיפור יתייצבו כאן יהודים משחיים ויענו לך, בהצלחה
 
תודה,

ענית לי על ענין ה-75. בקצרה - 75 זה עם הנשים, או שזה עניין של תרגום. לשאר הדברים אני עדיין מחכה, אני לא יודע מה דנתם בעבר, אם למישהו יש סבלנות לחזור על הדברים בקצרה או לצרף לינק אני אודה לו.
 
ועוד שאלות

בלי לגרוע בראשונות, שאני עדיין מחכה לתשובה עליהן: 1. מלכים א יח27: "ויהי בצהרים ויהתל בהם אליהו ויאמר קראו בקול גדול כי אלהים הוא כי שיח וכי שיג לו וכי דרך לו אולי ישן הוא ויקץ". מכאן אפשר ללמוד שעל-פי ההשקפה התנ"כית אלוהים אינו אדם, כיצד ניתן ליישב את זה עם הברית החדשה? וכן הכתוב - הושע יא9: "לא אעשה חרון אפי לא אשוב לשחת אפרים כי אל אנכי ולא איש בקרבך קדוש ולא אבוא בעיר". וכן - במדבר כג19: "לא איש אל ויכזב ובן אדם ויתנחם ההוא אמר ולא יעשה ודבר ולא יקימנה". 2. גם על פי הברית החדשה ישראל הוא עץ הזית האמיתי ובהתגלות מדובר על משיחיים דווקא מישראל, אך ישראל לא היה מתקיים ללא ההשקפה הרבנית מסיבה פשוטה - כי על-פי היהדות מותר ליהודי להתחתן רק עם יהודיה וכך נשמר הגזע, אך לפי הברית החדשה אין הבדל בין היהודי ובין היווני, או בן כל עם אחר, כך השגזע לא יכול להשמר. איך זה מסתדר ועוד - האם אין אם כך בעייתיות בהגדרה 'יהודי משיחי', כי אולי הוא יהודי בדור הזה, אך בדור הבא ילדיו כבר לא יהיו יהודים, אם יתחתן עם גויה, כפי שהותר לו. אודה לתשובות.
 
אין תשובות?

זה מאכזב מאוד. אם מישהו יודע על מישהו אחר שיוכל לענות לי אודה לו מאוד.
 

lion 7

New member
חלק ראשון של השאלה

איליהו לעג מהאליל , מאיפה ההשואה שלך עם אלוהי התנ"ך ? בשוואה לא נכונה, אלוהים ברא אותנו בדמותו, בברית החדשה הבן (מלת אלוהים) לבש בשר והתאנש למען מטרתו והיא כפרה לכלל המין האנושי, כתוב גם במקום אחר בתנ"ך האם אלוהים הוא אדם שיתחרט וכו'. בראשית ברא אלוהים את האדם בדמותו, אנו לא משוים אלוהים אלינו , כתוב בברית החדשה שאני משתנים לעוד דמות אלוהים, ובעתיד נהיה כמוהו, בגלל שאנו מקוללים בפועל החטא הקדמון, אנו לא מושלמים בכדי לדעת יותר על עומקו של אלוהים, יש דרך לדעת עליו והיא בקבלת הבן כמושיע אישי, ואז מקבלים רוח הקדש שזה יודע על עומק אלוהים . תקרא האגרת אל תימותי התלמיד הראשונה פרק 3 פס 16 זה בבדאוי מכשיל אם קוראים את התנ"ך בלי להבהיר את מה נכתב בברית החדשה, אנו צריכים מישהו שיבהיר את הכתובים בשני הבריתות (ישנה וחדשה) במעשי השליחים ניגש אחד התלמידים אל סריס החבשי שהיה בעליה בירושלים בחג יהודי, והרוח הקדש הוא זה שהפנה את פיליפוס בכדי לבשר לו את מה שהיה קורא בישעיהו, וכך התגלו לעיניו סודות התנ"ך 2דווקא מישראל? למה לא גם מארה"ב? כאילו לפני 48 לא היה יהודי מאמין בישוע , כך הבנתי? למה יהודי צריך יהודיה אך ורק אני תמה מה עם משה בעצמו? שמירת הגזע היא לא בחזקת רצון אנשים , אם אלוהים הבטיח שישמור אז תסמוך עליו (לא מעודד נישואי תערבת ) וגם במשך דורות אלוהים שמר על רוב העמים על פני הארץ מבלבול, כולל ערבים נוצרים, אתה חושב שאנו גזע ערבי טהור? לא בהכרח, אולי 20-30 הם שושלת ישירה של עדנאן בן קחטן והנבטים , או אלמנאדרה , חלק מאיתנו מאמין בהיותנו ארמים סריאהים (אותה שפה שדבר ישוע) מי יודע? אולם הדיבור בערבית שלנו והרבה הסטוריה ששמרנו מצביעים על היותנו ערבים נוצרים (גם מלפני ביאת האיסלם),, זה לט אומר שאני ערבי במאה אחוז , ואילי גם אתה, מסכים או לא? אולם אתה יהודי ואני ערבי וזהו... אצל אלוהים לא המשימה לשמור על גזעים אלא להושיע אותם מהמוות או הדין שיבוא על הארץ באחרית הינים, לכן אנו לא עסוקים כל היום בשמירה על הגוף (אם כי לשמור מסורת זה טוב) כולל שושלת היוחסין שלנו ישוע בא לדחויים ועשה מהם עם אחר והשיב או יישב אותם על נכבדי נכבדי עמו, הוא לא התיחס לשאלת היוחסין אלא לאמונת האדם שממול ראה משלים משלו או דוגמאות של גויים שאמונתם היתה טובה בהרבה מעמו היהודי,,,, אולם תלמידיו היהודים יחד עם פואלוס נהיו מבשרי האמונה לשאר העולם אני מתאר לעצמי גוף המשיח ישוע שהוא הראש ואנו שאר הגוף (הכנסיה) אני מניח שהצוור היה אלא היהודים המשיחים שהעבירו את המסר או החוליה המקשרת לשאר הגוף גם במימד הזמני והפיזי שאלה של איגתיהאד אמונתי (עבודה אמונית)
 
סליחה, אבל

1. לא ענית לי בעצם על השאלה. אולי לא הבנת אותה. לפי אליהו אלוהים לא יכול להיות בדמות אדם. וזה סותר גם את הכתוב מטימותיאוס שהבאת. אם צריך רוח-הקודש כדי לענות על השאלה הזאת - אדרבא, השתמש בה כדי לענות לי. אבל אם אין לך - ולאף אחד אחר - תשובה, אז לא נורא, לפעמים אנו נתקלים בדברים שגדולים מאיתנו. 2. גם כאן לא קיבלתי בעצם תשובה. העניין הוא שלפי ההתגלות כן יש עניין לגזע, כי נאמר שיבואו מספר מסוים מכל שבט מישראל דווקא. ידוע לי שבנצרות אין הבדל בין היהודי והלא יהודי, אך זו בעצם כל השאלה, כי זה סותר את הכתוב הקודם. וראה בשאלה המקורית. חוץ-מזה, סלח לי שוב, לא כל הדברים שאתה כותב ברורים.
 
תשובות

הדברים שאליהו הנביא אומר, דווקא כן מראים שאליהו האמין כי שיח וכי שיג לו וכי דרך לו, הוא רק לא האמין שלבעל יש שיח ושיג וכו'. ברור שאלוהים הוא לא אדם. הָאֱלֹהִים הוּא רוּחַ וְהָעוֹבְדִים אוֹתוֹ צְרִיכִים לְעָבְדוֹ בְּרוּחַ וּבֶאֱמֶת.(יוחנן ד': 24). אלוהים הוא כל יכול, אדיר עצום ונורא ואין חקר לגדולתו, הוא רואה הכל, יודע הכל שומע הכל. לכן הוא גם יכול להיהפך לזרע פצפון, להיכנס לרחמה של אשה ולהיוולד כילד כפי שמובטח בנביא ישעייה: לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא לָכֶם אוֹת הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּ אֵל׃ (ישעיה ז': 14) הָעָם הַהֹלְכִים בַּחֹשֶׁךְ רָאוּ אוֹר גָּדוֹל יֹשְׁבֵי בְּאֶרֶץ צַלְמָוֶת אוֹר נָגַהּ עֲלֵיהֶם׃... כִּי-יֶלֶד יֻלַּד-לָנוּ בֵּן נִתַּן-לָנוּ וַתְּהִי הַמִּשְׂרָה עַל-שִׁכְמוֹ וַיִּקְרָא שְׁמוֹ פֶּלֶא יוֹעֵץ אֵל גִּבּוֹר אֲבִי-עַד שַׂר-שָׁלוֹם׃ לם רבה (לְמַרְבֵּה) הַמִּשְׂרָה וּלְשָׁלוֹם אֵין-קֵץ עַל-כִּסֵּא דָוִד וְעַל-מַמְלַכְתּוֹ לְהָכִין אֹתָהּ וּלְסַעֲדָהּ בְּמִשְׁפָּט וּבִצְדָקָה מֵעַתָּה וְעַד-עוֹלָם קִנְאַת יְהוָה צְבָאוֹת תַּעֲשֶׂה-זֹּאת׃ (ישעיה ט': 1, 5-6) אלוהים ירד לעולם הפך להיות אחד כמונו, בכדי שאנו נוכל להתחבר איתו להכיר אותו, ולהיכנס למלכותו. לגבי שאלתך השנייה, אני לא מאמין שליהודי משיחי הותר להתחתן עם לא יהודייה. אני חושב שזה לא נכון עבורנו וכן עלינו להתחתן בתוך ומתוך עמנו. בתנאי ששני בני הזוג מאמינים. ישראל לא תלוי בהשקפות רבניות, אלא באלוהים, אלוהים הוא זה ששמר על עם ישראל ולא הרבנים, נכון שאלוהים השתמש ברבנים, אך לא הם ששמרו על ישראל. בברית החדשה, ישוע הרס את מחיצת האיבה, ואיפשר לגויים להיכנס לתוך הברית שהוא כרת עם עם ישראל ובית יהודה. ברוח אין הבדל בין גוי ליהודי ובין גבר לאישה. אך אני מקווה שאתה כן שם לב שיש הבדל בין גבר לאישה. ואם כך אז גם יש הבדל בין יהודי לגוי, רק שברוח אין הבדל.
 
אליהו

ל1 - כתוב "ויהתל בהם אליהו", סימן שהוא לא חשב שזה אפשרי האלוהים יופיע בדמות אדם כמו שכתוב בברית החדשה, השאלה בעינה עומדת. ל2 - לא שמעתי עוד כדברים האלה, זו מצווה חדשה? זה מקובל על כולם?
 
...

המשמעות ש'ויהתל בהם אליהו' הוא סימן שהוא לא חשב שזה אפשרי שהבעל שומע אותם ויכול לענות להם, כפי שאלוהים שומע ומדבר. מעבר לכך, הרי נבראנו בצלמו ובדמותו של אלוהים, אז הנה יש לו דמות. (אני יכול להביא לך עוד עשרות מראי מקום שמראים בברור שלאלוהים יש דמות שדומה לאדם(ראה שמות כ"ד לדוגמא). לגבי 2- לא יודע אם זה מקובל על כולם. אך זה מה שעולה מהכתובים. מי שלא מקבל את זה לא מבין באמת לעומק את משמעות היותו יהודי, והחשיבות של העם היהודי.
 
האנשה

השאלה על אליהו בעינה עומדת, יש לקרוא בדקדוק. אליהו לועג להם, כי הוא חושב שזה אבסורד שאלוהים יכול ללכת בדרך או לישון וכד'. שמות כד', בטח התכוונת ל-10-"ויראו את אלהי ישראל ותחת רגליו כמעשה לבנת הספיר וכעצם השמים לטהר". להוי ידוע שהרמב"ם מפרש את זה כהאנשה, כאומר מתחתיו, וכך גם הביטוי חרון אפו, למשל, לא אומר שיש לו אף, וכן זרועו, ימינו וכו'. האם לכך התכוונת ב'עשרות מראי מקום'? אם לא, אשמת לכמה. אף כי עדיין, כאמור - השאלה על אליהו בעינה עומדת. כן גם הבריאה בצלם ודמות מפורשת באופנים שונים.
 
תזהר מפירושים

הם יכולים להטעות ומטעים. ולוקחים אותך הרחק הרחק מהאמת, היכן שאתה כנראה נמצא עכשיו.
 
למעלה