שלום
................................................................................................................................................................. כומר" הוא כהן דת פגאני או של אלילים (תמיד יש את המלים המושרשות רעה בעברית) , מעשיו תאמר איש דת נוצרי או משיחי (גם נוצרי היא מילה שלא מחמיאה אבל משתמשים בה) על שושלת היוחסין ענינו כאן בתחילת פתיחת הפורום, וגם מלפני כמה חודשים (נדמה לי תמצא אותם בשאלות הנפוצות בקישורי הפורום) למה נכתבו שושלות היוחסין ? זה היה מנהג עברי וגם של העמים השמים, ערבים למשל עם הטבע השמי היו ונשארו עד עכשיו עם שושלות יוחסין עד אדם המקראי לאות כבוד. לגבי שכם וחברון (עניתי על זה לפני כשבועיים או יותר כאן) לגבי מס הנפשות אז כך : ישנם 3 מספרים מס ראשון : בספר בראשית והוא 66 נפשות בראשית 46 : 26 מדובר על כל הנפשות ליעקב שירדהה למצרים שהם ממנו משורשו? , מלבד נשי בני יעקב , כל הנפשות היו 66 נפש אלה 66 הנפשות (בלי הנשים או בני יוסף או יעקב) 12 בני יעקב (11 בן ובת דינה) 4 ילדי ראובן 6 בני שמעון, 3 בני לוי, 5 (בני יהודה השלושה ושני נכדיו), 4 בני יששכר, 3 בני זבולון 7 בני גד, 7בהי אשר ובתו ושני נכדיו, בן יחיד לדן 4 בני נפתלי, 10 בני בנימין ס"ה 66 והפסוק אומר 66 מס שני 70 בראשית "ובני יוסף שנולדו במצרים שתי נפשות, כל בני יעקב שירדה או באה למצרים הן שבעים (בראשית 46) אם נוסיף למס 66 את בני יוסף שנולדו במצרים עם יוסף ויעקב (ארבעה) , יהיה ס"ה 70 אבל נשארנו בלי הנשים בפסוק 23 המס השלישי 75 שנזכר במעשי השליחים... הוא מס המוזמנים למצרים (כולל נשים =שאר השבט) עם נוכחות הנשים (שאר השבט) " ושלח יוסף וביקש את אביו יעקב ושאר ביתו או שבטו 75 נפש (מעשי השליחים 7 : 14) כך שהזימון או ביקוש לראות זה הגירה אל או המסע שעשה יעקב עצמו, בלי להכליל את יוסף ולא את שני בניו ולא את אשתו בפסוק זה, כי הם היו במצרים(הם בעצמם הזמינו את יעקב) ובלהוציא את יעקב הפסוק זה (כי הוא הזכר לחוד) באומרו " הזמין או ביקש יעקב אביו וכל ביתו\שבטו" להוסיף גם מס הנשים =9 , כי אשת יהודה כבר מתה (בראשית 12: 38) וגם כן אשת שמעון יוצא 66+9= 75 אולם שתי נשי יעקב לא הזכרנה כי הן מתו לפני ביאת\ירידת למצרים לאה נקברה בארץ כנען לפני ביאת יעקב למערת המכפלה (בראשית 49: 31) רחל מתה לפני זה בשנים בעת לידת בנימין (בראשית 35) אנו לא רואים שום סתירות במספרים 66 (בלי הנשים או יוסף או שני בניו או יעקב) : היורדים בלי הנשים, 70 (בלי הנשים + יוסף ושני בניו ויעקב) :היוצאים משרש יעקב כולם שירדו\הגרו למצרים, 75 (עם הנשים בלי יוסף או שני בניו או אשתו או יעקב) : היורדים עם הנשים אפשר גם להוסיף מס כולל לכולם 80 (עם הנשים ויוסף ושני בניו, ואשתו ויעקב עצמו) הערה נוספת : בכמה תרגומים המספר 75 בברית החדשה נזכר בשימושי התרגום שבעינית السبعينية) שמשתמשת במס 75 במקום 70 אולם הקרוב לאמת הוא מה שהזכרנו למעלה ושלח יוסף והזמין את אביו יעקב וכל שבטו\ביתו 75 נפשות (מעשי השליחים 7 : 14) האפ בני יוסף ונכדיו הוזמנו יחד עם יעקב אביו, או הם נולדו במצרים??? ההזמנה בלי ספק לא כוללת את יוסף ועם מי שנולד במצרים מה75 נפשות אולם בוא נזכור יחד שהתרגום שבעינית היא מלאה בהרבה ביאורים,, ויש לה הוכחות שמבהירה את הנוסח העברי ומה נסתר לפרשנותו,,, ואנו לא פוסלים אותה עם מה שהוסיפה התרגום שבעינית ,, משמות הנמצאים במקור העברי ( ראה למשל דברי הימים הראשונה : פרק 7, וגם ספר במדבר 26 ) לשאר השאלות פשוט אין ולא יהיה לי זמן לענות על המכפלה וחברון, על לימוד הברית החדשה, (נראה לי אחרי כיפור יתייצבו כאן יהודים משחיים ויענו לך, בהצלחה