שלום,

זאת שאלה טובה

כיוון שהיא נוגעת במהות היות האדם יהודי. מהו יהודי, זאת שאלה שהעם היהודי חייב לפתוח ולדון עלייה, ולמצוא תשובה שתניח את הדעת. אני אישית מאמין שיהודי הוא אדם שנולד לאב יהודי או לאם יהודיה. וזהו. אין אפשרות להיהפך ליהודי. זאת לא בחירה. אם אדם שאינו יהודי רוצה להיות יהודי, עליו להתגייר כביכול, כשהמשמעות היא שעליו לקבל על עצמו את תרי"ג המצוות וללכת בדרך של הרבנים. אז איפה הדבר מעמיד את היהודי החילוני? הוא נולד יהודי אך לא מקיים את המצוות, האם הוא יהודי? ואם זה שיתגייר אחרי מספר שנים רוצה להיות חילוני? האם הוא עדיין יהודי? הרי הגיור הותנה בכך שהוא יקיים את תרי"ג המצוות. היות אדם יהודי, הינו דבר שעובר בירושה מאחד ההורים. עפ"י התנ"ך היהדות של האדם עוברת דרך האב. הבעייתיות שמצאה היהדות(ולכן יהודי נחשב רק לפי האם ולא לפי האב) היא שיכול להיות מצב שהאישה נאפה עם לא יהודי ואז מה? הבן לא יהיה יהודי, למרות שהוא גודל וחונך בבית יהודי, לכן היהדות הרבנית תיקנה שיהדותו של אדם תקבע לפי האם. החשיבה שכל מה שהיה לפני ישוע כבר לא רלוונטי, היא בעלת זקן ארוך, עם תיאולוגיה שיקרית שנקראת התיאולוגיה התחליפית. הדבר לא נכון.
 
אתה מניח תפילין?

או לובש ציצית? לא התכוונתי לתאולוגיה תחליפית או משהו כזה אגב איך אתה בתור יהודי משיחי שומר שבת? אז יש לנו יהודי מאמין בישוע ואדם לא יהודי שמאמין בישוע מה השוני עוד בחיים שלהם החדשים בין שניהם? חוץ מהברית מילה מה עוד? האם יהודי משיחי צריך להיות רק בקהילה יהודית משיחית? והאם מישהוא לא יהודי יכול להצטרף לשם? ובלי קשר לכולם.. לא מצאתי שאולהים שונא אנשים בכתבי הקודש חוץ ממקום אחד מלאכי פרק א א מַשָּׂא דְבַר-יְהוָה אֶל-יִשְׂרָאֵל בְּיַד מַלְאָכִי׃ ב אָהַבְתִּי אֶתְכֶם אָמַר יְהוָה וַאֲמַרְתֶּם בַּמָּה אֲהַבְתָּנוּ הֲלוֹא-אָח עֵשָׂו לְיַעֲקֹב נְאֻם-יְהוָה וָאֹהַב אֶת-יַעֲקֹב׃ ג וְאֶת-עֵשָׂו שָׂנֵאתִי וָאָשִׂים אֶת-הָרָיו שְׁמָמָה וְאֶת-נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר׃ פעם הראו לי את זה ולא ידעתי מה לענות לטענה שאלוהים ברא אותו איך הוא שונא..
 
...

כיוון שאני נמצא תחת ברית החסד והאמת שבמשיח, ולא תחת ברית סיני, אני לא לובש ציצית פיזית, אני לובש את האדון ישוע המשיח ברוח הקודש, שהציצית היא תמונה למצווה הגדולה יותר, לבישת רוח האדון. אני לא מניח תפילין כיוון שאני לא מאמין שהיו לאות על ידיך ולטוטפות בין עיניך מדבר על תפילין, אלא על מעשים - אות, והגות - טוטפות. אני דוחה את היהדות הרבנית. ועם זאת, אני מודע לכך שישנם גם דברים חיוביים בתלמוד ובשאר ספרי החכמים. לא הכל לא נכון. השוני בין היהודי המשיחי למשיחי, הוא בעיקר ביחס שלו לעמו, למועדי ה', וכן יש שוני מסויים בדרך בה יהודי משיחי רואה את דבר ה', לבין משיחי שהוא לא יהודי, ראיתי את זה רבות ועדיין רואה. אני לא יודע איך להסביר זאת, אך יש הבדל בנפש בין יהודי לבין לא יהודי. ברוח אין הבדל(אם נמצאים במשיח). בתור יהודי אני שומר את השבת בכך שהיום הקדוש הזה מוקדש לה', משמע ביום הזה אני מתאסף ביחד עם אחיי ואחיותיי, מהלל ומשתחווה לאדון ביחד עם גוף המשיח, ושומע מסר מהאדון דרך רועה הקהילה שלי. זהו יום של תפילה, הגות,מנוחה והתחברות יותר עמוקה עם האדון משאר הימים. אני חופשי ביום השבת משאר הימים בהם אני עובד. אני מאמין שטוב ליהודי משיחי, להיות בקהילה של יהודים משיחיים, ממספר טעמים, ראשית בקהילה יהודית משיחית הוא יוכל להתחבר יותר בקלות לאוכל הרוחני שהוא יקבל, תהייה לו את האוריינטציה הנכונה לגבי היותו יהודי במשיח, והוא יוכל להיכנס אל הקריאה שאלוהים קורא לו כיהודי במשיח. בוודאי שמישהו שהוא לא יהודי יכול להצטרף ולהיות חלק מקהילה של יהודים משיחיים. בקהילה שלי ישנם רבים שהם לא יהודים. אלוהים לא שונא את בני האדם, כשהוא אומר שהוא שנא את עשו, הוא התכוון למעשיו. אלוהים שונא את החטא שלנו את המעשים הבזויים שלנו אך הוא לא שונא אותנו. עשיו הוא סמל מובהק של אדם שהתנגד לתכניתו של אלוהים. ועם זאת לא תמיד יש לנו את כל התשובות, למרות שלכל שאלה יש תשובה באיזשהו מקום. על פי רוב השאלה היא הלא נכונה - כשהיא נשאלת מתוך כוונה רעה(באירוניה לדוגמה) אלוהים הוא אהבה. ואין הוא רוצה שיאבד איש, אלא שיש לנו זכות בחירה, אם לחזור אליו, או ללכת בדרכנו העקלקלות.
 
למעלה