שלום

יוחנן היה התלמיד האהוב של ישוע

לא כתוב על פטרוס שום דבר דומה. כן הוא היה בחיר השליחים. אך הוא לא היה האפיפיור. בנוסף הטענה שהאפיפיור תמיד צודק ואף פעם לא טועה היא חסרת כל עמוד שדרה בדבר ה'. ראשית אם אנחנו לוקחים את פטרוס לדוגמה שהוא הרי מחינת הקתולים האפיפיור הראשון שאינו טועה לעולם, טעה גם טעה ואף חטא, ואנו יכולים לראות זאת באגרת אל הגלטים ב': 11-14, כְּשֶׁבָּא כֵּיפָא לְאַנְטִיוֹכְיָה הִתְיַצַּבְתִּי נֶגְדּוֹ מִפְּנֵי שֶׁנִּמְצָא בּוֹ דְּבַר אַשְׁמָה. בְּטֶרֶם בָּאוּ כַּמָּה אֲנָשִׁים מֵאֵת יַעֲקֹב הוּא סָעַד יַחַד עִם הָאַחִים מִן הַגּוֹיִים, אֲבָל כַּאֲשֶׁר בָּאוּ הַלָּלוּ נָסוֹג מֵהֶם בִּגְלַל פַּחְדּוֹ מִן הָאַחִים הַנִּמּוֹלִים. וְיֶתֶר הָאַחִים הַיְּהוּדִים כִּחֲשׁוּ כָּמוֹהוּ, עַד שֶׁאֲפִלּוּ בַּר-נַבָּא נִגְרַר אַחֲרֵיהֶם בְּכַחֲשָׁם. בִּרְאוֹתִי כִּי הֵם סוֹטִים מֵאֱמֶת הַבְּשׂוֹרָה, אָמַרְתִּי לְכֵיפָא לְעֵינֵי כָּל הַנּוֹכְחִים: "אִם אַתָּה הַיְּהוּדִי מִתְנַהֵג כְּגוֹי וְלֹא כִּיהוּדִי, מַדּוּעַ תְּאַלֵּץ אֶת הַגּוֹיִים לִחְיוֹת כִּיהוּדִים?" נמצא בו דבר אשמה, והוא סטה מן הבשורה, ששאול אמר על דבר זה ברוח הקודש "אַךְ אִם מִישֶׁהוּ, אֲפִלּוּ אֲנַחְנוּ אוֹ מַלְאָךְ מִן הַשָּׁמַיִם, יְבַשֵּׂר לָכֶם בְּשׂוֹרָה שׁוֹנָה מִזּוֹ שֶׁבִּשַּׂרְנוּ לָכֶם, חֵרֶם יִהְיֶה! אֲנִי חוֹזֵר וְאוֹמֵר מַה שֶּׁאָמַרְנוּ קֹדֶם לָכֵן: אִם מִישֶׁהוּ יַשְׁמִיעַ לָכֶם בְּשׂוֹרָה שׁוֹנָה מִזּוֹ שֶׁקִּבַּלְתֶּם, חֵרֶם יִהְיֶה!" (גלטים א': 8,9) הבשורה היא שרק בחסדו של אלוהים אנחנו יכולים להיות רצויים לפניו, ולא במעשינו אנו. אל לנו לבטוח בבשרנו, במחשבתנו, ברגשותנו או ברצוננו. דבר שהדת הקתולית ושאר הזרמים המסורתיים בנצרות נוטים לעשות לרוב. הבטחון הוא במעשים של עצמך, אתה חייב לתת מעשה, ללכת לכנסיה ביום ראשון להתפלל תפילת אווה מריה, להתוודות לחגוג את החגים (שגם את זה שאול דוחה בדבר ה'), וכו'.
 

wise man1

New member
היי

טרם אענה לך על הטיעון זה שאני מחשיב את עצמי קתולי זה לא אומר שאני שפוט של הכס הקדוש וכן הוא טועה לפעמים מה לעשות כולנו בני אדם וזה שהוא המחליף של פטרוס הקדוש זה עוד לא אומר כלום אני גם לא מסכים איתו בהכל אני ההיתי בעד פאפא אחר ואני הסכמתי עם כל משיוחנן פאולוס ה-2 המנוח אמר כי אותו באמת הדריכה רוח הקודש ואת בנטיקוס ה-16 אני מקווה שגם רוח הקודש מדריכה. לגבי פטרוס הקדוש לא רק שהוא היה הפאפא הראשון אלא גם נצלב הפוך הכל מתועד בהיסטוריה. וישוע המשיח אכן אהב את פטרוס הקדוש כי הוא שאל אותו שלושה פעמים אני לא זוכר איפה זה כתוב אבל יש סוג של חיבה גדולה בין שניהם. וכנסיה הקתולית היא ממשיכה דרך של האפוסטולים כך שהיא אינה דת שונה ורעה כמו שאתה כותב גם היא בוטחת באלוהי ישראל ובבנו ישוע המשיח שמת כדי לכפר על כולנו. ואווה מריה זה שיר הלל יפה לא תפילה. להתוודות זה מצווה מכתבי הקודש וקוראים לזה פיוס כי אתה בא בפיוס לפני הבורא ולא חייבים לחגוג את החגין להבדיל מיהדות ששם כן חייבים. אני לא חייב ללכת לכנסיה מלכות השמיים היא בכל מקום ותפילה באה מהלב ומתפללים לבד בלי שאף אחד ידע כמו שישוע אמר. בברכת ישוע המשיח.
 
מספר הסתייגויות והסכמות

ראשית, בכדי להיות קתולי טוב, עליך להאמין באחד מעיקרי האמונה הקתולית שטוען שהפיפיור לא טועה אף פעם. שנית, אין שום איזכור שכיפא- פטרוס היה אפיפיור. כן הוא נצלב הפוך, אך אין זה אומר שהוא היה אפיפיור. ברור שישוע אהב את פטרוס, אך הוא שאל אם הוא -פטרוס אוהב אותו - את ישוע. התלמיד האהוב על ישוע מזוהה בשם יוחנן. הכנסיה הקתולית כפי שהיא כיום היא אינה ממשיכה את הדרך של השליחים שלימדו על חסדו של האדון. ישנם דברים בכנסייה שבהחלט נכונים אך לא הכל נכון ויש דברים שהם פסולים שהם בהחלט לא הלימוד של השליחים. על הלימוד של השליחים ניתן ללמוד כאן. דבר ה', הוא הלימוד של השליחים ולא שום דוקטרינה זו או אחרת. אני מעולם לא אמרתי שהדת הקתולית היא דת רעה, הבעיה עם דת - עם כל דת, היא שכולם טוענים שהם טוענים בה' באלוהי ישראל, אך אף אחד לא בוטח בו, שכן הם בוטחים בבשרם, ביכולתם להצדיק את עצמם. אווה מריה זהו שיר הלל למריה, ולא לאלוהים. הטענה העיקרית של המאמינים בישוע כלפי הכנסייה הקתולית שהזאת האחרונה, הרימה את מרים למקום גבוה מדי שמה אותה יותר מדי במרכז ונותן לה כבוד שאמור להגיע לאלוהים. עם כל הכבוד ויש כבוד למרים אם ישוע שהביא אותו לעולם. אין לי ספר שהיא בת אלוהים קדושה, והיא סמל של בת ציון הבתולה והטהורה. היא סמל של כלת המשיח, ואני אוהב אותה, אך לשיר שירי הלל לכבודה, להשתחוות לפסל בדמותה - הדבר פסול וזוהי עבודה זרה. אני מאמין שגם היא לא מתלהבת מההלל שמופנה אליה, הלל שישוע המשיח והאב אמורים לקבל ברוח הקודש ולא מרים. הווידוי הוא אכן מצווה, אך המעשה עצמו אינו מצדיק אותך לפני הבורא. האמונה בישוע המשיח שלקח על עצמו את חטאיך - זה הדבר היחיד שמצדיק אותך לפניו. ברור שעלינו להתוודות לפני אלוהים ולפני אח בוגר באמונה על חטאינו, בכדי שנחייה באור כמו שהוא באור. וידוי הינו הסכמה עם אלוהים. כשאנחנו מתוודים אנחנו מסכימים עם מה שאלוהים אומר וחושב עלינו. מסכים עם המשפט האחרון, אך למעשה אנחנו כן חייבים את ההתחברות אחד עם השני. אני לא יודע אם אתה יודע, אבל רוב המאמינים המסורתיים וגם בין הפרוטסטנטים ולא משנה מאיזה זרם, מאמינים שאם אתה הולך לכנסיה בימי ראשון, נותן מעשר ומתנהג בצורה מסויימת כפי שלמדו אותם, הדבר מצדיק אותם לפני הבורא. אך כפי שכבר נאמר רק האמונה מצדיקה אותנו לפני האלוהים ולא שום מעשה שאנו עושים. מתוך האמונה בישוע המשיח, מתוך הרצון לתת לאלוהים את מה שבין כה וכה שייך לו, אנחנו נותנים מעשר, מתוך הרצון להתחבר עם אחים ואחיות שלנו לשמוע את דבר ה', ולהלל אותו ביחד כקהילה, אנחנו נפגשים בבית התפילה וכל מעשה שאנו עושים נובע מתוך האמונה שלנו באהבה. אך אין שום מעשה מכל המעשים שאנו עושים שמפייס אותנו לפני אלוהים. רק הדם של ישוע המשיח, ריצה אותנו אל אלוהים, רק הדם של ישוע המשיח מטהר ומרפא מושיע ומצדיק.
 
הבנתי../images/Emo9.gif

סלח לי בבקשה אם הטון שלי נשמע תקיף. אין לי דבר נגדך חלילה, גם לא נגד המאמינים בדת הקתולית, אך אני כן רואה סכנה בדתות, שגורמות לאנשים ליפול מחסדו של אלוהים ולבטוח בבשרם. עם זאת אני יודע שישנם קתולים שמאמינים בישוע והוא מרכז הוויתם, והם נשארו קתולים, האדון ישוע אוהב את כולם. אך אין לי ספק שהוא היה רוצה לראות אותם שמים בצד את כל מה שלא שייך אליו, את כל מה שנוגד את דבר ה'. אני מקווה שתמצא את ישוע עצמו ולא את כל מה שמסביב.
 

wise man1

New member
היי

לא היה לי אפילו חצי מחשבה על זה שהטון שלך תקיף הרי אנו סתם מדסקסים. זה אחד הנושאים האהובים עליי לדון על ישוע בברכת ישוע המשיח
 
למעלה