SupermanZW
Well-known member
האם סבל מעיד על אדם שיש לו נשמה גדולה?חחח.
במובן של נשמה גדולה
האם סבל מעיד על אדם שיש לו נשמה גדולה?חחח.
במובן של נשמה גדולה
כמו אברהם אבינו שאלוהים העמיד בניסיונות.האם סבל מעיד על אדם שיש לו נשמה גדולה?
ספר את זה לאנשים שאיבדו את שפיות דעתם כי ניתנו להם נסיונות שלא היו מסוגלים לעמוד בהם.כמו אברהם אבינו שאלוהים העמיד בניסיונות.
ככה בדת אומרים שהשם לא נותן קושי שאי אפשר להתגבר עליו.
אני לא חזק בתיאודיציאה(=צידוק האל)ספר את זה לאנשים שאיבדו את שפיות דעתם כי ניתנו להם נסיונות שלא היו מסוגלים לעמוד בהם.
גם אני מאמין באלוהים, אך סביר להניח שאמונתי שונה משלך - אני דאיסט.אני לא חזק בתיאודיציאה(=צידוק האל)
אבל לכל שאלה בטוח יש תשובה.
אולי היא בדוחק אבל יש תשובה.
מה שכן, העלית נקודה ואני צריך לחשוב עליה.
כי זה באמת מעניין אותי..
כי אני מאמין בנשמה ושזה חלק אלוקה ממעל. כלומר יש גם אל
בסרט אחד על מלחמת העצמאות אומר הרבי: אסור אף פעם להיכנע לכוחות האופל. תמיד להיות עם תקווה. זה מה שהאל רוצה מאתנו.אני לא חזק בתיאודיציאה(=צידוק האל)
אבל לכל שאלה בטוח יש תשובה.
אולי היא בדוחק אבל יש תשובה.
מה שכן, העלית נקודה ואני צריך לחשוב עליה.
כי זה באמת מעניין אותי..
כי אני מאמין בנשמה ושזה חלק אלוקה ממעל. כלומר יש גם אל
אדם טוב שואף להיות יותר טוב, וזה חשוב.חחח.
במובן של נשמה גדולה
אני מכיר אותו, אבל למה דניאל שואף?אדם טוב שואף להיות יותר טוב, וזה חשוב.
סוף סוף אתה מתחיל להבין שעל פי התורה אלוהים ציווה גם ציוויים בלתי מוסריים.אלוהים אמר לאברהם להרוג את בנו. זה לא מוסרי. אמנם אפשר לטעון שאלוהים הוא הלוקח את החיים בעצמו אז יש לו איזו זכות לדרוש שיהרגו, אבל זה לא טיעון לגמרי טוב.
סתם כך, אם אני לא טועה אז בביקורת המקרא אומרים שהסיפור הזה בא לאמר לנו שאלוהים לא רוצה שיקריבו אנשים כמו שעובדי האלילים היו עושיםסוף סוף אתה מתחיל להבין שעל פי התורה אלוהים ציווה גם ציוויים בלתי מוסריים.
על פי התורה אברהם עמד לשחוט את יצחק ומלאך אחז בידו ומנע ממנו.סתם כך, אם אני לא טועה אז בביקורת המקרא אומרים שהסיפור הזה בא לאמר לנו שאלוהים לא רוצה שיקריבו אנשים כמו שעובדי האלילים היו עושים
בויקפדיה רשום את זה. אולי זה לא פשוטו של מקרא...על פי התורה אברהם עמד לשחוט את יצחק ומלאך אחז בידו ומנע ממנו.
המוסר של אלוהים אחר. אלוהים הוא למעשה המצפון בעצמו. גם אני חושב שהרבה מהעונשים בתורה לא מוסריים, אבל קודם כל מה שנצחי הוא החוק ולא העונש וגם הסיבה לעונש היא כדי שהעם היהודי לא יתבולל, בעיקר בעובדי אלילים. אני עדיין לא מבין למה אמרו שהתורה חוקה מושלמת.סוף סוף אתה מתחיל להבין שעל פי התורה אלוהים ציווה גם ציוויים בלתי מוסריים.
לא. לו היה כך, לא יתכן שהיו אתאיסטים מוסריים, אבל יש. אחת הסיבות להתבוללות היא שהעונשים בתורה קשים מדי, ואותם יהודים שבוחרים להתבולל או להמיר את דתם בוחרים כך כדי להוריד סטנדרטים ולא להיות מחויבים למערכת כה נוקשה וקפדנית, אז אם מטרת העונש היא למנוע התבוללות, אלוהים השיג בדיוק את ההיפך, אתה טוען שאלוהים טיפש?המוסר של אלוהים אחר. אלוהים הוא למעשה המצפון בעצמו. גם אני חושב שהרבה מהעונשים בתורה לא מוסריים, אבל קודם כל מה שנצחי הוא החוק ולא העונש וגם הסיבה לעונש היא כדי שהעם היהודי לא יתבולל, בעיקר בעובדי אלילים. אני עדיין לא מבין למה אמרו שהתורה חוקה מושלמת.
נשמע מופרך (לא עקבתי אחרי הדיון ביניכם, אך נתקלתי בדבריך אלו). הרי אם באתאיסטים עסקינן, הם ממילא לא מאמינים בעונשים הקבועים בתורה, כך שאין כל סיבה שיתבוללו עקב כך.לא. לו היה כך, לא יתכן שהיו אתאיסטים מוסריים, אבל יש. אחת הסיבות להתבוללות היא שהעונשים בתורה קשים מדי, ואותם יהודים שבוחרים להתבולל או להמיר את דתם בוחרים כך כדי להוריד סטנדרטים ולא להיות מחויבים למערכת כה נוקשה וקפדנית, אז אם מטרת העונש היא למנוע התבוללות, אלוהים השיג בדיוק את ההיפך, אתה טוען שאלוהים טיפש?
הפילוסוף טען שאלוהים הוא המוסר/מצפון בעצמו, הפרכתי את טענתו בכך שטענתי שיש אנשים שאינם מאמינים בו ולמרות זאת הם מוסריים ומצפוניים, זו ההוכחה שהמוסר והמצפון אנושיים הם, לא אלוהיים.נשמע מופרך (לא עקבתי אחרי הדיון ביניכם, אך נתקלתי בדבריך אלו). הרי אם באתאיסטים עסקינן, הם ממילא לא מאמינים בעונשים הקבועים בתורה, כך שאין כל סיבה שיתבוללו עקב כך.
בכלל, ההתבוללות היא בדרך כלל לא משהו שאנשים מחליטים במודע ובאופן יזום לבצע. הם בוחרים בדרך חיים מסוימת ונגררים אל תוך ההתבוללות. ממילא לא שייך כל כך לחפש סיבה להחלטת אנשים להתבולל. היא פשוט לא קיימת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.