שרשור חדש ל"אין יאוש בעולם"

masorti

New member
תשובה...

א. אפשר לטעון שסדר הדברים בפסוק הוא רק צורת ביטוי ספרותית. ב. "מוריד שאול" הוא ביטוי למות הגוף. אין הכרח שיש הישארות הנפש. ראה בחזון העצמות היבשות של יחזקאל... נאמר שם שנותנים בעצמות רוח והן חיות. יוצא מכך חכאורה שבתחייתן "מייצרים" רוח שלא היתה קיימת. ראה גם הפסוק "לא המתים יהללו.. ולא כל יורדי דומה". יוצא מכך לכאורה שהמתים הם "יורדי דומה" חסרי יכולת להלל. האם זה לא סותר את התפשיה של הצדיקים הלומדים תורה בגן העדן? ג. גם אם נקבל ש"שאול" הוא הגהינום ושיש הישארות הנפש, עדיין לא הוכחת שיש שכר ועונש. לא נאמר שרק הרשעים יורדים לשאול, ובכלל לא ברור שהצדיקים הולכים למקום אחר. שים לב לסיפור בעלת האוב בעין דור. כששאול מעלה את שמואל באוב (וברור שזה אכן שמואל, כי נבואתו מתקיימת), שמואל כועס ואומר "למה העליתני מזה". מהמילה "העליתני" אנו למדים שהוא נמצא "למטה". תגיד לי אתה איך זה ששמואל הצדיק נמצא "למטה" ולא "למעלה".
 

saar7650

New member
קודם כל-סליחה! בטעות כתבתי מסתורי.

ולא מסורתי... א. גם ביטוי ספרותי אמור להמחיש לנו משהו. בכך שאותו "ביטוי ספרותי" שינה מדרכי עולם (קודם מוות ואח"כ חיים) צריך להסיק מזה משהו! ב.מי אמר שאותה רוח שמפיחים בגוף המת הינה חדשה? "כתוב לא המתים יהללו -ה ואנחנו נברך -ה מעתה ועד עולם הללו-ה". אז כך- כתוב גם כן "כי לא אחפוץ במות המת כי אם בשובו מחטאו וחי"! לאאחפוץ במות המת??? במות החי לא אחפוץ! והרי המת כבר מת... מכאן מסיקים חז"ל שמת פירושו רשע- הוא מת מבחינה רוחנית שאינו מכיל תוכן רוחני שיביא אותו לזכות בגן עדן. ולכן- לא המתים (=הרשעים) יהללו -ה ולא כל יורדי דומה (דומה=גיהנום כמו ששאול=גיהנום) אלא אנחנו (מקווים שאנחנו נזכה) להלל -ה מעתה ועד עולם הללו-ה". איך נהלל את ה' מעתה ועד עולם (=נצח) אם אנחנו נמות מתישהו? רמז- חיי נצח... ג. "למה העליתני מזה"- אין הכוונה "עליה מלמטה למעלה" אלא עלה= בא. כמו שמכונה בעל אוב בשם "מעלה אוב"- ללא קשר לאותה נשמה שהוא מעלה. כלומר"מעלה באוב"- מביא ע"י אוב את הנשמה. למה "הרגזתני והעליתני"- למה לכאורה הפרעת לי ממנוחתי (הרגזתני) והעליתני- והבאת אותי להנה.
 
בבקשה

"ההוכחה לאמיתות התורה היא כתוצאה שאין שום אפשרות שהיא תהיה המצאה"- זאת הוכחה? ואיך תוכיחי שאין שום אפשרות שהיא המצאה?
 

lala897

New member
אני מוכיחה ששום אפשרות שמציגים

בפני או שאני הצגתי בעבר אינה נכונה. זה מספיק לי. דברים שאני לא יודעת אפילו לחשוב עליהם או שאנשים אחרים לא יודעים לא מענינים אותי. אדרבא- הזמנתי אותך לנסות להציג בפני במסר(או פה אם זה יחזיק מעמד הרבה זמן) כל אפשרות שעולה בדעתך שהתנך הומצא.
 
כתבתי פעם סיפור...

...אבל בינתיים הוא נדחק למעמקי הפורום- ובלי אף תגובה אחת. אנסה למצוא. בכל מקרה, למה את מתכוונת "כל אפשרות שעולה בדעתך שהתנך הומצא"? היה למישהו משעמם והוא כתב את התנ"ך. אפשרות מתאימה? ובאותה מידה ניתן לומר שהמיתולוגיה היוונית וכל המיתולוגיות האחרות(טוב, לא כולן...חלקן) הן אמיתיות.
 

lala897

New member
אני דנה איתך בזה במסרים לא?

אין לי שום ענין לדון איתך בזה גם פה. 'בנת?
 
למעלה