רק נקודה קטנה
נניח שהתרה שבע"פ אכן עברה מאלוהים למשה, וממנו ליהושוע וכו'. בשלב כלשהו, נערכה התורה שבע"פ ע"י רבי יהודה הנשיא ונכתבה כמשנה. הסיבה שהתורה שבע"פ עברה בע"פ ולא בכתב כתורה עצמה, מעורפלת. לעומת זאת, ברורה הסיבה שרבי יהודה הנשיא כתב את התורה שבע"פ שהיתה ידועה בזמנו - כדי שלא תישכח או תשתנה. הגמרא, לעומת זאת, נכתבה אח"כ. יוצא מזה, שבזמנו של רבי יהודה הנשיא לא היתה הגמרא קיימת, וממילא לא יכלה להימסר למשה וכו'.