שרשור חדש ל"אין יאוש בעולם"

lala897

New member
לא נכון!!

אתה ממש מעליב אותי. אתה יודע מה? תשלח לי במסר(אם בא לך) ואני ינסה להוכיח לך. אם אתה מעונין.. פעם הבאה כשאתה אומר משהו באירוניה תציין למטה, טוב?
 
בקשר לחלק השני בהודעתך

האם זה הגיוני שאומר משהו שסותר את דברי הקודמים, אלא אם כן זה באירוניה? ואת קוראת לי תמים...
 

lala897

New member
מותק0 אף פעם אי אפשר לדעת מה

תוציא מהפה שלך שניה אח"כ..
 

masorti

New member
ללה חביבה. אני לא רוצה לקלקל לך...

אבל לדתיים באמת אין הוכחות לדת. בעצם לאף אחד אין הוכחות לדת. אם היתה הוכחה מדעית לנכונות הדת היו מראים אותה בטלויזיה וכולם היו חוזרים בתשובה. כל החוכמה בדת היא שאתה מאמין למרות שאין לך הוכחה. זה לא קונץ להאמין במשהו שהוכיחו לך.
 

lala897

New member
מסורתי מותק. אתה לא מקלקל לי כלום

יש הוכחות לקיו האלוקים וזה לא הוכחות מדעיות. להאמין במשהו בלי הוכחה? זה חוכמה זה? איזה שטויות אלה.
 

masorti

New member
את השטויות האלה אמר...

פרופסור ישעיהו לייבוביץ' ז"ל, ומן הסתם היו גם אחרים שאמרו זאת לפניו. אם מדובר בהוכחות לא-מדעיות, אז איך זו "הוכחה"? (גם הוכחה מתוך לוגיקה היא הוכחה מדעית, אם לזה את מתכוונת) את מאמינה בגן-עדן וגיהנום? ואם את כן... יש לך הוכחה לכך? לי נדמה שאת בהחלט מאמינה בדברים ללא הוכחה. וזה בסדר גמור. כך זה גם צריך להיות.
 

lala897

New member
אני מאמינה בקיום האלוקים ובגן-עדן

וגהינום בגלל התנך. אמיתות התנך היא ההוכחה לקיומו של אלוקים וממילא לכל השאר. ההוכחה לאמיתות התורה היא כתוצאה שאין שום אפשרות שהיא תהיה המצאה. זאת המסקנה שאליה הגעתי. אם זה נקרא לוגי\מדעי אז יש הוכחה מדעית לכך.
 

masorti

New member
יש רק בעיה קטנה...

אני לא זוכר איפה בדיוק בתנ"ך מוזכר הגיהנום. פשוט אין. בטח לא במשמעות שאת מתכוונת. ואגב, גם גן העדן שבתנ"ך הוא רק המקום בו גרו אדם וחוה עד שגורשו. בשום מקום בתנ"ך לא כתוב שהצדיקים (או בני אדם כלשהם) יגיעו אליו. את מוזמנת להביא לי ציטוט שמוכיח אחרת.
 

lala897

New member
אני לא יודעת אני צריכה לבדוק את זה

אבל בכל אופן אני מאמינה גם בתורה שבע"פ שעברה במסורת ושם הענין מוזכר.
 

masorti

New member
אכן, בגמרא זה למיטב ידיעתי מוזכר.

עד כמה שידוע לי, חכמים פרשו פסוקים מסוימים בתנ"ך כך שמשתמע שהפסוקים מדברים על דברים אלה. אבל עם הפשט של הפסוקים יש בעייה. אילו הייתי אנטי-דתי הייתי ממשיך ומתווכח על הנושא, אבל היות ואני לא - אני מציע שנסגור בכך את הדיון.
 

lala897

New member
אתה טועה

גמרא זה תורה שבע"פ שעברה בפי ה' למשה וממשה ליהושע ומיהושע לזקנים ומהזקנים... וכו' זה לא פרשנות של החכמים. ולדעתי זה לא קשור לאנטי-דתיות.
 

masorti

New member
להתווכח איתך על מקור הגמרא...

הוא בעצם נסיון לערער את אמונתך. ולי אין שום כוונה לעשות זאת. נסיון לערער את אמונתם של דתיים (בפרט בני/בנות נוער) הוא תחביב של אנטי-דתיים.
 

lala897

New member
אתה יכול לנסות..

בינתיים כל הנסיונות רק חיזקו את אמונתי ואני ממש רוצה לדעת מה יש לך להגיד.
 

masorti

New member
אם לא אכפת לך...

אני מרגיש לא נוח לערער את אמונתה הדתית של נערה בת 15.5 . יש לי מספיק עבירות גם בלי זה. ממילא כבר אמרתי לך שאמונה לא צריכה הוכחה, כך שתמיד תוכלי לטעון שאת מאמינה שכך הוא.
 

lala897

New member
תעשה מה שאתה רוצה.

אני בת 18 דרך אגב. לדעתי אמונה צריכה ידיעה והוכחה וגם כתוב בתורה:"וידעת את ה' אלוקיך" צריך לדעת. אותי מענין מאד מה שיש לך להגיד אבל אם אתה לא רוצה-זכותך.
 

vizini

New member
רק נקודה קטנה

נניח שהתרה שבע"פ אכן עברה מאלוהים למשה, וממנו ליהושוע וכו'. בשלב כלשהו, נערכה התורה שבע"פ ע"י רבי יהודה הנשיא ונכתבה כמשנה. הסיבה שהתורה שבע"פ עברה בע"פ ולא בכתב כתורה עצמה, מעורפלת. לעומת זאת, ברורה הסיבה שרבי יהודה הנשיא כתב את התורה שבע"פ שהיתה ידועה בזמנו - כדי שלא תישכח או תשתנה. הגמרא, לעומת זאת, נכתבה אח"כ. יוצא מזה, שבזמנו של רבי יהודה הנשיא לא היתה הגמרא קיימת, וממילא לא יכלה להימסר למשה וכו'.
 

lala897

New member
הסיבה שהתורה שבע"פ עברה בע"פ

אני לא יודעת ככה החליטו מגבוה.. אבל אני יכולה לנחש- האופי של התורה שבע"פ הוא אופי של סברות זה עובר בצורה ברורה יותר כאשר מעבירים בע"פ ואז ברור יותר למה המעביר התכוון. הרי זה מה שהיה אחרי שרבי כתב את הגמרא יש המון חילוקי דעות לגבי מה הוא התכוון? יש כל מיני פרשנויות שנובעות מהעובדה שהדבר כתוב ולכן אפשר לפרש את זה בכמה צורות- 70 פנים לתורה. למה אם רבי יהודה הנשיא כתב קודם את המשנה זה אומר שלא היה גמרא?(אני יברר בדיוק באיזה סדר זה באמת קרה)
 

vizini

New member
את בחורה חכמה. חשבתי שתביני

לבד. אם הגמרא היתה קיימת בזמנו של רבי יהודה הנשיא, הוא היה כותב גם אותה, בדיוק מאותה הסיבה שכתב את המשנה.
 
למעלה