פארק דה פרנס
New member
נשמע הגיוני, בת"א לעומת זאת הבעיה היא זניחהיש לי תיקון קל שתחתית לא ישימה בירושלים
לפני כמה ימים נפגשתי עם חבר שהוא פרופסור אמריטוס לגיאולוגיה וכמובן מומחה לתוואי קרקע. הוא סיפר לי שאין שום בעיה לחפור בירושלים רכבת תחתית, עובדה, באותה שכבה גיאולוגית ממש חופרים בימים אלה את המנהרות בקו המהיר של הרכבת הכבדה לירושלים שלא לדבר על מנהרות כביש מס' 4 (הידוע היום בשמו דרך בגין) והבונקר הממשלתי לשעת חירום שגם הוא נחפר בהרי ירושלים. הסיבות לדבריו הן פוליטיות בלבד - קברים, אתרא קדישא וכל זה.
כפי שמוכיח הקו האדום (שהרבה יותר ארוך מתוואי אבן גבירול). יש נקודה נוספת שלא התייחסת אליה - הנקודה הטופוגרפית, כלומר הצורך לחפור מנהרות משופעות - לדעתי יש לכך תוספת עלות. התוואי באבן גבירול שטוח כמעט לחלוטין.