שרשור ירושלמי למשתמשי הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
לא מצחיק בכלל
במלבורן, החשמליות (טראמים/רכבות קלות או איך שלא תקרא להן) לא עוצרות בתחנות אם אין אנשים בתוך הקרון שלחצו על הפעמון ו/או אנשים הממתינים בתחנה. בדיוק כמו שמתנהג אוטובוס בתחנות הביניים.
הזקנות הירושלמיות מסוגלות לחפש כפתור
כזה אפילו במטוס...
 
הזקנות הירושלמיות מסוגלות לחפש כפתור
כזה אפילו במטוס...
 

amit1270

New member
מטופש ומיותר
בעיקר בשעות המתות. תוספת עצירה בכל תחנה מוסיפה סתם דקות יקרות למי שצריך לנסוע לכוון סוף הקו.
מצד שני זה לא אוטובוס
מרגע שהרק"ל קרובה מדי לתחנה אי אפשר לצלצל כי עצירה של כלי כזה דורשת מרחק רב, וכמו שאני מכיר את העם שלנו, תמיד יהיה חכמולוג שיחכה לשנייה האחרונה כדי לצלצל ואז הוא יבכה שלא עצרו לו.
 

down under

New member
מצד שני זה לא אוטובוס
מרגע שהרק"ל קרובה מדי לתחנה אי אפשר לצלצל כי עצירה של כלי כזה דורשת מרחק רב, וכמו שאני מכיר את העם שלנו, תמיד יהיה חכמולוג שיחכה לשנייה האחרונה כדי לצלצל ואז הוא יבכה שלא עצרו לו.
ראית שבשווייץ, גרמניה ואוסטרליה זה כן
עובד. מדוע שבארץ הקודש ועוד בעיר הקודש זה לא יעבוד?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ואגב, מערכת כזאת תחייב גם התקנת פעמון בתחנות
זה בסדר, כבר נתקלתי בכאלה
שחושבים שהכפתור שצריך ללחוץ עליו זה האינטרקום חרום לנהג... כבר שמעתי נהגים כורזים שהאינטרקום נועד למקרי חירום בלבד
 

Ortal D

New member
זה בסדר, כבר נתקלתי בכאלה
שחושבים שהכפתור שצריך ללחוץ עליו זה האינטרקום חרום לנהג... כבר שמעתי נהגים כורזים שהאינטרקום נועד למקרי חירום בלבד
נכון, וכל פעם הם מאיימים מחדש
"עוד לחיצה כזו מיותרת וכולכם יורדים מהרכבת!"
 

down under

New member
ואיך הלו"ז נשמר בצורה כזו?
איך במדינות יקיות, תרתי משמע (שווייץ וגרמניה)
הלו"ז נשמר? לא יודע. להערכתי הלו"ז שרשום לכל תחנה ותחנה הוא לו"ז של רכבות שלא עוצרות בדרך ולכן רכבת שכן תעצור בכל תחנה ותחנה תאחר במשהו כמו שתיים עד 4 דקות לעומת הלו"ז. בכל מקרה עד 5 דקות איחור נחשב (גם באוסטרליה שם ראיתי פלקט כזה בצורה ברורה וחד משמעית) עמידה בזמנים.
 

amit1270

New member
איך במדינות יקיות, תרתי משמע (שווייץ וגרמניה)
הלו"ז נשמר? לא יודע. להערכתי הלו"ז שרשום לכל תחנה ותחנה הוא לו"ז של רכבות שלא עוצרות בדרך ולכן רכבת שכן תעצור בכל תחנה ותחנה תאחר במשהו כמו שתיים עד 4 דקות לעומת הלו"ז. בכל מקרה עד 5 דקות איחור נחשב (גם באוסטרליה שם ראיתי פלקט כזה בצורה ברורה וחד משמעית) עמידה בזמנים.
למיטב ידיעתי, ברוב הקווים אין פעמון עצירה
 
איך במדינות יקיות, תרתי משמע (שווייץ וגרמניה)
הלו"ז נשמר? לא יודע. להערכתי הלו"ז שרשום לכל תחנה ותחנה הוא לו"ז של רכבות שלא עוצרות בדרך ולכן רכבת שכן תעצור בכל תחנה ותחנה תאחר במשהו כמו שתיים עד 4 דקות לעומת הלו"ז. בכל מקרה עד 5 דקות איחור נחשב (גם באוסטרליה שם ראיתי פלקט כזה בצורה ברורה וחד משמעית) עמידה בזמנים.
גרתי בשווייץ שנה וחצי. הם עומדים בלוח הזמנים
בקלות מופלאה, גם ברכבות קלות וגם באוטובוסים, מסיבה מאוד פשוטה. העמידה בזמנים חשובה להם יותר מאשר ההגעה במהירות המרבית. הם בכוונה מתכננים את לוח הזמנים כך שנסיעה אטית ונינוחה תאפשר לעמוד בו. ואם מתעכבים איפה שהוא, בטעות, אז מזדרזים קצת ומתקנים את התקלה בלוח הזמנים. אחת הסיבות שזה עובד אצלם היא שכל הערים שלהם קטנות ובזבוז הזמן המצטבר אינו גדול גם הוא. לגבי רכבות בין עירוניות, אחת הדרכים הבדוקות והבטוחות שלהן לעמידה בזמנים היא יציאה מכל תחנה בדיוק בזמן, גם אם מרבית הלקוחות נותרו על הרציף. אז, כן - בשווייץ אפשר לכוון את השעון לפי הזמן שבו האוטובוס הגיע לתחנה. וכן - יש עוד הרבה פרמטרים שלפיהם התחבורה הציבורית השווייצרית טובה יותר מהישראלית וגם מהאמריקנית (גם בישראל ובארצות הברית גרתי). אבל זה לא הופך לא את השווייצרים ולא את התחבורה הציבורית שלהם למושלמים. ממש לא.
 

Rubim88

New member
איך במדינות יקיות, תרתי משמע (שווייץ וגרמניה)
הלו"ז נשמר? לא יודע. להערכתי הלו"ז שרשום לכל תחנה ותחנה הוא לו"ז של רכבות שלא עוצרות בדרך ולכן רכבת שכן תעצור בכל תחנה ותחנה תאחר במשהו כמו שתיים עד 4 דקות לעומת הלו"ז. בכל מקרה עד 5 דקות איחור נחשב (גם באוסטרליה שם ראיתי פלקט כזה בצורה ברורה וחד משמעית) עמידה בזמנים.
כי זה לא בדיוק אותו דבר
מדובר על רכבות "כבדות" עם מספר תחנות עצירה קטן וזה גם לא מיושם בכולן - http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=155573719 רק"ל זה משהו אחר(הרבה תחנות), אני באופן אישי לא מכיר מערכת רק"ל שיש בה עצירות לפי דרישה.
 

yaeli54

New member
מטופש ומיותר
בעיקר בשעות המתות. תוספת עצירה בכל תחנה מוסיפה סתם דקות יקרות למי שצריך לנסוע לכוון סוף הקו.
מה לגבי מי שצריך לרדת.
כאשר אין הרבה אנשים הנהג מודה לזה וזמן העצירה בהתאם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה