שרשור ירושלמי למשתמשי הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.
אני מכבד גולשים אחרים בפורום
ואני מצפה שיתנהגו אלי בהתאם! ושוב, אין לי בעייה שמפריכים את טענותי (כפי שכתבתי כאן) המשך ערב נעים
ראה תגובתי למטה
 

easylivin

New member
אני מבין שנכנסתי למעין "שטח אש"
בין תומכי ומתנגדי מינהור הקו הירוק. ואפשר לחשוב שזה הסיבה שהקו הירוק של הרק"ל נקראת כך
כן, אבל לא בדיוק... זה לא דו-צדדי.
ישנו בעיקר תומך מינהור אחד, שהוא נלהב יתר על המידה משום מה - עד כדי איבוד עשתונות מוחלט בדיונים... לפני כן אפשר היה לנהל דיון נורמטיבי בנושא, אבל לא עוד, לצערנו.
נאלצתי לפרוש מהדיון הקודם כי ביקשתי להפסיק עם הדמגוגיה, ולצערי הרב אני רואה שזה ממש לא קרה עדיין.
 
כן, אבל לא בדיוק... זה לא דו-צדדי.
ישנו בעיקר תומך מינהור אחד, שהוא נלהב יתר על המידה משום מה - עד כדי איבוד עשתונות מוחלט בדיונים... לפני כן אפשר היה לנהל דיון נורמטיבי בנושא, אבל לא עוד, לצערנו.
נאלצתי לפרוש מהדיון הקודם כי ביקשתי להפסיק עם הדמגוגיה, ולצערי הרב אני רואה שזה ממש לא קרה עדיין.
אתה טועה אריק
בשרשורפלצת רוב מוחלט של המשתתפים תמך במינהור. 4 גולשים בלבד התנגדו, ומתוכם - שלושה הודו במהלכו שהם בעצם בעד מינהור, אבל... כך שהרוב היה עוד יותר גדול.
 

easylivin

New member
אתה טועה אריק
בשרשורפלצת רוב מוחלט של המשתתפים תמך במינהור. 4 גולשים בלבד התנגדו, ומתוכם - שלושה הודו במהלכו שהם בעצם בעד מינהור, אבל... כך שהרוב היה עוד יותר גדול.
אז קרא שוב את מה שכתבתי...
אמרתי ואני חוזר, שהיה תומך אחד שהיה נלהב יתר על המידה עד כדי איבוד עשתונות מוחלט. השאר היו בסדר גמור ואפשר היה לדבר איתם בצורה אנושית... אני גם נאלץ לחזור ובפעם האחרונה בהחלט: אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה מבחינתי מעתה ואילך - לא אגיב (יש מצב שזה משמח אותך...) עד שלא תפסיק עם הדמגוגיה. דע להגן על דעתך מבלי לרדת ומבלי לייחס לאחרים שטויות שאתה ממציא בעצמך, ועד שלא תנהג כך - סלמאת.
 
אז קרא שוב את מה שכתבתי...
אמרתי ואני חוזר, שהיה תומך אחד שהיה נלהב יתר על המידה עד כדי איבוד עשתונות מוחלט. השאר היו בסדר גמור ואפשר היה לדבר איתם בצורה אנושית... אני גם נאלץ לחזור ובפעם האחרונה בהחלט: אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה מבחינתי מעתה ואילך - לא אגיב (יש מצב שזה משמח אותך...) עד שלא תפסיק עם הדמגוגיה. דע להגן על דעתך מבלי לרדת ומבלי לייחס לאחרים שטויות שאתה ממציא בעצמך, ועד שלא תנהג כך - סלמאת.
זה לא משמח ולא מעציב אותי
אתה לא חייב להגיב, זכותך להתעלם. העובדה היא שרוב המשתתפים בשרשור תמכו בדעתי. זה מאד הרגיז 2 מתוך 4 המשתתפים היחידים שהתנגדו לה, והם תקפו גם את האחרים, לא רק אותי. אני סירבתי אז ומסרב גם עכשיו להגיב על התקפות אישיות.
 

easylivin

New member
זה לא משמח ולא מעציב אותי
אתה לא חייב להגיב, זכותך להתעלם. העובדה היא שרוב המשתתפים בשרשור תמכו בדעתי. זה מאד הרגיז 2 מתוך 4 המשתתפים היחידים שהתנגדו לה, והם תקפו גם את האחרים, לא רק אותי. אני סירבתי אז ומסרב גם עכשיו להגיב על התקפות אישיות.
הפוך ידידי, הפוך...
מי שהתרגז על כך שלא מסכימים עם האמת המוחלטת שבדעתו - זה אתה, מי שירד על אחרים (כהרגלו) זה אתה, מי שייחס לאחרים שטויות שהם לא טענו (ועדיין ממשיך גם עכשיו...) זה אתה. "סירבת להגיב" עאלק.
תמשיך לחשוב שכולם סביבך מטומטמים, לוקים בחוסר הבנת הנקרא ולא יודעים לזהות דמגוגיה... תמשיך ככה. מצטער שבכלל טרחתי להגיב לך שוב. ואגב: אני די בטוח שיהיה קו תחתי באבן גבירול, אבל לא בגלל שזה מה שהיו עושים בחו"ל (כי שם רוב הסיכויים שהיו עושים את ההיפך ממה שאתה דורש לעשות בכזה תוקף). אלא בגלל שההחלטות בענייני תחבורה במדינתנו מתקבלות לרוב על ידי אנשים שהם לא ממיטב המוחות בלשון המעטה, ולא תמיד משיקולים ענייניים... ערב טוב, סוף שבוע נהדר ושנה נפלאה לכולנו.
 
הפוך ידידי, הפוך...
מי שהתרגז על כך שלא מסכימים עם האמת המוחלטת שבדעתו - זה אתה, מי שירד על אחרים (כהרגלו) זה אתה, מי שייחס לאחרים שטויות שהם לא טענו (ועדיין ממשיך גם עכשיו...) זה אתה. "סירבת להגיב" עאלק.
תמשיך לחשוב שכולם סביבך מטומטמים, לוקים בחוסר הבנת הנקרא ולא יודעים לזהות דמגוגיה... תמשיך ככה. מצטער שבכלל טרחתי להגיב לך שוב. ואגב: אני די בטוח שיהיה קו תחתי באבן גבירול, אבל לא בגלל שזה מה שהיו עושים בחו"ל (כי שם רוב הסיכויים שהיו עושים את ההיפך ממה שאתה דורש לעשות בכזה תוקף). אלא בגלל שההחלטות בענייני תחבורה במדינתנו מתקבלות לרוב על ידי אנשים שהם לא ממיטב המוחות בלשון המעטה, ולא תמיד משיקולים ענייניים... ערב טוב, סוף שבוע נהדר ושנה נפלאה לכולנו.
זה מוזר, כי בשרשורפלצת טענת את ההיפך
לטענתך שם, יוקם קו עילי ולא תחתי, כי הוות"ל הכל יכולה תצא מהשמיים כמו דאוס אקס מכינה ותכפה על עיריית ת"א להסכים לאיוולת האוצר. כעת אתה אומר שאתה די בטוח שהקו יהיה תחתי. ד"א, אני בניגוד אליך לא די בטוח ולא בטוח בכלל שהקו יהיה תחתי. אני גם לא בטוח בכלל שיהיה קו. אני חושב שהאוצר יעשה הכל כדי שלא יהיה קו, וזו הסיבה האחת והיחידה לכל פעולותיו התמוהות בנושא, כולל ההחלטה המגוחכת (שאלן חשף בשרשורפלצת) להקים קו תחתי בקטע לא חשוב וקצר של הקו הירוק (מהתחנה הישנה עד צומת מעריב) ואז להוציא אותו בחזרה אל פני הרחוב דווקא בצומת העמוס והמסובך ממילא, ודווקא בראשיתו של הקטע שבו קו תחתי הוא חיוני. סמטוכה כזו פירושה אחד: טרפוד של עצם הקמת הקו הירוק.
 

Rubim88

New member
הפוך ידידי, הפוך...
מי שהתרגז על כך שלא מסכימים עם האמת המוחלטת שבדעתו - זה אתה, מי שירד על אחרים (כהרגלו) זה אתה, מי שייחס לאחרים שטויות שהם לא טענו (ועדיין ממשיך גם עכשיו...) זה אתה. "סירבת להגיב" עאלק.
תמשיך לחשוב שכולם סביבך מטומטמים, לוקים בחוסר הבנת הנקרא ולא יודעים לזהות דמגוגיה... תמשיך ככה. מצטער שבכלל טרחתי להגיב לך שוב. ואגב: אני די בטוח שיהיה קו תחתי באבן גבירול, אבל לא בגלל שזה מה שהיו עושים בחו"ל (כי שם רוב הסיכויים שהיו עושים את ההיפך ממה שאתה דורש לעשות בכזה תוקף). אלא בגלל שההחלטות בענייני תחבורה במדינתנו מתקבלות לרוב על ידי אנשים שהם לא ממיטב המוחות בלשון המעטה, ולא תמיד משיקולים ענייניים... ערב טוב, סוף שבוע נהדר ושנה נפלאה לכולנו.
כבר הראתי מה קיים
בערים בגודל הזה ובקטנות יותר במדינות עם תח"צ מתקמדת..עניין של קיבולת.
 

darkshadow1

New member
מתאים לו יותר "הקו השקוף"
כי האוצר עושה הכל כדי שלא ייבנה לעולם.
אפשר לחשוב שהכסף הולך לכיסים של פקידי האוצר.
סך הכל אלה אנשים שהמטרה שלהם בסופו של דבר היא להיות "ראש קטן", לקח מהאינפלציה של ה-450% שהייתה כאן בתחילת שנות ה-80 כתוצאה מבזבזנות ממשלתית. לפעמים זה גורם לתקיעה של פרוייקטים חיוניים ולפעמים זה גורם להורדה מן הפרק של פרוייקטים בזבזניים- הרכבת לאילת שהכדאיות שלה לחלוטין לא ברורה היא דוגמה לכך. התמיכה המוחלטת שלך במינהור הקו לא ברורה מהסיבה הפשוטה שאין לך את הנתונים כדי להחליט אם המינהור כדאי או לא. ברור שיש לא מעט סיבות בעד המינהור (וגם הצגתי אותן כאן), השאלה היא האם הן מצדיקות את העלות הגבוהה. לצערי לא לי ולא לך יש את הנתונים בשביל לענות על השאלה הזאת- אחרת הדיון היה הרבה יותר פשוט.
 
אפשר לחשוב שהכסף הולך לכיסים של פקידי האוצר.
סך הכל אלה אנשים שהמטרה שלהם בסופו של דבר היא להיות "ראש קטן", לקח מהאינפלציה של ה-450% שהייתה כאן בתחילת שנות ה-80 כתוצאה מבזבזנות ממשלתית. לפעמים זה גורם לתקיעה של פרוייקטים חיוניים ולפעמים זה גורם להורדה מן הפרק של פרוייקטים בזבזניים- הרכבת לאילת שהכדאיות שלה לחלוטין לא ברורה היא דוגמה לכך. התמיכה המוחלטת שלך במינהור הקו לא ברורה מהסיבה הפשוטה שאין לך את הנתונים כדי להחליט אם המינהור כדאי או לא. ברור שיש לא מעט סיבות בעד המינהור (וגם הצגתי אותן כאן), השאלה היא האם הן מצדיקות את העלות הגבוהה. לצערי לא לי ולא לך יש את הנתונים בשביל לענות על השאלה הזאת- אחרת הדיון היה הרבה יותר פשוט.
יש לך כמה טעויות
ראשית, לא מדובר בלקח משנות ה-80, כי הגישה הזו ראשיתה בשנות ה-50 לפני שמישהו בכלל חלם שתהיה כאן אינפלציה של 450%. שנית, האינפלציה ההיא לא נבעה מ"בזבזנות" ממשלתית, ודאי לא כזו הנוגעת לפיתוח תשתיות. פשוט משום שבאותן שנים לא היה בכלל פיתוח כזה. הממשלות לא נקפו אצבע בתחום התשתיות והאינפלציה השתוללה ללא שום "עזרה" מפרוייקטים "בזבזניים", שלא היו אז. מקורה של האינפלציה בשנות ה-80 היה בכמה גורמים, אחד מהם הליברליזציה של שר האוצר ארליך שהסירה מעט מההגנה על המטבע הישראלי (המתחלף), והמשק שלנו היה קטן ומוגבל ולא היה ערוך להתמודד עם השוק העולמי. התוצאה היתה צניחת ערך המטבע, מה שהוחמר עקב עודף ייבוא (בעיקר של מכשירי חשמל כגון טלביזיות, וידאו ומחשבים ביתיים) והיעלמות יתרות המט"ח. הפרוייקטים ה"בזבזניים" החלו רק בראשית שנות ה-90, שנים רבות לאחר התכווצות האינפלציה לממדים סבירים פחות או יותר. לגבי התמיכה שלי בקו תחתי, היא לא נובעת מכך שיש לי או אין לי נתונים לגבי כדאיותו. היא נובעת משני גורמים: הנזקים החמורים שיגרום קו עילי, והעקרון שכבר נקבע להקמת קו תחתי בקטעים הרבה הרבה הרבה פחות חשובים וקריטיים מאשר אבן גבירול, כולל חלק מהקו הירוק שחשיבותו אפסית לעומת אבן גבירול.
 

darkshadow1

New member
יש לך כמה טעויות
ראשית, לא מדובר בלקח משנות ה-80, כי הגישה הזו ראשיתה בשנות ה-50 לפני שמישהו בכלל חלם שתהיה כאן אינפלציה של 450%. שנית, האינפלציה ההיא לא נבעה מ"בזבזנות" ממשלתית, ודאי לא כזו הנוגעת לפיתוח תשתיות. פשוט משום שבאותן שנים לא היה בכלל פיתוח כזה. הממשלות לא נקפו אצבע בתחום התשתיות והאינפלציה השתוללה ללא שום "עזרה" מפרוייקטים "בזבזניים", שלא היו אז. מקורה של האינפלציה בשנות ה-80 היה בכמה גורמים, אחד מהם הליברליזציה של שר האוצר ארליך שהסירה מעט מההגנה על המטבע הישראלי (המתחלף), והמשק שלנו היה קטן ומוגבל ולא היה ערוך להתמודד עם השוק העולמי. התוצאה היתה צניחת ערך המטבע, מה שהוחמר עקב עודף ייבוא (בעיקר של מכשירי חשמל כגון טלביזיות, וידאו ומחשבים ביתיים) והיעלמות יתרות המט"ח. הפרוייקטים ה"בזבזניים" החלו רק בראשית שנות ה-90, שנים רבות לאחר התכווצות האינפלציה לממדים סבירים פחות או יותר. לגבי התמיכה שלי בקו תחתי, היא לא נובעת מכך שיש לי או אין לי נתונים לגבי כדאיותו. היא נובעת משני גורמים: הנזקים החמורים שיגרום קו עילי, והעקרון שכבר נקבע להקמת קו תחתי בקטעים הרבה הרבה הרבה פחות חשובים וקריטיים מאשר אבן גבירול, כולל חלק מהקו הירוק שחשיבותו אפסית לעומת אבן גבירול.
שוב- העמדה שלך לא מגובה בעובדות.
דבר ראשון, אתה צודק לגבי המשבר וגם אני. הצעדים שאתה מדבר עליהם לא גרמו באופן ישיר לפיחות בשקל אלא באופן עקיף. מה שגרם לפיחות בשקל באופן ישיר היא הדפסת חסרת מעצורים של שקלים ע"י הממשלה- שבמקום לטפל בשורש הבעיה החליטה בעצם לפזר כסף. סך הכל זה די מזכיר לי את מעשיו של ברק אובאמה, שבמקום לטפל בשורש הבעיות במשק האמריקאי זרק טריליארדי דולרים כדי ליצור צמיחה מלאכותית ועכשיו עומד לחטוף משבר כלכלי נוסף שנובע מהחובות האדירים שארה"ב צברה. הסיבה העיקרית לכך שהוא לא המשיך במדיניות הבזבזנית הזאת הם הרפובליקנים, שהודיעו לו שהם לא יאפשרו לו להמשיך ולהגדיל את החוב בטווח הקצר אם הוא לא יתחייב להוריד אותו בטווח הארוך. לגבי התמיכה שלך בקו תחתי- סך הכל אתה אומר שני דברים: 1. החליטו למנהר את הקו במקומות פחות חשובים, לכן בטח שצריך למנהר אותו במקומות יותר קריטיים. כאן אתה מניח מראש שההחלטה למנהר בקטעים פחות קריטיים היא נכונה. ולמה ההנחה הזאת? האם פתאום משרד האוצר כן צודק? 2. הקו העילי יגרום נזקים חמורים. כאן, כמו שאני כתבתי כבר לא מעט פעמים, צריך ללמוד מירושלים. אחרי שהקו שם יפעל בצורה מלאה במשך כמה חודשים נהיה יותר חכמים. עד אז- הכל ספקולציות שלא מגובות בשום נתונים מהשטח.
 

amit1270

New member
שוב- העמדה שלך לא מגובה בעובדות.
דבר ראשון, אתה צודק לגבי המשבר וגם אני. הצעדים שאתה מדבר עליהם לא גרמו באופן ישיר לפיחות בשקל אלא באופן עקיף. מה שגרם לפיחות בשקל באופן ישיר היא הדפסת חסרת מעצורים של שקלים ע"י הממשלה- שבמקום לטפל בשורש הבעיה החליטה בעצם לפזר כסף. סך הכל זה די מזכיר לי את מעשיו של ברק אובאמה, שבמקום לטפל בשורש הבעיות במשק האמריקאי זרק טריליארדי דולרים כדי ליצור צמיחה מלאכותית ועכשיו עומד לחטוף משבר כלכלי נוסף שנובע מהחובות האדירים שארה"ב צברה. הסיבה העיקרית לכך שהוא לא המשיך במדיניות הבזבזנית הזאת הם הרפובליקנים, שהודיעו לו שהם לא יאפשרו לו להמשיך ולהגדיל את החוב בטווח הקצר אם הוא לא יתחייב להוריד אותו בטווח הארוך. לגבי התמיכה שלך בקו תחתי- סך הכל אתה אומר שני דברים: 1. החליטו למנהר את הקו במקומות פחות חשובים, לכן בטח שצריך למנהר אותו במקומות יותר קריטיים. כאן אתה מניח מראש שההחלטה למנהר בקטעים פחות קריטיים היא נכונה. ולמה ההנחה הזאת? האם פתאום משרד האוצר כן צודק? 2. הקו העילי יגרום נזקים חמורים. כאן, כמו שאני כתבתי כבר לא מעט פעמים, צריך ללמוד מירושלים. אחרי שהקו שם יפעל בצורה מלאה במשך כמה חודשים נהיה יותר חכמים. עד אז- הכל ספקולציות שלא מגובות בשום נתונים מהשטח.
לא צריך ללכת רחוק (לירושלים) כדי ללמוד
מספיק להביט מעבר לים - זה פה ממש ממול - על מערכות שעובדות באירופה למשל...
 

darkshadow1

New member
לא צריך ללכת רחוק (לירושלים) כדי ללמוד
מספיק להביט מעבר לים - זה פה ממש ממול - על מערכות שעובדות באירופה למשל...
הנהג הישראלי קצת שונה מהאירופאי...
מצד שני יש רכבות קלות גם ברומא- והנהגים האיטלקים פשוט נוהגים כמו מטורפים (באמת, עד היום אני בהלם מזה שלא נדרסתי אפילו פעם אחת בחמישה ימים שהייתי ברומא
).
 

amit1270

New member
הנהג הישראלי קצת שונה מהאירופאי...
מצד שני יש רכבות קלות גם ברומא- והנהגים האיטלקים פשוט נוהגים כמו מטורפים (באמת, עד היום אני בהלם מזה שלא נדרסתי אפילו פעם אחת בחמישה ימים שהייתי ברומא
).
אולי, אבל כשזה נוגע לכיס שלו הוא לומד מהר
וכמו שאתה לא רואה כמעט אנשים חונים בחניית נכים או מדברים בסלולרי בלי דיבורית (כלומר הרבה פחות ממה שהיה אילולא האכיפה הדרקונית), כך גם ניתן יהיה למגר את תופעת חסימת הצמתים.
 

david80

Member

תגובתך כאילו נכתבה ע"י תושב ניו זילנד. רכבת ישראל שגומעת את המרחק מתל אביב לחיפה ב-40 דקות, כטענתך (איני יודע אם זה נכון, נניח שכן) - עם כמה כבישים בדיוק היא מצטלבת? איך אתה יכול לכתוב "מצטלבת רבות" כשכל מי שגולש כאן חמש דקות בערך יודע על ההשקעה העצומה (מיליארדים) בהפרדות מפלסיות לאורך קו החוף, בעיקר בחמש השנים האחרונות אך גם לפני כן? ובכל מקרה מה הקשר? האם במפגשי הכביש מסילה המעטים מאד שנותרו לאורך הקו הזה יש פוטנציאל חסימה כמו בכל צומת לאורך אבן גבירול? האם חוצים אותם מדי שעה עשרות אוטובוסים ומאות מוניות? איפה אתה חי? האם במפגשי המסילה האלה יש חנויות הנותנות לנהג הממוצע את התירוץ החביב עליו לחסום את המסילה - "רק עצרתי רגע לקנות סיגריות"?! לא ברור איך אתה יכול להשוות בכלל. פשוט מגוחך. הטענה השניה שלך מגוחכת עוד יותר. "לבטל את כל ההצטלבויות ע"י הפרדות מפלסיות בהשקעה זניחה". נפלת על הראש? 20-30 הפרדות מפלסיות לאורך אבן גבירול?! 20-30 פרוייקטים בסדר גודל של מחלף קפלן או המסגר-לה גרדיה?! ההשקעה בכך תגמד את כל פרוייקט הרק"ל בתל אביב! צריך להיות מנותק לחלוטין מהמציאות כדי לכתוב משפט כזה... איני בטוח בכלל שיש מקום פיסית לבנות את כל ההפרדות האלו, שחלקן כמעט צמודות זו לזו. שלא לדבר על ההרס המוחלט (!) של המרחב העירוני וקבורתו של רחוב אבן גבירול. זה רעיון אפילו יותר מטומטם מהרעיון של האוצר לקו עילי "מרוסק". כמובן שבנייתן תארך 15-20 שנה ותקבור סופית את הפרוייקט. אתה יודע בכלל מה הפרש העלות בין הקו העילי לתחתי? אתה יודע בכלל כמה תעלינה 20-30 ההפרדות המפלסיות שאתה שולף מהשרוול? על סמך מה אתה כותב "עלות זניחה"?
אשמח לקבל תגובה מנומקת ועובדתית יותר
אין לי בעייה שאתה מפריך את הטענות שלי אבל בלי ההשמצות כגון "נפלת על הראש" או "איפה אתה חי"! אז תגובתי היא כאחד שהתרשם מביקור בהולנד ובעוד הרבה ערים אחרות שמרושתות בקווי טראמים ורק"ל מהירים גם כשהם נעים במפלס הכביש. לא ממש זוכר האם הרכבות שם עוברות בהפרדות מפלסיות או איך הם בדיוק תכננו את זה!
 
אשמח לקבל תגובה מנומקת ועובדתית יותר
אין לי בעייה שאתה מפריך את הטענות שלי אבל בלי ההשמצות כגון "נפלת על הראש" או "איפה אתה חי"! אז תגובתי היא כאחד שהתרשם מביקור בהולנד ובעוד הרבה ערים אחרות שמרושתות בקווי טראמים ורק"ל מהירים גם כשהם נעים במפלס הכביש. לא ממש זוכר האם הרכבות שם עוברות בהפרדות מפלסיות או איך הם בדיוק תכננו את זה!
הפכת את היוצרות!
דווקא בתגובה שלך לא היה שום דבר מנומק או עובדתי. קשוט עצמך וכו'... דיברת על רכבת מחיפה לתל אביב שחוצה כבישים רבים וגומעת את המרחק ב-40 דקות - לא היה ולא נברא! לא צריך נימוקים, זה פשוט לא נכון. באותה מידה יכולת לכתוב שהרכבת נמשכת ע"י סוס משא וחוצה את הרי ההימליה. אלו נימוקים אתה רוצה בתגובה לכך? דיברת על ביטול כל ההצטלבויות באבן גבירול (יש עשרות!) והפיכתן להפרדות מפלסיות ב"עלות זניחה". לא הבאת שום נתונים על עלות זו, לא באופן כללי ולא בהשוואה להפרש בין עלות קו עילי לקו תחתי. אלו עובדות בדיוק ציינת? ועם כל הכבוד, "לא ממש זוכר" זה לא נימוק, לא עובדה ולא בסיס לשום דיון. אתה לא ממש זוכר? תבדוק! אל תבוא עם "פתרונות" מופרכים שלא ניתן בכלל ליישם בשטח (מעניין איפה לדעתך אפשר להכניס את כל ההפרדות האלו בצמתים של אבן גבירול) ותצפה שמישהו אחר יעשה עבורך את המחקר. אני חוזר בי מהביטויים שציינת, אבל זה לא משנה את העובדה שתגובתך היתה מנותקת לחלוטין מהמציאות המוכרת לכולנו בתל אביב, ולא מבוססת על כלום. לגבי הולנד, אני דווקא מעוניין לדעת מהי מהירותם של אותם קווי טראם מהירים עליהם כתבת, האם הם נוסעים במשותף עם כלי רכב גלגליים באותם רחובות, מה נפח התנועה שם בהשוואה לאבן גבירול, האם מקובל לעשות שם הפרדות מפלסיות בכל הצטלבות, וכל יתר הדברים שהיו הופכים את האנקדוטה הזו לרלבנטית לדיון.
 

david80

Member
הפכת את היוצרות!
דווקא בתגובה שלך לא היה שום דבר מנומק או עובדתי. קשוט עצמך וכו'... דיברת על רכבת מחיפה לתל אביב שחוצה כבישים רבים וגומעת את המרחק ב-40 דקות - לא היה ולא נברא! לא צריך נימוקים, זה פשוט לא נכון. באותה מידה יכולת לכתוב שהרכבת נמשכת ע"י סוס משא וחוצה את הרי ההימליה. אלו נימוקים אתה רוצה בתגובה לכך? דיברת על ביטול כל ההצטלבויות באבן גבירול (יש עשרות!) והפיכתן להפרדות מפלסיות ב"עלות זניחה". לא הבאת שום נתונים על עלות זו, לא באופן כללי ולא בהשוואה להפרש בין עלות קו עילי לקו תחתי. אלו עובדות בדיוק ציינת? ועם כל הכבוד, "לא ממש זוכר" זה לא נימוק, לא עובדה ולא בסיס לשום דיון. אתה לא ממש זוכר? תבדוק! אל תבוא עם "פתרונות" מופרכים שלא ניתן בכלל ליישם בשטח (מעניין איפה לדעתך אפשר להכניס את כל ההפרדות האלו בצמתים של אבן גבירול) ותצפה שמישהו אחר יעשה עבורך את המחקר. אני חוזר בי מהביטויים שציינת, אבל זה לא משנה את העובדה שתגובתך היתה מנותקת לחלוטין מהמציאות המוכרת לכולנו בתל אביב, ולא מבוססת על כלום. לגבי הולנד, אני דווקא מעוניין לדעת מהי מהירותם של אותם קווי טראם מהירים עליהם כתבת, האם הם נוסעים במשותף עם כלי רכב גלגליים באותם רחובות, מה נפח התנועה שם בהשוואה לאבן גבירול, האם מקובל לעשות שם הפרדות מפלסיות בכל הצטלבות, וכל יתר הדברים שהיו הופכים את האנקדוטה הזו לרלבנטית לדיון.
מקובל
אבל הרכבת כן גומעת ב-40 דקות
ואף פחות (37 דקות) בין חוף הכרמל לת"א אוניברסיטה, הדבר תלוי אם מדובר בקטרי JT42BW או בקרונועי IC3, כמובן כשאין תקלות ועיכובים! לגבי הולנד, אתם מוזמנים להנאתכם "לסייר" שם עם גוגל סטריט-וויאו וכן לבדוק מהם המהירויות הממוצעות של קווי הטראם המהירים 51 ו-26 (ראו קובץ).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה