שרשור ירושלמי למשתמשי הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
יש לך טעות בסיסית
האוצר שולט במדינה לא פחות מהפוליטיקאים. מצד אחד טוב שיש מי שמרסן את הפזרנות וחוסר האחריות של הפוליטיקאים, אך מצד שני נוצר חוסר איזון חמור שמשתק את פעולת הממשלה כרשות מבצעת והכנסת כרשות מחוקקת (ע"ע חוק ההסדרים). במקרים אחרים השיקולים הפוליטיים (יותר נכון קואליציוניים) גוברים, אבל אז נוצרים עיוותים שעוד יותר קשה לתקן, ודווקא במקרים האלה האוצר לא מתערב (די ברור למה).

האוצר אכן שולט במדינה לא פחות מהפוליטיקאים, אבל אני תוהה אם קיימת בכלל אבחנה בין אנשי אוצר לפוליטיקאים - הן בדרך התנהלות והן מבחינת ההגדרה. בשורות האוצר קיימים כמה עילויים (עילויים ללא מירכאות!) פוליטיים ששמים בכיס הקטן כמה מהמשופשפים ביותר שבפוליטיקאי ארצנו.
 

amit1270

New member

האוצר אכן שולט במדינה לא פחות מהפוליטיקאים, אבל אני תוהה אם קיימת בכלל אבחנה בין אנשי אוצר לפוליטיקאים - הן בדרך התנהלות והן מבחינת ההגדרה. בשורות האוצר קיימים כמה עילויים (עילויים ללא מירכאות!) פוליטיים ששמים בכיס הקטן כמה מהמשופשפים ביותר שבפוליטיקאי ארצנו.
שני הבדלים:
1. הפוליטיקאים ה"אמיתיים" מחפשים את הפרסום, הפוליטיקאים של משרד האוצר מעדיפים להישאר בצל (חלקם לפחות) 2. פוליטיקאי האוצר לא תלויים בבחירות ובאילוצים של קואליציה/הצבעות אי-אמון.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מה הקשר בכלל?
הרי לא מדובר על נסיעה ברכב בשעות העומס. מדובר על אמצעי להסעת המונים שכל מטרתו לחסוך את האפקטים השליליים של נסיעה בכרב בשעות העומס. מטרתו למנוע התקעות בפקקים, ולאפשר לנוסע להגיע במהירות ממקום למקום. הנסיעה האטית של הרק"ל אמנם לא מבטלת לחלוטין את יתרונותיה, אך היא בהחלט מחלישה אותם. אילו ניתן היה להקים קו תת קרקעי בתוואי הרק"ל (עד כמה שהבנתי זה לא היה ישים בי-ם), הנוסעים היו נהנים מנסיעה מהירה מצד לצד של העיר וכמובן שלא היה סיכון של תאונות (או טילים משועפט...). והנה, ברח' אבן גבירול בת"א אין שום בעיה להעביר קו תת קרקעי, לא מבחינה טופוגרפית, לא מבחינת תשתיות ולא מבחינת קברים - וגאוני האוצר
מתעקשים על קו עילי שיגרום יותר נזק מתועלת. קו עילי באבן גבירול עלול ליצור מצב שאדם יוכל לנצח את הרק"ל לא בריצה, אלא כשהוא זוחל על ארבע ברברס...
הלוואי וכל מעכת תח"צ הייתה
נותנת פייט לרכב פרטי בפקטור של מהירות הגעה. בפועל - רובן ממש לא כאלה.
 

novarex

New member
שמעתי בתכנית הרדיו "דידי בבקיני"
על מישהו שהחליט לעשות תחרות ריצה עם הרכבת הקלה והוא ניצח בהפרש של 4 דקות!
אני הלכתי יום אחד ליד התואי של הרק"ל ו...
בימיה הראשונים של הרק"ל הלכתי ליד התואי ולהפתעתי הנעימה עברה לידי רכבת כל דקה וחצי. שמחתי התפוגגה כאשר נפל האסימון והבנתי שמדובר באותה הרכבת המתקדמת בקצב הליכה בגלל התקיעות הארוכות ברמזורים ובתחנות. דוד
 

novarex

New member
אני הלכתי יום אחד ליד התואי של הרק"ל ו...
בימיה הראשונים של הרק"ל הלכתי ליד התואי ולהפתעתי הנעימה עברה לידי רכבת כל דקה וחצי. שמחתי התפוגגה כאשר נפל האסימון והבנתי שמדובר באותה הרכבת המתקדמת בקצב הליכה בגלל התקיעות הארוכות ברמזורים ובתחנות. דוד
אופס, הודעתי השתרבבה לה במקום שגוי
 

FiReBall

New member
שרשור ירושלמי למשתמשי הרכבת הקלה
תופעות ירושלמיות, מצחיקות, המתגלות לנו עם תחילת הנסיעות של הרכבת הקלה
רשמים מהרכבת הקלה של "תייר"
1) בעיית הרמזורים היא הבעיה הכי גדולה של הרכבת. גם תדירות מצחיקה (20 דקות המתנה בשעה 4 בצהרים) וגם איטיות יחסית. 2) שילוט. מדוע אין שילוט אלקטרוני - או אפילו מודפס - של תחנות הקו לאורך הקרונות הפנימיים - כמו שיש בכל רכבת תחתית וקלה בעולם. גם בתחנות חסר שילוט. צריך להוסיף מפות כולל מפות ממשק עם קווי אוטובוס (ואת המפות של קווי האוטובוס!). בנסיעה אחת התצוגה הדיגיטלית הראתה "הר הרצל" לאורך כל הנסיעה, אולם הכרוז (בקול של גבר) קרא את שם התחנות. בשאר הנסיעות לא היה כרוז אבל התצוגה הדיגיטלית פעלה. חבל שפרויקט שעובדים עליו כל כך הרבה שנים לא מסתנכרן עם דברים ברורים כמו מערכת כרטוס ומערכת בקרת רמזורים. חוץ מזה, הרכבת הייתה מלאה מאוד בכל הנסיעות, לא הבחנתי בחסימות צמתים על ידי רכבים אחרים, היו הרבה אנשים צוות מסוגים שונים ברכבת ובתחנות, וברחוב יפו היו הרבה אנשים שהסתובבו (לא שהרחוב כזה אטרקציה שלעצמו). לדעתי זה מוכיח שכפי שקורה ברוב המדינות המתקדמות יותר ופחות בעולם - מערכת הסעת המונים על מסילה הנה הכרחית, ואני לא מאמין שהתשלום על הנסיעה יפגע בתפוסה שראיתי - ולכן כדאי להגביר קצב ולהקים כמה קווים כאלה בירושלים ובתל-אביב במקביל - ויפה שעה אחת קודם.
 

darkshadow1

New member
רשמים מהרכבת הקלה של "תייר"
1) בעיית הרמזורים היא הבעיה הכי גדולה של הרכבת. גם תדירות מצחיקה (20 דקות המתנה בשעה 4 בצהרים) וגם איטיות יחסית. 2) שילוט. מדוע אין שילוט אלקטרוני - או אפילו מודפס - של תחנות הקו לאורך הקרונות הפנימיים - כמו שיש בכל רכבת תחתית וקלה בעולם. גם בתחנות חסר שילוט. צריך להוסיף מפות כולל מפות ממשק עם קווי אוטובוס (ואת המפות של קווי האוטובוס!). בנסיעה אחת התצוגה הדיגיטלית הראתה "הר הרצל" לאורך כל הנסיעה, אולם הכרוז (בקול של גבר) קרא את שם התחנות. בשאר הנסיעות לא היה כרוז אבל התצוגה הדיגיטלית פעלה. חבל שפרויקט שעובדים עליו כל כך הרבה שנים לא מסתנכרן עם דברים ברורים כמו מערכת כרטוס ומערכת בקרת רמזורים. חוץ מזה, הרכבת הייתה מלאה מאוד בכל הנסיעות, לא הבחנתי בחסימות צמתים על ידי רכבים אחרים, היו הרבה אנשים צוות מסוגים שונים ברכבת ובתחנות, וברחוב יפו היו הרבה אנשים שהסתובבו (לא שהרחוב כזה אטרקציה שלעצמו). לדעתי זה מוכיח שכפי שקורה ברוב המדינות המתקדמות יותר ופחות בעולם - מערכת הסעת המונים על מסילה הנה הכרחית, ואני לא מאמין שהתשלום על הנסיעה יפגע בתפוסה שראיתי - ולכן כדאי להגביר קצב ולהקים כמה קווים כאלה בירושלים ובתל-אביב במקביל - ויפה שעה אחת קודם.
מספר 1 אמור להסתדר בסוף תקופת ההרצה,
לגבי מספר 2 אני לא יודע- אם זה המצב זה באמת טימטום, אבל זה המצב של התחבורה הציבורית בארץ ככה שזאת לא הפתעה גדולה במיוחד. אם היו מצרפים מפות מפורטות של כל הקווים בכל תחנות האוטובוס בארץ (כולל מסלולים ותדירות) נסיעה באוטובוס הייתה הופכת לדבר הרבה יותר פשוט. היום המצב הוא שאם רוצים לנסוע באוטובוס מנקודה X לנקודה Y צריך לעשות מחקר מקיף באינטרנט.
 

amit1270

New member
רשמים מהרכבת הקלה של "תייר"
1) בעיית הרמזורים היא הבעיה הכי גדולה של הרכבת. גם תדירות מצחיקה (20 דקות המתנה בשעה 4 בצהרים) וגם איטיות יחסית. 2) שילוט. מדוע אין שילוט אלקטרוני - או אפילו מודפס - של תחנות הקו לאורך הקרונות הפנימיים - כמו שיש בכל רכבת תחתית וקלה בעולם. גם בתחנות חסר שילוט. צריך להוסיף מפות כולל מפות ממשק עם קווי אוטובוס (ואת המפות של קווי האוטובוס!). בנסיעה אחת התצוגה הדיגיטלית הראתה "הר הרצל" לאורך כל הנסיעה, אולם הכרוז (בקול של גבר) קרא את שם התחנות. בשאר הנסיעות לא היה כרוז אבל התצוגה הדיגיטלית פעלה. חבל שפרויקט שעובדים עליו כל כך הרבה שנים לא מסתנכרן עם דברים ברורים כמו מערכת כרטוס ומערכת בקרת רמזורים. חוץ מזה, הרכבת הייתה מלאה מאוד בכל הנסיעות, לא הבחנתי בחסימות צמתים על ידי רכבים אחרים, היו הרבה אנשים צוות מסוגים שונים ברכבת ובתחנות, וברחוב יפו היו הרבה אנשים שהסתובבו (לא שהרחוב כזה אטרקציה שלעצמו). לדעתי זה מוכיח שכפי שקורה ברוב המדינות המתקדמות יותר ופחות בעולם - מערכת הסעת המונים על מסילה הנה הכרחית, ואני לא מאמין שהתשלום על הנסיעה יפגע בתפוסה שראיתי - ולכן כדאי להגביר קצב ולהקים כמה קווים כאלה בירושלים ובתל-אביב במקביל - ויפה שעה אחת קודם.
לגבי 2) -
באוטובוסים המהירים זה כן קיים (מת"צ דרך חברון-הר חוצבים).
ואתה צודק - באמת מוזר שאין מפת קו בתוך הקרונות.
 

FiReBall

New member
לגבי 2) -
באוטובוסים המהירים זה כן קיים (מת"צ דרך חברון-הר חוצבים).
ואתה צודק - באמת מוזר שאין מפת קו בתוך הקרונות.
בדיוק! כה אלמנטרי
אפשר כמובן להדביק מדבקות אבל ברכבת שמופעלת בשנת 2011 נדרש גם חיווי דיגיטלי. אני מאמין שאין חשש שיקחו את קרונות הרכבת לקו אחר כך שהשילוט לא יהיה רלוונטי
 

amit1270

New member
בדיוק! כה אלמנטרי
אפשר כמובן להדביק מדבקות אבל ברכבת שמופעלת בשנת 2011 נדרש גם חיווי דיגיטלי. אני מאמין שאין חשש שיקחו את קרונות הרכבת לקו אחר כך שהשילוט לא יהיה רלוונטי
שלט מודבק יספיק...
דווקא באוטובוסים, שיכולים לשמש גם בקווים אחרים, יש מקום לפתרון קצת יותר גמיש.
 

amit1270

New member
רשמים מהרכבת הקלה של "תייר"
1) בעיית הרמזורים היא הבעיה הכי גדולה של הרכבת. גם תדירות מצחיקה (20 דקות המתנה בשעה 4 בצהרים) וגם איטיות יחסית. 2) שילוט. מדוע אין שילוט אלקטרוני - או אפילו מודפס - של תחנות הקו לאורך הקרונות הפנימיים - כמו שיש בכל רכבת תחתית וקלה בעולם. גם בתחנות חסר שילוט. צריך להוסיף מפות כולל מפות ממשק עם קווי אוטובוס (ואת המפות של קווי האוטובוס!). בנסיעה אחת התצוגה הדיגיטלית הראתה "הר הרצל" לאורך כל הנסיעה, אולם הכרוז (בקול של גבר) קרא את שם התחנות. בשאר הנסיעות לא היה כרוז אבל התצוגה הדיגיטלית פעלה. חבל שפרויקט שעובדים עליו כל כך הרבה שנים לא מסתנכרן עם דברים ברורים כמו מערכת כרטוס ומערכת בקרת רמזורים. חוץ מזה, הרכבת הייתה מלאה מאוד בכל הנסיעות, לא הבחנתי בחסימות צמתים על ידי רכבים אחרים, היו הרבה אנשים צוות מסוגים שונים ברכבת ובתחנות, וברחוב יפו היו הרבה אנשים שהסתובבו (לא שהרחוב כזה אטרקציה שלעצמו). לדעתי זה מוכיח שכפי שקורה ברוב המדינות המתקדמות יותר ופחות בעולם - מערכת הסעת המונים על מסילה הנה הכרחית, ואני לא מאמין שהתשלום על הנסיעה יפגע בתפוסה שראיתי - ולכן כדאי להגביר קצב ולהקים כמה קווים כאלה בירושלים ובתל-אביב במקביל - ויפה שעה אחת קודם.
לגבי מפות בתחנות הרק"ל -
בחלקן יש.
עוד לא השלימו את התקנתן בכל התחנות. יכול להיות שמחכים לארגון-מחדש של קווי האוטובוס עם הפעלת הרק"ל במתכונת מלאה.
 

inoshka

New member
רשמים מהרכבת הקלה של "תייר"
1) בעיית הרמזורים היא הבעיה הכי גדולה של הרכבת. גם תדירות מצחיקה (20 דקות המתנה בשעה 4 בצהרים) וגם איטיות יחסית. 2) שילוט. מדוע אין שילוט אלקטרוני - או אפילו מודפס - של תחנות הקו לאורך הקרונות הפנימיים - כמו שיש בכל רכבת תחתית וקלה בעולם. גם בתחנות חסר שילוט. צריך להוסיף מפות כולל מפות ממשק עם קווי אוטובוס (ואת המפות של קווי האוטובוס!). בנסיעה אחת התצוגה הדיגיטלית הראתה "הר הרצל" לאורך כל הנסיעה, אולם הכרוז (בקול של גבר) קרא את שם התחנות. בשאר הנסיעות לא היה כרוז אבל התצוגה הדיגיטלית פעלה. חבל שפרויקט שעובדים עליו כל כך הרבה שנים לא מסתנכרן עם דברים ברורים כמו מערכת כרטוס ומערכת בקרת רמזורים. חוץ מזה, הרכבת הייתה מלאה מאוד בכל הנסיעות, לא הבחנתי בחסימות צמתים על ידי רכבים אחרים, היו הרבה אנשים צוות מסוגים שונים ברכבת ובתחנות, וברחוב יפו היו הרבה אנשים שהסתובבו (לא שהרחוב כזה אטרקציה שלעצמו). לדעתי זה מוכיח שכפי שקורה ברוב המדינות המתקדמות יותר ופחות בעולם - מערכת הסעת המונים על מסילה הנה הכרחית, ואני לא מאמין שהתשלום על הנסיעה יפגע בתפוסה שראיתי - ולכן כדאי להגביר קצב ולהקים כמה קווים כאלה בירושלים ובתל-אביב במקביל - ויפה שעה אחת קודם.
כל מה שרשמתם פה מאד יפה, אבל...
אני הייתי המומה מההתנהגות של האנשים ברכבת, הרגשה כאילו חלק ניכר מהציבור רואה רכבת בפעם הראשונה בחייו... דבר שני אני חושבת שחבל שהרכבת הקלה עדיין ללא תשלום, אנשים פשוט עושים סיבובים איתה , פשוט גנון... תעשו טובה אל תעמדו ליד הדלת של הנהג, זה מפריע אם מישהו ממכם לא הבין את זה עד עכשיו... מבחינת ההערות שלכם שלא הכל הולך כשורה, זה נכון, אבל אל תשכחו שזו הפעם הראשונה שפרויקט מסוג זה יוצא בישראל, גם הממונים שם לומדים כל מיני דברים ואני מאמינה שבקרוב אנחנו ניראה שיפור.... לא יזיק גם לאמר כמה מילים טובות : )
 

Silly LoveSong

New member
שרשור ירושלמי למשתמשי הרכבת הקלה
תופעות ירושלמיות, מצחיקות, המתגלות לנו עם תחילת הנסיעות של הרכבת הקלה
דוידקה, דוידקה, דוידקה.
הכי הצחיק אותי התירגום של התחנות... יש תחנות שזה אותו קריין ויענו בכמה שפות. זה הכי משעשע לשמוע את אותו הדבר 3 פעמים. מילא, תעשו את זה עם מבטא [נגיד בתחנת "שמעון הצדיק" אז עברית ואנגלית זה אותו קריין אבל משם מה בערבית זה קריין בעברית עם מבטא בערבית, למרות שהוא אומר מילים בעברית וזה לא תירגום].
 

darkshadow1

New member
דוידקה, דוידקה, דוידקה.
הכי הצחיק אותי התירגום של התחנות... יש תחנות שזה אותו קריין ויענו בכמה שפות. זה הכי משעשע לשמוע את אותו הדבר 3 פעמים. מילא, תעשו את זה עם מבטא [נגיד בתחנת "שמעון הצדיק" אז עברית ואנגלית זה אותו קריין אבל משם מה בערבית זה קריין בעברית עם מבטא בערבית, למרות שהוא אומר מילים בעברית וזה לא תירגום].
או שיוסיפו מילה בהתחלה-
למשל במקום סתם "דוידקה" שיהיה "כיכר הדוידקה", ככה שיהיה הבדל ברור בין העברית, האנגלית והערבית.
 

Silly LoveSong

New member
או שיוסיפו מילה בהתחלה-
למשל במקום סתם "דוידקה" שיהיה "כיכר הדוידקה", ככה שיהיה הבדל ברור בין העברית, האנגלית והערבית.
מה שיש עכשיו זה ממש מפגר
משמיעים את אותה ההקלטה בשביל 3 שפות כאילו... לא מטומטם? שישמיעו פעם אחת.
 

easylivin

New member
דוידקה, דוידקה, דוידקה.
הכי הצחיק אותי התירגום של התחנות... יש תחנות שזה אותו קריין ויענו בכמה שפות. זה הכי משעשע לשמוע את אותו הדבר 3 פעמים. מילא, תעשו את זה עם מבטא [נגיד בתחנת "שמעון הצדיק" אז עברית ואנגלית זה אותו קריין אבל משם מה בערבית זה קריין בעברית עם מבטא בערבית, למרות שהוא אומר מילים בעברית וזה לא תירגום].
תמוה ומיותר.
 

alantan

New member
דוידקה, דוידקה, דוידקה.
הכי הצחיק אותי התירגום של התחנות... יש תחנות שזה אותו קריין ויענו בכמה שפות. זה הכי משעשע לשמוע את אותו הדבר 3 פעמים. מילא, תעשו את זה עם מבטא [נגיד בתחנת "שמעון הצדיק" אז עברית ואנגלית זה אותו קריין אבל משם מה בערבית זה קריין בעברית עם מבטא בערבית, למרות שהוא אומר מילים בעברית וזה לא תירגום].
טוב שאין תחנה בשער מנדלבאום (לחובבי סיינפלד)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה