שרשור לימודים

T u l i p 1

New member
../images/Emo105.gif

בדומה להרבה אנשים שאני מכירה, אני מתרגשת לפני מבחנים במתמטיקה וגם אח"כ לפני קבלת הציון. אני לא חושבת שזו סיבה מספקת כדי "לתרץ" את הציונים הנמוכים... אני מתמידה בשיעורי בית ולא נתקלת בקשיים בד"כ ומכאן נובעת המחשבה שאני יכולה להתמודד עם החומר. ועדיין אני תקועה עם 55 לא פוטוגני בתעודה, שני הורים מלחיצים על הראש והמון תסכול. :/
 
ובכן, ניצלתי את העובדה

שעובדים אתי פסיכולוגים, ושאלתי אותם על כך. ובכן, מה שהם אמרו לי, זה שיש דבר כזה "יעוץ להרגלי למידה", ואחד גם אמר לי שהחברה שלו עוסקת בדיוק בזה, והיא ממש מחוללת פלאים בתחום. היא עובדת בחיפה. ואם יש צורך, אז אפשר לברר פרטים נוספים - איך מגיעים אליהם וכו'.
 
כלומר,

התשובה בכלל לא פשוטה, ולכן עוסקים בזה אנשי מקצוע, ואם יש שירות כזה, אז כדאי להיעזר בו. וקורה שההורים, שאינם אנשי מקצוע בתחום הזה, רק מקלקלים - כמובן מתוך רצון להועיל, אבל בגלל אי הידע המקצועי שלהם בנושא זה, יוצא שהם מקלקלים.
 

Xboy123

New member
אויש ! גם לידידה שלי יש בעיה כזאת

היא לומדת בהקבצה א' יחד איתי במתמטיקה(כיתה ט') והיא מבינה את החומר מ-ע-ו-ל-ה והיא מקפידה להכין שיעורים תמיד! והתרגילים שלה נכונים לגמרי. יש לנו מורה שמכוננת אותנו מעולה, וגם היא אומרת שהיא מבינה את המורה מצוין. אבל במבחנים הציונים שלה על הפנים.. נעים בין 50 ל70... והיא לא יודעת למה זה קורה לה.. אני באמת מחפש מישהו שיידע לספק עזרה.. אבל לא יודע למי לפנות. אני נורא רוצה לעזור לילדה הזאת כי באמת חבל שבגלל זה היא לא תעלה ל5 יח"ל שנה הבאה למרות שהיא מסוגלת לכך...
 

ShMo0LiKiPoDa

New member
תראי..

בכיתה י' היה לי ממוצע 65 בערך, כל מבחן הייתי מלמדת את חברה שלי ומסבירה לה הכל כשהיא לא הייתה מבינה בשיעורים ובסוף מקבלת הרבה פחות ממנה.. אני לא אומרת שזה גם אצלך בטוח ככה, אבל אצלי ספציפית ההבנה המהותית של מה זה בכלל מתמטיקה הגיעה רק באמצע כיתה י"א.. בכלל לא חשבתי לרדת לארבע יחידות כי ידעתי שאני מתאימה לחמש, הבנתי על מה מדברים בשיעור (שלא כמו הרבה שירדו בסוף כיתה י' לארבע) והחלטתי שאם נראה לי שבאמצע כיתה י"א אני עדיין מקבלת ציונים נמוכים אני ארד לארבע.. בסופו של דבר הכל הסתדר ועל המבחן הראשון במחצית ב' של כתה י"א קיבלתי 98.. אבל לא בגלל שלמדתי יותר, או שחרשתי בתקופת הקיץ.. להפך, בכלל לא התעסקתי בלמידה בחופשים וכאלה. בכל מקרה, לרדת הרבה יותר קשה מאשר לעלות. אל תמהרי להחליט החלטות גם אם ההורים יושבים על הראש (וזה ממש מוכר לי כל העניין הזה). להשלים הנדסה אנליטית (שזה בערך ההבדל היחידי בין חמש יחידות לארבע בכתה י"א מבחינת החומר ולא הרמה) ברמה של ארבע יחידות אפשר במהירות, אפילו בכמה ימים אם רוצים. מאנשים שאני מכירה שירדו מחמש לארבע בסוף י"א, הבנתי שהרמה של ארבע הרבה יותר נמוכה, אבל מה שכן- אנשים שירדו כבר בסוף כיתה י' הסתגלו לרמת קושי המסויימת הזאת ואומנם בהתחלה היה להם קל יותר מלשאר, אך עם הזמן הם השתייכו לקבוצה כאילו שהיו שם מלכתחילה. אולי כדאי שתפני ליועצת של השכבה לגבי עניין הלחץ, הרבה אנשים לחוצים סתם ורק לדבר יכול לעזור- ואם היא מוכרת לך בולשיט של לעשות מדיטציה באמצע המבחן תפסיקי את הפגישות איתה ומהר
בקושי יש זמן לפתור את השאלות, אז לעשות מדיטציה?!..
 

pekan69

New member
עם מודל הצבירה

החדש הרבה יותר "קל לרדת ל-4 יח"ל...וחרי פשוט להשלים עוד שני שאלונים. אני אישית ירדתי באמצע כיתה יב' ל4 יח"ל...בלי המודל צבירה והייתי צריך לשבת וללמוד בעצמי את כל החומר של 4 יח"ל. כך שאם את מרגישה שהחומר כרגע קשה לך, חבל שתמשכי את זה עד כיתה יב'. מה גם שרוב המקצועות באוניברסיטה לא דורשים רמה של 5 יח"ל...ויתר מזה הבונוס שמובטח במידה ותיגשי לחמש יח"ל יכול להיות ולא ינתן לך כלל במידה ולא תעברי את הציון הנחוץ, בעוד שבארבע יח"ל יש גם בונוס, פחות נקודות, אבל ההסתברות לקבל אותו היא יותר גבוהה... בהצלחה!
 

T u l i p 1

New member
תודה על התגובות ../images/Emo13.gif

אני חושבת שבכל זאת אני אנסה להישאר בחמש (שוב, אם המורה שלי לא תבעט אותי לארבע) ואקווה שההארה הפתאומית של המתמטיקה תיפול עלי. ההחלטה הזאת נובעת בעיקר מציטוט ששמעתי היום בבוקר מאמא שלי: "את עוברת לארבע יחידות על גופתי המתה".
 

rony 1

New member
אל תלמדי בשביל אמא שלך

המורה שלי אמרה לי שתמיד בכתה י הציונים נמוכים ולפני בגרויות גם אנחנו מתבגרים וחושבים אחרת הציונים לפני הבגרויות ב-יא עולים אז בהצלחה אני בטוחה שתשתפרי.
 

amni

New member
קחי מורה פרטי טוב

אם אמא שלך רוצה בכל מחיר שתעברי ב- 5 יחידות היא צריכה לשלם את המחיר. את עושה את שלך שאת לומדת בשקדנות. מורה פרטי טוב יאתר את כל נקודות התורפה שלך ויתן לך הנחיות מעשיות, הוא גם יעריך בצורה טובה את היכולת שלך האובייקטבית (ההרגשה שלך יכולה להיות סובייקטיבית ומטעה). כל היועצים רק יבלבלו לך את המוח, בדרך כלל הם מבינים בפסיכולוגיה אבל לא בחשיבה מתמטית. חוץ מזה קחי בקלות. לא צריכה להיכנס לטראומות, במקרה הגרוע ביותר תעשי 4 יחידות. הרבה חיים עם זה מצויין.
 

bhnadav

New member
משפט פיתגורס

אני תלמיד בכיתה ח'. אילו דברים {עיקריים/בסיסיים/דברים שחייב לדעת}, אני צריך לדעת בנושא הזה.
 

rainbow16

New member
וואו! מלא דברים!!

ש:
a^2+b^2=c^2​
ושזה מתקיים רק במשולש ישר זווית, ושa וb זה הניצבים, וc היתר. זהו. חחח... ברצינות
 

גיל14

New member
נדהמתי לגלות

שאני יודע להוכיח את פיתגורס. ומהו משפט הסהרונים?
 
משפט הסהרונים.

ניקח משולש ישר זווית ונבנה על כל צלעותיו חצאי מעגלים: את חצי המעגל הנשען על היתר נעביר דרך הקודקוד הנגדי (זה של הזווית הישרה), ואת חצאי המעגלים על הניצבים נבנה מחוץ למשולש. הסברתי ברור? נוצרו שני "סהרונים". סכום שטחיהם שווה ל...
 
מה זה "משפט המכנסיים"?

האם זה רק שם לבסיס של הוכחה מוכרת וכמעט-טריוויאלית?
 
כן.

כשבונים שלושה ריבועים על צלעות משולש ישר זווית, ה"מסתכלים" החוצה מהמשולש, ומורידים אנך מקודקוד הזווית הישרה אל היתר וממשיכים אותו כך שיחלק את הריבוע הגדול לשני מלבנים, משפט העזר לפיו שטח אחד הלבנים הללו שווה לשטח הריבוע הקטן הקרוב אליו, נקרא משפט המכנסיים.
 
למעלה