שרשור לימודים

m e w

New member
שנה שעברה..

היתה הבגרות הקשה, נכון? אם כן, מישהו יכול להגיד לי איפה אני יכולה למצוא את השאלון של 5 יחידות שנה שעברה מועד א' של כיתה יא. החלק עם הגיאומטריה. חיפשתי במשרד החינוך, והכל שם מועד ב' אם אני לא טועה.
 

1ca1

New member
הבגרות של שנה שעברה הייתה ביב

רק השנה התחילו עם הבגרות ביא
 

ד נ ה3

New member
איזה שטויות!

אצלנו בבי"ס כבר מלא זמן עושים בי"א. לפחות 5 שנים אם לא יותר.
 

1ca1

New member
אנשים לא חושבים לפני שהם כותבים?!?

הבגרות עד השנה הייתה מה שקוראים מתכונת רגילה/חדשה, הרוב המוחלט של בי"ס בארץ עשו אותה ביב את כל החמש יחידות ב2 שאלונים, אחד של שלוש יחידות ואז הפסקה ולאחריה אחד של שתי יחידות, (כמובן יש למשל את תוכנית בר-אילן שעושים אותו דבר רק בכיתה י וכו'),ישנם מספר מצומצם מאוד של בתי ספר, בהם יש בד"כ לימודי מתמטיקה "מוגברים" שבהם התלמידים בכיתה יא מקבלים אישור לעשות את השאלון של השלוש יחידות כבר ביא או בבגרות חורף של יב (ויש עוד ממש ממש מעטים שעושים הכל ביא אבל לזה צריך אישור מאוד חריג ממשרד החינוך), ככה שאני לא יודע באיזה בי"ס את, אבל זה שהוא חריג לא אומר כלום על רוב בי"ס, והבגרות שהוא מדבר עליה משנה שעברה מיועדת לתלמידי יב (אם יש שבעיסטים שרוצים ויש להם אישורים אז גם הם יכולים לעשות, אבל זה מיועד לשמיניסטים, למשל אני עשיתי שנה שעברה את אותה הבגרות כשהייתי שישיסט, זה אומר שהיא מיועדת לשישיסטים? בכלל לא...)
 

m e w

New member
בסדר.

אז מה היה מס' השאלון של שנה שעברה שהכיל את השאלה בגיאומטריה?
 

Houndour

New member
דבר בשם עצמך! ../images/Emo79.gif

גם פה בכפ"ס והערים שמסביב עושים 3 יח' ב-י"א ועוד שתיים ב-י"ב וכך עשו **כל השנים עד עכשיו**. אז תפסיק להאריך בדיבורי סרק ותהיה נחמד!
 

ShMo0LiKiPoDa

New member
אהא

ובביה"ס שלי ניגשים לבגרות בתנ"ך בכיתה י"ב, למרות שבחלק מהבתי ספר ניגשים בי"א. האם זה אומר שבית הספר שלי הוא יוצא דופן וקיבל אישור מיוחד (או שמא האם זה עקרוני באמת) להגיש תלמידים לבגרות בתנ"ך רק בכתה י"ב? כל בית ספר מגיש את התלמידים שלו בצורה אחרת לבגרויות, לא באותו סדר ולא באותו מועד. בתי ספר שמגישים תלמידים לבגרות של השלוש יחידות מתוך החמש בתכנית הישנה במתמטיקה אינם בתי ספר יוצאי דופן כלל וכלל, בתי ספר מתקדמים במיוחד או כל דבר אחר. הם פשוט בתי ספר עם צורת לימוד בקצב שונה. בעינייך הם היוצאי דופן, ובעיניהם אתה הוא היוצא דופן. ממש כמו להחליט מה ייצג k לנוסחת הבינום.
 

Damnthiscow

New member
פי - תגורס

אתה יכול לדעת לדוגמא שמשפט פיתגורס הוא דוגמא פרטית של חשבון וקטורי במספר מימדים סופי כלשהו. כלומר. עבור כל מספר ווקטורים (כאן ווקטור הכוונה לצלע משולש) האורך של סכום אותם וקטורים תמיד גדול מאורך הוקטור הסכום. כלומר: עבור כל מספר קווים ישרים שתצייר בכל מימד כלשהו (נניח שאתה לא אל ויכול לצייר רק בשלושה מימדים), אזי: מתח קו מהנקודה שבה התחלת את נקודת הסיום. קו זה תמיד תמיד יהיה קצר יותר מאשר אם תמדוד את המרחק שעברת במסלול שציירת. אם המסלול שציירת הוא קו ישר אחד בלבד אזי האורך שווה. זה לא ממש חשוב בכיתה ח' אבל זה מגניב לדעת. מוכיחים את זה בעזרת משהו שכבר למדת, דיסקרימיננטה של משוואה ריבועית עם קצת משחקים מתמטיים. כיף כיף.
 
זה לא פיתגורס

המשפט שציינת הוא כלל הנובע מהגדרת מרחב מטרי (שמרחב וקטורי היא מקרה פרטי שלו, אם אני לא טועה). משפט פיתגורס עוסק במשולש ישר-זווית במישור, ואומר שסכום ריבועי הניצבים הוא ריבוע היתר. ומשפט פיתגורס הוא בהחלט סביר לכיתה ח' וגם נלמד כבר ב-ט'.
 

1ca1

New member
לא בדיוק

מרחב מטרי זה כשקיימת מטריקה למרחב מרחב וקטורי, ברור לנו מה זה. מרחב מכפלה פנימית (ממ"פ) זה מרחב וקטורי עליו מוגדרת מכפלה פנימית (פונקציה VxV->R/C שמוגדרת בעזרת תבנית בילינארית סימטרית (תבנית ססאקווילינארית (כי פשוט זה יוצר עם צמוד מקדם חופשי מהאיבר השני בתבנית) והרמיטית במקרה המרוכב VxV->C) וחיובית לחלוטין (חובה בשניהם), למשל המכפלה הפנימית הסטנדרטית מעל R^n היא המכפלה הסקלרית (אפשר להוכיח שהיא המכפלה היחידה על R^n, בכפוף לדימיון (בC זה הצמדה אורתוגנאלית), כי כל מטריצה חיובית לחלוטין דומה לI) עכשיו אם יש תבנית כזאת, אז המכפלה הפנימית מוגדרת ע"י
(u,v)=u^t*A*v או אם מדובר במקרה המרוכב ההרמיטי אז (u,v)=u^t*A*(v_) v_ מסמל v צמוד​
וכמובן A המטריצה המייצגת של התבנית הבילינארית ביחס לבסיס מסויים (כדי לבחור בסיס אורתונורמלי). כעת במכפלה פנימית כזאת, ניתן להגדיר נורמה, נורמה היא פונקציה || ||:V->R המקיימת ש
לכל x בV |
|>=0 |
|=0 <=> x=0 ||ax||=|a
| אי שיוויון המשולש ||x+y||<=|
|+||y||​
לכן ניקח בתור נורמה את הפונקציה הבאה
|
|=sqrt((v,v)) כלומר את שורש המכפלה הפנימית של הוקטור בעצמו​
אפשר להוכיח שזוהי נורמה (דיי פשוט) (קיימות גם נורמות אחרות שלא מוגדרות בעזרת מכפלה פנימית אבל זה עניין אחר) בעזרת הנורמה אפשר להגדיר מטריקה (מעין פונקציה שמודדת מרחק בין 2 נקודות) ע"י
d(u,v)=||u-v||​
וזהו, וככה קיבלנו מרחב+מטריקה => מרחב מטרי אני דיי בטוח חלק מהדברים כאן נכונים רק למרחבים ממימד סופי, ולכן למשל לא הכל יעבוד על מרחבים ממימד אינסופי כמו C[0,1] וכאלה
 

1ca1

New member
תפוז האלה...

לכל x בV || x ||>=0 ||=0 <=> x=0 || a * x ||=|a| * || x || אי שיוויון המשולש || x + y ||<=|| x ||+|| y || לכן ניקח בתור נורמה את הפונקציה הבאה || v ||=sqrt((v,v))​
 

amirb7

New member
ל- bhnadav את הקשר לטרויה אתה מכיר?

אם לא אז צפה בסרט "טרויה" כדיעורי בית וענה: מהו הקשר (הפיסי או המטפיסי) בין פיתגורס לטרויה.
 

bhnadav

New member
אוקיי...

אבל סך הכל כיתה ח'! וקטורי...ועוד מושגים כאלה...חחח
 

MidNiht Kiss

New member
שאלונת ../images/Emo9.gif

שלום!!! יש לי שאלה ישנו מקום שאפשר ללמוד מתמטקיה מעבר לשיעורים בבצפר? (לא שיעורי עזר אלא לעלות בחומר) ומשם אולי אפשר לגשת לבגרות? ויש מקום כזה אולי בנתניה? ואני תלמידת חטיבת בניים <---- אם זה יעזור
ותודה רבה רבה ושבת שלווום לכולם
 

mary lou

New member
אבל יש להם קבוצות בכל הארץ...

תברר אין לך מה להפסיד... אני גרה בישוב נידח ופתחו אצלינו קבוצה (בשביל 10 אנשים...)
 

saaron

New member
אני עשיתי את ה 5 יח"ל בכיתה י

עם בר אילן..... זה פרוייקט מיוחד.
 

F R O S T

New member
תגובה,כנסי זה חשוב!!!

זה בול מה שהיה לי השנה,אני הבנתי את החומר מצויין אבל הציונים שלי במבחנים היו גרועים כולל נכשלים גם במועדי ב' אבל החלטתי שאני לא יורד כי הרמה שלי מתאימה ל 5 יחידות(נשרתי מפרוייקט בר אילן) ונשארתי שם עם הציפורניים כי הביצפר רצה להוריד אותי ל 4 אבל למזלי אסור להם כל עוד אני רוצה להישאר ב 5. היה אפילו תקופה שנשברתי וירדתי ל 4 אבל הרמה שם הייתה כל כך מגוחכת שעליתי חזרה אחרי שבוע ותראי,בבגרות בסופו של דבר קיבלתי 100 בשאלון אחד ובשאלון השני קיבלתי בערך 96. אז העצה שלי היא:תישארי אם את חושבת שאת מבינה את החומר ואל תעשי בשום פנים ואופן משהו רק בגלל שהביצפר אומר לך לעשות!!!
 
כנסי הנה דעתי

אני חושבת שכדאי שלא תרדי כ"כ מהר. אם עד עכשיו הצטיינת, אין סיבה שעכשיו זה יפסיק. האמת שגם לי הייתה בעיה דומה עד לא מזמן, אבל לקחתי את עצמי בידיים וגיליתי שהחומר בכלל לא קשה, הוא אפילו יכול להיות די פשוט. הכל עניין של רצון. מקווה שעזרתי לך. בהצלחה בהמשך
 
למעלה