למתחילים - ++Thinking in C, של Bruce Eckel, ניתן להורדה מהרשת. ולמתקדמים - ++Effective C ++More effective C Effective STL כולם מאת הגורו scott meyers; וגם - Exceptional C++, Herb Sutter More Exceptional C++, Herb Sutter Efficient C++, Dov Bulka וכמובן למי שרוצה להיות תותח template-ים ולדעת מה זה PBD, הספר של אנדריי אלכסנדרסקו, Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied.
הספר של Alan Watt, ששמו 3D Computer Graphics (מהדורה שלישית), הוא חובה לכל מי שרוצה להיכנס לתחום. ספר מוצלח מאוד למי שרוצה לעשות גרפיקה בזמן אמת הוא Real Time Rendering (מהדורה שניה) של מולר ואחרים. יש גם אתר מעולה לספר הזה, עם המון לינקים משובחים - http://www.realtimerendering.com. למי שרוצה ספרים טובים ל-OpenGL - יש את שני הספרים הבלתי מעורערים, שזה OpenGL Programmer's guide (ידוע בתור "הספר האדום") ו-OpenGL Reference guide ("הספר הכחול"). בשנים האחרונות יצא "הספר הכתום", שעוסק ב-shaders. למי שחשקה נפשו ב-DirectX, לצערי אין הרבה ספרים טובים - התיעוד של ה-SDK משובח, ויש הרבה אנשים עם ידע ב-GameDev.Net. ובכל זאת, ספר אחד שקראתי לאחרונה והסתבר כספר מצוין הוא Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0 של Frank Luna.
Modern Operating Systems http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0130313580?v=glance http://www.cs.vu.nl/~ast/books/mos2/ ספר טוב, קל לקריאה, מסביר באופן כללי יחסית את הנושא ולא טכני. ספר מבוא מצויין, לדעתי.