תביעה ייצוגית נגד עירייה

eli884

New member
תביעה ייצוגית נגד עירייה

קראתי שמישהו הגיש תביעה ייצוגית נגד עירייה, ובמקום להתגונן כנגד התביעה ולהחזיר לתושבים כסף, העירייה הודיעה שהיא תפסיק לחייב בעתיד ולכן נדחתה התביעה. למה לעירייה יש זכויות יתר שאין לחברה רגילה שמגישים נגדה תביעה ייצוגית?
 
תביעה ייצוגית נגד רשות והודעת חדילה

אלי שלום,
חשוב לדעת שמלכתחילה, המדינה ביקשה להעניק לה ולמוסדותיה חסינות מוחלטת מפני תביעות ייצוגיות, ולאסור הגשת תובענות ייצוגיות כנגדה.
לאחר מו"מ, הגיעו לפשרה בחוק, לפיה במידה ומוגשת תביעה ייצוגית כנגד רשות מרשויות המדינה, רשות מקומית (וכן גופים ואנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על פי דין), זכאית הרשות להודיע לביהמ"ש בתוך 90 ימים כי תחדל מהגביה בגינה הוגשה כנגדה התביעה ("הודעת חדילה"). במקרה שכזה, לא תאושר התביעה הייצוגית כנגד הרשות. מטרת מסלול מיוחד זה היתה לאפשר לרשות "לתקן את דרכיה" לטובת ככל הציבור, במקום להתבצר בעמדתה - במטרה להתגונן כנגד התביעה.

כדאי לדעת גם כן, כי חוק תובענות ייצוגיות הקנה הטבה נוספת לרשויות, בכך שגם במקרה שהתובענה כנגדן תוכר כייצוגית, הן לא תחויבנה להשיב כספים שנגבו על ידן, לגבי תקופה העולה על שנתיים שקדמו למועד שבו הוגשה התביעה (לעומת שבע שנים - היא תקופת ההתיישנות רגילה).

בברכה,
עו"ד אייל קוצ'ינסקי
 
למעלה