קיבלתי את הרוב
לא אובחנתי (ואני גם לא אוטיסטית, למרות שיש לי חלק מאמפיינים, אבל לא מספיק בשביל אבחון. למרות שמי יודע? עם קצב המדיקליזציה של כל שונות, בהחלט ייתכן שאני עוד אחשב לאוטיסטית בעתיד...). כשהגעתי לפורום הזה והבנתי שאין שום דבר לא בסדר איתי, זה היה התגלות של ממש.
 
במשך שנים ניסיתי להריח את עצמי למצוא חברים בבית הספר, כי זה לא בסדר להיות בלי חברים (לא כי הם חסרו לי יותר מידי). בפורום הזה למדתי שאני זו אני, שאני בסדר מכו שאני, שהעדפות שלי הן שוני לגיטימי ולא אומרות שאני מקולקלת. זה שינה את חיי לטובה בצורה ברורה, ולו היה לי קצת פחות מזל ואמא שלי הייתה מאמינה שהחלק המרכזי בבית הספר הוא חברה ולא לימודים, אז הייתי עלולה לצאת מ12 נותה לימוד מצולקת ועם תחושת כישלון עצומה.
 
במציאות, הכי גרוע שהיה זה "משעמם", ואני בטוחה שאני לא היחידה שזה התיאור שלה את בית הספר. היה לא כייף ובזבוז זמן, אבל זה לגמרי עדיף על האלטרנטיבות...
 
רוב הזמן הייתה לי הנישה החברתית שלי. לא הייתי מנודה, אבל גם לא הייתי שייכת חברתית. והמצב הזה היה בסדר לחלוטין מבחינתי.
 
זה לא אידיאלי, אבל תכלס? אני לא רואה אלטרנטיבה טובה יותר שהייתה אפשרית.
 
עם הבת שלך זה מסובך יותר כי היא רוצה חברים. אבל אני כמעט בטוחה שהגרסא הסטנדרטית לחברים לא תתאים לה. אז מה שאני מנחשת (וזה ניחוש פרוע, כי אני לא יודעת עליה כלום) היא שהיא צריכה שיניחו לה לחפש את החברות הלא סטנדרטית שהיא צריכה, בלי שינסו למנוע את זה ממנה ולנתב אותה לדרכים הסטנדרטיות.
 
למשל, לתת לה לשחק עם ילדים שלא בגיל שלה? למצוא חברים לשחק איתם בשכונה או בחוג ולקבל את זה שבית הספר מקשה אקטיבית על מציאת חברים?
 
באופן כללי, אני די פסימית ביחס ליכולת של בית הספר לעזור, אבל מאמינה שלרוב הוא מפריע אקטיבית, ואם הוא יפסיק, זה יהיה מאוד מועיל מצידו.