תורת הפלייליסט...

limors2

Active member
האמת היא שאת ממש צודקת../images/Emo54.gif

יש משהו מאד לא בסדר בזה שקבוצה של כמה אנשים יושבים להם כל שבוע ומחליטים איך המוזיקה בישראל תראה. אבל אחרי שנים של האזנה לגלגלצ התרגלתי. אולי עקרונית זה מפריע לי, אבל אני אוהבת תמוזיקה שהם משמיעים...
 

lama האחד

New member
אף אחד לא אמר שהם קובעים

איך תיראה המוזיקה בישראל זה קרה רק בגלל שהאנשים אוהבים את גלגלצ וכנראה גם את הפלייליסט שלה..
 
אז בואי אני אפתיע אותך...

התחנה הזאת נבנתה ותשאר לנצח עבור אנשים כמוך... "זה קרה רק בגלל שהאנשים אוהבים את גלגלצ וכנראה גם את הפלייליסט שלה.. " אין, בול עלייך.
 

ori239

New member
../images/Emo45.gif זאת תחנה שנולדה לספק את

הצרכים המסחריים של מנהליה ושל מאזיניה, רק בעברית.. לא עוד עדן הראל/ג'והאן/מנחים מהעבר שבאמת היו מוצלחים באמ טי וי! מהיום, תקבלו את שאקירה בכל מקום, בכל זמן, והכי חשוב - בעברית.. וכן, יש גם מעט חומר מקומי, היישר מגזרת המאמי הלאומית (נינט, שכולה נפילה אחת גדולה, בעצם קטנה=היא רזתה, במוזיקה).. וכל הג'אנק הזה מוגש חם מהמיקרו מאת המלצרים מרקס ושות'.. התחנה הזאת כולה מהווה מיקרוקוסמוס של המיינסטרים העולמי, גרסאת הכחול-לבן.. והכל בעטיפה של 'תחנה לחיילים' עלק, תחנה של 4 חיילים בלחץ, וגם הם כתבי תרבות, לא עורכי הפלייליסט או משהו נחשב..
 

ori239

New member
תתפלאי, אני נוטה להסכים איתך.. כנסי

הסבר קצר על תורת הפלייליסט: בכל יום רביעי בערב, מתכנסים 11 (או משהו כזה, זה מס' אי זוגי) עורכי המוזיקה בגלגלצ, שבו הם דנים בכל החומרים שהגיעו אליהם.. שומעים יחד כל שיר, ו'מצביעים' אם להכניס אותו לפלייליסט או לא.. דיברתי שם עם כמה עורכים (כשהייתי בתחנה בחודש מאי), לצערי הם העתק מדויק של מה שהולך באמ-טי-וי, לא מסוגלים לחפור בעצמם ולגלות 'מה כולם ישמעו עוד חודשיים', עבודה שכל ילד באינטרנט יכול לעשות.. אם את רוצה לשמוע אמנים אמיתיים, ברשת יש מלא שמחפשים במה, מעלים שירים שלהם ולמעשה מקריבים אותם על מזבח הביקורת.. מוזמנת לחפור ולחפש.. אני חזק יותר בסצינה האלקטרונית והשחורה.. הדיסק של פאריס הילטון לדוגמא לא שוחרר, השגתי מתוכו 5 שירים באיכות דיסק, ושידרתי שניים (stars are blind ו-turn you on).. יש מה שנקרא 'קבוצות שחרור' (הידועות בכינוי 'סייטים').. הקבוצות האלה מורכבות מריפרים, אנשים שעובדים בתחנות רדיו או סתם מקושרים, שלוקחים שירים ו'משחררים' אותם, כלומר מעלים לרשת ומשתפים לכל חברי הקבוצה, כולל תקליטי פרומו.. דוגמה: הכרתי בחור שעבד כמנקה/פיקולו באולפני דף-ג'אם (בבעלות ג'יי זי), ששלח לי את האלבום של ריאנה בערך חודש לפני שהוא יצא, ודיווח לי ש-pon de replay צפוי להיות הסינגל הראשון.. שידרתי את זה בתכנית, אף אחד לא הבין מאיפה זה בא.. כנ"ל לגבי akon - lonely, שממש בטעות שידרתי (שמתי מס' לא נכון בדיסק) ואותו השמעתי בינואר 2005, בערך חצי שנה לפני שהתמסחר.. אני אישית חשבתי לפתוח סייט למוזיקה ישראלית (למה אני מקבל מלא מלא סינגלים ואלבומים מדי חודש).. אבל הבנתי שחבל על ההשקעה ועל הזמן.. אגב, שבוע שעבר קיבלתי חומרים של להקה בשם אמסטפ, שממש הזכירו לי את לינקין פארק, ואפילו יותר מזה.. לדעתי יש להם עתיד, מקווה שהזדמן/יזדמן לכם לשמוע.. עד כאן הסבר 'איך עובדת תעשיית המוזיקה'..
 

limors2

Active member
סתם משהו קטן...../images/Emo54.gif

את אמסטפ גלגלצ השמיעו לנו כבר ממזמן
 

ori239

New member
יפה בהחלט

היחצנית שלהם העבירה לי את האלבום של גסטהאוס חודש אחרי ששוחרר לחנויות.. קטע של איחור קל.. לעומת זאת, אני הקדמתי את גלגלצ באלפי מקרים אחרים (רייהאנה, פאריס הילטון, בוב סינקלר שהלהיט הבא שלו נקרא 'הארד', אבל לדעתי לא יתפוס, בגידה של הנרי שקיבלתי יחד עם האלבום שלו לפני חודש וחצי בערך ועדיין לא שוחרר)..
 
ל ori239...

ראשית מאוד נהניתי מההודעה האינפורמטיבית שלך.. יותר נרגעתי שהגעתי לסוף שהתחלת לדבר על מוסיקה ישראלית.. זה נשמע מעניין אבל לעניות דעתי הדלה, זה תמיד ישאר מחתרתי.. בנינו, כל אמן צריך את הרדיו, ובטוח שאת יודעת מהן הסיבות ויש להן המון פנים.. בכל אופן אשמח לשמוע עוד.. זה נשמע מעניין..
 

ori239

New member
תקתקתי לך מסר

אם תרצי לדעת עוד, בנוגע לכל דבר במוזיקה (בארץ ובעולם) שיש לי גישה אליו, אל תהססי לשאול.. כל טוב (אגב, אני גבר-גבר, לא אישה-אישה)
 

steelwater

New member
איפה את משדרת?

נשמע מעניין מהמ שכתבת. את השם אמסטפ אני כבר שומעת הרבה בגלגלצ ובכלל.
 

CoolBarkLand

New member
לא בשביל משהו...

אני לא יודע כ"כ הרבה על שיטת הפלייליסט [אני משער שיש קצת יותר לדעת מאשר שמשמיעים רק אומן X כי הוא פופולארי ונכנס אוטומטית] ואני גם לא כ"כ פעיל פה בפורום, אבל בכל זאת בחרתי להגיב. יכול להיות שיש הגיון בדברייך ואת צודקת [במידה מסוימת], אבל ההתבטאות שלך לא עניינית
לא נהוג כ"כ להשתמש בניסוחים כמו "לרדת לזנות", "רשימת שינדלר" וכד' בנושא כמו פלייליסט בגלגלצ
אם את רוצה שיקחו אותך ברצינות [חלק אמנם לקחו, אבל הרבה גם לא] התבטאי בצורה הגיונית ונמקי את דעותייך למתנגדים אליהם במקום להגיב בילדותיות ובאובר-דרמה
 
תודה.

אני אקח את זה לתשומת ליבי שעוד נער בן 15 בא לחנך אותי.. מה זאת הפדגוגיה הזאת?
 
לי נראה...

שאת כל אשר היה לי לומר. אמרתי. אני מאוד מקווה שאנשים יודעים להעריך ביטוי כביטוי, התנסחויות שנובעות ממקום אמוציונלי. ולא לחשוב שנאציזם זה רק היטלר ומועלי יד.. זה ביטוי זה מה שזה... במקום להתייחס לנקודה, הכי נוח לבוא ולהתעסק בניסוח. אם אמרתי "נאצי" או לא.. שיהיה... שיהיה לכולם (בלי יוצאי מן הכלל, גם לך RJlake) שבת שלום ומבורכת. ושלום במלוא מובן המילה. רק בשמחות.
 

ori239

New member
בנוגע לעניין הביטויים

לדעתי שוב באה כאן רדידות המיינסטרים.. אף פעם לא שמעתי את שופטי כוכב/רקדן נולד או כל ריאליטי למיניהם מתבטאים בפיוטיות, מה שלא לקוח מהגזרה הזאת כנראה מוכר רק לקוראי הספרות שבינינו.. אמנם ברור שאין מקום להשוואה בין נאציזם לפלייליסט, אבל אני בטוח שהגברת לא באה לעשות פה השוואה כלשהי, אלא רק להנמיך מחומרת הביטוי לטובת המחשת דבריה.. אני גם בטוח, שכשהחברים שלכם באים לכם 'וואי, איזה מסיבה שואה הייתה אתמול', אתם לא חושבים פעמיים ומתחילים בדיון 'למה אתה משתמש במושג שואה', אלא הולכים יותר בכיוון של 'למה הייתה מסיבה שואה?' אני לא בעד זה, רק חושב שהיה נכון להתמקד במוצר (התוכן והדברים) עצמו ולא באריזה (=הקנקן, דבר שהוא נפוץ מאוד באמ-טי-וי/גלגלצ/ושות')
 

CoolBarkLand

New member
למה ישר לפצוח בקביעה שזו רדידות?

חחחח השוואה בין נאציזם לפלייליסטים היא כתיבה פיוטית שאנשים פה לא מבינים? לא נראה לי. כל שאמרו פה זה שההשוואה, בין אם נעשתה ובין אם לאו, אינה הולמת מבחינת הניסוח ומעידה על הגזמה..
השימוש במושגים האלה באמת לא לעניין ולא גורמים לי או לאנשים בעלי דעה דומה לשלי להתייחס לדבריה ברצינות, שלא לדבר על להעריך את ניסוחיה... ואם אתה מעוניין לדעת..גם כשמישהו מחבריי משתמש במושג "שואה" סתם כך אני לא מתלהב מזה, או שקוראים למישהו נאצי,אומשו בסגנון. כשדברים כאלה לא נאמרים במסגרת של הומור שחור אומשו, הם לא הולמים במיוחד.. הטיעונים שלה נכונים, יש בהם היגיון והכל- אבל העטיפה פה חשובה- צריך גם לדעת להציג את הדברים כמו שצריך כדי שהם יילקחו ברצינות ולא בתור גחמה שנכתבה מתוך עצבים
 
אורי...

תודה, על הנכונות להציג את המוצר על "המדף" אבל שוב, לפי התגובה מתחתיי, אתה יכול להיווכח שזה לא יעזור.. אנשים יתעקשו לרדת על דרך צורת ההתבטאות שלי ולא "לאריזה".. אני לא מתרגשת מזה, אני מניחה שאנשים עם אינטילגנציה ריגשית כמו שלך מסוגלים להבין מאיפה אמוציות צומחות ומהאנטיתזה לגלות אנשים שיהיה להם נעים וכייף לחולל פרובוקציות ולהמשיך את השירשור הזה בשעה שהנקודה נגוזה ונעלמת והסאגה הופכת להיות כבר לא רלוונטית והשפיטה/פדגוגיה/דמגוגיה היא רק למען יראו ויראו. זה בסדר, זו גם דרך לתבטא יש אנשים שפשוט אוהבים להתנסח מבלי להתייחס נקודתית לבעיה על מנת להתבלט, אני מחשיבה את עצמי כאדם אמוציונלי מהמקום הכי ריגשי ואף אחת שמתיימרת להיות מהפכנית (מהקום הכי איכפתי). אני חיה בידיעה שבעולם הזה יש רק אנשים טובים שלא מנסים להרעות לי ושיהיה להם בכייף. אז אני אומרת לך תודה, ומוכירה הערכה עצומה לאנשים שנותנים לי לפחות רבע % של פידבק חיובי ולא הופכים קנטרנים ולגלגנים. אין לי בעיה לגלות ולראות אנשים שחושבים אחרת ממני העיקר שיש את שזה יהיה ממוקד ועינייני. אני כבר מתחילה להתאבל על הנכונות שהייתה לי, אולי הייתי צריכה לבזבז את האנרגיות שלי במקום יותר סואן ורלוונטי ולא להיות זאת שעוד דקה ראשה ינוח על גיליוטינה ולחטוף ובלוע גמגוגיה בגרוש. כל טוב, ושוב תודה.
 
למעלה