האיש והאjנדה
New member
תו נכה מוגבל בתנועה ותו נכה מרותק לכסא גלגלים
ותמלא הארץ תוי נכים.
נראה שמקומות החניה לנכים מעטים לעומת הכמות האדירה של תוי הנכים המחולקים ללא הרף.
שאלותי הן:
1. על פי החוק היבש, האם מותר לנכה בעל תו נכה מוגבל בתנועה, לחנות בחניית נכה (המסומנת בסמל המתאר נכה מרותק לכסא גלגלים)?
(בלוח התמרורים לא מצאתי התייחסות להבדל בין סוגי התוים)
2. במידה ואכן החניה בחניית נכים מותרת אך לבעלי תו מרותק לכיסא גלגלים - האם ישנה אכיפה נגד בעלי תו מוגבל בניידות החונים בחניית נכים?
3. במידה ולא, מדוע??
4. האם הגיוני, שנכה מרותק המגיע לחניית נכים, יפגוש את חניון הנכים מלא עד אפס מקום ברכבי נכים 'מוגבלים בניידות', וייאלץ לחנות אי שם ולעשות את המרחק בכסאו? או שמא פשוט עליו לוותר על הביקור אצל הרופא...?
הצעתי היא שיוגדרו שני סוגי חניית נכים: חניית כל סוגי התוים - אשר תסומן בירוק עם משולש (שזהו האייקון של תו הנכה המוגבל בתנועה)
וחניות הנכים המסומנות בכיסא גלגלים כחול - ייעדו אך ורק לנכים מרותקים.
איך מריצים הצעה כזו במעלה הביורוקרטיה הישראלית?
והנה כתבה באתר נגישות ישראל המתייחסת לחלק מהשאלות (ואני לא בטוח לגבי נכונות התשובות הניתנות בכתבה), אך לצערי, מוצאת לנכון להעדיף את כל סוגי הנכים על פני הנכים המרותקים. תמהני.
שיעורי בית לסיום:
האם שמתם לב לאחוז רכבי הנכים המוגבלים בתנועה מהם יוצאים אנשים בריאים ועליזים, שלא באמת היו זקוקים לחניית הנכה - לעומת אחוז רכבי הנכים המרותקים מהם יוצאים אנשים בריאים, עליזים ובלתי זקוקים לחנייה קרובה?
כן, זה עצוב. לרמות ולהשיג תו 'מוגבל בתנועה' זה לא דבר קשה, במיוחד שהקריטריונים לא מחמירים, ורבים מאד העומדים בהם, מה שהוביל להתארגנות ארגוני נכים חזקים שמפחידים את הוועדות שאמורות להגביל ולוודא את הצורך בתו.
ותמלא הארץ תוי נכים.
נראה שמקומות החניה לנכים מעטים לעומת הכמות האדירה של תוי הנכים המחולקים ללא הרף.
שאלותי הן:
1. על פי החוק היבש, האם מותר לנכה בעל תו נכה מוגבל בתנועה, לחנות בחניית נכה (המסומנת בסמל המתאר נכה מרותק לכסא גלגלים)?
(בלוח התמרורים לא מצאתי התייחסות להבדל בין סוגי התוים)
2. במידה ואכן החניה בחניית נכים מותרת אך לבעלי תו מרותק לכיסא גלגלים - האם ישנה אכיפה נגד בעלי תו מוגבל בניידות החונים בחניית נכים?
3. במידה ולא, מדוע??
4. האם הגיוני, שנכה מרותק המגיע לחניית נכים, יפגוש את חניון הנכים מלא עד אפס מקום ברכבי נכים 'מוגבלים בניידות', וייאלץ לחנות אי שם ולעשות את המרחק בכסאו? או שמא פשוט עליו לוותר על הביקור אצל הרופא...?
הצעתי היא שיוגדרו שני סוגי חניית נכים: חניית כל סוגי התוים - אשר תסומן בירוק עם משולש (שזהו האייקון של תו הנכה המוגבל בתנועה)
וחניות הנכים המסומנות בכיסא גלגלים כחול - ייעדו אך ורק לנכים מרותקים.
איך מריצים הצעה כזו במעלה הביורוקרטיה הישראלית?
והנה כתבה באתר נגישות ישראל המתייחסת לחלק מהשאלות (ואני לא בטוח לגבי נכונות התשובות הניתנות בכתבה), אך לצערי, מוצאת לנכון להעדיף את כל סוגי הנכים על פני הנכים המרותקים. תמהני.
שיעורי בית לסיום:
האם שמתם לב לאחוז רכבי הנכים המוגבלים בתנועה מהם יוצאים אנשים בריאים ועליזים, שלא באמת היו זקוקים לחניית הנכה - לעומת אחוז רכבי הנכים המרותקים מהם יוצאים אנשים בריאים, עליזים ובלתי זקוקים לחנייה קרובה?
כן, זה עצוב. לרמות ולהשיג תו 'מוגבל בתנועה' זה לא דבר קשה, במיוחד שהקריטריונים לא מחמירים, ורבים מאד העומדים בהם, מה שהוביל להתארגנות ארגוני נכים חזקים שמפחידים את הוועדות שאמורות להגביל ולוודא את הצורך בתו.