אפרת אפי אסף
New member
עניין עקרוני הקשור בהפלייה כלפי הפחות עשירים
אחרי שתוכר זכותם של כל התושבים כולל אלו שאין להם מכונית פרטית לנסוע בתחבורה ציבורית בכל אחד מימות השבוע. אפשר יהיה לדון על מה ואיך עושים זאת מבלי לפגוע בזכויות העובדים.
יש מוניות למשל ולא שמעתי שאוסרים עליהם לעבוד מטעמי דאגה לרווחתם.
מי שיכול להרשות לעצמו או אין לו ברירה נוסע בירושלים במוניות ספיישל בשבת.
סביר גם להניח שאותם אלו שזכויותיהם מקופחות גם היום הם אלו הזקוקים ביותר לתחבורה ציבורית בשבת.
בחיפה יש תחבורה ציבורית מה שמאפשר לאוכלוסיה גדולה של אנשים ללא רכב (צעירים, קשישים, עולים חדשים עובדים זרים ועוד) להתנייד ברחבי העיר. מדובר במתכונת מצומצמת אך עדיין הבדל גדול בין זה לחוסר תחבורה ציבורית בכלל.
עניין עקרוני הקשור בהפלייה כלפי הפחות עשיריםתחבורה ציבורית בשבת
אחרי שהבעתי אדישות מוחלטת לויכוח החלטתי פתאום להיכנס לעובי הקורה ולגבש דעה. אני באמת חושבת שזה רעיון לא טוב,וביזבוז גדול של כסף שמשרד התחבורה יכול להוציא על דברים חשובים יותר. הרי מסחר בשבת אין ,עבודה בשבת אין,משרדי ממשלה אין,אז בשביל מה נשאר לנסוע בכלל? ונניח שאני גר בכפר סבא ויש לי דודה בחדרה ואני רוצה לבקר אותה. למה שאני אחכה 20 דקות לקו 29 בשביל להגיע לצומת רעננה ומשם עוד שעה לאוטובוס לחדרה? מי לעזזל יעשה את זה? כבר עדיף לקחת רכבת/מונית ולחסוך את הכאב ראש.
אני יכול להבין תחבורה ציבורית בשישי בערב כשיש ביקוש, אני יכול להבין תחבורה ציבורית דחופה לבתי חולים, אבל תח"ץ בשבת בגדול זה דבר מיותר. (ואל תספרו לרותם שכתבתי את זה,תנו לו להסתלבט בשקט בהודו)
אחרי שתוכר זכותם של כל התושבים כולל אלו שאין להם מכונית פרטית לנסוע בתחבורה ציבורית בכל אחד מימות השבוע. אפשר יהיה לדון על מה ואיך עושים זאת מבלי לפגוע בזכויות העובדים.
יש מוניות למשל ולא שמעתי שאוסרים עליהם לעבוד מטעמי דאגה לרווחתם.
מי שיכול להרשות לעצמו או אין לו ברירה נוסע בירושלים במוניות ספיישל בשבת.
סביר גם להניח שאותם אלו שזכויותיהם מקופחות גם היום הם אלו הזקוקים ביותר לתחבורה ציבורית בשבת.
בחיפה יש תחבורה ציבורית מה שמאפשר לאוכלוסיה גדולה של אנשים ללא רכב (צעירים, קשישים, עולים חדשים עובדים זרים ועוד) להתנייד ברחבי העיר. מדובר במתכונת מצומצמת אך עדיין הבדל גדול בין זה לחוסר תחבורה ציבורית בכלל.