תחבורה ציבורית בשבת

מצב
הנושא נעול.
עניין עקרוני הקשור בהפלייה כלפי הפחות עשירים

תחבורה ציבורית בשבת
אחרי שהבעתי אדישות מוחלטת לויכוח החלטתי פתאום להיכנס לעובי הקורה ולגבש דעה. אני באמת חושבת שזה רעיון לא טוב,וביזבוז גדול של כסף שמשרד התחבורה יכול להוציא על דברים חשובים יותר. הרי מסחר בשבת אין ,עבודה בשבת אין,משרדי ממשלה אין,אז בשביל מה נשאר לנסוע בכלל? ונניח שאני גר בכפר סבא ויש לי דודה בחדרה ואני רוצה לבקר אותה. למה שאני אחכה 20 דקות לקו 29 בשביל להגיע לצומת רעננה ומשם עוד שעה לאוטובוס לחדרה? מי לעזזל יעשה את זה? כבר עדיף לקחת רכבת/מונית ולחסוך את הכאב ראש.
אני יכול להבין תחבורה ציבורית בשישי בערב כשיש ביקוש, אני יכול להבין תחבורה ציבורית דחופה לבתי חולים, אבל תח"ץ בשבת בגדול זה דבר מיותר. (ואל תספרו לרותם שכתבתי את זה,תנו לו להסתלבט בשקט בהודו)
עניין עקרוני הקשור בהפלייה כלפי הפחות עשירים
אחרי שתוכר זכותם של כל התושבים כולל אלו שאין להם מכונית פרטית לנסוע בתחבורה ציבורית בכל אחד מימות השבוע. אפשר יהיה לדון על מה ואיך עושים זאת מבלי לפגוע בזכויות העובדים.
יש מוניות למשל ולא שמעתי שאוסרים עליהם לעבוד מטעמי דאגה לרווחתם.
מי שיכול להרשות לעצמו או אין לו ברירה נוסע בירושלים במוניות ספיישל בשבת.
סביר גם להניח שאותם אלו שזכויותיהם מקופחות גם היום הם אלו הזקוקים ביותר לתחבורה ציבורית בשבת.
בחיפה יש תחבורה ציבורית מה שמאפשר לאוכלוסיה גדולה של אנשים ללא רכב (צעירים, קשישים, עולים חדשים עובדים זרים ועוד) להתנייד ברחבי העיר. מדובר במתכונת מצומצמת אך עדיין הבדל גדול בין זה לחוסר תחבורה ציבורית בכלל.
 

alantan

New member
עמדת על הנקודה האמיתית - לא מדובר בכפייה דתית

עניין עקרוני הקשור בהפלייה כלפי הפחות עשירים
אחרי שתוכר זכותם של כל התושבים כולל אלו שאין להם מכונית פרטית לנסוע בתחבורה ציבורית בכל אחד מימות השבוע. אפשר יהיה לדון על מה ואיך עושים זאת מבלי לפגוע בזכויות העובדים.
יש מוניות למשל ולא שמעתי שאוסרים עליהם לעבוד מטעמי דאגה לרווחתם.
מי שיכול להרשות לעצמו או אין לו ברירה נוסע בירושלים במוניות ספיישל בשבת.
סביר גם להניח שאותם אלו שזכויותיהם מקופחות גם היום הם אלו הזקוקים ביותר לתחבורה ציבורית בשבת.
בחיפה יש תחבורה ציבורית מה שמאפשר לאוכלוסיה גדולה של אנשים ללא רכב (צעירים, קשישים, עולים חדשים עובדים זרים ועוד) להתנייד ברחבי העיר. מדובר במתכונת מצומצמת אך עדיין הבדל גדול בין זה לחוסר תחבורה ציבורית בכלל.
עמדת על הנקודה האמיתית - לא מדובר בכפייה דתית
גרידא (למרות שהמקור לאיסור הוא כפייה) אלא כנראה בחוסר רצון של האוצר לתקצב זאת, ושימוש ציני בזכויות עובדים ובחילול שבת כדי לא לדאוג לשכבות הללו.

הרי לא שינוי של טומי לפיד שהתיימר לדאוג לזכויות החילונים ולא יש עתיד של בנו יאיר שכביכול דואג לצדק חברתי עשו מאומה כדי לאפשר חופש תנועה בשבתות.

זה הסקנדל האמיתי - המפלגות הדתיות דואגות למצביעים שלהם, אין לכעוס עליהן. מה עושות המפלגות החילוניות?
 

טשאפק 2

New member
הסיבה ששינוי לא התעקשה

עמדת על הנקודה האמיתית - לא מדובר בכפייה דתית
גרידא (למרות שהמקור לאיסור הוא כפייה) אלא כנראה בחוסר רצון של האוצר לתקצב זאת, ושימוש ציני בזכויות עובדים ובחילול שבת כדי לא לדאוג לשכבות הללו.

הרי לא שינוי של טומי לפיד שהתיימר לדאוג לזכויות החילונים ולא יש עתיד של בנו יאיר שכביכול דואג לצדק חברתי עשו מאומה כדי לאפשר חופש תנועה בשבתות.

זה הסקנדל האמיתי - המפלגות הדתיות דואגות למצביעים שלהם, אין לכעוס עליהן. מה עושות המפלגות החילוניות?
הסיבה ששינוי לא התעקשה
היתה התפיסה שתחבורה ציבורית אינה מעניינת את בוחריה, שהם ממעמד הביניים ומעלה (ברוח המשפט המיוחס לתאצ'ר על מי שמשתמש בחבורה ציבורית אחרי גיל 30).

עם האוצר היה אפשר להסתדר, הרי הוציאו ממנו השקעות אחרות בתח"צ.
 

stratomaximus

New member
אני חושב שזה יותר חוסר הרצון של מפלגות לריב

עמדת על הנקודה האמיתית - לא מדובר בכפייה דתית
גרידא (למרות שהמקור לאיסור הוא כפייה) אלא כנראה בחוסר רצון של האוצר לתקצב זאת, ושימוש ציני בזכויות עובדים ובחילול שבת כדי לא לדאוג לשכבות הללו.

הרי לא שינוי של טומי לפיד שהתיימר לדאוג לזכויות החילונים ולא יש עתיד של בנו יאיר שכביכול דואג לצדק חברתי עשו מאומה כדי לאפשר חופש תנועה בשבתות.

זה הסקנדל האמיתי - המפלגות הדתיות דואגות למצביעים שלהם, אין לכעוס עליהן. מה עושות המפלגות החילוניות?
אני חושב שזה יותר חוסר הרצון של מפלגות לריב
עם החרדים, גם כשאין חרדים בממשלה, כי כל חבר כנסת או שר רוצה להמשיך לחמם את כסאו כמה שיותר שנים, ומי יודע, אולי בקדנציה הבאה מפלגות חרדיות יהיו לשון המאזניים של הרכבת קואליציה מול ישיבה באופוזיציה, ולכן המפלגות החילוניות ימשיכו ללקק לחרדים.

מה שכן, הבעיה גם אצל הבוחרים החילונים, אשר לא עומדים על רגליהם האחוריות בנושא, וממשיכים להצביע שוב ושוב למפלגות שלא מתכוונות לדאוג לציבור בוחריהם...
 

alantan

New member
לטומי לפיד לא היו בעיות לריב עם החרדים

אני חושב שזה יותר חוסר הרצון של מפלגות לריב
עם החרדים, גם כשאין חרדים בממשלה, כי כל חבר כנסת או שר רוצה להמשיך לחמם את כסאו כמה שיותר שנים, ומי יודע, אולי בקדנציה הבאה מפלגות חרדיות יהיו לשון המאזניים של הרכבת קואליציה מול ישיבה באופוזיציה, ולכן המפלגות החילוניות ימשיכו ללקק לחרדים.

מה שכן, הבעיה גם אצל הבוחרים החילונים, אשר לא עומדים על רגליהם האחוריות בנושא, וממשיכים להצביע שוב ושוב למפלגות שלא מתכוונות לדאוג לציבור בוחריהם...
לטומי לפיד לא היו בעיות לריב עם החרדים
זה פשוט לא עניין אותו, כפי שכתב כאן טשאפק 2. נהפוך הוא, אני זוכר אותו מוציא הגיגים נוטפי ארס כלפי החרדים ונלחם בהם על כל מיני דברים אחרים שאינם תחבורה ציבורית.
 

Yaron Livne

New member
כמה שטויות. בכל מקרה,

תחבורה ציבורית בשבת
אחרי שהבעתי אדישות מוחלטת לויכוח החלטתי פתאום להיכנס לעובי הקורה ולגבש דעה. אני באמת חושבת שזה רעיון לא טוב,וביזבוז גדול של כסף שמשרד התחבורה יכול להוציא על דברים חשובים יותר. הרי מסחר בשבת אין ,עבודה בשבת אין,משרדי ממשלה אין,אז בשביל מה נשאר לנסוע בכלל? ונניח שאני גר בכפר סבא ויש לי דודה בחדרה ואני רוצה לבקר אותה. למה שאני אחכה 20 דקות לקו 29 בשביל להגיע לצומת רעננה ומשם עוד שעה לאוטובוס לחדרה? מי לעזזל יעשה את זה? כבר עדיף לקחת רכבת/מונית ולחסוך את הכאב ראש.
אני יכול להבין תחבורה ציבורית בשישי בערב כשיש ביקוש, אני יכול להבין תחבורה ציבורית דחופה לבתי חולים, אבל תח"ץ בשבת בגדול זה דבר מיותר. (ואל תספרו לרותם שכתבתי את זה,תנו לו להסתלבט בשקט בהודו)
כמה שטויות. בכל מקרה,
אי אפשר לדרוש תחבורה ציבורית בשבת. שבת זה לשבות. אפשר לדרוש תחבורה ציבורית ביום שביעי.
 

kobiz99

New member
לכל החברים המצדדים בתח"צ בשבת.

תחבורה ציבורית בשבת
אחרי שהבעתי אדישות מוחלטת לויכוח החלטתי פתאום להיכנס לעובי הקורה ולגבש דעה. אני באמת חושבת שזה רעיון לא טוב,וביזבוז גדול של כסף שמשרד התחבורה יכול להוציא על דברים חשובים יותר. הרי מסחר בשבת אין ,עבודה בשבת אין,משרדי ממשלה אין,אז בשביל מה נשאר לנסוע בכלל? ונניח שאני גר בכפר סבא ויש לי דודה בחדרה ואני רוצה לבקר אותה. למה שאני אחכה 20 דקות לקו 29 בשביל להגיע לצומת רעננה ומשם עוד שעה לאוטובוס לחדרה? מי לעזזל יעשה את זה? כבר עדיף לקחת רכבת/מונית ולחסוך את הכאב ראש.
אני יכול להבין תחבורה ציבורית בשישי בערב כשיש ביקוש, אני יכול להבין תחבורה ציבורית דחופה לבתי חולים, אבל תח"ץ בשבת בגדול זה דבר מיותר. (ואל תספרו לרותם שכתבתי את זה,תנו לו להסתלבט בשקט בהודו)
לכל החברים המצדדים בתח"צ בשבת.
לא ניתן להשוות התח"צ ל- חברת חשמל , משטרה , בתי חולים וכיו"ב.
מקומות עבודה מצילי חיים מוכרים בחוק ולגביהם מותר לעבוד בשבת מבחינה דתית (שוטרים חיילים רופאים אחיות)
תחבורה ציבורית אינה בהגדרה זאת ואו דומה ןלכן לא יהיה ניתן לחייב דתיים ואו שומרי מסורת ואו סרבני עבודה בשבת מטעמי מצפון. ולכן הנטל יפול על מעט אנשים שיהיו הדפוקים ומקומות עבודה אלה לא ישרדו.
 
"הדפוקים" כלשונך הם אלו הצריכים תחבורה צבורית

לכל החברים המצדדים בתח"צ בשבת.
לא ניתן להשוות התח"צ ל- חברת חשמל , משטרה , בתי חולים וכיו"ב.
מקומות עבודה מצילי חיים מוכרים בחוק ולגביהם מותר לעבוד בשבת מבחינה דתית (שוטרים חיילים רופאים אחיות)
תחבורה ציבורית אינה בהגדרה זאת ואו דומה ןלכן לא יהיה ניתן לחייב דתיים ואו שומרי מסורת ואו סרבני עבודה בשבת מטעמי מצפון. ולכן הנטל יפול על מעט אנשים שיהיו הדפוקים ומקומות עבודה אלה לא ישרדו.
"הדפוקים" כלשונך הם אלו הצריכים תחבורה צבורית
האוכלוסיה החלשה כלכלית וחברתית היא הצרכנית העיקרית של תחבורה ציבורית. האנשים האלו שאתה דואג להם הם בדרך כלל גם אלו שאין להם רכב פרטי. לכן כדי לנסוע בשבת שהוא היום החופשי בדרך כלל הם זקוקים לתחבורה ציבורית.
שאר נבואות הזעם על מקומות עבודה שיקרסו בגלל שלא יהיה מי שיעבוד בהם לא רלוונטיות. זה שתהיה תחבורה ציבורית בשבת לא אומר שיהיו חייבים לפתוח מפעלים בשבת. ממילא יש מקומות הפתוחים בשבת.
הרעיון של יום חופש שבועי הוא רעיון יפה וסוציאלי אך אין פירושו דוקא איסור על כל מלאכה דבר שהוא רעיון דתי. אדם שרוצה לנצל את יום החופש שלו זכאי לאפשרות לתחבורה ציבורית שתאפשר לו להיות נייד.
 

Yaron Livne

New member


"הדפוקים" כלשונך הם אלו הצריכים תחבורה צבורית
האוכלוסיה החלשה כלכלית וחברתית היא הצרכנית העיקרית של תחבורה ציבורית. האנשים האלו שאתה דואג להם הם בדרך כלל גם אלו שאין להם רכב פרטי. לכן כדי לנסוע בשבת שהוא היום החופשי בדרך כלל הם זקוקים לתחבורה ציבורית.
שאר נבואות הזעם על מקומות עבודה שיקרסו בגלל שלא יהיה מי שיעבוד בהם לא רלוונטיות. זה שתהיה תחבורה ציבורית בשבת לא אומר שיהיו חייבים לפתוח מפעלים בשבת. ממילא יש מקומות הפתוחים בשבת.
הרעיון של יום חופש שבועי הוא רעיון יפה וסוציאלי אך אין פירושו דוקא איסור על כל מלאכה דבר שהוא רעיון דתי. אדם שרוצה לנצל את יום החופש שלו זכאי לאפשרות לתחבורה ציבורית שתאפשר לו להיות נייד.
 

oren162

New member
התח"צ בשבת תשרת בעיקר את "הדפוקים"

"הדפוקים" כלשונך הם אלו הצריכים תחבורה צבורית
האוכלוסיה החלשה כלכלית וחברתית היא הצרכנית העיקרית של תחבורה ציבורית. האנשים האלו שאתה דואג להם הם בדרך כלל גם אלו שאין להם רכב פרטי. לכן כדי לנסוע בשבת שהוא היום החופשי בדרך כלל הם זקוקים לתחבורה ציבורית.
שאר נבואות הזעם על מקומות עבודה שיקרסו בגלל שלא יהיה מי שיעבוד בהם לא רלוונטיות. זה שתהיה תחבורה ציבורית בשבת לא אומר שיהיו חייבים לפתוח מפעלים בשבת. ממילא יש מקומות הפתוחים בשבת.
הרעיון של יום חופש שבועי הוא רעיון יפה וסוציאלי אך אין פירושו דוקא איסור על כל מלאכה דבר שהוא רעיון דתי. אדם שרוצה לנצל את יום החופש שלו זכאי לאפשרות לתחבורה ציבורית שתאפשר לו להיות נייד.
התח"צ בשבת תשרת בעיקר את "הדפוקים"
שיוצאים לעבודה ביום המנוחה.

ואני אומר לך שרוב האנשים שיוצאים לבלות ולטייל ביום הזה ישתמשו ברכב הפרטי. כי אני עוד לא רואה מצב שבו הורים עם ילדים יעדיפו שימוש בתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי מטעמי נוחות.
ואני לא רואה מצב שאנשים מגיעים אל שמורות הטבע עם רכבת או אוטובוס.
 

Ccyclist

Well-known member
אפרט לך מי יסע.

התח"צ בשבת תשרת בעיקר את "הדפוקים"
שיוצאים לעבודה ביום המנוחה.

ואני אומר לך שרוב האנשים שיוצאים לבלות ולטייל ביום הזה ישתמשו ברכב הפרטי. כי אני עוד לא רואה מצב שבו הורים עם ילדים יעדיפו שימוש בתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי מטעמי נוחות.
ואני לא רואה מצב שאנשים מגיעים אל שמורות הטבע עם רכבת או אוטובוס.
אפרט לך מי יסע.

1 - נוער, בעיקר למטרות בילוי. מגיל 16 נהוג בציבור החילוני לנהל חיי חברה ובילויים עצמאיים מההורים, אך מה לעשות שרישיון למכונית פרטית אי אפשר להשיג בגילאים כאלו (רק בסוף י"ב נוער מהשכבות המבוססות משיג את הרישיון ומתחיל בדרך כלל לתת טרמפים לחברים שרוצים גם הם לבלות בסופי השבוע). כל שכבת הגיל הזו בחברה החילונית, מכל הרקעים הסוציואקונומיים תלוייה בתחבורה הציבורית אם הם רוצים להתנייע בעצמאות מאמא-אבא - בהנחה שלהורים יש מכונית).

2 - חיילים. כבר כיום הם משתמשים כבדים בתחבורה ציבורית (ע"ע דחיקתם מהרכבת לטובת הסעות ייעודיות). יש להם תקציב מוגבל ביותר (משכורת צבאית מצחיקה של מאות שקלים), וכשהם יוצאים הביתה פעם ב10 יום (כלומר לבית של ההורים) התחבורה הפרטית העומדת לרשותם היא לקחת את הרכב של ההורים (אם יש), אך יש גם אלמנט של חזרה הביתה שתלוי ביציאה בזמן ביום ו'. חייל מהצפון שיצא מבסיס בדרום בצהריים לא יצליח להגיע הביתה בתחבורה הציבורית ויאלץ אולי להשאר שבת. רוב החיילים ישתמשו בתח"צ למטרות הגעה הביתה ובילוי בחופשות סופ"ש הקצרות שלהם.

3 - סטודנטים. בחו"ל סטודנטים רבים אינם טורחים להחזיק כלי רכב, וייטב לסטודנט הישראלי שהתקציב שלו די דחוק, הזדמנויות העבודה שלו די מצומצמות לחצאי משרות כי הוא באוניברסיטה מהבוקר ועד לצהריים, ומקום מגוריו סמוך לאוניברסיטה ולא למגורי הוריו כך שאינו יכול לשאול את רכבם גם אם יש לו רישיון (סטודנטים בירושלים ובאר-שבע מגיעים לשם למספר שנים כדי ללמוד). זוהי השכבה הראשונה שבה אכן יסעו בתח"צ גם לבילויים ולמשפחה, אך גם למטרות עבודה - כי כבר כיום חיי הלילה של יום ו' בערב ומסעדות שפתוחות בימי שבת מאוישות בסטודנטים שזו עבורם אופציית עבודה הגיונית בזמן שאינם שוקדים על התואר.

4 - בעלי נכויות במצב שלא מאפשר נהיגה אך מאפשר שימוש עצמאי בתח"צ. בבית הספר היסודי היה לי מורה למוסיקה שהיה עיוור והיה עולה לאוטובוס הביתה עם כלב הנחיה שלו. נהגי מוניות רבים אינם שמחים (בלשון המעטה) להסיע כלבים ולכן האופציה הזו לא רק שהיתה מכפילה לו פי 4 את עלות הנסיעה, היא היתה מגבילה אותו מול נהגי מוניות שלא היו רוצים לעצור (כחוק או שלא כחוק). אני מניח שאינך חושב שהמדינה צריכה להקציב לו נהג אישי בסופי השבוע, ולכן אינני מבין מדוע תרצה למנוע ממנו את היכולת להתנייע עצמאית בסופי השבוע באותה הקלות ואותו הכבוד העצמי בו התנייע במהלך השבוע. אמנם מוצדק לממן נהגים לבעלי נכויות שמצבם לא מאפשר להם להשתמש בתח"צ הכללי, אך לאלו המסוגלים לכך - מדובר ביכולת להתגבר על הנכות ולהשתמש בתשתית הציבורית כאחד האדם. אני מניח שרובם יסעו בשבת למטרות פנאי.

5 - השכבות החלשות. מי שידו לא משגת להחזיק במכונית פרטית או להשתמש במונית 5 פעמים בחודש (52 שבתות בשנה + 10 ימים במעמד יום טוב = 5 פעמים בחודש בממוצע) ורוצה לנסוע כאחד האדם למוקדי הבילוי הרבים הפתוחים בישראל כל שבת, או לחבריו וקרוביו שאולי לא גרים במרחק הליכה סביר ממנו, או אולי למקום עבודה שכבר כיום פתוח בשבת מבלי לקושש טרמפים מהבוס או החזרים יקרים למוניות שהופכות אותו לעובד כדאי פחות. החוק הנוכחי מקשה על העסקת יהודים בשבת (אין באף מדינה אחרת מצב בו עסק יקנס אם יעסיק בן דת מסויימת ביום מסויים) ולכן בני השכבות החלשות שיוכלו לעבוד חוקית בעסקים הפתוחים אינם יהודים - אז אין סיבה להקשות עליהם להגיע למקומות העבודה. לכל מי שעקב אחרי הסיפור של ש"ס ברור מהו האינטרס של הפוליטיקאים הדתיים במניעת תחבורה ציבורית משכבות חלשות בעלות רקע מסורתי - כאשר אין להן מה לעשות באזור מגוריהן בית הכנסת מתחיל לקרוץ כעיסוק ליום החופשי שאי אפשר לעשות בו דבר. לפני כמה וכמה שנים הייתי בבר-מצווה של ידיד ילדות מלונדון שקיימו הוריו - יהודיה אנגליה ויורד ממוצא תימני - בארץ. הזוג מחו"ל שכר אוטובוס ליום, הזמין את כל קרוביו של הבעל מעיירת פיתוח כלשהי בצפון ואת מעט ידידיה של האישה שעלו לארץ או היו בביקור בה והאמת שכולנו הסתדרנו גם כשהיו הבדלי שפות בין דוברי העברית לדוברי האנגלית. בשיחות שקיימה האישה (בתרגום בעלה, או באנגלית החלקית של קרוביה) היא גילתה לתדהמתה שזו הפעם הראשונה מזה שנים שהם מבקרים בירושלים. הסיבה לכך היתה ששבת היתה יומם החופשי היחיד, חלקם דתיים ולא נוסעים בה מבחירה, אך חלקם האחר תלוי בתח"צ ואין לו איך לסייר בארצו.

6 - פנסיונרים. מה לעשות שמגיל מסויים הרפלקסים, הראייה, וזמני התגובה אינם כשהיו. יש אמנם אנשים המסוגלים לנהוג עד גיל 90+ (היתה לי שכנה כזו שהיתה נוהגת לצרפת מספר פעמים בשנה בגיל 92) אך יש מי שעדיף שיעזבו את ההגה כבר בשנות ה70 לחייהם. שכבת הגיל הזו צריכה ניידות בעירם, לקרוביהם ולחבריהם, ואחרי גיל הפרישה רק בעלי עסקים עצמאיים או בעלי מקצועות חופשיים העובדים כעצמאים ממשיכים לעבוד - וגם זה במתכונת מצומצמת, כך שאי אפשר לחשוד שרובם יסעו לעבודה.

אם כך: " לא תעשוק נער, חייל, סטודנט, נכה, עני וזקן" לא מחזיק אצלך וחבל.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי-2 נכון שזה בעיקר חמישי אך יש גמישות

אפרט לך מי יסע.

1 - נוער, בעיקר למטרות בילוי. מגיל 16 נהוג בציבור החילוני לנהל חיי חברה ובילויים עצמאיים מההורים, אך מה לעשות שרישיון למכונית פרטית אי אפשר להשיג בגילאים כאלו (רק בסוף י"ב נוער מהשכבות המבוססות משיג את הרישיון ומתחיל בדרך כלל לתת טרמפים לחברים שרוצים גם הם לבלות בסופי השבוע). כל שכבת הגיל הזו בחברה החילונית, מכל הרקעים הסוציואקונומיים תלוייה בתחבורה הציבורית אם הם רוצים להתנייע בעצמאות מאמא-אבא - בהנחה שלהורים יש מכונית).

2 - חיילים. כבר כיום הם משתמשים כבדים בתחבורה ציבורית (ע"ע דחיקתם מהרכבת לטובת הסעות ייעודיות). יש להם תקציב מוגבל ביותר (משכורת צבאית מצחיקה של מאות שקלים), וכשהם יוצאים הביתה פעם ב10 יום (כלומר לבית של ההורים) התחבורה הפרטית העומדת לרשותם היא לקחת את הרכב של ההורים (אם יש), אך יש גם אלמנט של חזרה הביתה שתלוי ביציאה בזמן ביום ו'. חייל מהצפון שיצא מבסיס בדרום בצהריים לא יצליח להגיע הביתה בתחבורה הציבורית ויאלץ אולי להשאר שבת. רוב החיילים ישתמשו בתח"צ למטרות הגעה הביתה ובילוי בחופשות סופ"ש הקצרות שלהם.

3 - סטודנטים. בחו"ל סטודנטים רבים אינם טורחים להחזיק כלי רכב, וייטב לסטודנט הישראלי שהתקציב שלו די דחוק, הזדמנויות העבודה שלו די מצומצמות לחצאי משרות כי הוא באוניברסיטה מהבוקר ועד לצהריים, ומקום מגוריו סמוך לאוניברסיטה ולא למגורי הוריו כך שאינו יכול לשאול את רכבם גם אם יש לו רישיון (סטודנטים בירושלים ובאר-שבע מגיעים לשם למספר שנים כדי ללמוד). זוהי השכבה הראשונה שבה אכן יסעו בתח"צ גם לבילויים ולמשפחה, אך גם למטרות עבודה - כי כבר כיום חיי הלילה של יום ו' בערב ומסעדות שפתוחות בימי שבת מאוישות בסטודנטים שזו עבורם אופציית עבודה הגיונית בזמן שאינם שוקדים על התואר.

4 - בעלי נכויות במצב שלא מאפשר נהיגה אך מאפשר שימוש עצמאי בתח"צ. בבית הספר היסודי היה לי מורה למוסיקה שהיה עיוור והיה עולה לאוטובוס הביתה עם כלב הנחיה שלו. נהגי מוניות רבים אינם שמחים (בלשון המעטה) להסיע כלבים ולכן האופציה הזו לא רק שהיתה מכפילה לו פי 4 את עלות הנסיעה, היא היתה מגבילה אותו מול נהגי מוניות שלא היו רוצים לעצור (כחוק או שלא כחוק). אני מניח שאינך חושב שהמדינה צריכה להקציב לו נהג אישי בסופי השבוע, ולכן אינני מבין מדוע תרצה למנוע ממנו את היכולת להתנייע עצמאית בסופי השבוע באותה הקלות ואותו הכבוד העצמי בו התנייע במהלך השבוע. אמנם מוצדק לממן נהגים לבעלי נכויות שמצבם לא מאפשר להם להשתמש בתח"צ הכללי, אך לאלו המסוגלים לכך - מדובר ביכולת להתגבר על הנכות ולהשתמש בתשתית הציבורית כאחד האדם. אני מניח שרובם יסעו בשבת למטרות פנאי.

5 - השכבות החלשות. מי שידו לא משגת להחזיק במכונית פרטית או להשתמש במונית 5 פעמים בחודש (52 שבתות בשנה + 10 ימים במעמד יום טוב = 5 פעמים בחודש בממוצע) ורוצה לנסוע כאחד האדם למוקדי הבילוי הרבים הפתוחים בישראל כל שבת, או לחבריו וקרוביו שאולי לא גרים במרחק הליכה סביר ממנו, או אולי למקום עבודה שכבר כיום פתוח בשבת מבלי לקושש טרמפים מהבוס או החזרים יקרים למוניות שהופכות אותו לעובד כדאי פחות. החוק הנוכחי מקשה על העסקת יהודים בשבת (אין באף מדינה אחרת מצב בו עסק יקנס אם יעסיק בן דת מסויימת ביום מסויים) ולכן בני השכבות החלשות שיוכלו לעבוד חוקית בעסקים הפתוחים אינם יהודים - אז אין סיבה להקשות עליהם להגיע למקומות העבודה. לכל מי שעקב אחרי הסיפור של ש"ס ברור מהו האינטרס של הפוליטיקאים הדתיים במניעת תחבורה ציבורית משכבות חלשות בעלות רקע מסורתי - כאשר אין להן מה לעשות באזור מגוריהן בית הכנסת מתחיל לקרוץ כעיסוק ליום החופשי שאי אפשר לעשות בו דבר. לפני כמה וכמה שנים הייתי בבר-מצווה של ידיד ילדות מלונדון שקיימו הוריו - יהודיה אנגליה ויורד ממוצא תימני - בארץ. הזוג מחו"ל שכר אוטובוס ליום, הזמין את כל קרוביו של הבעל מעיירת פיתוח כלשהי בצפון ואת מעט ידידיה של האישה שעלו לארץ או היו בביקור בה והאמת שכולנו הסתדרנו גם כשהיו הבדלי שפות בין דוברי העברית לדוברי האנגלית. בשיחות שקיימה האישה (בתרגום בעלה, או באנגלית החלקית של קרוביה) היא גילתה לתדהמתה שזו הפעם הראשונה מזה שנים שהם מבקרים בירושלים. הסיבה לכך היתה ששבת היתה יומם החופשי היחיד, חלקם דתיים ולא נוסעים בה מבחירה, אך חלקם האחר תלוי בתח"צ ואין לו איך לסייר בארצו.

6 - פנסיונרים. מה לעשות שמגיל מסויים הרפלקסים, הראייה, וזמני התגובה אינם כשהיו. יש אמנם אנשים המסוגלים לנהוג עד גיל 90+ (היתה לי שכנה כזו שהיתה נוהגת לצרפת מספר פעמים בשנה בגיל 92) אך יש מי שעדיף שיעזבו את ההגה כבר בשנות ה70 לחייהם. שכבת הגיל הזו צריכה ניידות בעירם, לקרוביהם ולחבריהם, ואחרי גיל הפרישה רק בעלי עסקים עצמאיים או בעלי מקצועות חופשיים העובדים כעצמאים ממשיכים לעבוד - וגם זה במתכונת מצומצמת, כך שאי אפשר לחשוד שרובם יסעו לעבודה.

אם כך: " לא תעשוק נער, חייל, סטודנט, נכה, עני וזקן" לא מחזיק אצלך וחבל.
לגבי-2 נכון שזה בעיקר חמישי אך יש גמישות
 

oren162

New member
אז ככה:

אפרט לך מי יסע.

1 - נוער, בעיקר למטרות בילוי. מגיל 16 נהוג בציבור החילוני לנהל חיי חברה ובילויים עצמאיים מההורים, אך מה לעשות שרישיון למכונית פרטית אי אפשר להשיג בגילאים כאלו (רק בסוף י"ב נוער מהשכבות המבוססות משיג את הרישיון ומתחיל בדרך כלל לתת טרמפים לחברים שרוצים גם הם לבלות בסופי השבוע). כל שכבת הגיל הזו בחברה החילונית, מכל הרקעים הסוציואקונומיים תלוייה בתחבורה הציבורית אם הם רוצים להתנייע בעצמאות מאמא-אבא - בהנחה שלהורים יש מכונית).

2 - חיילים. כבר כיום הם משתמשים כבדים בתחבורה ציבורית (ע"ע דחיקתם מהרכבת לטובת הסעות ייעודיות). יש להם תקציב מוגבל ביותר (משכורת צבאית מצחיקה של מאות שקלים), וכשהם יוצאים הביתה פעם ב10 יום (כלומר לבית של ההורים) התחבורה הפרטית העומדת לרשותם היא לקחת את הרכב של ההורים (אם יש), אך יש גם אלמנט של חזרה הביתה שתלוי ביציאה בזמן ביום ו'. חייל מהצפון שיצא מבסיס בדרום בצהריים לא יצליח להגיע הביתה בתחבורה הציבורית ויאלץ אולי להשאר שבת. רוב החיילים ישתמשו בתח"צ למטרות הגעה הביתה ובילוי בחופשות סופ"ש הקצרות שלהם.

3 - סטודנטים. בחו"ל סטודנטים רבים אינם טורחים להחזיק כלי רכב, וייטב לסטודנט הישראלי שהתקציב שלו די דחוק, הזדמנויות העבודה שלו די מצומצמות לחצאי משרות כי הוא באוניברסיטה מהבוקר ועד לצהריים, ומקום מגוריו סמוך לאוניברסיטה ולא למגורי הוריו כך שאינו יכול לשאול את רכבם גם אם יש לו רישיון (סטודנטים בירושלים ובאר-שבע מגיעים לשם למספר שנים כדי ללמוד). זוהי השכבה הראשונה שבה אכן יסעו בתח"צ גם לבילויים ולמשפחה, אך גם למטרות עבודה - כי כבר כיום חיי הלילה של יום ו' בערב ומסעדות שפתוחות בימי שבת מאוישות בסטודנטים שזו עבורם אופציית עבודה הגיונית בזמן שאינם שוקדים על התואר.

4 - בעלי נכויות במצב שלא מאפשר נהיגה אך מאפשר שימוש עצמאי בתח"צ. בבית הספר היסודי היה לי מורה למוסיקה שהיה עיוור והיה עולה לאוטובוס הביתה עם כלב הנחיה שלו. נהגי מוניות רבים אינם שמחים (בלשון המעטה) להסיע כלבים ולכן האופציה הזו לא רק שהיתה מכפילה לו פי 4 את עלות הנסיעה, היא היתה מגבילה אותו מול נהגי מוניות שלא היו רוצים לעצור (כחוק או שלא כחוק). אני מניח שאינך חושב שהמדינה צריכה להקציב לו נהג אישי בסופי השבוע, ולכן אינני מבין מדוע תרצה למנוע ממנו את היכולת להתנייע עצמאית בסופי השבוע באותה הקלות ואותו הכבוד העצמי בו התנייע במהלך השבוע. אמנם מוצדק לממן נהגים לבעלי נכויות שמצבם לא מאפשר להם להשתמש בתח"צ הכללי, אך לאלו המסוגלים לכך - מדובר ביכולת להתגבר על הנכות ולהשתמש בתשתית הציבורית כאחד האדם. אני מניח שרובם יסעו בשבת למטרות פנאי.

5 - השכבות החלשות. מי שידו לא משגת להחזיק במכונית פרטית או להשתמש במונית 5 פעמים בחודש (52 שבתות בשנה + 10 ימים במעמד יום טוב = 5 פעמים בחודש בממוצע) ורוצה לנסוע כאחד האדם למוקדי הבילוי הרבים הפתוחים בישראל כל שבת, או לחבריו וקרוביו שאולי לא גרים במרחק הליכה סביר ממנו, או אולי למקום עבודה שכבר כיום פתוח בשבת מבלי לקושש טרמפים מהבוס או החזרים יקרים למוניות שהופכות אותו לעובד כדאי פחות. החוק הנוכחי מקשה על העסקת יהודים בשבת (אין באף מדינה אחרת מצב בו עסק יקנס אם יעסיק בן דת מסויימת ביום מסויים) ולכן בני השכבות החלשות שיוכלו לעבוד חוקית בעסקים הפתוחים אינם יהודים - אז אין סיבה להקשות עליהם להגיע למקומות העבודה. לכל מי שעקב אחרי הסיפור של ש"ס ברור מהו האינטרס של הפוליטיקאים הדתיים במניעת תחבורה ציבורית משכבות חלשות בעלות רקע מסורתי - כאשר אין להן מה לעשות באזור מגוריהן בית הכנסת מתחיל לקרוץ כעיסוק ליום החופשי שאי אפשר לעשות בו דבר. לפני כמה וכמה שנים הייתי בבר-מצווה של ידיד ילדות מלונדון שקיימו הוריו - יהודיה אנגליה ויורד ממוצא תימני - בארץ. הזוג מחו"ל שכר אוטובוס ליום, הזמין את כל קרוביו של הבעל מעיירת פיתוח כלשהי בצפון ואת מעט ידידיה של האישה שעלו לארץ או היו בביקור בה והאמת שכולנו הסתדרנו גם כשהיו הבדלי שפות בין דוברי העברית לדוברי האנגלית. בשיחות שקיימה האישה (בתרגום בעלה, או באנגלית החלקית של קרוביה) היא גילתה לתדהמתה שזו הפעם הראשונה מזה שנים שהם מבקרים בירושלים. הסיבה לכך היתה ששבת היתה יומם החופשי היחיד, חלקם דתיים ולא נוסעים בה מבחירה, אך חלקם האחר תלוי בתח"צ ואין לו איך לסייר בארצו.

6 - פנסיונרים. מה לעשות שמגיל מסויים הרפלקסים, הראייה, וזמני התגובה אינם כשהיו. יש אמנם אנשים המסוגלים לנהוג עד גיל 90+ (היתה לי שכנה כזו שהיתה נוהגת לצרפת מספר פעמים בשנה בגיל 92) אך יש מי שעדיף שיעזבו את ההגה כבר בשנות ה70 לחייהם. שכבת הגיל הזו צריכה ניידות בעירם, לקרוביהם ולחבריהם, ואחרי גיל הפרישה רק בעלי עסקים עצמאיים או בעלי מקצועות חופשיים העובדים כעצמאים ממשיכים לעבוד - וגם זה במתכונת מצומצמת, כך שאי אפשר לחשוד שרובם יסעו לעבודה.

אם כך: " לא תעשוק נער, חייל, סטודנט, נכה, עני וזקן" לא מחזיק אצלך וחבל.
אז ככה:
לגבי 1: אני מוכן להסכים באופן חלקי שאכן ממשתמשי התח"צ הפוטנציאלים נמנים בני נוער. (הנוער של היום תמיד יעדיף לצאת לבילוי עם משהו שהוא לא אוטובוס לרוב אם יעלה בכך הדבר)

לגבי 2: הטענה שתחבורה בשישי בערב תפתור חיילים שגרים רחוק מלהישאר שבת בבסיס היא שקרית. מכיוון שקיימת פקודה בצבא שאומרת שכל מפקד חייב לשחרר את החייל כך שהאחרון יוכל להגיע אל מחוז חפצו כשעתיים לפני כניסת השבת. ובמידה ואם החייל משרת כ"כ רחוק (באיזור אילת) וגר במטולה או קרית שמונה ונניח שחזרה הביתה בזמן ביום שיש לא מותנת על הפרק, חייב המפקד לשחררו ביום חמישי אם אין לו איך לחזור בשישי. ותוסיף לכך את העובדה שרוב החיילים בצבא יוצאים לחופשת סוף השבוע ביום חמישי ולא ביום שישי.
ולגבי שימוש בתח"צ בשעות הפנאי, אם כבר אז יש כיוון לשישי בלילה וגם אז אני בספק אם הרוב המכריע של הקבוצה הזאת יבחר להשתמש בתח"צ מאשר ברכב פרטי ואף במונית ושוש מטעמי נוחות.

לגבי 3: כאן אתה בעצם מאשר את דברי, שאכן למעשה הצרכנים העיקריים שלה יהיו כאלה שעובדים בשבתות.
ולכל המדובר בבילויים ראה את תשובתי לגבי טענה 2.

לגבי 4: בכמה נכים מדובר? וכמה מכלל בעלי נכות משתמשים בתחבורה ציבורית? ואני לא אומר שאין כאלה בכלל כי אני בעצמי ראיתי נכים באוטובוס אבל הם בטוח לא יהיו הקבוצה העיקרית שמשתמשת בתח"צ. וגם שכאן, תמיד יעדיפו נסיעה ברכב על פני אוטובוס.

לגבי 5: הטענה הזו בעצם מחזקת את הטענה שלי, שאכן רוב המשתמשים של התח"צ יהיו אותם אלה שיצטרכו לעבוד על מנת להפעילה בשבת וזהו אבסורד. וכן רוב האנשים האלה הם גם אלה שנאלצים לעבוד ביום שבת כי אין להם ברירה בעוד שמעמדים אחרים נהנים מאותם בילויים שמתקיימים בזכות העבודה של הראשונים כך שהאחרונים גם ככה נוסעים ברכב הפרטי וכלל לא מעניינת אותם האופציה תהיה כל שתהיה, של תחבורה ציבורית.

לגבי 6: קבוצה קטנה מבין כלל הקבוצות שמנית כאן שחלקה אכן משתמשת בתח"צ אבל לא כולה. ורובה תעדיף לנסוע ברכב הפרטי של הילדים או במונית ולא באוטובוסים מטעמי נוחות. ורק חלק ממנה אכן עלול להיות צרכן פוטנציאלי של תח"צ אך גם כך היא לא מהווה את עיקרה.
 

Ccyclist

Well-known member
איך כולם ישתמשו במונית על תקציב מוגבל?

אז ככה:
לגבי 1: אני מוכן להסכים באופן חלקי שאכן ממשתמשי התח"צ הפוטנציאלים נמנים בני נוער. (הנוער של היום תמיד יעדיף לצאת לבילוי עם משהו שהוא לא אוטובוס לרוב אם יעלה בכך הדבר)

לגבי 2: הטענה שתחבורה בשישי בערב תפתור חיילים שגרים רחוק מלהישאר שבת בבסיס היא שקרית. מכיוון שקיימת פקודה בצבא שאומרת שכל מפקד חייב לשחרר את החייל כך שהאחרון יוכל להגיע אל מחוז חפצו כשעתיים לפני כניסת השבת. ובמידה ואם החייל משרת כ"כ רחוק (באיזור אילת) וגר במטולה או קרית שמונה ונניח שחזרה הביתה בזמן ביום שיש לא מותנת על הפרק, חייב המפקד לשחררו ביום חמישי אם אין לו איך לחזור בשישי. ותוסיף לכך את העובדה שרוב החיילים בצבא יוצאים לחופשת סוף השבוע ביום חמישי ולא ביום שישי.
ולגבי שימוש בתח"צ בשעות הפנאי, אם כבר אז יש כיוון לשישי בלילה וגם אז אני בספק אם הרוב המכריע של הקבוצה הזאת יבחר להשתמש בתח"צ מאשר ברכב פרטי ואף במונית ושוש מטעמי נוחות.

לגבי 3: כאן אתה בעצם מאשר את דברי, שאכן למעשה הצרכנים העיקריים שלה יהיו כאלה שעובדים בשבתות.
ולכל המדובר בבילויים ראה את תשובתי לגבי טענה 2.

לגבי 4: בכמה נכים מדובר? וכמה מכלל בעלי נכות משתמשים בתחבורה ציבורית? ואני לא אומר שאין כאלה בכלל כי אני בעצמי ראיתי נכים באוטובוס אבל הם בטוח לא יהיו הקבוצה העיקרית שמשתמשת בתח"צ. וגם שכאן, תמיד יעדיפו נסיעה ברכב על פני אוטובוס.

לגבי 5: הטענה הזו בעצם מחזקת את הטענה שלי, שאכן רוב המשתמשים של התח"צ יהיו אותם אלה שיצטרכו לעבוד על מנת להפעילה בשבת וזהו אבסורד. וכן רוב האנשים האלה הם גם אלה שנאלצים לעבוד ביום שבת כי אין להם ברירה בעוד שמעמדים אחרים נהנים מאותם בילויים שמתקיימים בזכות העבודה של הראשונים כך שהאחרונים גם ככה נוסעים ברכב הפרטי וכלל לא מעניינת אותם האופציה תהיה כל שתהיה, של תחבורה ציבורית.

לגבי 6: קבוצה קטנה מבין כלל הקבוצות שמנית כאן שחלקה אכן משתמשת בתח"צ אבל לא כולה. ורובה תעדיף לנסוע ברכב הפרטי של הילדים או במונית ולא באוטובוסים מטעמי נוחות. ורק חלק ממנה אכן עלול להיות צרכן פוטנציאלי של תח"צ אך גם כך היא לא מהווה את עיקרה.
איך כולם ישתמשו במונית על תקציב מוגבל?

בכל התשובות שלך אתה טוען שאנשים משכבות האוכלוסיה האלו, שהמשותף ביניהן הוא תקציב מוגבל, יעדיפו להשתמש במונית. זוהי טענה בלתי הגיונית בעליל כי העלות הזו אינה הולכת יד ביד עם תקציבם.

ומשום שאין בתקציבם מספיק כסף להשתמש במונית בכל שבת ושבת - זה חוזר לנקודת הקיצוב (כלומר - הם יוכלו אולי לנסוע שבת או שתיים בחודש, אך ידם לא משגת להשתמש במוניות בכל שבת שירצו), או לנקודת הכבוד האישי (אם יצטרכו לבקש טובות וטרמפים ממכריהם, וגם זה גורם לקיצוב כי אי אפשר לבקש טובה כל שבת).

ההגיון שלך (אם אפשר לקרוא לו כך) אומר שאנשים צריכים לשבת בבית מספר שבתות בחודש כי בא לך, וזה עוזר לפרנסת נהגי המוניות.
 

oren162

New member
זה ממש לא מה שאמרתי

איך כולם ישתמשו במונית על תקציב מוגבל?

בכל התשובות שלך אתה טוען שאנשים משכבות האוכלוסיה האלו, שהמשותף ביניהן הוא תקציב מוגבל, יעדיפו להשתמש במונית. זוהי טענה בלתי הגיונית בעליל כי העלות הזו אינה הולכת יד ביד עם תקציבם.

ומשום שאין בתקציבם מספיק כסף להשתמש במונית בכל שבת ושבת - זה חוזר לנקודת הקיצוב (כלומר - הם יוכלו אולי לנסוע שבת או שתיים בחודש, אך ידם לא משגת להשתמש במוניות בכל שבת שירצו), או לנקודת הכבוד האישי (אם יצטרכו לבקש טובות וטרמפים ממכריהם, וגם זה גורם לקיצוב כי אי אפשר לבקש טובה כל שבת).

ההגיון שלך (אם אפשר לקרוא לו כך) אומר שאנשים צריכים לשבת בבית מספר שבתות בחודש כי בא לך, וזה עוזר לפרנסת נהגי המוניות.
זה ממש לא מה שאמרתי
אמרתי שלא כל האנשים מתוך כל הקבוצות שציינת תלויים רק בתחבורה ציבורית. ויש לכם כאן בפורום תמיד נטייה לנפח את נתונים לממדים גדולים.

ומה שאתה אומר על ההיגיון שלי, זו פרשנות שלך בלבד!
 

Ccyclist

Well-known member
הנה כמה מספרים:

זה ממש לא מה שאמרתי
אמרתי שלא כל האנשים מתוך כל הקבוצות שציינת תלויים רק בתחבורה ציבורית. ויש לכם כאן בפורום תמיד נטייה לנפח את נתונים לממדים גדולים.

ומה שאתה אומר על ההיגיון שלי, זו פרשנות שלך בלבד!
הנה כמה מספרים:

בישראל כ 800,000 פנסיונרים (10% מאוכלוסיית המדינה)

בישראל כ 1,200,000 בני 15-24 (16% מהאוכלוסייה, שכבות הגיל של הנוער, החיילים והסטודנטים).

בישראל 1,800,000 עניים (לפי דוח העוני).

איך שלא תהפוך את זה ישנם בישראל לפחות מיליון איש שלא יכולים לאפשר לעצמם להשתמש במונית 5 פעמים בחודש.

חבל שאתה רוצה לרתק אותם למקום מגוריהם בתור "תפאורה" לאמונות הדתיות האינדבידואליות שלך.
 

oren162

New member
ושוב אתה מפרשן אותי

הנה כמה מספרים:

בישראל כ 800,000 פנסיונרים (10% מאוכלוסיית המדינה)

בישראל כ 1,200,000 בני 15-24 (16% מהאוכלוסייה, שכבות הגיל של הנוער, החיילים והסטודנטים).

בישראל 1,800,000 עניים (לפי דוח העוני).

איך שלא תהפוך את זה ישנם בישראל לפחות מיליון איש שלא יכולים לאפשר לעצמם להשתמש במונית 5 פעמים בחודש.

חבל שאתה רוצה לרתק אותם למקום מגוריהם בתור "תפאורה" לאמונות הדתיות האינדבידואליות שלך.
ושוב אתה מפרשן אותי
עד עכשיו לא דיברתי על אמונתי או אי אמנתי וזה שאתה ודומך מיד כבר ממתגים את דבריי תחת סקטור מסוים מראים כמה צרות עין שולטת בכם.

ועכשיו לנתונים:

הייתי מציע לך לבדוק כמה מתוך כל הקבוצות שציינת הם אנשים דתיים ושומרי מסורת (עצה שלי, תתמקד במיוחד בקבוצה האחרונה כי שם יש ריכוז די גבוהה שלהם) ואז תקבל את התמונה האמתית לגבי משתמשים אפשריים בתח"צ.
 
לא כל מי ש"מעדיף" רכב יש לו!

התח"צ בשבת תשרת בעיקר את "הדפוקים"
שיוצאים לעבודה ביום המנוחה.

ואני אומר לך שרוב האנשים שיוצאים לבלות ולטייל ביום הזה ישתמשו ברכב הפרטי. כי אני עוד לא רואה מצב שבו הורים עם ילדים יעדיפו שימוש בתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי מטעמי נוחות.
ואני לא רואה מצב שאנשים מגיעים אל שמורות הטבע עם רכבת או אוטובוס.
לא כל מי ש"מעדיף" רכב יש לו!
בעולם האמיתי לאנשים רבים אין רכב פרטי. כן, גם אנשים עם ילדים.
 

S o l l y

New member
אז מה קורה היום במסעדות בתי קפה קולנוע וכו'?

לכל החברים המצדדים בתח"צ בשבת.
לא ניתן להשוות התח"צ ל- חברת חשמל , משטרה , בתי חולים וכיו"ב.
מקומות עבודה מצילי חיים מוכרים בחוק ולגביהם מותר לעבוד בשבת מבחינה דתית (שוטרים חיילים רופאים אחיות)
תחבורה ציבורית אינה בהגדרה זאת ואו דומה ןלכן לא יהיה ניתן לחייב דתיים ואו שומרי מסורת ואו סרבני עבודה בשבת מטעמי מצפון. ולכן הנטל יפול על מעט אנשים שיהיו הדפוקים ומקומות עבודה אלה לא ישרדו.
אז מה קורה היום במסעדות בתי קפה קולנוע וכו'?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה