מודיעין סובלת ממחסור בקווי אוטובוס, ואלה הקיימים נוסעים במסלולים מפותלים שמקשים על הגעה מהירה לתחנת הרכבת ■ ההליכה לתחנה כרוכה במעבר ברמזורים שנותנים זכות קדימה דווקא למכוניות, להן יש שפע של חניה
הבעיה היא לא התחבורה הציבורית. הבעיה היא העיר מודיעין שבנויה על רכב פרטי. ולא ניתן לספק לה תחבורה ציבורית עירונית איכותית בשום סיטואציה.מודיעין סובלת ממחסור בקווי אוטובוס, ואלה הקיימים נוסעים במסלולים מפותלים שמקשים על הגעה מהירה לתחנת הרכבת ■ ההליכה לתחנה כרוכה במעבר ברמזורים שנותנים זכות קדימה דווקא למכוניות, להן יש שפע של חניה
מודיעין סובלת ממחסור בקווי אוטובוס, ואלה הקיימים נוסעים במסלולים מפותלים שמקשים על הגעה מהירה לתחנת הרכבת ■ ההליכה לתחנה כרוכה במעבר ברמזורים שנותנים זכות קדימה דווקא למכוניות, להן יש שפע של חניה
ממה שקראתי שתי הבעיות שיהיה קשה לפתור
אלו קווי אוטובוס מקשרים לתחנת רכבת ותדירות הרכבות.
קווי אוטובוס מקשרים:
אך נראה כי מדובר בעוד מקרה של עיר שתושביה מכורים למכוניות הפרטיות, על רקע מחסור משמעותי בקווי נסיעה עירוניים ובין־עירוניים,
ותכנון לקוי — כפי שמעידים נוסעים — של מסלולים מפותלים ומסורבלים מדי של קווי ההזנה העירוניים לרכבת. "אלה קווי ספגטי"
בגלל מבנה העיר ובגלל שיש רק תחנת רכבת אחת על הציר הראשי,
אז די קשה ליצור קווי אוטובוס מהירים בין השכונות לתחנת הרכבת.
הפתרון לזה יכול להיות הוספה של תחנות רכבת על הציר הראשי,
אמורה לקום עוד תחנה כאשר העיר תתרחב צפונה,
אבל סך הכל במקרה הנוכחי די קשה ליצור פריסת תחנות טובה עם הרכבת הכבדה,
רכבת קלה תאפשר יותר תחנות, פירוט בהמשך.
תדירות:
"מתחנת רכבת מודיעין מרכז יוצאת רכבת ישירה לירושלים רק פעם בשעה. בהחלט לא מספיק.
לכיוון תל אביב וחיפה — דרך נמל תעופה בן גוריון ועד נהריה, יש רכבת כל חצי שעה בלבד."
מודיעין מתחרה עם קווים אחרים על הסלוטים באיילון ובירושלים,
כאשר יבנו מסילות 4,5 ו-6 באיילון אז ייתכן שהבעיה תיפתר,
במקרה של ירושלים לא בטוח שזה אי פעם ייפתר,
וגם בלי קשר לתדירות, הקו לירושלים לא כל כך מצליח.
לדעתי האפשרות הטובה ביותר למודיעין היא רכבת קלה בינעירונית.
זאת אומרת שצריך להקים רשת פרברית בגוש דן ובירושלים כמו ה-S bhan או ה-RER
ומודיעין תהיה שלוחה ברשתות האלו.
יהיה ניתן להאריך את המסילה (אשר תותאם לרכבת קלה) לאורך שדרות החשמונאים
ולהוסיף תחנות ואפילו להאריך אותה למודיעין עילית.
לכיוון ירושלים החיבור יהיה מבוסס על מסילה לאורך כביש 443.
מודיעין תאבד את החיבור לרכבת הכבדה,
אבל עקב המאפיינים של מודיעין, לרכבת הכבדה אין באמת יתרון משמעותי על פני רכבת קלה.
מודיעין יושבת על שלוחה, לכן הקווים היחידים שלה הם לתל אביב וירושלים,
המרחקים ליעדים אלו הם די נמוכים כך שהרכבת הכבדה לא מספקת זמן נסיעה נמוך יותר באופן משמעותי.
היה נסיון להפעיל את הקו לירושלים כל חצי שעה, הוא כשלהבעיה להבנתי היא בתיכנון קווי ספגטי במקום קווים צולבים דרך "כיכר התחבורה הציבורית".
לגבי הרכבת לירושלים- התדירות השעתית וודאי הורגת את הקו כשאפשר בקלות להריץ אותה כל חצי שעה ואף יותר מכך. היא לא תלויה באיילון, יש 4 רציפים הן במודיעין והן בירושלים, ומודיעין היא עיר-בת של ירושלים- רבים מהדור הצעיר של ירושלים בשנות התשעים והאלפיים עברו אליה. עם הארכת הרכבת לתוך ירושלים הקישור יהיה יותר אטרקטיבי.
אני לא מבין מדוע מסילות 1-2 באיילון מוגבלות ל 10 רכבות בכיוון כל אחת במקום 24 כמקובל במערכות אירופאיות. אם זה קשור לחישמול - יש להאיץ את פרוייקט החישמול לבר שבע וחיפה כדי שיהיה אפשר להגביר תדירויות. אם זה קשור למערכת האיתות - יש לשדרגה. אם זה קשור למהירות הרכבות - לצערי זה אומר שצריך להאט את מהירות מקטע האיילון כדי לאפשר יותר סלוטים (לפי זמני נסיעה בטמזלינק ובקו האליזבת' לא נראה שזו הבעיה). בכל מקרה - יש להביא את מסילות 1-2 לרמת שירות אירופאית, מה שיוסיף 14 סלוטים על התשתית הקיימת.
היה נסיון להפעיל את הקו לירושלים כל חצי שעה, הוא כשל
ומערכת האיתות בתהליכי שדרוג ואחר כך יהיה אפשר להכניס עוד כמה רכבות, אבל לא עוד 14
בין השאר בגלל החישמול, כרגע מחשמלים עד באר שבע (כל התהליך התעכב בגלל המלחמה), אבל עיריית חיפה מסרבת בינתיים לחשמול לעבור בתחומה ככה שהצפון תקוע
הייתה הצדקה להפעלה שלו כל רבע שעה לו היו לו עוד תחנות (לדוגמה בלטרון או מבשרת) וזאת הייתה רכבת אזורית באמת, אבל כרגע זה המצבאת עיריית חיפה צריך להעמיד מול עובדה מוגמרת. המסילה בעיר שייכת לרכבת ישראל כחברה ממשלתית. כפי שהמסילה מחושמלת מאשקלון עד בנימינה - דרך האיילון כולו - כך היא תחושמל בחיפה. ההפחדות והתירוצים מלפני עשור לא מחזיקים כשהמרכז כולו מחושמל.
24 רכבות פרבריות או ארציות בשעה על מסילה אחת בזוג מחושמל זה נתון בתוקף בשלל קווים חוצים בבירות אירופאיות.
10 רכבות לשעה זה פיגור ניכר.
לגבי קו מודיעין - ירושלים: מי ישתמש בקו שעתי כאשר יש קווים מאספים מהשכונות ? זה חוסר ההגיון של התיכנון התחבורתי בארץ.
החטא הקדמון של מודיעין הוא שבמקום חלופה B עם תחנה על הקו לירושלים - בנו לה שלוחה. הפתרון ההגיוני במונחי רכבת פרברית הוא שקו מסילת 431 יאוחד ויהיה קו ירושלים - מודיעין - רשל"צ דיין. אם מקדישים את אותן הרכבות לקו מאוחד - תהיה לו תדירות גדולה יותר שתאפשר שימוש ספונטני כמו ברכבת פרברית בחו"ל.
העובדה שהשקיעו מיליארדים בבניית קשת מודיעין ומשאירים אותה עם רכבת אחת לשעה זה בזבוז כספים משווע. צריך להפעיל את הקו כל רבע שעה לפחות. רכבת ישראל לא יודעת להפעיל רכבת פרברית.
בזבוז נוסף הוא אם יבנו יותר מ 2 מסילות תת קרקעיות אל תוך ירושלים. קו האליזבת' מעביר 24 רכבות לכיוון בשעה על 2 מסילות בלבד.
הייתה הצדקה להפעלה שלו כל רבע שעה לו היו לו עוד תחנות (לדוגמה בלטרון או מבשרת) וזאת הייתה רכבת אזורית באמת, אבל כרגע זה המצב
יש רק שני קווי שכונות ממודיעין לירושלים (ומשמעותית יותר לתל אביב) והם לא ממש תדירים, הקווים שפועלים כל היום הם 113 ו117 המהירים לקריית הממשלה ובנייני האומה, 110 המאסף יותר לצומת רמות ו118 למלחה
הייתה הצדקה להפעלה שלו כל רבע שעה לו היו לו עוד תחנות (לדוגמה בלטרון או מבשרת) וזאת הייתה רכבת אזורית באמת, אבל כרגע זה המצב
יש רק שני קווי שכונות ממודיעין לירושלים (ומשמעותית יותר לתל אביב) והם לא ממש תדירים, הקווים שפועלים כל היום הם 113 ו117 המהירים לקריית הממשלה ובנייני האומה, 110 המאסף יותר לצומת רמות ו118 למלחה
תחנת פאתי מודיעין לא נגישה לכלום, באופן קיצוני.אני נוסע בפאתי מודיעין
גר בישוב שקרוב לשם
דוקא הרבה נוסעים ברכבת
מבחינת אוטובוסים חל שיפור בקישוריות אליה בזמן האחרון, אם עד לאחרונה היה רק את קו 56 שנסע לעירייה דרך חצי מודיעיןתחנת פאתי מודיעין לא נגישה לכלום, באופן קיצוני.
לא הליכה, לא אוטובוסים, ואפילו מוניות כמעט לא מסכימות להגיע לשם.
(נתקעתי פעם בבוקר בפאתי מודיעין, 20 דקות ניסיתי להשיג מונית שתכניס אותי לתוך העיר, לא הצלחתי. בסוף הלכתי ברגל ואחרי 15 דקות הליכה מישהו עצר לי טרמפ)
שני שליש מהנוסעים בין מודיעין לתל אביב מעדיפים את הרכבת על פני אוטובוס. הבעיה היא קודם כל העיר מודיעין שבנויה על רכב פרטי בלבד.לא מזמן היה כאן דיון על כך שאם תחנות רכבת היו ממוקמות קרוב יותר למרכז העיר אנשים היו הולכים אליהן ברגל. התחנה של מודיעין ממוקמת במרכז הגאוגרפי של העיר ואנשים בכל זאת לא הולכים אליה ברגל. לדעתי תחנות רכבת לא חייבות להיות במרכז סטייל אירופה, אבל צריכה להיות אליהן נגישות טובה בתח''צ תדיר וחניונים גדולים למי שבא ברכב. מי שלא ימצא חניה פשוט ימשיך ליעד הסופי ברכב כמו שמוכיח המקרה של מודיעין. אז עדיף להרוויח את הנוסעים האלה בקטע הבינעירוני בתח''צ.
בנוסף אני רואה שיש במודיעין 2 קווים לפחות שהם מתחרים ישירים של הרכבת, 111 ו 117 שעושים מסלול כמעט זהה, מסתיימים בתחנות רכבת או קרוב אליהן והתדירות שלהם טובה יותר. גם זה פוגע באטרקטיביות של הרכבת.
במקרה כזה נשאלת השאלה למה צריך 2 קווי אוטובוס שנוסעים במסלול מקביל בתדירות של כמעט כל 15 דק'. אולי אפשר לתת להם ערך מוסף על ידי שינויי המסלול לאיסוף/פיזור בשכונות כמו שעושים בכרמיאל הקווים לחיפה ועכו.שני שליש מהנוסעים בין מודיעין לתל אביב מעדיפים את הרכבת על פני אוטובוס. הבעיה היא קודם כל העיר מודיעין שבנויה על רכב פרטי בלבד.
מבנה העיר הוא נתון לשינוי.במקרה כזה נשאלת השאלה למה צריך 2 קווי אוטובוס שנוסעים במסלול מקביל בתדירות של כמעט כל 15 דק'. אולי אפשר לתת להם ערך מוסף על ידי שינויי המסלול לאיסוף/פיזור בשכונות כמו שעושים בכרמיאל הקווים לחיפה ועכו.
לגבי מבנה העיר, זה מצב נתון. השאלה איך במצב כזה בכל זאת ניתן לשפר את התח''צ.
אין שירותי תחבורה ציבורית ממודיעין ללטרון. מי שצריך לדרום לוקח אוטובוס ללוד ומשם רכבת.סמוך למודיעין יש 2 צמתים שחולפים בהם אוטובוסים רבים, צומת שילת (שבנויה גם היא גרוע והמרחקים בין התחנות גדולות) עם קווים חולפים לירושלים ולמרכז, וצומת לטרון עם קווים חולפים לירושלים, לשפלה ולדרום.
יש שרות מצומצם באמצעות קו 881, וגם את 885 למטיבי לכת.אין שירותי תחבורה ציבורית ממודיעין ללטרון. מי שצריך לדרום לוקח אוטובוס ללוד ומשם רכבת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.