תחנת הרכבת מודיעין מרכז נמצאת בלב העיר וצמודה לתחנת האוטובוסים, אז למה הנוסעים עדיין מעדיפים לנסוע במכונית?

EHP12

Well-known member
יש שרות מצומצם באמצעות קו 881, וגם את 885 למטיבי לכת.
אבל אני מתכוון שאין קישור ישיר מהשכונות.
לפי כמות מבקשי הטרמפים שאני רואה בצומת חטיבה 7 נראה לי שיש בכך צורך גדול.
פניתי בעבר לממונה על התח"צ בעיריית מודיעין בנושא, והיא כתבה לי בחזרה שכמדיניות הם לא מוכנים להסטת שירות אלא רק לתוספות שירות.
למודיעין יש ראש עיר חזק שסביר שלא רוצים לעורר את חמתו, ומשער שזה גם אחד הגורמים לכך שלא מבצעים תכנון תחבורתי חדש לניצול טוב יותר של המשאבים.

מודיעין היא דוג' לא רעה למה צפוי לקרות אם וכאשר יהיו רשויות מטרופוליניות.
כל ראש עיר כוחני ימשוך אליו תשומות, וידרוש שהקווים יפעלו בלי שום היגיון.
מהניסיון שלי, כבר היום ראשי הערים הם מכשול משמעותי לשיפור תח"צ.
מודיעין זאת עיר שאכפת לה מתח"צ, לכן היא לוחצת על משרד התחבורה יותר מרשויות אחרות. לכן יש בה הרבה קווים שניתן לזרוק אותם לפח: אמנם נפתרנו מ-130, אך עדיין קיים 107 המיותר, ו-504 המיותר.

הטרמפים אני משער זה מאנשים שצריכים להגיע מיישובים השייכים למ.א גזר למודיעין. למרות שהשירות האזורי מהמועצות האלו, מכוון לרמלה, סקר הסלולר מוכיח שיש יותר ביקוש למודיעין.
 

ohadg09

Active member
מודיעין זאת עיר שאכפת לה מתח"צ, לכן היא לוחצת על משרד התחבורה יותר מרשויות אחרות. לכן יש בה הרבה קווים שניתן לזרוק אותם לפח: אמנם נפתרנו מ-130, אך עדיין קיים 107 המיותר, ו-504 המיותר.

הטרמפים אני משער זה מאנשים שצריכים להגיע מיישובים השייכים למ.א גזר למודיעין. למרות שהשירות האזורי מהמועצות האלו, מכוון לרמלה, סקר הסלולר מוכיח שיש יותר ביקוש למודיעין.
קווים סטייל 107 יש מעוד הרבה ערים בארץ
נתניה, אשדוד, רמלה, לוד, שוהם, באר יעקב ובוודאי עוד
504 נותן קישור חשוב לחבל מודיעין ממודיעין ככה שלדעתי יש לו מקום
בנוגע לקישור לגזר אולי הארכה של קו 26 ללטרון ומשם להפעיל קו תדיר שמחבר למודיעין (לדוגמה משהו בסגנון של קו מעגלי לטרון מודיעין שילת מודיעין לטרון)
 

EHP12

Well-known member
קווים סטייל 107 יש מעוד הרבה ערים בארץ
נתניה, אשדוד, רמלה, לוד, שוהם, באר יעקב ובוודאי עוד
504 נותן קישור חשוב לחבל מודיעין ממודיעין ככה שלדעתי יש לו מקום
בנוגע לקישור לגזר אולי הארכה של קו 26 ללטרון ומשם להפעיל קו תדיר שמחבר למודיעין (לדוגמה משהו בסגנון של קו מעגלי לטרון מודיעין שילת מודיעין לטרון)
אין בהם צורך. לאשדוד כבר אין, נתניה היא מצפון אז יש צורך, ושאר הערים זה שילוב של לחץ פוליטי וחוסר במקום במסוף 2000. זה סתם בזבוז קילומטרים כאשר מעזריאלי יש 171,271,40,274,116 לאוניברסיטה מבלי שאתה מחכה יותר מדי.

ולמה לסבך? להאריך את קו 26 אל תוך מודיעין. כמו שקיים היום עם קו 18
 

ohadg09

Active member
אין בהם צורך. לאשדוד כבר אין, נתניה היא מצפון אז יש צורך, ושאר הערים זה שילוב של לחץ פוליטי וחוסר במקום במסוף 2000. זה סתם בזבוז קילומטרים כאשר מעזריאלי יש 171,271,40,274,116 לאוניברסיטה מבלי שאתה מחכה יותר מדי.

ולמה לסבך? להאריך את קו 26 אל תוך מודיעין. כמו שקיים היום עם קו 18
אם הקישוריות מנתניה הייתה בשביל הצפון אז לדעתי היה צריך אם כבר שתצא מהמרכזית ישר לכביש 2, ובעיקרון כל הקווים האלה נולדו בעיקר בגלל עיריות שיודעות להפעיל לחץ (ככה גם שוהם ומודיעין קיבלו קווים ישירים לקריית עתידים ובסיס גלילות דרך איילון/כביש 6)
 

EHP12

Well-known member
מעניין לבדוק אם כמות העולים מצומת שילת ירדה מאז הפעלת 886 ממודיעין עילית לחניון שפירים
https://www.markav.net/line/11886/ מעיון עולה שהכמויות של 886 מאוד קטנות. אז לא.
אם הקישוריות מנתניה הייתה בשביל הצפון אז לדעתי היה צריך אם כבר שתצא מהמרכזית ישר לכביש 2, ובעיקרון כל הקווים האלה נולדו בעיקר בגלל עיריות שיודעות להפעיל לחץ (ככה גם שוהם ומודיעין קיבלו קווים ישירים לקריית עתידים ובסיס גלילות דרך איילון/כביש 6)
קו 604 הוא קו וותיק עוד מהימים שאגד קבעה הכל. והלוז שלו לא מותאם ללוז של הסטודנטים. תופעה חדשה יחסית, היא קווים לערים ערביות בגליל ובמשולש לתל אביב שעושים סיבוב באוניברסיטה ולא ממשיכים ישר בנמיר.
 

ohadg09

Active member
https://www.markav.net/line/11886/ מעיון עולה שהכמויות של 886 מאוד קטנות. אז לא.

קו 604 הוא קו וותיק עוד מהימים שאגד קבעה הכל. והלוז שלו לא מותאם ללוז של הסטודנטים. תופעה חדשה יחסית, היא קווים לערים ערביות בגליל ובמשולש לתל אביב שעושים סיבוב באוניברסיטה ולא ממשיכים ישר בנמיר.
לגבי 886 ניחשתי ככה, סביר שבגלל התדירויות/ההחלפה בחניון שפירים/שיווק לא טוב למודיעין עילית
 

מנכל אחד

Active member
מודיעין זאת עיר שאכפת לה מתח"צ, לכן היא לוחצת על משרד התחבורה יותר מרשויות אחרות. לכן יש בה הרבה קווים שניתן לזרוק אותם לפח: אמנם נפתרנו מ-130, אך עדיין קיים 107 המיותר, ו-504 המיותר.

הטרמפים אני משער זה מאנשים שצריכים להגיע מיישובים השייכים למ.א גזר למודיעין. למרות שהשירות האזורי מהמועצות האלו, מכוון לרמלה, סקר הסלולר מוכיח שיש יותר ביקוש למודיעין.
אני לא יודע מאיפה הם צריכים להגיע, אני רואה אותם בצומת חטיבה שבע מנסים לתפוס טרמפים לכיון מודיעין, מדובר בחיילים וסטודנטים.

מודיעין היא לא עיר שאכפת לה מתח"צ, אלא עיר שרוצה הרבה שירות של תח"צ, ויש הבדל גדול בין הדברים

אם היא הייתה עיר שאיכפת לה מתח"צ, היא הייתה מגוונת ביעדים ולא שולחת את כולם לסבידור

מניסיון שלי, בתי חולים הם יעד מבוקש בגלל הקושי למצוא בהם חניה, אם סבידור כיעד לא מצליח להתרומם צריך לחשוב על מקומות אחרים, כמו תל השומר, או אפילו פתח תקוה.

הפניה שלי הייתה לגב 258 שנוסעת לבאר שבע דרך כביש 40 במקום כביש 6, בתדירות של נסיעות לכיון.
ביקשתי שיעדכנו את המסלול או שיקצרו אותו עד לצומת חטיבה שבע, כי יותר מהר להחליף ל470 בצומת חטיבה שבע מאשר לנסוע דרך כביש 40, הם ענו לי שיש ביקוש לקו ולכן הם לא מתכוונים לשנות.

כעיר שיותר מ60% מהתושבים שלה עובדים מחוץ לעיר, אין סיבה שהביקוש יהיה כל כך נמוך, זה רק מראה על תכנון לקוי.
 

EHP12

Well-known member
אני לא יודע מאיפה הם צריכים להגיע, אני רואה אותם בצומת חטיבה שבע מנסים לתפוס טרמפים לכיון מודיעין, מדובר בחיילים וסטודנטים.

מודיעין היא לא עיר שאכפת לה מתח"צ, אלא עיר שרוצה הרבה שירות של תח"צ, ויש הבדל גדול בין הדברים

אם היא הייתה עיר שאיכפת לה מתח"צ, היא הייתה מגוונת ביעדים ולא שולחת את כולם לסבידור

מניסיון שלי, בתי חולים הם יעד מבוקש בגלל הקושי למצוא בהם חניה, אם סבידור כיעד לא מצליח להתרומם צריך לחשוב על מקומות אחרים, כמו תל השומר, או אפילו פתח תקוה.

הפניה שלי הייתה לגב 258 שנוסעת לבאר שבע דרך כביש 40 במקום כביש 6, בתדירות של נסיעות לכיון.
ביקשתי שיעדכנו את המסלול או שיקצרו אותו עד לצומת חטיבה שבע, כי יותר מהר להחליף ל470 בצומת חטיבה שבע מאשר לנסוע דרך כביש 40, הם ענו לי שיש ביקוש לקו ולכן הם לא מתכוונים לשנות.

כעיר שיותר מ60% מהתושבים שלה עובדים מחוץ לעיר, אין סיבה שהביקוש יהיה כל כך נמוך, זה רק מראה על תכנון לקוי.
לחיילים (גם במילואים) אסור לתפוס טרמפים.

לתל השומר ופתח תקווה יש את קו 202. עם תדירות סבירה של פעם בשעה. וקו של פעם ביום כמו 258 לא שווה התייחסות.

הביקוש לתחבורה ציבורית בעיר כמו מודיעין שבנויה על רכב פרטי היא גבוהה יחסית. והיא נובעת קודם כל מזה שזאת עיר גדולה יחסית של 100 אלף תושבים. בגודל של כפר סבא.
 

מנכל אחד

Active member
לחיילים (גם במילואים) אסור לתפוס טרמפים.

לתל השומר ופתח תקווה יש את קו 202. עם תדירות סבירה של פעם בשעה. וקו של פעם ביום כמו 258 לא שווה התייחסות.

הביקוש לתחבורה ציבורית בעיר כמו מודיעין שבנויה על רכב פרטי היא גבוהה יחסית. והיא נובעת קודם כל מזה שזאת עיר גדולה יחסית של 100 אלף תושבים. בגודל של כפר סבא.
באתר של הלמ"ס עלו נתוני מפקד 2022,
אחוז הנוסעים באוטובוסים נמוך במיוחד
 

EHP12

Well-known member
באתר של הלמ"ס עלו נתוני מפקד 2022,
אחוז הנוסעים באוטובוסים נמוך במיוחד
מכיר. האמת לא נמוך בהתחשב במצב הסוציו-אקונומי הגבוה שלה. העיר היחידה הלא חרדית שמצאתי עם יותר מרבע משתמשים באוטובוסים זאת בת ים. וזה לאור שילוב של אוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, מרקם אורבני, ושירות אוטובוסים מפותח.
 
יש שרות מצומצם באמצעות קו 881, וגם את 885 למטיבי לכת.
אבל אני מתכוון שאין קישור ישיר מהשכונות.
לפי כמות מבקשי הטרמפים שאני רואה בצומת חטיבה 7 נראה לי שיש בכך צורך גדול.
פניתי בעבר לממונה על התח"צ בעיריית מודיעין בנושא, והיא כתבה לי בחזרה שכמדיניות הם לא מוכנים להסטת שירות אלא רק לתוספות שירות.
למודיעין יש ראש עיר חזק שסביר שלא רוצים לעורר את חמתו, ומשער שזה גם אחד הגורמים לכך שלא מבצעים תכנון תחבורתי חדש לניצול טוב יותר של המשאבים.

מודיעין היא דוג' לא רעה למה צפוי לקרות אם וכאשר יהיו רשויות מטרופוליניות.
כל ראש עיר כוחני ימשוך אליו תשומות, וידרוש שהקווים יפעלו בלי שום היגיון.
מהניסיון שלי, כבר היום ראשי הערים הם מכשול משמעותי לשיפור תח"צ.
במקרה בו האחריות על איכות התח''צ תהיה בצורה פורמלית על ראש העיר, האם זה לא אינטרס שלו שהיא תהיה טובה?
היום אפשר להפיל הכל על משרד התחבורה...
 

מנכל אחד

Active member
במקרה בו האחריות על איכות התח''צ תהיה בצורה פורמלית על ראש העיר, האם זה לא אינטרס שלו שהיא תהיה טובה?
היום אפשר להפיל הכל על משרד התחבורה...
לדעתי היא תהיה יותר גרועה, כי ראשי ערים לא מבינים איך פועלת תחבוה ציבורית.
לא מזמן אמר לי ראש שהוא מתנגד לשינוי המסלול כי זה יצריך להפוך תחנות העלאה להורדה וכן להיפך והשינוי יגרום להוצאה גדולה לעירייה...
מניסיון שלי, ראשי ערים אוהבים טקסים שניתן לגזור סרטים, ולכן אם ההפעלה תהיה באחריות של ראשי הערים, נראה כל מיני פרוייקטים הזויים בתדירות יומית במקום המצב הנוכחי בו פרויקטטים כאלה עולים בתדירות חצי שנתית.

נ.ב. גם היום אמור להיות לו אינטרס שהיא תהיה יותר טובה וזה לא קורה.
 
לדעתי היא תהיה יותר גרועה, כי ראשי ערים לא מבינים איך פועלת תחבוה ציבורית.
לא מזמן אמר לי ראש שהוא מתנגד לשינוי המסלול כי זה יצריך להפוך תחנות העלאה להורדה וכן להיפך והשינוי יגרום להוצאה גדולה לעירייה...
מניסיון שלי, ראשי ערים אוהבים טקסים שניתן לגזור סרטים, ולכן אם ההפעלה תהיה באחריות של ראשי הערים, נראה כל מיני פרוייקטים הזויים בתדירות יומית במקום המצב הנוכחי בו פרויקטטים כאלה עולים בתדירות חצי שנתית.

נ.ב. גם היום אמור להיות לו אינטרס שהיא תהיה יותר טובה וזה לא קורה.
זה נכון לגבי כל הפוליטיקאים, כולם רוצים פרויקט שמצטלם טוב עם רווח פוליטי בטווח המיידי.
 

מנכל אחד

Active member
זה נכון לגבי כל הפוליטיקאים, כולם רוצים פרויקט שמצטלם טוב עם רווח פוליטי בטווח המיידי.
אבל ככל שהמערכת גדולה יותר, קשה לעוות אותה בפרטים הקטנים.
אם ראש העיר יהיה אחראי על התחבורה הציבורית הוא יטען שהוא והעיר לידו צריכים לקבל את אותם המשאבים בלי להתחשב במקדם התפוסה או כל פרמטר אחר. ככל שראש העיר יהיה יותר אגרסיבי הוא יקבל נתח יותר משמעותי.
והוא גם עלול להפנות משאבים לכל מיני רעיונות יצירתיים.
לא חסרים רעיונות יצרתיים וחסרי תוחלת, פעם הציע אחד מהמתמודדים על הפעלת אשכול שהוא יפעיל מוזיקה טובה (להגדרתו) באוטובוס וכך לדעתו הוא ימשוך נוסעים חדשים.
 

amub

Active member
פניתי בעבר לממונה על התח"צ בעיריית מודיעין בנושא, והיא כתבה לי בחזרה שכמדיניות הם לא מוכנים להסטת שירות אלא רק לתוספות שירות.
למודיעין יש ראש עיר חזק שסביר שלא רוצים לעורר את חמתו, ומשער שזה גם אחד הגורמים לכך שלא מבצעים תכנון תחבורתי חדש לניצול טוב יותר של המשאבים.
ממתי לעיריית מודיעין יש אפשרות להחליט בנושא התחבורה הציבורית? מהקמת העיר משרד התחבורה הוא הקובע.
עירייה יכולה לבקש ולהציע, לא יותר.
 

מנכל אחד

Active member
ממתי לעיריית מודיעין יש אפשרות להחליט בנושא התחבורה הציבורית? מהקמת העיר משרד התחבורה הוא הקובע.
עירייה יכולה לבקש ולהציע, לא יותר.
אין לעירייה אפשרות להחליט.
יש לה אפשרות להציע, ומתחשבים בהצעה שלה.
 

EHP12

Well-known member
במקרה כזה נשאלת השאלה למה צריך 2 קווי אוטובוס שנוסעים במסלול מקביל בתדירות של כמעט כל 15 דק'. אולי אפשר לתת להם ערך מוסף על ידי שינויי המסלול לאיסוף/פיזור בשכונות כמו שעושים בכרמיאל הקווים לחיפה ועכו.

לגבי מבנה העיר, זה מצב נתון. השאלה איך במצב כזה בכל זאת ניתן לשפר את התח''צ.
יש ממודיעין לתל אביב קווים (101,103,104,105) שעושים את השכונות של מודיעין ופועלים בשעות השיא בלבד.

קו 111 למשל חזק בין היתר בגלל הטרמפיאדה בצומת שילת. שממנה מלא עולים על הקו אם אלו נשים חרדיות ממודיעין עילית שעובדות במרכז, או כאלה שקיבלו טרמפ לטרמפיאדה מיישובי גוש חשמונאים.

בניגוד לשירות הבינעירוני, רוב המשתמשים בשירות העירוני הוא בני נוער. והקווים העירוניים די נותנים שירות סביר בהתחשב במבנה העירוני שבו אני לא חושב שיש כמעט בעיר משקי בית ללא רכב בכלל.
 

ohadg09

Active member
יש ממודיעין לתל אביב קווים (101,103,104,105) שעושים את השכונות של מודיעין ופועלים בשעות השיא בלבד.

קו 111 למשל חזק בין היתר בגלל הטרמפיאדה בצומת שילת. שממנה מלא עולים על הקו אם אלו נשים חרדיות ממודיעין עילית שעובדות במרכז, או כאלה שקיבלו טרמפ לטרמפיאדה מיישובי גוש חשמונאים.

בניגוד לשירות הבינעירוני, רוב המשתמשים בשירות העירוני הוא בני נוער. והקווים העירוניים די נותנים שירות סביר בהתחשב במבנה העירוני שבו אני לא חושב שיש כמעט בעיר משקי בית ללא רכב בכלל.
מעניין לבדוק אם כמות העולים מצומת שילת ירדה מאז הפעלת 886 ממודיעין עילית לחניון שפירים
 

ohadg09

Active member
לא מזמן היה כאן דיון על כך שאם תחנות רכבת היו ממוקמות קרוב יותר למרכז העיר אנשים היו הולכים אליהן ברגל. התחנה של מודיעין ממוקמת במרכז הגאוגרפי של העיר ואנשים בכל זאת לא הולכים אליה ברגל. לדעתי תחנות רכבת לא חייבות להיות במרכז סטייל אירופה, אבל צריכה להיות אליהן נגישות טובה בתח''צ תדיר וחניונים גדולים למי שבא ברכב. מי שלא ימצא חניה פשוט ימשיך ליעד הסופי ברכב כמו שמוכיח המקרה של מודיעין. אז עדיף להרוויח את הנוסעים האלה בקטע הבינעירוני בתח''צ.

בנוסף אני רואה שיש במודיעין 2 קווים לפחות שהם מתחרים ישירים של הרכבת, 111 ו 117 שעושים מסלול כמעט זהה, מסתיימים בתחנות רכבת או קרוב אליהן והתדירות שלהם טובה יותר. גם זה פוגע באטרקטיביות של הרכבת.
אפשר לראות שבירושלים אנשים מגיעים לתחנת הרכבת ברגל/באוטובוס/ברק"ל, מודיעין פשוט לא בנויה להולכי רגל ככה שמן הסתם יבואו ברכב
ובשביל חניון ענק יש את פאתי מודיעין
 
אפשר לראות שבירושלים אנשים מגיעים לתחנת הרכבת ברגל/באוטובוס/ברק"ל, מודיעין פשוט לא בנויה להולכי רגל ככה שמן הסתם יבואו ברכב
ובשביל חניון ענק יש את פאתי מודיעין
הכוונה שלי הייתה שבדיון הקודם נאמר שתחנה במרכז העיר תהיה נגישה ברגל וזה יותר נוח. מי שבא באוטובוס/רכבת קלה זה עדיין תח''צ. הטיעון שלי אומר שרב המשתמשים לא ילכו ברגל יותר מ 5 דק' לתחנת התחבורה הקרובה כך שאין באמת הבדל אם תחנת הרכבת נמצאת במרכז העיר או בכניסה אליה בלבד שהיא מקבלת שירות תחבורתי טוב.
אגב תחנה בעיר גם יוצרת יותר פקקים כי אנשים מיישובי הסביבה צריכים להיכנס לעיר כדי להגיע לרכבת.
 
למעלה