david80
Active member
בארץ לא הבינו מה זה "רכבת פרברים"!
מה קורה פה? גם את מסילת כ"ס רעננה שפיים צריך להקיף בכביש (בדומה לנתיבי איילון)? אם ימשיכו לסלול כבישים מהירים ליד מסילות, והרי זה מוריד את התועלת של הרכבת, כלומר, אנשים פשוט יעדיפו את הרכב הפרטי מאשר לנסוע ברכבת בשעות שאינן שעות העומס, תוריד את תדירות הרכבת בשעות אלה, ובסופו של דבר הרכבת תפעל רק בשעות 07:00-09:00 וב-16:00-18:00! המסורת הישראלית לסלול כבישים מהירים לאורך מסילות ברזל לא מוצא חן בעיני, תראו לי מקום אחר בעולם עם מסילת ברזל באמצע כביש בינעירוני! רכבת פרברים בונים בסמוך (ובלשון מחמיר - בצמוד!!!) לשכונות מגורים ומקומות עבודה ולא באמצע כביש! מקוה שישנו את התוואי המתוכנן בין תחנת נורדאו לבין קו החוף ויוסט אל תוך מרכזי הערים כפר סבא ורעננה, זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי, אבל אני חושב שניתן להכין תוך 5 שנים תוואי שקוע למסילה כפולה באמצע רחוב וייצמן בכ"ס וברחוב אחוזה ברעננה (קרונוע המונע בחשמל לא רועש יותר מרכבת קלה) וכך הציבור יגלה את היתרון - כניסה ויציאה מהיר יותר ברכבת מהערים הללו מאשר להגיע ברכב הפרטי ממרכז העיר אל כביש 531! (ואם תקראו עוד פעם את הנ"ל תבינו שאני לא מתכוון שיאכפו ממש לציבור להשתמש ברכב הפרטי ולעצור את כביש 531, אלא, לעודד את הציבור להעדיף להגיע מדלת אל דלת בתח"צ!)
בארץ לא הבינו מה זה "רכבת פרברים"!עוד על מסילת הרכבת
בעתיד (2009?) המסילה הזאת אמורה להמשיך מערבה בעתיד לעבר רעננה, הרצליה ומסילת החוף, כאשר היא מוקפת במסלולים של כביש הרוחב, דרך מס' 531. לפי התכנית המקומית המפורטת, אמורה המסילה להיות תת-קרקעית לאורך מרחק של כמעט שני ק"מ (!) מנקודה הנמצאת כ-300 מ' מערבית לתחנת סוקולוב ועד לאיזור דרומית לרח' קזן ברעננה. זאת כנראה מכיוון שאין מספיק רוחב בשביל מסלולי הכביש והמסילה. כמו כן, מתוכננת בעתיד תחנת רכבת תת-קרקעית במחלף רעננה דרום (סמוך לנקודה שבה המנהרה מכ"ס עוברת מתחת לדרך מס' 4). לצערי, נקודה זו אינה אופטימלית מבחינת שירות נוסעים, שהרי היא מרוחקת ממסוף "אגד" הקיים בצומת רעננה וכן מבתי המשפט ושאר המבנים הציבוריים באיזור. אם ממילא המסילה עוברת בתוואי תת-קרקעי, לפי דעתי רצוי לקרב אותה צפונה ככל שניתן. לצורך גילוי נאות, אציין גם שביתי נמצא סמוך לצומת כ"ס.
מה קורה פה? גם את מסילת כ"ס רעננה שפיים צריך להקיף בכביש (בדומה לנתיבי איילון)? אם ימשיכו לסלול כבישים מהירים ליד מסילות, והרי זה מוריד את התועלת של הרכבת, כלומר, אנשים פשוט יעדיפו את הרכב הפרטי מאשר לנסוע ברכבת בשעות שאינן שעות העומס, תוריד את תדירות הרכבת בשעות אלה, ובסופו של דבר הרכבת תפעל רק בשעות 07:00-09:00 וב-16:00-18:00! המסורת הישראלית לסלול כבישים מהירים לאורך מסילות ברזל לא מוצא חן בעיני, תראו לי מקום אחר בעולם עם מסילת ברזל באמצע כביש בינעירוני! רכבת פרברים בונים בסמוך (ובלשון מחמיר - בצמוד!!!) לשכונות מגורים ומקומות עבודה ולא באמצע כביש! מקוה שישנו את התוואי המתוכנן בין תחנת נורדאו לבין קו החוף ויוסט אל תוך מרכזי הערים כפר סבא ורעננה, זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי, אבל אני חושב שניתן להכין תוך 5 שנים תוואי שקוע למסילה כפולה באמצע רחוב וייצמן בכ"ס וברחוב אחוזה ברעננה (קרונוע המונע בחשמל לא רועש יותר מרכבת קלה) וכך הציבור יגלה את היתרון - כניסה ויציאה מהיר יותר ברכבת מהערים הללו מאשר להגיע ברכב הפרטי ממרכז העיר אל כביש 531! (ואם תקראו עוד פעם את הנ"ל תבינו שאני לא מתכוון שיאכפו ממש לציבור להשתמש ברכב הפרטי ולעצור את כביש 531, אלא, לעודד את הציבור להעדיף להגיע מדלת אל דלת בתח"צ!)