ובנוסף...
מיקום תחנות רכבת ליד צירים חשובים מאפשר הקמה יעילה של מרכזי תחבורה שינקזו קווי אוטובוס בינעירוניים מהירים שינועו לאורך הדרך המהירה ורכבות בינעירוניות למקום אחד מרכזי בו יוכלו לעבור הנוסעים מקווים מזינים או לקווים מפזרים מקומיים. על ידי הקמת הציר בתוך תוואי הכביש, ניתן להקים מרכזי תחבורה משולבים. דוגמאות לכך היא מה שקרה ברכבת מרכז ומה שיקרה בעתיד בראשל"צ מערב. אגב, בד"כ מדובר בכביש משני צידי הרכבת, לא להיפך! אבל הבנתי שלכך התכוונת.
ובנוסף...כביש ורכבת יחד חוסכים שימושי קרקע
וכך יוצרים שרוול תחבורתי. מה שנאמר כאן על כך שהנהגים יעדיפו רכב פרטי בגלל שהמסילה צמודה לכביש, זה פשוט עלבון לאינטליגנציה. אתם באמת חושבים שאלה הנוסעים בכביש לאורך האיילון או בכלל במסילה מחיפה לת"א שבחלקה היא ליד הכביש, עושים זאת כי הרכבת על יד? רכבת משני צידי כביש היא השימוש הכי יעיל בקרקע היקרה שלנו. זה חוסך תכניות מתאר כי השרוול התחבורתי כבר מופקע ובכלל, שניים במחיר של אחד תמיד טוב בארץ דלה בקרקעות פתוחות כמו שלנו.
מיקום תחנות רכבת ליד צירים חשובים מאפשר הקמה יעילה של מרכזי תחבורה שינקזו קווי אוטובוס בינעירוניים מהירים שינועו לאורך הדרך המהירה ורכבות בינעירוניות למקום אחד מרכזי בו יוכלו לעבור הנוסעים מקווים מזינים או לקווים מפזרים מקומיים. על ידי הקמת הציר בתוך תוואי הכביש, ניתן להקים מרכזי תחבורה משולבים. דוגמאות לכך היא מה שקרה ברכבת מרכז ומה שיקרה בעתיד בראשל"צ מערב. אגב, בד"כ מדובר בכביש משני צידי הרכבת, לא להיפך! אבל הבנתי שלכך התכוונת.