תח"צ בשבת - "הטריקים הקטנים של משרד התחבורה"

מצב
הנושא נעול.
מרכזי קניות הם לכל החילונים

האם בחברה שהולכת ייתכנו קווי לילה בשישי בערב
בערים שבהן מעולם לא פעלה תחבורה ציבורית בשישי בערב, כולל ערים כמו עפולה, יקנעם והקריות בהן אין תחבורה ציבורית גם בשבת בבוקר?
האם בחברה שהולכת ומתחרדת תיתכן פתיחת סניפים של AM:pM כמו פטריות אחרי הגשם (ולא רק בתל אביב)?
האם בחברה שהולכת ומתחרדת ייתכנו סופרמרקטים ענקיים שפועלים כל השבת, כמו טיב טעם בראשון לציון מרקט בצומת יגור?
די לפסימיות. צריך להיאבק על מה שמגיע לנו.
מרכזי קניות הם לכל החילונים
תחבורה ציבורית בשבת מעניינת רק חילונים חסרי רכב, לא מספיק אנשים וההשפעה שלהם קטנה יותר מאנשים אמידים בעלי רכב.
 
ומכבי אש מעניינים רק את מי שהבית שלו בוער,

מרכזי קניות הם לכל החילונים
תחבורה ציבורית בשבת מעניינת רק חילונים חסרי רכב, לא מספיק אנשים וההשפעה שלהם קטנה יותר מאנשים אמידים בעלי רכב.
ומכבי אש מעניינים רק את מי שהבית שלו בוער,
אז למה שאני אממן אותם?
 
כמה טעויות בהודעה כל כך קצרה!

מרכזי קניות הם לכל החילונים
תחבורה ציבורית בשבת מעניינת רק חילונים חסרי רכב, לא מספיק אנשים וההשפעה שלהם קטנה יותר מאנשים אמידים בעלי רכב.
כמה טעויות בהודעה כל כך קצרה!
1. לתחבורה ציבורית בשבת יש הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים מאשר למרכזי קניות, והפעלתה בשבת הרבה יותר חשובה מהפעלתם של מרכזי קניות. את הקניות לשבת אפשר לעשות גם מראש, לעומת זאת אם צריך להגיע לאנשהו בשבת - אי אפשר לעשות את זה בשישי בבוקר בלי להתאים לכך את כל אורח החיים (מה שאנשים בלי רכב נאלצים לעשות). ובכל זאת יש חנויות שפתוחות בשבת, כי זה עניין של נוחות. תחבורה ציבורית זה הרבה מעבר לנוחות - זה צורך חיוני וזכות בסיסית.

2. למיטב ידיעתי אנחנו חיים בדמוקרטיה שבה גם לעניים יש זכות השפעה. להגיד שאם אין לך כסף לא מגיעות לך זכויות זאת טיפשות ואיוולת.

3. אין סיבה שבעלי רכבים לא יסעו בתחבורה ציבורית בשבת. הרי הם נוסעים בתחבורה ציבורית באמצע השבוע. גם בשבת יש פקקים, גם בשבת יש בעיות חנייה, וגם בשבת (ואפילו: בייחוד בשבת!) אנשים שותים אלכוהול.
 
זה ההסבר שלי מדוע אין תחץ בשבת

כמה טעויות בהודעה כל כך קצרה!
1. לתחבורה ציבורית בשבת יש הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים מאשר למרכזי קניות, והפעלתה בשבת הרבה יותר חשובה מהפעלתם של מרכזי קניות. את הקניות לשבת אפשר לעשות גם מראש, לעומת זאת אם צריך להגיע לאנשהו בשבת - אי אפשר לעשות את זה בשישי בבוקר בלי להתאים לכך את כל אורח החיים (מה שאנשים בלי רכב נאלצים לעשות). ובכל זאת יש חנויות שפתוחות בשבת, כי זה עניין של נוחות. תחבורה ציבורית זה הרבה מעבר לנוחות - זה צורך חיוני וזכות בסיסית.

2. למיטב ידיעתי אנחנו חיים בדמוקרטיה שבה גם לעניים יש זכות השפעה. להגיד שאם אין לך כסף לא מגיעות לך זכויות זאת טיפשות ואיוולת.

3. אין סיבה שבעלי רכבים לא יסעו בתחבורה ציבורית בשבת. הרי הם נוסעים בתחבורה ציבורית באמצע השבוע. גם בשבת יש פקקים, גם בשבת יש בעיות חנייה, וגם בשבת (ואפילו: בייחוד בשבת!) אנשים שותים אלכוהול.
זה ההסבר שלי מדוע אין תחץ בשבת
זו פרשנות שלי מדוע מרכזי קניות ובילוי פתוחים בשבת למרות שבפתיחתם הופר הסטטוס-קוו, ותחבורה ציבורית בקושי קיית.
זה לא מה שהייתי רוצה שיקרה!
אני מסכים לכל הטענות בהחלט חושב ,זהו אכן צורך בסיסי וגם אני מקווה שאפילו בעלי רכב ישתמשו מידי פעם בתחבורה הציבורית כשמתאפשר להם כולל בשבת.
 

down under

New member
אתה באמת לא מבחין ו/או לא מבין מה ההבדל

האם בחברה שהולכת ייתכנו קווי לילה בשישי בערב
בערים שבהן מעולם לא פעלה תחבורה ציבורית בשישי בערב, כולל ערים כמו עפולה, יקנעם והקריות בהן אין תחבורה ציבורית גם בשבת בבוקר?
האם בחברה שהולכת ומתחרדת תיתכן פתיחת סניפים של AM:pM כמו פטריות אחרי הגשם (ולא רק בתל אביב)?
האם בחברה שהולכת ומתחרדת ייתכנו סופרמרקטים ענקיים שפועלים כל השבת, כמו טיב טעם בראשון לציון מרקט בצומת יגור?
די לפסימיות. צריך להיאבק על מה שמגיע לנו.
אתה באמת לא מבחין ו/או לא מבין מה ההבדל
בין AM-PM, שאגב במרבית הערים בהן הוא פועל בשבתות וחגים
הוא לא חוקי (חוקי שעות עבודה ומנוחה, חוקי עזר עירוניים וכו')
לבין תח"ץ שהוא עניין מוניציפאלי/ממשלתי?!?

ושוב, בפעם ה-45, אני יותר מבעד שתהיה תחבורה ציבורית בשבתות
ובחגים.
 
אני יודע שאתה בעד, אבל אתה פסימי, ופסימיות

אתה באמת לא מבחין ו/או לא מבין מה ההבדל
בין AM-PM, שאגב במרבית הערים בהן הוא פועל בשבתות וחגים
הוא לא חוקי (חוקי שעות עבודה ומנוחה, חוקי עזר עירוניים וכו')
לבין תח"ץ שהוא עניין מוניציפאלי/ממשלתי?!?

ושוב, בפעם ה-45, אני יותר מבעד שתהיה תחבורה ציבורית בשבתות
ובחגים.
אני יודע שאתה בעד, אבל אתה פסימי, ופסימיות
גורמת נזק, כי הפסימיות הזאת (לא שלך אישית, אלא של העירייה שוויתרה על הדרישה לאוטובוסים בשבת לטובת מוניות שירות) תעלה לנו בהרס התחבורה הציבורית בגוש דן. ולכן אני מנסה להראות לך למה יש סיבה להיות אופטימי.
 

mister K

New member
בעירייה זו פסימיות משולבת עם הסכם קואליציוני.

אני יודע שאתה בעד, אבל אתה פסימי, ופסימיות
גורמת נזק, כי הפסימיות הזאת (לא שלך אישית, אלא של העירייה שוויתרה על הדרישה לאוטובוסים בשבת לטובת מוניות שירות) תעלה לנו בהרס התחבורה הציבורית בגוש דן. ולכן אני מנסה להראות לך למה יש סיבה להיות אופטימי.
בעירייה זו פסימיות משולבת עם הסכם קואליציוני.
 

droriko

New member
אתה מוכן ללכת לעשות להם רגולציה?

אז לשם שינוי שיפעילו רגולציה (ופיקוח) הדוקים
ודרקוניים ממש.
נהג שיתפס עושה זאת שיואשם בעבירה פלילית וישפט בבית משפט לתעבורה.
שהזכיון של חברת המוניות שתתפס עושה זאת מעל ל-3 פעמים ישלל בו במקום ובמקומה תכנס חברה חדשה.


בוא לא נהיה תמימים, כל עוד החניוקים לא יחזרו בשאלה אנו נמצאים בחברה שהולכת ומתחרדת.
ברור שבחרה כזו, לצערי הרב מאוד, לא תהיה תח"ץ בשבתות ובחגים.

לכן, האלטרנטיבות הן אך ורק ורק ואך (ושוב, לצערי הרב לאללה) המצב הקיים או קווי מוניות השירות.
אתה מוכן ללכת לעשות להם רגולציה?
כי כשתגיע לחדר מיון ישראל כץ לא יבוא לתת לך פרס
 
קובי, הטיעונים שכתבת לא רציניים ולא נכונים.

לגבי סעיף 2
ממה שעיני שלי במו עצמי רואות בששי לילה (הלילה שבין ששי לשבת)
מוניות שירות קו 16 יוצאות מתחנת המוצא שליד מגדל האופרה (תחילת רח' אלנבי) לאו דוקא מלאות.

הנהג ממתין כרבע שעה וגם אם הוא חצי ריק הוא יוצא לדרך שכן לא חסרים לו נוסעים באלנבי ובאזור התמח"ת שצריכים לצד המזרחי של שכונת התקווה ולאזור דרך הטייסים.

אותו דבר יהיה בשבעה הקווים החדשים שיהיו.

הנוסעים הארעיים ידעו טוב מאוד לשאול אנשים האם ברחוב בו הם עומדים עוברת מונית השירות בקו שהם צריכים או לא ואם לא באיזה רחוב באזור היא כן עוברת.

אל תדאג למי שחרד כל כך על כספו ויש לו חופשי-חודשי לסוגיו. כאלו, בחלקם הגדול, לא יסעו באמצע השבוע בקווי השירות החדשים.
חוץ מזה שבמו עיני שלי ממש אני רואה (אני עובד בדרום רח' אלנבי) אנשים עם חופשי-חודשי ו/או רב קו עם הרבה ערך צבור שמדי פעם כן עולים על מוניות שירות.

הבעיה היחידה היא שסביר להניח שלעולם לא תהיה תחבורה צבורית בשבתות בארץ היות ודמוגרפית הדתיים ובעיקר החרדים מתרבים בקצב גבוה יותר מאשר החילוניים והמסורתיים
(שאגב, אצל המסורתיים אחוזים די נכרים, בשל שמרנותם, מתנגדים לתח"ץ בשבתות וחגים).
אז בין שתי הברירות של להשאיר את המצב הקיים לבין 7 קווי מוניות שירות חדשים צריך להיות אהבל או חלאה על מנת להעדיף את המצב הקיים. נקודה.
קובי, הטיעונים שכתבת לא רציניים ולא נכונים.
לצערי אני נאלץ להשתמש לפעמים במוניות שירות כדי להגיע בשישי בערב ובשבת מרמת גן לתל אביב וחזרה. לפעמים אני מחכה ברמת גן יותר מחצי שעה, כי כל מוניות השירות של 51 ו-66 מגיעות מלאות, ארבע-חמש מוניות מלאות זו אחר זו. כנ"ל כשאני מחכה בבית קלקא או ברכבת מרכז לכיוון רמת גן. כמו שאמר רותם, המקרה של אלנבי שונה כי מדובר בנקודת מוצא מבוקשת מאד והנהג יודע שיהיו שם נוסעים - שיקול כלכלי גרידא. ברוב המקומות האחרים שתחכה בהם, אם תעלה או לא תעלה על מונית השירות - זה עניין של מזל.

"הנוסעים הארעיים ידעו טוב מאוד לשאול אנשים האם ברחוב בו הם עומדים עוברת מונית השירות" - המשפט הזה אפילו לא ראוי לתגובה.

"אל תדאג למי שחרד כל כך על כספו ויש לו חופשי-חודשי לסוגיו. כאלו, בחלקם הגדול, לא יסעו באמצע השבוע בקווי השירות החדשים." - אז איך הם ייסעו? בעצם אתה מודה בפה מלא שמוניות שירות זאת תחבורה ציבורית לעשירים בלבד. רגע, בשביל זה יש מוניות ספיישל, לא?

זה שבעלי חופשי חודשי ובעלי רב קו עולים לפעמים על מונית שירות מחוסר ברירה, זה ממש לא מצב שצריך להתגאות בו או להנציח אותו. בעצם אתה אומר: יש לנו תחבורה ציבורית גרועה, אז בוא נעשה אותה עוד יותר גרועה.
 

Tamir406

New member
צריך להגיע עם הטיעונים הללו למקבלי ההחלטות

הנימוקים נגד הפעלת קווי מוניות שירות חדשים:
(ואתה תחליט אם הם דמגוגיים או רגשיים)

1. תחבורה ציבורית צריכה להיות אמינה, ואלו למוניות שירות אין לוח זמנים. בקווים תדירים מאד כמו 4, 5, 16, 51, 66 זה פחות פוגע באמינות, כי ממילא יש מונית שירות כל 5 דקות. לראייה, אלה אכן קווים מבוקשים במיוחד, כי גם האוטובוסים בצירים האלה נוסעים בתדירות גבוהה מאד. בשבעת הקווים המוצעים הביקוש נמוך יותר, מה שאומר באופן טבעי תדירות נמוכה יותר. כלומר, לאנשים לא יהיה מושג קלוש אם המונית תגיע עוד עשרים דקות או עוד ארבעים דקות, כי הרי אין לה לו"ז.

2. בדרך כלל מוניות שירות יוצאות כשהן מתמלאות עד אפס מקום (משיקול כלכלי שלא ניתן לערער עליו), ולאחר מכן אינן עוצרות לאיסוף. זאת בניגוד לאוטובוסים, שלמעט מקרים נדירים של עומס קיצוני ניתן לעלות עליהם בכל תחנה. לכן, בנוסף לכך שאי אפשר לסמוך על מונית השירות כי אין לה לו"ז, גם עד שהמונית מגיעה - בסיכוי גבוה מאד לא יהיה בה מקום. לכן, זאת לא תחבורה ציבורית.

3. למוניות שירות אין תחנות ואין שילוט תחנות, מה שהופך אותן ללא נגישות לנוסעים ארעיים ולתיירים.

4. הפעלת קווים חדשים של מוניות שירות - פירושה שבכל ימות השבוע באחוז נכבד מהתחבורה הציבורית בתל אביב לא יכובדו כרטיסי חופשי חודשי, כרטיסיות וערך צבור, כולל הזכות למעבר בתוך 90 דקות. בסוף, זה פוגע בכיס שלנו.

5. כמו כן, בחלק נכבד מהתחבורה הציבורית בתל אביב לא יהיו הנחות לגימלאים ולזכאים, ולא תהיה נגישות לנכים.

6. לא רק שמוניות השירות יפגעו בתחבורה הציבורית בימי חול, הן גם בשום אופן לא מהוות פתרון לתחבורה ציבורית בשבת - גם בגלל העלות הגבוהה. למשל, מונית שירות מרמת גן לתל אביב עולה בשבת 9 ש"ח. זה גם המחיר בקו 4א ממרכז תל אביב לרמת אביב. כלומר, מי שרוצה לנסוע מדרך הטייסים לרמת אביב משלם 16 ש"ח, ומרמת גן לרמת אביב - 18 ש"ח, זאת בתמורה לזמני המתנה שאינם ידועים מראש, ולהסדרי ישיבה שאינם ידועים מראש. כשמדובר בשניים או שלושה אנשים שנוסעים יחד, במקרים רבים משתלם יותר לקחת מונית ספיישל. אם התחבורה הציבורית היא כזאת שלשני אנשים (בעלי חופשי חודשי, אגב) עדיף לקחת ספיישל מאשר להשתמש בה, זאת לא תחבורה ציבורית.

7. והסיבה החשובה ביותר למה מוניות שירות נוספות בשבת זה רעיון גרוע:
ההחלטה הזאת מנציחה את המשוואה "תחבורה ציבורית בשבת = מוניות שירות". המטרה היתה להילחם נגד הסטטוס קוו, אבל קווי מוניות שירות חדשים רק מחזקים את הסטטוס קוו ואת הקיבעון המחשבתי.
צריך להגיע עם הטיעונים הללו למקבלי ההחלטות
אני רוצה תח"צ סדירה בשבת. אתם(ארגון נוסעי התחבצ בישראל) מתכננים איזו פעילות בנושא זה?
 
עדיף שיהיו מוניות שירות מאשר שלא תהיה

עיריית ת"א פועלת בצורה חובבנית ופופוליסטית.
במקום לפעול ברצינות למען תחבורה ציבורית בשבת, העירייה מבקשת להפעיל שבעה קווים חדשים של מוניות שירות שיפעלו 7 ימים בשבוע. ברור שההצעה של עיריית תל אביב היא פופוליסטית ולא נערך לפניה שום מחקר אמיתי, כי אף אדם שמבין בתחבורה ציבורית לא היה מציע הצעה חסרת-אחריות שכזו.

מקוממת אותי גם ההתנהלות של עמותת ישראל חופשית, זו שעוררה את גל ההדים האחרון בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כולל ארגון הפגנה בתל אביב. העמותה מברכת על ההצעה של עיריית תל אביב כאלו זו היתה משאת נפשם מלכתחילה.

כמו שכבר אמרתי, אם המאבק למען תחבורה ציבורית בשבת ייגמר בהפעלת קווים חדשים של מוניות שירות, עדיף היה שלא היה מתחיל מלכתחילה.
עדיף שיהיו מוניות שירות מאשר שלא תהיה
מאשר שלא תהיה תחבורה ציבורית כלל.
 

down under

New member
סוף סוף תגובה נורמלית

עדיף שיהיו מוניות שירות מאשר שלא תהיה
מאשר שלא תהיה תחבורה ציבורית כלל.
סוף סוף תגובה נורמלית
בין המשך המצב הקיים לבין האלטרנטיבה של יותר מוניות שירות, ברור לכל בר בי רב ולכל מי שאיננו
אהבל או חלאה שהמצב של יותר מוניות שירות עדיף (הוא בבחינת הרע במיעוטו או בבחינת האלטרנטיבה
הפחות גרועה. על משקל דמוקרטיה היא צורת שלטון הכי פחות גרועה).
 

mister K

New member
ממש לא. ואני לא אהבל (חלאה? תלוי את מי תשאל).

סוף סוף תגובה נורמלית
בין המשך המצב הקיים לבין האלטרנטיבה של יותר מוניות שירות, ברור לכל בר בי רב ולכל מי שאיננו
אהבל או חלאה שהמצב של יותר מוניות שירות עדיף (הוא בבחינת הרע במיעוטו או בבחינת האלטרנטיבה
הפחות גרועה. על משקל דמוקרטיה היא צורת שלטון הכי פחות גרועה).
ממש לא. ואני לא אהבל (חלאה? תלוי את מי תשאל).
הפעלת קווי מוניות שירות נוספים בתל אביב, תנציח את המצב הקווים ותרחיק עוד יותר את האפשרות להפעלת אוטובוסים בשבת בעיר.
מכיוון שאני באמת מאמין שבמומנטום הנוכחי ניתן לשבור את הסטטוס קוו, אני חושב שפיתרון בדמות מוניות שירות הוא כניעה והפסד של כל מי שרוצה תחבורה ציבורית בשבת.
וכן, מבחינתי אני מוכן שהמצב הקיים יימשך אולי קצת יותר זמן מבלי שיהיו עוד כמה קווים של מוניות, אם בסופו של פרק הזמן הזה המאבק יצלח ויפעלו בתל אביב אוטובוסים בשבת כמו שצריך. מוניות שירות זו לא תחבורה ציבורית אמיתית והן פועלות בשבת גם כיום. לא צריכה להיות שום פשרה בעניין הזה.
 

mister K

New member
צ"ל: "את המצב הקיים" ולא "את המצב הקווים".

ממש לא. ואני לא אהבל (חלאה? תלוי את מי תשאל).
הפעלת קווי מוניות שירות נוספים בתל אביב, תנציח את המצב הקווים ותרחיק עוד יותר את האפשרות להפעלת אוטובוסים בשבת בעיר.
מכיוון שאני באמת מאמין שבמומנטום הנוכחי ניתן לשבור את הסטטוס קוו, אני חושב שפיתרון בדמות מוניות שירות הוא כניעה והפסד של כל מי שרוצה תחבורה ציבורית בשבת.
וכן, מבחינתי אני מוכן שהמצב הקיים יימשך אולי קצת יותר זמן מבלי שיהיו עוד כמה קווים של מוניות, אם בסופו של פרק הזמן הזה המאבק יצלח ויפעלו בתל אביב אוטובוסים בשבת כמו שצריך. מוניות שירות זו לא תחבורה ציבורית אמיתית והן פועלות בשבת גם כיום. לא צריכה להיות שום פשרה בעניין הזה.
צ"ל: "את המצב הקיים" ולא "את המצב הקווים".
 
מי מבטיח לך שבסופו של דבר אכן יהיו אוטובוסים

ממש לא. ואני לא אהבל (חלאה? תלוי את מי תשאל).
הפעלת קווי מוניות שירות נוספים בתל אביב, תנציח את המצב הקווים ותרחיק עוד יותר את האפשרות להפעלת אוטובוסים בשבת בעיר.
מכיוון שאני באמת מאמין שבמומנטום הנוכחי ניתן לשבור את הסטטוס קוו, אני חושב שפיתרון בדמות מוניות שירות הוא כניעה והפסד של כל מי שרוצה תחבורה ציבורית בשבת.
וכן, מבחינתי אני מוכן שהמצב הקיים יימשך אולי קצת יותר זמן מבלי שיהיו עוד כמה קווים של מוניות, אם בסופו של פרק הזמן הזה המאבק יצלח ויפעלו בתל אביב אוטובוסים בשבת כמו שצריך. מוניות שירות זו לא תחבורה ציבורית אמיתית והן פועלות בשבת גם כיום. לא צריכה להיות שום פשרה בעניין הזה.
מי מבטיח לך שבסופו של דבר אכן יהיו אוטובוסים
מי מבטיח לך שאם לא יהיו מוניות שרות, אז בסופו של דבר אכן יהיו אוטובוסים?
וכמה זמן זה זמן סביר לחכות?
שנה ? חמש שנים ? 20 שנים?
 

mister K

New member
אף אחד לא מבטיח אבל צריך למצות את המאבק.

מי מבטיח לך שבסופו של דבר אכן יהיו אוטובוסים
מי מבטיח לך שאם לא יהיו מוניות שרות, אז בסופו של דבר אכן יהיו אוטובוסים?
וכמה זמן זה זמן סביר לחכות?
שנה ? חמש שנים ? 20 שנים?
אף אחד לא מבטיח אבל צריך למצות את המאבק.
כרגע המאבק ממש לא הגיע לידי מיצוי. נראה כאילו החליטו להיכנע עוד לפני שהתחילו.
בלי מאבק בנושא הזה ברור שלא יהיה שום דבר, בשביל זה צריך להפסיק להתפשר ולהתחיל להיאבק ברצינות ובלי לפזול לכל מיני פתרונות פופוליסטיים כאלה שלא ישנו כלום.
 

mister K

New member
חוץ מזה, לא מדובר פה בסוגייה נקודתית.

מי מבטיח לך שבסופו של דבר אכן יהיו אוטובוסים
מי מבטיח לך שאם לא יהיו מוניות שרות, אז בסופו של דבר אכן יהיו אוטובוסים?
וכמה זמן זה זמן סביר לחכות?
שנה ? חמש שנים ? 20 שנים?
חוץ מזה, לא מדובר פה בסוגייה נקודתית.
המאבק על תחבורה ציבורית בשבת הוא מאבק על צביונה של המדינה ובכלל זה שבירת הסטטוס-קוו. נמאס כבר מהכניעות החילוניות בנושאי דת במסווה של "פשרות".
אז יהיה פיתרון נקודתי וקלוקל למדי בדמות עוד מוניות שירות בכמה שכונות בתל אביב (מה שגם יגרום נזק בימי חול), אבל במערכה עצמה יצבור הציבור החילוני עוד הפסד שיסתום את הגולל על האפשרות שאי פעם יפעלו כאן אוטובוסים בשבת. זה השיקול העיקרי.
 

mister K

New member
צריך להיאבק שיהיו אוטובוסים ולא להיכנע.

עדיף שיהיו מוניות שירות מאשר שלא תהיה
מאשר שלא תהיה תחבורה ציבורית כלל.
צריך להיאבק שיהיו אוטובוסים ולא להיכנע.
 

mister K

New member


עיריית ת"א פועלת בצורה חובבנית ופופוליסטית.
במקום לפעול ברצינות למען תחבורה ציבורית בשבת, העירייה מבקשת להפעיל שבעה קווים חדשים של מוניות שירות שיפעלו 7 ימים בשבוע. ברור שההצעה של עיריית תל אביב היא פופוליסטית ולא נערך לפניה שום מחקר אמיתי, כי אף אדם שמבין בתחבורה ציבורית לא היה מציע הצעה חסרת-אחריות שכזו.

מקוממת אותי גם ההתנהלות של עמותת ישראל חופשית, זו שעוררה את גל ההדים האחרון בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כולל ארגון הפגנה בתל אביב. העמותה מברכת על ההצעה של עיריית תל אביב כאלו זו היתה משאת נפשם מלכתחילה.

כמו שכבר אמרתי, אם המאבק למען תחבורה ציבורית בשבת ייגמר בהפעלת קווים חדשים של מוניות שירות, עדיף היה שלא היה מתחיל מלכתחילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה