יש מספר יתרונות לרכבת הקלה על פני
האוטובוס. 1. הפחתה בזיהום אוויר. אוטובוס יוצר זיהום אוויר אדיר (קראתי במקום כלשהו שמבחינת זיהום האוויר אוטובוס אחד גרוע יותר מחמישים מכוניות, אבל איני יכול להתחייב על הנתון הזה). לעומת זאת הרכבת הקלה פועלת על חשמל, כלומר זיהום אוויר = 0. עכשיו תחשב כמה אוטובוסים חוסכת הרכבת הקלה: אם ביקרת ברחוב יפו, אתה ודאי יודע כמה אוטובוסים בדקה עוברים שם. 2. מהירות: לרכבת הקלה יש נתיב מיוחד ולכן אינה עומדת בפקקים - בינתיים זה שקול לאוטובוס. אבל היתרון על פני אוטובוס הוא שיש לה עדיפות ברמזורים. באתר של הרכבת הקלה (ראה קישור בשרשור הזה) כתוב שהרכבת הקלה יכולה להגיע למהירות של 70 קמ"ש, וכל הנסיעה מפסגת זאב להר הרצל תארך לא יותר מ-30 דקות (
אגב, מישהו יכול לומר כמה אורכת היום נסיעה באוטובוס באותו מסלול? תודה.) 3. הרכבת הקלה אינה יוצרת רעש, בניגוד לרעש המחריד של האוטובוסים. היתרון של הרכבת הקלה על פני רכבת תחתית הוא שהרכבת התחתית יקרה מאד. אם היו הולכים על פרויקט של רכבת תחתית, הביצוע שלו לא היה מתחיל גם לא עוד עשרים שנה (ראה ערך תל אביב). היתרון על פני רכבת עלית הוא שרכבת עלית היתה משנה את פניה של ירושלים, ולא לטובה. לגבי משאיות שפורקות סחורה - בהתחשב בכך שברחוב יפו יש הרבה חנויות, אני בטוח שיקחו את זה בחשבון וימצאו פתרון. הפתרון ההגיוני ביותר הוא לאסור כליל על תנועת כלי רכב ברחוב יפו, כולל פריקת סחורה. אם המשאית צריכה לפרוק סחורה, היא תיכנס לרחוב אחר ותפרוק את הסחורה בצידה השני של החנות. כמו שמקובל בכל מדרחוב (נורדאו בחיפה זה לא מדרחוב). פתרון אלטרנטיבי הוא להקצות שני נתיבים מיוחדים לפריקת סחורה (הרי יש ברחוב יפו מקום לארבעה נתיבים), אבל לדעתי זה פתרון פחות טוב.