תמונות! תמונות! תמונות!

מצב
הנושא נעול.

Sפיידי

New member
עוד תמונות

אני יינסה
להעלות עוד
עוד תמונות
מהאתר שקשורות ולא קשורות לחשמלית הספציפית בירושלים אבל יש תמנוות הדגמה מהעולם (בעצם כולם אני חושב, הייתי מביא את הפלאשים שיש שם אבל אני לא מצליח ללכוד אותם... וחבל...) חשמלית מבפנים!
 

Sפיידי

New member
חשמלית נמוכת

עוד תמונות
מהאתר שקשורות ולא קשורות לחשמלית הספציפית בירושלים אבל יש תמנוות הדגמה מהעולם (בעצם כולם אני חושב, הייתי מביא את הפלאשים שיש שם אבל אני לא מצליח ללכוד אותם... וחבל...) חשמלית מבפנים!
חשמלית נמוכת
קומה. דוגמה לחשמלית נמוכת קומה שמשתלבת עם המדרכה להעלאת כל סוג של נוסעים/מטען בקלות ובמהירות.
 

Sפיידי

New member
כרטיסומט.

חשמלית נמוכת
קומה. דוגמה לחשמלית נמוכת קומה שמשתלבת עם המדרכה להעלאת כל סוג של נוסעים/מטען בקלות ובמהירות.
כרטיסומט.
מכונת כרטיסים (כרטיסומט) שהנוסעים ייקנו קודם את הכרטיסים בתחנה וייעלו לרכבת בלי לחכות בתור או לעצור להרבה זמן. אפשר להעלות מכל כניסה! בלי "אישור" של הנהג יהוו ביקורי פתע, כך כתוב באתר, כדי לאכוף את החוק ולראות שאף אחד לא התגנב, מי שיימצא בלי כקטיס יחוייב בקנס
 

Sפיידי

New member
מערכת הודעות מקוונת

כרטיסומט.
מכונת כרטיסים (כרטיסומט) שהנוסעים ייקנו קודם את הכרטיסים בתחנה וייעלו לרכבת בלי לחכות בתור או לעצור להרבה זמן. אפשר להעלות מכל כניסה! בלי "אישור" של הנהג יהוו ביקורי פתע, כך כתוב באתר, כדי לאכוף את החוק ולראות שאף אחד לא התגנב, מי שיימצא בלי כקטיס יחוייב בקנס
מערכת הודעות מקוונת
מערכת הודעות מכוונת (אונליין) אשר תספק מידע לנוסעים בתחנה מתי הרכבת הבאה מגיעה והאם יש עיכווים מסיבות שונות. לפי דברי האתר המסכים האלו ימוקמו בכל אחת מהתחנות ובתוך הרכבת עצמה.
 

Sפיידי

New member
קווי חשמלית

מערכת הודעות מקוונת
מערכת הודעות מכוונת (אונליין) אשר תספק מידע לנוסעים בתחנה מתי הרכבת הבאה מגיעה והאם יש עיכווים מסיבות שונות. לפי דברי האתר המסכים האלו ימוקמו בכל אחת מהתחנות ובתוך הרכבת עצמה.
קווי חשמלית
מוטבעים בכביש. (בעת הנחתם)(התמונה לא צולמה בארץ!) וקווים עיליים, לפי האתר לרכבת יהיו קוי חשמל עיליים (וחבל... מתחת לאדמה יהיה הרבה יותר יפה!)
 

Sפיידי

New member
קווי חשמלית

קווי חשמלית
מוטבעים בכביש. (בעת הנחתם)(התמונה לא צולמה בארץ!) וקווים עיליים, לפי האתר לרכבת יהיו קוי חשמל עיליים (וחבל... מתחת לאדמה יהיה הרבה יותר יפה!)
קווי חשמלית
מוטבעים בין כבישים, בתוך הדשא (התמונה לא צולמה בארץ!) הרבה יותר יפה לדעתי... כמעט ולא רואים את המסילה ושהרכבת עוברת זה נראה כאילו הוא נוסעת על הדשא
 

Sפיידי

New member
ירושלים, הקלה בדרך.

קווי חשמלית
מוטבעים בין כבישים, בתוך הדשא (התמונה לא צולמה בארץ!) הרבה יותר יפה לדעתי... כמעט ולא רואים את המסילה ושהרכבת עוברת זה נראה כאילו הוא נוסעת על הדשא
ירושלים, הקלה בדרך.
הלוגו המפורסם! הסדרי תנועה חדשים בירושלים ירושלים-הקלה בדרך.
 

איליה.

New member
זה נראה כמו לונדון.

כרטיסומט.
מכונת כרטיסים (כרטיסומט) שהנוסעים ייקנו קודם את הכרטיסים בתחנה וייעלו לרכבת בלי לחכות בתור או לעצור להרבה זמן. אפשר להעלות מכל כניסה! בלי "אישור" של הנהג יהוו ביקורי פתע, כך כתוב באתר, כדי לאכוף את החוק ולראות שאף אחד לא התגנב, מי שיימצא בלי כקטיס יחוייב בקנס
זה נראה כמו לונדון.
 

איליה.

New member
ודאי שזה לא בארץ ../images/Emo13.gif

אולי זה לונדון...התמונה לא צולמה
בארץ...
ודאי שזה לא בארץ

זה אכן בלונדון, יותר נכון בדרום לונדון. מערכת ה-Tramlink נפתחה בשנת 2000, אורכה הכולל הוא 28 ק"מ, פועלות בה 24 חשמליות, ובשנה הראשונה לפעילותה היא הסיעה 13.3 מיליוני נוסעים. קווי ה-Tramlink מקשרים בין וימבלדון, קרוידון ואדינגטון - איזורים בדרום לונדון שהרכבת התחתית אינה מגיעה אליהם.
 
הרכבת הקלה

תודה רבה רבה ספיידי
תמונות
מצויינות וכמובן שנשמח לראות כל דבר שקשור בתחבורה ציבורית בישראל (גם דברים עתידיים כמו רכבות קלות). תודה
הרכבת הקלה
בהחלט יש לברך על כל התקדמות בתחבורה הציבורית. ואולם, אני מעט סקפטי לגבי עדיפות הרכבת הקלה על פני האוטובוס, למעט נושא זיהום האוויר. הרי זו למעשה חשמלית, שתיסע ברחובות, ולעתים אף בכבישים - ולא רכבת עילית\תחתית שנעה במסילה מופרדת. אם כך, מהירותה לא תהיה גבוהה במיוחד, ולא תהיה שונה ממהירות האוטובוס. כמו כן היא חשופה לעיכובים בדרך: רמזורים, פקקים (בקטעים בהם משתלבת בכביש), ומפגעים אחרים - למשל משאית הפורקת סחורה למכולת ברחוב יפו (שתהיה בו רק מסילה ללא כביש) וחוסמת בטעות את המסילה, ולו רק לדקה. אם לא דייקתי בעובדות, נא לתקן. וכן, גם אני אעלה לירושלים ואעשה את כל הקו הראשון, ביום שיופעל.
 

איליה.

New member
יש מספר יתרונות לרכבת הקלה על פני

הרכבת הקלה
בהחלט יש לברך על כל התקדמות בתחבורה הציבורית. ואולם, אני מעט סקפטי לגבי עדיפות הרכבת הקלה על פני האוטובוס, למעט נושא זיהום האוויר. הרי זו למעשה חשמלית, שתיסע ברחובות, ולעתים אף בכבישים - ולא רכבת עילית\תחתית שנעה במסילה מופרדת. אם כך, מהירותה לא תהיה גבוהה במיוחד, ולא תהיה שונה ממהירות האוטובוס. כמו כן היא חשופה לעיכובים בדרך: רמזורים, פקקים (בקטעים בהם משתלבת בכביש), ומפגעים אחרים - למשל משאית הפורקת סחורה למכולת ברחוב יפו (שתהיה בו רק מסילה ללא כביש) וחוסמת בטעות את המסילה, ולו רק לדקה. אם לא דייקתי בעובדות, נא לתקן. וכן, גם אני אעלה לירושלים ואעשה את כל הקו הראשון, ביום שיופעל.
יש מספר יתרונות לרכבת הקלה על פני
האוטובוס. 1. הפחתה בזיהום אוויר. אוטובוס יוצר זיהום אוויר אדיר (קראתי במקום כלשהו שמבחינת זיהום האוויר אוטובוס אחד גרוע יותר מחמישים מכוניות, אבל איני יכול להתחייב על הנתון הזה). לעומת זאת הרכבת הקלה פועלת על חשמל, כלומר זיהום אוויר = 0. עכשיו תחשב כמה אוטובוסים חוסכת הרכבת הקלה: אם ביקרת ברחוב יפו, אתה ודאי יודע כמה אוטובוסים בדקה עוברים שם. 2. מהירות: לרכבת הקלה יש נתיב מיוחד ולכן אינה עומדת בפקקים - בינתיים זה שקול לאוטובוס. אבל היתרון על פני אוטובוס הוא שיש לה עדיפות ברמזורים. באתר של הרכבת הקלה (ראה קישור בשרשור הזה) כתוב שהרכבת הקלה יכולה להגיע למהירות של 70 קמ"ש, וכל הנסיעה מפסגת זאב להר הרצל תארך לא יותר מ-30 דקות (
אגב, מישהו יכול לומר כמה אורכת היום נסיעה באוטובוס באותו מסלול? תודה.) 3. הרכבת הקלה אינה יוצרת רעש, בניגוד לרעש המחריד של האוטובוסים. היתרון של הרכבת הקלה על פני רכבת תחתית הוא שהרכבת התחתית יקרה מאד. אם היו הולכים על פרויקט של רכבת תחתית, הביצוע שלו לא היה מתחיל גם לא עוד עשרים שנה (ראה ערך תל אביב). היתרון על פני רכבת עלית הוא שרכבת עלית היתה משנה את פניה של ירושלים, ולא לטובה. לגבי משאיות שפורקות סחורה - בהתחשב בכך שברחוב יפו יש הרבה חנויות, אני בטוח שיקחו את זה בחשבון וימצאו פתרון. הפתרון ההגיוני ביותר הוא לאסור כליל על תנועת כלי רכב ברחוב יפו, כולל פריקת סחורה. אם המשאית צריכה לפרוק סחורה, היא תיכנס לרחוב אחר ותפרוק את הסחורה בצידה השני של החנות. כמו שמקובל בכל מדרחוב (נורדאו בחיפה זה לא מדרחוב). פתרון אלטרנטיבי הוא להקצות שני נתיבים מיוחדים לפריקת סחורה (הרי יש ברחוב יפו מקום לארבעה נתיבים), אבל לדעתי זה פתרון פחות טוב.
 

reshef

New member
חשמל

יש מספר יתרונות לרכבת הקלה על פני
האוטובוס. 1. הפחתה בזיהום אוויר. אוטובוס יוצר זיהום אוויר אדיר (קראתי במקום כלשהו שמבחינת זיהום האוויר אוטובוס אחד גרוע יותר מחמישים מכוניות, אבל איני יכול להתחייב על הנתון הזה). לעומת זאת הרכבת הקלה פועלת על חשמל, כלומר זיהום אוויר = 0. עכשיו תחשב כמה אוטובוסים חוסכת הרכבת הקלה: אם ביקרת ברחוב יפו, אתה ודאי יודע כמה אוטובוסים בדקה עוברים שם. 2. מהירות: לרכבת הקלה יש נתיב מיוחד ולכן אינה עומדת בפקקים - בינתיים זה שקול לאוטובוס. אבל היתרון על פני אוטובוס הוא שיש לה עדיפות ברמזורים. באתר של הרכבת הקלה (ראה קישור בשרשור הזה) כתוב שהרכבת הקלה יכולה להגיע למהירות של 70 קמ"ש, וכל הנסיעה מפסגת זאב להר הרצל תארך לא יותר מ-30 דקות (
אגב, מישהו יכול לומר כמה אורכת היום נסיעה באוטובוס באותו מסלול? תודה.) 3. הרכבת הקלה אינה יוצרת רעש, בניגוד לרעש המחריד של האוטובוסים. היתרון של הרכבת הקלה על פני רכבת תחתית הוא שהרכבת התחתית יקרה מאד. אם היו הולכים על פרויקט של רכבת תחתית, הביצוע שלו לא היה מתחיל גם לא עוד עשרים שנה (ראה ערך תל אביב). היתרון על פני רכבת עלית הוא שרכבת עלית היתה משנה את פניה של ירושלים, ולא לטובה. לגבי משאיות שפורקות סחורה - בהתחשב בכך שברחוב יפו יש הרבה חנויות, אני בטוח שיקחו את זה בחשבון וימצאו פתרון. הפתרון ההגיוני ביותר הוא לאסור כליל על תנועת כלי רכב ברחוב יפו, כולל פריקת סחורה. אם המשאית צריכה לפרוק סחורה, היא תיכנס לרחוב אחר ותפרוק את הסחורה בצידה השני של החנות. כמו שמקובל בכל מדרחוב (נורדאו בחיפה זה לא מדרחוב). פתרון אלטרנטיבי הוא להקצות שני נתיבים מיוחדים לפריקת סחורה (הרי יש ברחוב יפו מקום לארבעה נתיבים), אבל לדעתי זה פתרון פחות טוב.
חשמל
ייצור החשמל עצמו גם גורם לזיהום אוויר, לא?
 
רכבות קלות מול תחתיות ואוטובוסים

הרכבת הקלה
בהחלט יש לברך על כל התקדמות בתחבורה הציבורית. ואולם, אני מעט סקפטי לגבי עדיפות הרכבת הקלה על פני האוטובוס, למעט נושא זיהום האוויר. הרי זו למעשה חשמלית, שתיסע ברחובות, ולעתים אף בכבישים - ולא רכבת עילית\תחתית שנעה במסילה מופרדת. אם כך, מהירותה לא תהיה גבוהה במיוחד, ולא תהיה שונה ממהירות האוטובוס. כמו כן היא חשופה לעיכובים בדרך: רמזורים, פקקים (בקטעים בהם משתלבת בכביש), ומפגעים אחרים - למשל משאית הפורקת סחורה למכולת ברחוב יפו (שתהיה בו רק מסילה ללא כביש) וחוסמת בטעות את המסילה, ולו רק לדקה. אם לא דייקתי בעובדות, נא לתקן. וכן, גם אני אעלה לירושלים ואעשה את כל הקו הראשון, ביום שיופעל.
רכבות קלות מול תחתיות ואוטובוסים
התייחסות מפורטות ליתרונות ולחסרונות של רכבות קלות אל מול אמצעי תחבורה אחרים ניתן למצוא במאמר שהתפרסם באתר ´חדשות הרכבת´ בחלק ה-´מאמרים´. מומלץ למי שתוהה האם באמת כדאי להשקיע בחשמליות על-פני אוטובוסים.
 

קובי00

New member
עירית ירושלים חילקה גם עיתון

רכבות קלות מול תחתיות ואוטובוסים
התייחסות מפורטות ליתרונות ולחסרונות של רכבות קלות אל מול אמצעי תחבורה אחרים ניתן למצוא במאמר שהתפרסם באתר ´חדשות הרכבת´ בחלק ה-´מאמרים´. מומלץ למי שתוהה האם באמת כדאי להשקיע בחשמליות על-פני אוטובוסים.
עירית ירושלים חילקה גם עיתון
היא חילקה את העיתון שבוע שעבר,בעיתון יש את כל מה שכתוב באתר האינטרנט של הרכבת הקלה ויש שם כמה פרטים מענינים על התנועה בי-ם ביכלל וברחוב יפו בפרט 1-יש 433,000 נוסעים אוטובוסים ביממה. 2-50 דקות זמן נסיעה ממוצע מהשכונות למרכז. 3-3.5 קמ"ש מהירות נסיעה ממוצעת ברחוב יפו. 4-250 אוטובוסים ברחוב יפו בשעת השיא. 5-90 אחוז מהקווים עוברים במרכז העיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה