goshdarnit
New member
תרגיל - התחלות - 2
שגיאה נפוצה של כותבים מתחילים ומנוסים היא שהם משוכנעים שסיפור מסויים שהם כותבים חייב להתחיל בדיוק בנקודה מסויימת ולא בנקודה אחרת. כתוצאה מכך, לפעמים התחלות של סיפורים טובים הן בעייתיות, לפעמים הן איטיות מדי, לפעמים הן הורסות את הקצב של הסיפור, ולוקח לסיפור הרבה זמן להתאושש מהפתיחה הבעייתית. אני רוצה להרגיל אתכם לחשוב קצת אחרת, ולהיות מסוגלים להיות גמישים מבחינת הפתיחות, לא לוותר לעצמכם (ולהגיד 'נו, אז יהיה קטע אחד קצת חלש'), ולהיות מסוגלים לבחור את הפתיחה הכי טובה לסיפור. הנה התרגיל. קחו סיפור, שאתם יודעים מה יקרה בו - על כל רבדיו - פחות או יותר מהתחלה עד הסוף. תכתבו לסיפור שלוש פתיחות שונות - אחת שמתחילה בתחילת האירועים, אחת שמתחילה באמצע הסיפור, אחת שמתחילה בסוף הסיפור. כמובן שכל התחלה משנה את הסדר של איך אתם מספרים את הסיפור. הדבר הזה צריך להיות ברור מההתחלה. אם כך, תנו לנו תקציר של מה בגדול קורה בסיפור, ושלוש פתיחות שונות. הפעם, אני מצפה מכם שבכל פתיחה ייושמו כל העקרונות לגבי התחלות מהתרגיל הקודם (התחלות - 1). בהצלחה.
שגיאה נפוצה של כותבים מתחילים ומנוסים היא שהם משוכנעים שסיפור מסויים שהם כותבים חייב להתחיל בדיוק בנקודה מסויימת ולא בנקודה אחרת. כתוצאה מכך, לפעמים התחלות של סיפורים טובים הן בעייתיות, לפעמים הן איטיות מדי, לפעמים הן הורסות את הקצב של הסיפור, ולוקח לסיפור הרבה זמן להתאושש מהפתיחה הבעייתית. אני רוצה להרגיל אתכם לחשוב קצת אחרת, ולהיות מסוגלים להיות גמישים מבחינת הפתיחות, לא לוותר לעצמכם (ולהגיד 'נו, אז יהיה קטע אחד קצת חלש'), ולהיות מסוגלים לבחור את הפתיחה הכי טובה לסיפור. הנה התרגיל. קחו סיפור, שאתם יודעים מה יקרה בו - על כל רבדיו - פחות או יותר מהתחלה עד הסוף. תכתבו לסיפור שלוש פתיחות שונות - אחת שמתחילה בתחילת האירועים, אחת שמתחילה באמצע הסיפור, אחת שמתחילה בסוף הסיפור. כמובן שכל התחלה משנה את הסדר של איך אתם מספרים את הסיפור. הדבר הזה צריך להיות ברור מההתחלה. אם כך, תנו לנו תקציר של מה בגדול קורה בסיפור, ושלוש פתיחות שונות. הפעם, אני מצפה מכם שבכל פתיחה ייושמו כל העקרונות לגבי התחלות מהתרגיל הקודם (התחלות - 1). בהצלחה.