לא לזה התכוונתי.
התכוונתי לאיזושהי מצוקה שמתוכה נובע הסיפור, או שהסיפור מתרחש ברקע שלה. יכול להיות, למשל, שהמשטר הצבאי כל כך קשה וקשוח, שחיילים שלא רוצים לעשות עבודה מסויימת חייבים לעשות את זאת (זה לא הסיפור, אני יודע, זאת הדגמה למצוקה). יכול להיות שיש אפילו מצוקה הסטורית מסויימת - שהעולם כולו במצב X נורא ואיום, המחייב את חזרתם בזמן של הגיבורים וכו'. יכול להיות שאחת הדמויות שם אובססיבית לגבי המשימה, והייתה אובססיבית כבר מגיל 10. אני רוצה שהמשימה תהיה אישית, אני רוצה שמה שהם עושים בסיפור יהיה בדמם של אחת הדמויות, כל הדמויות, או של העולם כולו. האם תוכל למצוא דבר כזה לסיפור? אם אין אז אין, אבל בוא נחפש, ונראה אם זה משפר לנו את הסיפור ואת ההתחלה שלו. עוד דבר בקשר לפתיחה שלך. לפעמים יש לנו שורה כל כך מדהימה, שאנחנו מרגישים שאנחנו חייבים לבחור בה למרות שהיא עושה קצת צרות. זה מה שקורה כשאני לוקח לילה לחשוב על משהו. עליתי על מה שמציק לי בפתיחה בה בחרת, כשסוף סוף הצלחתי להתעלם מהשורה היפה. בשתי השורות הראשונות חטפתי חמש דמויות (שאני אף פעם לא נכנס לעומק של אף אחת מהן). בעיניי (ואני מודה שאני אלרגי לדברים כאלה) זהו זלזול בכל דמות, ומסמן לי כבר מההתחלה שלעומק של הדמויות הסופר לא ייכנס. מה אם היית בונה את הסיפור - וההתחלה - כך שכל דמות היתה מקבלת את ה'משקל' שלה (ראה התרגיל הקודם). או אולי היית הופך את זה לסיפור של דמות אחת (מנקודת מבטה) כשכל השאר הם 'כל השאר'? כרגע אני מציג את זה כשאלה תיאורטית, כדי שתשחק עם הרעיון. לפתיחה עצמה אני עדיין רוצה לנסות להכניס את ה'מצוקה'. ואגב, אם מל וקל שניהם 'פיונים', למה אני צריך שתי דמויות? למה אני לא יכול להסתפק באחת? ובקשר לסיפור שלי. אני מסכים עם המסקנה שלך, אבל לא עם הסיבות. (הא!) זה לא משפט 'הכל התחיל', זה משפט 'אני זוכר'. ההבדל הזה עושה לך את כל ההבדל. הוא נותן לך חלק מהסיפור (את ההתחלה ואת הסוף), והוא נותן לך נקודת מבט. הפתיחה הזאת בעייתית משתי סיבות. המשפט הראשון, כפי שאמרתי, יכול להיות פתיחה גם לסיפור אחר, ולכן הוא בעייתי. הפתיחה כולה (עד הכוכביות) היא פתיחה שמראה לנו שני רבדים בלבד: את הרובד העלילתי (כפי שהבהרתי בהודעה הקודמת) ואת הקונפליקט (בין הגיבור לחברה שלו). היא גם מבהירה סגנון, איזה סוג של קונפליקט זה יהיה, איך הסיפור ייגמר, ונותנת לנו את נקודת המבט המאוד ברורה של הדמות המרכזית (כולל העובדה שהוא צופה-תמים-ספק-קורבן ולא פעיל בכל הסיפור הזה). אבל. אין בה שמץ של הרובד הרעיוני/רגשי שמתפתח אחר כך. את הקטע שבו האדם מביט בעצמו ובכל התמורות (ואריאציות) האפשריות שלו בעתיד, בהווה ובעבר, לא יכולתי להכניס להתחלה, משום שלא יכולתי להכניס את זה בלי שני עמודים של הסברים. ההתחלה היא התחלה עלילתית בלבד, ולכן (אילו זה היה תלוי בי) לא הייתי מביא אותה כדוגמה בתרגילים האלה. המשפט הראשון גם הוא עלילתי בלבד ולכן לא מושלם.