תרגיל פשוט בחשבון לחידוד המוח.

מצב
הנושא נעול.

Harrington

Well-known member
מנהל
זה תרגיל פשוט ובכל זאת יש שמגיעים ל1 ויש שמגיעים ל3.
מן הסתם מחוסר תשומת לב רגעית. אגב, מבחינתי אין גם שום פסול בכך שמישהו פשוט לא יידע. למעשה אני תמיד אומר בצחוק אבל זה רציני לחלוטין, הפעם הראשונה והיחידה פלוס מינוס שנזקקתי למה שלמדתי בצעירותי במתימטיקה, היה כשהילדים שלי למדו והיו צריכים עזרה בשיעורי הבית :). כך שמבחינתי אין שום בעיה אם מישהו לא זוכר משהו שהוא למד לפני עשרות שנים וגם אז לא עניין אותו במיוחד.
אבל סתם תהיתי, לאור כמות התגובות וכו'.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
מן הסתם מחוסר תשומת לב רגעית. אגב, מבחינתי אין גם שום פסול בכך שמישהו פשוט לא יידע. למעשה אני תמיד אומר בצחוק אבל זה רציני לחלוטין, הפעם הראשונה והיחידה פלוס מינוס שנזקקתי למה שלמדתי בצעירותי במתימטיקה, היה כשהילדים שלי למדו והיו צריכים עזרה בשיעורי הבית :). כך שמבחינתי אין שום בעיה אם מישהו לא זוכר משהו שהוא למד לפני עשרות שנים וגם אז לא עניין אותו במיוחד.
אבל סתם תהיתי, לאור כמות התגובות וכו'.
זה היופי של הקומונה.
 

אור גינאל

Well-known member
מן הסתם מחוסר תשומת לב רגעית. אגב, מבחינתי אין גם שום פסול בכך שמישהו פשוט לא יידע. למעשה אני תמיד אומר בצחוק אבל זה רציני לחלוטין, הפעם הראשונה והיחידה פלוס מינוס שנזקקתי למה שלמדתי בצעירותי במתימטיקה, היה כשהילדים שלי למדו והיו צריכים עזרה בשיעורי הבית :). כך שמבחינתי אין שום בעיה אם מישהו לא זוכר משהו שהוא למד לפני עשרות שנים וגם אז לא עניין אותו במיוחד.
אבל סתם תהיתי, לאור כמות התגובות וכו'.
מתמטיקה זה מקצוע חשוב מאוד בכל שלב בחיים ותוכל למצוא אותו בכל מקום סביבך.
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
מתמטיקה זה מקצוע חשוב מאוד בכם שלב בחיים ותוכל למצוא אותו בכל מקום סביבך.
ככה אומרים. על כך בדיוק כתבתי, עובדתית לא נזקקתי עד לשלב בו ילדיי נזקקו לעזרה. לדעתי זה אחד המקצועות המיותרים ביותר במערכת החינוך. רוב הילדים מפחדים מהמקצוע הזה פחד מוות ובתכל'ס רובם הגדול לא ישתמש במה שהוא למד ממילא. אז ברור שאת הבסיס והיסודות צריכים ללמוד, אבל מעבר לכך? שיילמדו אלו שצפויים להשתמש בזה מתישהו במקום שיכריחו את כולם. מיותר לחלוטין.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ככה אומרים. על כך בדיוק כתבתי, עובדתית לא נזקקתי עד לשלב בו ילדיי נזקקו לעזרה. לדעתי זה אחד המקצועות המיותרים ביותר במערכת החינוך. רוב הילדים מפחדים מהמקצוע הזה פחד מוות ובתכל'ס רובם הגדול לא ישתמש במה שהוא למד ממילא. אז ברור שאת הבסיס והיסודות צריכים ללמוד, אבל מעבר לכך? שיילמדו אלו שצפויים להשתמש בזה מתישהו במקום שיכריחו את כולם. מיותר לחלוטין.
הרבה יותר מיותר זה לימודי התנ"ך שאין להם כל שימוש.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הרבה יותר מיותר זה לימודי התנ"ך שאין להם כל שימוש.
אולי. אז מה? כיצד זה קשור לדברי?
בכל מקרה, לפי מה קבעת שהאחד חשוב יותר מהשני? אם לשניהם אין שימוש (זולת לאלו שמחליטים לעסוק בתחום), שניהם חשובים או מיותרים בדיוק באותה מידה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אולי. אז מה? כיצד זה קשור לדברי?
בכל מקרה, לפי מה קבעת שהאחד חשוב יותר מהשני? אם לשניהם אין שימוש (זולת לאלו שמחליטים לעסוק בתחום), שניהם חשובים או מיותרים בדיוק באותה מידה.
כי ההסתברות שתשתמש בידע שלך במתמטיקה גדולה לאין ערוך מהבודדים שהשתמשו בתנ"ך.
חוץ מזה, מתמטיקה מלמדת אותך חשיבה ותבניות שמאוד חשובות ליכולת תכנותית ולכן מתכנת טוב, לרוב, לא יהיה בוגר קורס באחד ממהמכונים בשוק כדוגמת סלע, אלא יהיה בוגר מדעי המחשב או הנדסה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
כי ההסתברות שתשתמש בידע שלך במתמטיקה גדולה לאין ערוך מהבודדים שהשתמשו בתנ"ך.
שוב, אין כל ראיה לטענה זאת. אני לא חולק על קיומה. כולם מאז ומתמיד טוענים שמתימטיקה זה חשוב וכו'. אבל עובדתית כאמור מעלה, ים של אנשים שכלל לא נזקקים למה שלמדו במסגרת המקצוע (מעבר כאמור ליסודות ולבסיס). כך שעובדתית טענת ההסתברות כנראה שלא באמת מדויקת או נכונה. היא פשוט מה שקדחו לנו למוח כל עשרות השנים.
חוץ מזה, מתמטיקה מלמדת אותך חשיבה ותבניות שמאוד חשובות ליכולת תכנותית
א. גם לימודי תלמוד עושים זאת. כשלוקחים בחשבון את הפחד של ילדים רבים מהמתימטיקה, יתכן שזאת חלופה הרבה יותר נוחה (ככל שזאת בכלל המטרה).
ולכן מתכנת טוב
לרוב, לא יהיה בוגר קורס באחד ממהמכונים בשוק כדוגמת סלע, אלא יהיה בוגר מדעי המחשב או הנדסה.
הוא שאמרתי, שמי שמחליט שהוא רוצה לעסוק בנושא יילך ויילמד את המקצוע. היכן הוא יעשה זאת, חסר כל משמעות לדיון.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
שוב, אין כל ראיה לטענה זאת. אני לא חולק על קיומה. כולם מאז ומתמיד טוענים שמתימטיקה זה חשוב וכו'. אבל עובדתית כאמור מעלה, ים של אנשים שכלל לא נזקקים למה שלמדו במסגרת המקצוע (מעבר כאמור ליסודות ולבסיס). כך שעובדתית טענת ההסתברות כנראה שלא באמת מדויקת או נכונה. היא פשוט מה שקדחו לנו למוח כל עשרות השנים.
הכל עניין של היצע וביקוש ומה לעשות תעשיית ההייטק נבנית על מתמטיקה ולא על תנ"ך.
א. גם לימודי תלמוד עושים זאת. כשלוקחים בחשבון את הפחד של ילדים רבים מהמתימטיקה, יתכן שזאת חלופה הרבה יותר נוחה (ככל שזאת בכלל המטרה).
למשל בפתרון בעיות - זה תחום שהמתמטיקה נותנת לו טיפול, נותנת לו מסגרת, פורמליזציה ושפה. אני לא אומר שפתרון בעיות הוא מיוחד למתמטיקה - אני אומר שמתמטיקה נותנת לך מסגרת טובה לפתרון בעיות. הוכחה בדרך השלילה, פירוק בעיה לגורמים, כיסוי כל המקרים באופן מתודי - אלו דברים שלומדים אותם כשלומדים מתמטיקה. אפשר ללמוד אותם גם בלי השפה המתמטית - אבל השפה המתמטית מקלה על זה, ומקלה על פיתוח הרגלים טובים לפתרון בעיות.
הוא שאמרתי, שמי שמחליט שהוא רוצה לעסוק בנושא יילך ויילמד את המקצוע. היכן הוא יעשה זאת, חסר כל משמעות לדיון.
הדבר חשוב לא רק לדיון אלא לממשלה ולכן, תמיד יש תוכניות ללמד יותר ולעודד יותר תלמידים לתחום.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הכל עניין של היצע וביקוש ומה לעשות תעשיית ההייטק נבנית על מתמטיקה ולא על תנ"ך.
ועל היבט זה עניתי כבר מהשלב הראשון (ולפחות עוד פעם אחת לאחר מכן), עוד לפני שנדחפת כמוצא שלל רב על האפשרות (לטעמך) להוסיף קצת הודעות משמיצות ומתנשאות. נסה לקרוא מה כתבתי ועל זה להגיב. זה יהיה כל כך יותר נעים, נוח ורציני.
למשל בפתרון בעיות - זה תחום שהמתמטיקה נותנת לו טיפול
נענה למעלה כבר פעמיים לפחות. כשתתייחס לדברים יהיה אפשר לנסות להמשיך דיון ענייני.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ועל היבט זה עניתי כבר מהשלב הראשון (ולפחות עוד פעם אחת לאחר מכן), עוד לפני שנדחפת כמוצא שלל רב על האפשרות (לטעמך) להוסיף קצת הודעות משמיצות ומתנשאות. נסה לקרוא מה כתבתי ועל זה להגיב. זה יהיה כל כך יותר נעים, נוח ורציני.
מערכת החינוך צריכה להכין את הנוער בכמה שיותר כלים בכדי שישיגו מקצוע בבגרותם ורוב המקצועות השווים יותר, לפחות מבחינת שכר, נדרש כלים שרוכשים ע"י למידה מתמטית.
נענה למעלה כבר פעמיים לפחות. כשתתייחס לדברים יהיה אפשר לנסות להמשיך דיון ענייני.
נא פרט על מה לא התייחסתי, להבנתך?
התת דיון היה, למה מתמטיקה חשובה יותר מתנ"ך או תלמוד שהוספת לאחר מכן.
לדעתי, התייחסתי במלוא הרצינות, רק שכנראה, לך אין מענה לנכתב.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מערכת החינוך צריכה להכין את הנוער בכמה שיותר כלים בכדי שישיגו מקצוע בבגרותם ורוב המקצועות השווים יותר, לפחות מבחינת שכר, נדרש כלים שרוכשים ע"י למידה מתמטית.
נענה למעלה כבר פעמיים-שלוש. אם וכאשר תחליט להגיב לדברים שם עניינית, יהיה טעם להמשיך בדיון.
נא פרט על מה לא התייחסתי, להבנתך?
לא רואה צורך. גם מי שלא למד מתימטיקה לעומק יוכל לזהות את הנדרש בקלות.
לך אין מענה לנכתב.
בוודאי שלא. הרי כיהודי פשוט אין לי שום סיכוי להתדיין לעומק עם אדם חכם כמוך.

אני חייב להודות, תמיד תוהה ביני לבין עצמי, האם אנשים שכותבים את השטות הזאת (לפיה אנשים שמסרבים להתדיין מולם בשיטה שלהם, קרי להתבזר ל1001 כיוונים מבלי שיקבלו כל התייחסות עניינית לתגובותיהם באופן שיאפשר דיון רציני, הם בהכרח כאלה שמתקשים להשיב להם), באמת מאמינים בזה. נראה לי סתם צורך של אנשים לסדר לעצמם שינה טובה בלילה, או צורך להשמיץ בהתנשאות שגרתית/פבלובית על האחר. שוין. העיקר הבריאות :).
לסיכום: אין לי שום בעיה להשיב על כל מילה שלך מר דיברגנט חכם ויפה שכמותך. הבעיה היא, שעשיתי זאת עוד בטרם כתבת את הטיעון הנ"ל ועוד לפני שהשתתפת בדיון. לאחר מכן כשהצטרפת, עשיתי זאת בשנית. מאז אתה חוזר כמו תוכי צרוד על אותה טענה בדיוק בניסוחים שונים, אבל מה לעשות, התשובה כאמור מצויה כבר למעלה. בניגוד אליך, לפחות היום אחה"צ, אין לי חשק סתם לשחק פינג-פונג ילדותי או לערוך תחרות מי משתין רחוק יותר. אולי מחר אוכל לשוב ולשחק איתך. אשקול זאת לחיוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה