תרגיל1where no man has gone before

CelimeVolkana

New member
ניסיון.

"הטירה בוערת, האויבים בשער, לא נותר איש ממשמר המלך! איזה תיקווה אתה מציע לי?" ארין צעקה עומדת על אדן החלון. "אמא בבקשה די!" אספיר אמרה בקול הקריר שלה, אחיה, הוגו, טפס את ידה של ארין וניסה למשוך אותה מהחלון. "אמא, תרגעי, הכל יהיה בסדר" הוא ניסה להגיד. אבל דבר לא עזר. בימי מלכותה היא היתה נחושה החלטית אך גם שקולה, מותו של בעלה, אביהם, עירער אותה, וכיבוש הממלכה עוד יותר. כל מה שנותר מימנה היתה אותה האישה שעמדה על אדן החלון וביקשה לסיים את כל דאגותיה במוות, נפילה ארוכה אל התהום השחורה. "מה יהיה בסדר?" היא פצחה בצחוק היסטרי, עיניה בערו בשיגעון, "הכל נהרס, אינך רואה יקירי?" היא ירדה מהחלון צחוקה נמשך, היא נעה מעורפלת, היא נראתה שיכורה בעיניה של אספיר, שיכורה מצער. "אמרי לו אספיר, הסוף קרב, חה חה! הסוף!" הוגו נרתע לאחור. "יש עוד סיכוי" אספיר אמרה, הוגו שמע את השבירה בקולה. "סיכוי?! על איזה סיכוי את מדברת ילדה קטנה?" אמא לחשה בארסיות "סיכוי שישספו את הגרון הדק והיפה של אחיך? סיכוי שיתלו אותך מהעץ הגבוהה ביותר, והעורבים יאכלו את המעיים העדינות שלך?" עיניה של אספיר הביעו תערובת של אימה וזעזוע, היא נרתעה לאחור. נופלת אל זרועות אחיה. אמא צעדה שני צעדים קדימה וצחקה שוב "או שאת הולכת להיות הזונה הקטנה של הרוזן?" דמעות עמדו בעיניה של אספיר. "די..." היא לחשה. הוגו חיבק אותה מנסה לגונן עליה מהפחד. "לי עוד נותר מעט כבוד" ארין אמרה, בחצי קרירות שלא תאמה את נימת קולה הקודמת. וליפני שמי מהאחים הספיק להגיב הטילה את עצמה מהחלון. אספיר הביטה מהחלון למטה, היא הבחינה בכתם קטן אי שם למטה. כמה זמן יקח לחילים למצוא אותם כאן? לפרוץ את הדלת? מעט מידי. "אולי היא צודקת" חשבת בקול אספיר. "על מה את מדברת?!" הוגו אמר "שום דבר עוד לא אבוד". היא חיכה מבעד לדמעות. "היא כבר לא כאן הוגו, אתה יכול להפסיק לשקר." הוא נעמד לידה והביט בחצר האחורית. היא עדיין היתה ריקה. "כדאי שנתחבא" הוא הציעה בקול מעשי. היא הביטה סביב. ובסוף התישבה מתחת לחלון והניחה על בירכיה את חרבה. אין איפה להתחבא, ידעו שניהם, הוגו התישב לידה. הוא שלח את ידו אל החרב. אספיר הביטה בו בתמיהה "תני לי להגן עליך בפעם האחרונה" הוא אמר, קולו עצוב ושקט. "תן לי ואגן אליך." היא ענתה מהדקת את אחיזתה בחרב. "אני הוא אחיך. כבודנו מונח על הכף." הוא כמעט וצעק. היא הזיזה את חרבה מימנו "אני מיומנת בלהב יותר מימך, אתה היתה שקוע בלימודים ומועצות רב הזמן." היא רצתה שיזכרו אותה כמו מי שנלחמה עד הסוף המר. עמוק ביפנים היא פחדה לסיים את חייה, ולהיזכר כמו שאימה תיזכר, פחדנית. "תני לי את החרב!" הוא אמר, וקם על רגליו. "בא וקח אותה!" היא פלטה ונעמדה גבה לחלון וחרבה מושטת קדימה. "את לא תיפגעי בי" הוא אמר, בוז בקולו וצעד קדימה. "לך אחורה!" היא ציוותה שולחת את חרבה קדימה, קוצצת טלטל זהוב משערו. הוא ניצל את הרגע צעד קדימה ותפס אותה בגרונה. "את תמיד לקחת יותר ממה שהגיעה לך" הוא אמר ברשעות לוחץ בידו הפנויה על אצבעותיה שאחזו בחרב. עכשיו, כשהסוף מגיע, למה שהוא לא יוצא את זעמו עליה? למה שהוא לא יגרום לה לפחד? הגיע הזמן שהיא תילמד את מקומה הפרחחית החצופה. יותר מידי פעמים היא לקחה את מקומו, את כבודו. היא ניסתה להנחית את החרב על צידו, אך הוא היה חזק מימנה. "אל תישטתי אחותי היקרה" הוא אמר משעין אותה נגד החלון ומוציא את ראשה אט אט החוצה. "הוגו, מה קורה לך?" היא שאלה בדמעות. צעקות נשמעו החצר האחורית, הבחינו בהם. "הנה הם מגיעים אחותי" הוא אמר דוחף אותה עוד קצת החוצה. "עכשיו תני לי את חרבך" היא הביטה בו חוששת לשתי שניות ואז נתנה לחרב ליפול על הריצפה. הוא עזב את גרונה "ילדה טובה, אספיר, ילדה טובה" הוא התכופף להרים את החרב, אך כאשר נעמד בחזרה עיניה מוכות ההלם של אספיר הביטו בו, הוא הרגיש בושה, הוא רצה את החרב מתחילה כדי להגן עליה. האומנם? לא. הוא רוצה לחיות, הבושה נעלמה מליבו. "אם אני אגן עלינו, אולי נשרוד" אספיר אמרה, קולה רך, משכנע. "הם יותר מידי אספיר יותר מידי" הוא אמר, הפחד צובט את ליבו. "אז מה הטעם בכלל להלחם? אולי יש דרכים אחרות לצאת מי זה?" היא שאלה מתקרבת אליו בצעדים מהוססים "ומה את מציעה?" הוא הסתובב בזעם אליה "הפעילי את המוח הנשי הקטן שלך אחות!" לא פעם ראשונה הבזיקה במוחה המחשבה, שהיא היתה צריכה להיוולד גבר. "אם כך, הוד זכריותך! אתה מוזמן להציע פיתרון לבד, אני אשב בשקט כמו אישה כנועה ולא אפריע!" המרירות בלטה בקולה. "על מה את מתלוננת? הנשיות שלך עוד תציל אותך!" הוא אמר, צעדים נשמעו ליד הדלת. "על מה אתה מדבר?" היא סירבה להאמין. "את יודעת יפה מאוד" הוא אמר פוסע לקראתה שולח יד אל שדיה. "הוגו!" היא צעקה ליפני שהוא הצמיד את שפתיה לשלו. היא הביטה בו המומה. היא האדימה מרב זעם. "כיצד אתה מעז!" היא צרחה וסטרה לו. הבושה הציפה אותו. הוא עמד המום החרב נשמטה מידו. "אני לא..." הרגעים האחרונים רצו במוחו. למה הוא הפך? "סלחי לי" הוא לחש נופל לרגליה, ממרר בבכי. מכה מאייל ניגוח מאולתר זיעזעה את דלת החדר. היא ניפלה על בירכיה לצידו ואחזה אותו בחיבוקה. הצירים נאנקו, ובמכה השלישית נכנעו, חילי המורדים פרצו לחדר בצעקות שימחה. אחוזים זה בזרועות זה נקטלו אחרוני הצאצאים לבית המלוכה של האי קריסטל.
 

goshdarnit

New member
ברוכה השבה.

חסרונך הורגש. מצד אחד, היו במה שכתבת הרבה מפנים ותהפוכות, כפי שהמלצתי בתרגילים שעסקו בעלילה. אבל. לא הייתה פה שורה אחת של 'קרקע בתולה'. את הכל את שאבת מסצנות שראית או קראת בלא מעט ספרים. *כן* היה פה מצב חירום, *כן* היה פה משהו קיצוני, אבל *לא* היה פה מצב שנחשב לפני רגע כבלתי אפשרי ושאנחנו לא יודעים מה אנשים יעשו בו. להוריד מישהו מקפיצה - ראינו כבר בעבר. וחמור מכך: לא היה פה משהו מהחיים. כלומר, לא איכפת לי שאת מדבר על מלוכה או על עולם פנטזיה או (לא בסיפור הזה) על חיים עוד מאתיים אלף שנה. זה לחלוטין לא רלבנטי. אנשים צריכים להתנהג כמו אנשים. וסיטואציות צריכות להיות *אמיתיות* או שהן לא עובדות. הנה דוגמאות ממה שכתבת שימחישו למה התכוונתי: כתבת: היא פצחה בצחוק היסטרי, עיניה בערו בשיגעון אני: זה יפה מאוד לכתוב שורה כזאת, וזה בהחלט *קל*. אבל זה לא אומר שום דבר. את יודעת איך נראה שגעון אמיתי? לא נראה לי וגם לא טרחת לברר. הוא לא נראה ככה. ככה נראית הקלישאה אותה ראינו עשרים אלף פעם. תכתבי משהו *שלך*, משהו שאת מבינה, שאת יודעת, או לפחות מסוגלת לבדוק בתוך עצמך ולדמיין איך זה באמת היה נראה. כתבת: הפעילי את המוח הנשי הקטן שלך אחות! אני: תראי לי סיטואציה אחת בכל החיים שלך שמישהו אמר למישהי משפט כזה. לא הייתה, ואם הייתה זה לא נראה *ככה*. זאת סתם שורה שכתבת. סתם. רצית להמחיש את יחס העולם לנשים? מצויין. בעולם שלנו למשך אלפי שנים התייחסו גברים לנשים כאילו הן רכוש. תבררי איך זה *באמת* נראה. אלה שתי הדוגמאות הכי קיצוניות מתוך הסיפור שלך, אבל גם שאר הקטע הוא כזה. היית מצויינת במפנים אבל לא כתבת 'קרקע בתולה'. לא ניתן לכתוב סצנת 'קרקע בתולה' בלי שכל רגע בה יהיה אמיתי, מהחיים. גם אם הוא מתרחש בעולם פנטסטי או בעולם בדיוני. בקשתי אלייך היא: תכתבי עוד קטע קרקע בתולה לתרגיל, אבל הפעם שיהיה בעולם יותר מציאותי מזה. בואי נתחיל מהמציאות עם סיטואציה מהחיים כדי להגיע להתנהגות מהחיים, ואחר כך נגיע לעולמות אחרים, בסדר?
 

קייצית

New member
קשה קשה, לפחות אתה גורם לנו לחשוב

החדר נראה קטן מכפי שהוא היה. היא נותרה לבד ברגע נדיר, המשפחה, החברים כולם הלכו או שהיו באיזושהי אתנחתא. האויר היה כבד ולחץ בכל מקום. "מצב קשה אך יציב...אין שינוי במצבו....מונשם" המילים חזרו על עצמם שוב ושוב בראשה ואין מנוחה אף לא לרגע. היותה לבד כך בחדר ההמתנה היה משהו לא רגיל לימים האחרונים. היא למדה להכיר את המשפחות האחרות וכאבה את אסונם שהתערבב עם שלה, חדר ללא גבולות ולפתע היא לבד. כמו בחלום היא ראתה אותו יושב שם,לא ראתה שנכנס לא הבחינה בו עד שהיה מאוחר מדי. הוא ישב מולה. היא הייתה מזהה אותו בכל יום בכל מצב ומכל מרחק. לא השתנה. האפיר, הלבין, השמין אבל אותו דבר. "אלוהים ישמור ! אריק, אני לא מאמינה, לא מאמינה" היא סוככה את פינה עם ידיה קמה והלכה לאחור עד שנעצרה בקיר, "אתה בחיים, את הולך, נושם, אני לא עומדת בזה לא עומדת" "מה מצבו?" "קשה מאוד" היא לא האמינה שהמילים יצאו בפשטות כזו, בלי טינה בלי כעס. "איך ידעת?" "ראיתי בחדשות על המבצע, הראו בכל העולם את התמונה שלו, אותו מובל על אלונקה" "איך ידעת שזה הוא ?" כאילו מישהי אחרת שאלה בצורה עניינית מכאנית ולא היא. עשרים שנה הוא נעלם, השאיר מכתב שלא יכול יותר. השאיר אותה לבד עם תינוק. היא רצתה לצרוח, לבכות לזרוק עליו כסא פלסטיק , לנתץ חלון. "איך זיהית אותו פצוע ?" היא לא זיהתה את הקול שלה. הוא שלף תמונות גדולות, יפות מקצועיות וזרק אותם על השולחן הקטן שהיה בניהם. תמונות שלה, התמונה של ניר הייתה כה ברורה וחדה "אלוהים, אלוהים תעשה שייצא מזה" הבכי הגיע. מכל האנשים שבאו לתמוך היא התפרקה במחיצתו. היא שמה את ראשה עליו ופרצה בבכי אדיר, הוא החזיק אותה כמו שמחזיקים בת זוג במסיבת טיפש עשרה, רחוק ממנו. "אידיוט, מנובל איך יכולת ?!, איך יכולת לבלוש אחרינו ? לפלוש לחיינו, באיזו רשות, באיזו זכות!" היא התנתקה ממנו בבת אחת והחלה להלום בו בחוזקה עד שנפלה לרצפה, הניחה את ראשה על השולחן הקטן ונשארה כך לבכות. "הייתי חייב לבוא רינה, הוא הבן שלי, למרות כל מה שקרה" "הוא לא ירצה לראות אותך כאן, זה לא מה שהיה רוצה אריק, זה לא מה שהיה רוצה, זה לא מה שהוא רוצה, הוא לא רוצה אותך אתה שומע ? אני לא רוצה אותך" "אני יודע, ואת צודקת אבל אני לא יכול ללכת" "כל כך הרבה זמן שנאתי אותך, התפללתי למותך בעינויי תופת, ניזונתי מהשנאה אליך מהנקמה הגדולה העתידית לבוא, אין לך מושג. עכשיו אני רדומה בפנים, כמו מת מהלך, ידעת מתי לחזור חתיכת פחדן מוג לב, חסר עמוד שדרה, אפילו שנאה לא נשארה לי, עכשיו אתה מגיע שאני מובסת, שניר..." היא נחנקה והחלה לבכות, בכי חזק משחרר, בכי נפלא. הוא הביא לה כוס תה בכוס פלסטיק כחול ממותק היא שתתה ממנו ונשמה עמוק. "הביאו אותו שלשום, מאז אני פה, גם אמא שלי וסונייה ומאריק נמצאים כאן כמעט כל הזמן, הוא נראה רגוע הפנים שלו שלוים ויפים, אתה זוכר שנולד?" "כן" "איזו הבטחה אדירה היינו, לא תארתי לעצמי בחלומות הפרועים ביותר" "אל תעשי את זה לעצמך" "לעצמך אתה מתכוון, חתיכת אגואיסט תמיד חשבת רק על עצמך, אז אני מצטערת אם אני מפרה את שלוות נפשך העדינה, אבל אני רוצה לדבר על ניר, על היום שהוא נולד, על התינוק המדהים שהוא היה, אני רוצה לדבר על שנות בית הספר, על ההתבגרות על החברה הראשונה שלו, על התוספתן שכמעט התפוצץ שהיה בן 16, אני רוצה לדבר על הכשרונות הרבים שלו, על היכולות על הרגישות שלו, אני רוצה לצעוק, לפרק את כל בית החולים המזוין הזה, ואת מי שלח לי אלוהים בשעתי הקשה ? אירוניה צחוק הגורל, איזה מסר יש כאן אה אריק ? איזה מסר ?!" "אין שום מסר, אני כאן כי אין לי ברירה, אני כאן כי אני רוצה בכל מאודי שהוא יחלים רינה, אני כאן למרות שהייתי מעדיף להתחבא לעד מאחורי החוקר הפרטי והתצלומים הללו, הייתי שמח לחזור לפינה ממנה באתי שם נוח לי רינה, שם לא מכריחים אותי להתמודד כל רגע וכל שנייה. אני פחדן, אני מוג לב אני כל הדברים שאמרת, אבל אני גם כאן". "אני רוצה שתבטיח לי משהו אריק, אני רוצה שתבטיח לי שברגע שהוא מתעורר אתה מתחפף מכאן, ונעלם ושלעולם לא נראה אותך שוב, לא שיש משקל להבטחות שלך הרי הבטחת לנו, לא חשוב. ברגע שיתעורר והוא יתעורר אתה שומע ? אתה לא כאן". "מה שתרצי" "מה שאני ארצה איזה מזל יש לי איזו התחשבות ואצילות נפש. הוא יחיה הבן שלי! הוא יחיה אתה תראה למרות מה שאתה חושב, למרות הסופניות שנושבת ממך, הוא יחיה"
 

avivs

New member
לCelimeVolkana

כתבת משהו פשוט... מדהים! ממש אין לי מילים. לא יכולתי להפסיק לקרוא. באמת כול הכבוד... הייתי שמח לקרוא עוד דברים שלך.
 

Yuli Gama

New member
ל AVIVS

תבדוק באוסף הסיפורים שרץ בטגליינס אני די בטוחה שיש שם עוד יצירות של Volkana
 

goshdarnit

New member
שלום קייצית,

קודם הערה. הסיפור שלך הוא הסיפור השני ברצף שאני קורא פה (הקודם היה של וולקאנה) שעשה באופן מושלם לתרגיל הזה את התרגיל של איפיון ועלילה שבו ביקשתי כמה שיותר מפנים בסצנה מוגבלת בזמן עם שתי דמויות. התרגיל הזה מוציא מכם את התרגיל ההוא, ולתרגיל ההוא הייתי אומר: מצויין. אני חושב שמה שמוציא מכם את זה זה הרעיון הזה של מצב לחץ מאוד גדול, והעובדה שאסור לסיים אותו. וזה מצויין. אז תזכרי מה עשית פה. אבל לתרגיל הזה אני רוצה להוציא מכם אפילו עוד יותר. בכי הוא לא קרקע בתולה (והנה חשבתי על סיטואציה שבו בכי הוא כן קרקע בתולה: בן אדם מבוגר שלא בכה מאז גיל שש או שבע, פתאום הכל משתחרר ממנו, והוא לא מסוגל להפסיק לבכות. תוך כדי כך שהוא בוכה הוא מגיב לבכי של עצמו, מנסה לעצור, מנסה לדבר, מנסה לעשות כל מני דברים, אבל להפסיק לבכות הוא לא מסוגל.) במקרה של הסיפור שלך, בכי הוא לא קרקע בתולה. כעס כנ"ל. לספר מה התהליך שהיא עברה קודם - כנ"ל. אבל. *אחרי* הבכי, *אחרי* הכעס, *אחרי* שכולם אמרו את כל מה שהיה להם בפנים והם רצו להגיד. הרי הם עדיין באותו חדר, לא? הם עדיין מחכים, לא? כל מה שיבוא עכשיו יהיה קרקע בתולה. הנה המשימה שלך: תכתבתי את סצנת ההמשך לקטע שכתבת. מה קורה מיד אחרי?
 

קייצית

New member
ניסיון להמשיך

הוא התיישב על הרצפה במרחק מסוים ממנה. "אז למה אתה באמת כאן ?" "אני לא יודע" "אני רוצה תשובות" קולה כמעט לא נשמע. "הייתי חייב לעזוב רינה, הכול היה גדול עלי איים לחנוק אותו להפיל אותי ויחד אתי את כולנו" "אתה פשוט פחדן, בורח סדרתי" "אני מסכים עם מה שאמרת, אם זו איזושהי נחמה, אני ממשיך לברוח עוד היום" חיוך אירוני פשט על פניה, ידיה ורגליה היו רפויות היא נשענה על רגלי כסא פלסטיק שהיה מאחוריה. "אני כלום רינה, תמיד הייתי כלום, כל פעם שמשהו התחיל להיות משמעותי פשוט עזבתי, הפסקתי והרסתי, הגעתי אליך מוקדם מדי הקפיצה הייתה ענקית, ושניר נולד לא יכולתי לשאת את ההבטחה" הוא הביט מטה אל תוך הקערה שיצרו רגליו בישיבה המזרחית, גבו קמור. הוא נראה מובס היא חשבה. "ולחשוב שבזבזתי אנרגיה יקרה על לשנוא אותך שרקמתי מזימות שלמות של נקמה, ואתה יודע מעולם לא חשבתי לפנות לחוקר פרטי" היא צחקה צחוק מריר. "את וניר הם הדבר המשמעותי ביותר שאי פעם היה לי, והבריחה מכם הטוטאלית ביותר, אני יודע שהחוקר הפרטי נראה רע, אבל זה נעשה ממקום של אהבה, החמצה, תמיד אמרתי שאם אי פעם תצטרכו אותי באמת אני אגיע" "תגיד באיזה חלום אתה חי? מי צריך אותך ?! מי רוצה אותך ? אפילו פתרון לתעלומה של חיי אתה לא מספק, בחלומות הגרועים שלי לא דמיינתי את השיחה הזאת בינינו כך, עם התשובות האמריקאיות שלך, אין כאן מצלמות אם לא שמתה לב" היא נזכרה, לרגע שכחה, היא הרגישה שוב את האוויר ואת כובד החלל בחדר והתקשתה לנשום. "להביא לך משהו?" "כן" "מה?" "להביא לי משהו ?!, אתה שתביא לי משה?ו, כן תביא לי אריק, תביא לי, תביא לי את ניר, תחזיר לי אותו. אני רוצה לדבר אתו לראות את עיניו צוחקות, כן אריק תביא, לך תביא תודה" היא הטתה את ראשה לאחור והחלה לצחוק. "מושלם שאתה כאן באמת הרגשתי איזה משהו חסר, והנה באת בדיוק אבל בדיוק בזמן" "אני יכול ללכת" "תלך" "עברתי טיפול מאוד ארוך, אני מרגיש מוכן יותר" "מוכן יותר למה? למי איכפת בכלל למה אתה מוכן? אני לא רוצה לדבר עליך אריק, אתה לא מעניין אותי, אני רוצה תשובות שיספקו אותי ואלה בברור לא בנמצא, אבל לדבר עליך ? על טיפול, אלוהים ישמור תמצא מישהו אחר שיקשיב לפטפוטי ההארה שלך, לא אני ולא עכשיו." "אני בדרך הנכונה להיות אדם אחר" "אז תהיה אדם אחר, מזל טוב. אני לא מרגישה טוב אריק, ימים לא קלים צפויים לנו כאן" "אמרת לנו" "אתה עדיין כאן לא?"
 

goshdarnit

New member
מעניין מאוד,

התקרבת וברחת. התקרבת וברחת. הנה: כתבת: הוא התיישב על הרצפה במרחק מסוים ממנה. אני: יפה מאוד. הכל השתנה עכשיו, כל הזעם והתסכול, כל מה שהיה כבר להגיד, מאחוריהם, ועכשיו אנחנו בטריטוריה חדשה. והם, בהתאם, מתנהגים אחרת. כתבת: "אז למה אתה באמת כאן ?" אני: יפה מאוד. היא מדברת אליו אחרת מאיך שדיברה אליו קודם, ואנחנו מתקרבים יותר ללגלות אמת עליו, עליה, על כולם. כתבת: "אני לא יודע" אני: יפה. אני מאמין לתשובה, וקודם היא לא הייתה מקבלת את התשובה הזאת. כתבת: "אני רוצה תשובות" אני: לא טוב. חזרנו לטענות הישנות. הלכת שני צעדים אחורה, עזבת את הטריטוריה החדשה וחזרת לטריטוריה הישנה. ואם כל מה שרצית להגיד באמת זה 'אני רוצה תשובות' הרי שכל מה שהיא היתה אומרת ומה שהיא כבר אמרה אמר את זה בכל מקרה. מבינה למה אני מתכוון? כתבת: "הייתי חייב לעזוב רינה, הכול היה גדול עלי איים לחנוק אותו להפיל אותי ויחד אתי את כולנו" אני: שטויות. תירוץ ישן. זה לא קרקע בתולה, זה תירוץ מקודם. חזרנו לויכוח. כתבת: "אתה פשוט פחדן, בורח סדרתי" אני: כנ"ל. חזרנו לויכוח. חבל. כתבת: "אני מסכים עם מה שאמרת, אם זו איזושהי נחמה, אני ממשיך לברוח עוד היום" אני: אני מתקשה להתייחס לשורה כי היא לא אמינה בעיני. קודם כל 'אני מסכים עם מה שאמרת'. הטקסט 'אני ממשיך לברוח עוד היום' כבר אומר 'אני מסכים עם מה שאמרת'. אז לא צריך אותו. גם לא צריך את 'אם זו איזושהי נחמה', שזאת שורה שאת לקחת ממקום אחר. הוא לא מנסה לנחם אותה וחבל להביא שורות קלישאיות כאלה. אבל הוא מודה לראשונה "אני ממשיך לברוח עוד היום", וזאת טריטוריה חדשה. רק המשפט הזה היה צריך להיות שם. כתבת: חיוך אירוני פשט על פניה, ידיה ורגליה היו רפויות היא נשענה על רגלי כסא פלסטיק שהיה מאחוריה. "אני כלום רינה, תמיד הייתי כלום, כל פעם שמשהו התחיל להיות משמעותי פשוט עזבתי, הפסקתי והרסתי, הגעתי אליך מוקדם מדי הקפיצה הייתה ענקית, ושניר נולד לא יכולתי לשאת את ההבטחה" אני: זאת כן קרקע בתולה, אבל את לא נכנסת לראש של הדמות. הוא לא היה אומר את זה ככה. זה לא הטקסט שהוא היה משתמש בו. אבל הרעיון מאחורי זה נכון. יפה. כתבת: הוא הביט מטה אל תוך הקערה שיצרו רגליו בישיבה המזרחית, גבו קמור. הוא נראה מובס היא חשבה. אני: אם הוא מובס לראשונה, אז זאת קרקע בתולה. יפה. כתבת: "ולחשוב שבזבזתי אנרגיה יקרה על לשנוא אותך שרקמתי מזימות שלמות של נקמה, ואתה יודע מעולם לא חשבתי לפנות לחוקר פרטי" אני: בחייך, אף בן אדם לא מתחיל משפט ב"ולחשוב". אף בן אדם. וזה הורס לך את כל השורה, משום שלא ברור דרך הטקסט מה היא רצתה להגיד. אני לא יודע מה הפעולה שלה בשורה הזאת. אני: היא צחקה צחוק מריר. כתבת: גבולי. זאת קרקע בתולה, אבל בחרת דווקא בזה כי לא מצאת משהו אחר. השתמשת בזה פעם אחת, אל תעשי את זה שוב. כתבת: "את וניר הם הדבר המשמעותי ביותר שאי פעם היה לי," אני: זאת קרקע בתולה, זה וידוי של אמת שאולי זאת הפעם הראשונה שהוא חושב עליה. אבל הניסוח לא אמין. אף אחד לא אומר 'את וניר הם הדבר המשמעותי ביותר בחיי/שאי פעם היה לי'. לא אומרים את זה. מתכוונים לזה, אבל אומרים משהו *אחר*. תמצאי איך אומרים את זה באמת. והרי זאת שורה בעלת משמעות כל כך גדולה שרוב האנשים לא מסוגלים להוציא גם את האלטרנטיבה מהפה. כתבת: והבריחה מכם הטוטאלית ביותר, אני יודע שהחוקר הפרטי נראה רע, אבל זה נעשה ממקום של אהבה, החמצה, תמיד אמרתי שאם אי פעם תצטרכו אותי באמת אני אגיע" אני: כנ"ל. הכוונה שלך פה היא באמת קרקע בתולה, אבל אין אדם שיתבטא כך. איך בן אדם אמיתי במצבו עם האופי שלו היה מתבטא באמת? כתבת: "תגיד באיזה חלום אתה חי? מי צריך אותך ?! מי רוצה אותך ?" אני: היה לנו וידוי שהיה חדש גם לה וכנראה גם לו, וזה היה מצויין. והנה גלשת בחזרה לויכוח הישן, ועזבת את הקרקע הבתולה. איך היא היתה מגיבה באמת לו היתה שומעת את זה *אחרי* שהיא כבר הטיחה בו את הכל? כתבת: אפילו פתרון לתעלומה של חיי אתה לא מספק, בחלומות הגרועים שלי לא דמיינתי את השיחה הזאת בינינו כך, עם התשובות האמריקאיות שלך, אין כאן מצלמות אם לא שמת לב" אני: את צריכה, כמו שאמרתי, להחליף את התגובה שלה. כתבת: היא נזכרה, לרגע שכחה, היא הרגישה שוב את האוויר ואת כובד החלל בחדר והתקשתה לנשום. "להביא לך משהו?" אני: יופי. הנה חזרנו לקרקע הבתולה, ולרגישות של 'אחרי'. כתבת: "כן" אני: יפה. היית יכולה אפילו לתאר אותו פה חלש או משהו מסוג זה, שהרי בעבר לא הראה חולשה, ותראי אותו עכשיו. כתבת: "להביא לי משהו ?!, אתה שתביא לי משה?ו, כן תביא לי אריק, תביא לי, תביא לי את ניר, תחזיר לי אותו. אני: והנה עוד פעם ברחת מהקרקע הבתולה אל הטריטוריה הישנה, ואל אותו ויעוח שכבר *מיצינו*. כתבת: אני רוצה לדבר אתו לראות את עיניו צוחקות, כן אריק תביא, לך תביא תודה" אני: כנ"ל. כתבת: היא הטתה את ראשה לאחור והחלה לצחוק. אני: עוד פעם צחוק. באסה. תפסיקי עם זה. כתבת: "מושלם שאתה כאן באמת הרגשתי איזה משהו חסר, והנה באת בדיוק אבל בדיוק בזמן" "אני יכול ללכת" "תלך" אני: עוד פעם חזרנו לטריטוריה הישנה. למה? מדוע? מה רע בקרקע הבתולה? הויכוח הישן *מוצה*. כתבת: "עברתי טיפול מאוד ארוך, אני מרגיש מוכן יותר" אני: זה אפילו לא מתקרב לרמת הוידוי שהיתה לו קודם. כתבת: "מוכן יותר למה? למי איכפת בכלל למה אתה מוכן? אני: שוב הויכוח הישן. למה? לא מוצה? כתבת: אני לא רוצה לדבר עליך אריק, אתה לא מעניין אותי, אני רוצה תשובות שיספקו אותי ואלה בברור לא בנמצא, אבל לדבר עליך ? על טיפול, אלוהים ישמור תמצא מישהו אחר שיקשיב לפטפוטי ההארה שלך, לא אני ולא עכשיו." אני: כנ"ל. כתבת: "אני בדרך הנכונה להיות אדם אחר" אני: הסיסמאות הישנות שלו, אין בזה שמץ של אמת. קרקע ישנה. כתבת: "אז תהיה אדם אחר, מזל טוב. אני לא מרגישה טוב אריק, ימים לא קלים צפויים לנו כאן" "אמרת לנו" "אתה עדיין כאן לא?" אני: שום דבר שכתבת לא הוביל לסוף. אין תהליך שמוביל לזה, אז לחלוטין לא קניתי את הסוף. אוקיי. ראית מה היה? קרקע בתולה, נסיגה. קרקע בתולה, נסיגה. תשכתבי עכשיו את הקטע כך שכולו קרקע בתולה, אל תתני לעצמך לברוח לויכוח הישן, ותראי איזה יופי זה יהיה.
 

קייצית

New member
ניסיון שלישי -

********************************************************************* הוא התיישב על הרצפה במרחק מסוים ממנה. "אז למה אתה כאן?" "אני לא יודע" "אני מנסה להבין ולא מצליחה, אולי אני לא יכולה" "אני לא מצפה שתביני" "יש לך ציפיות ?" "לא" "בכל זאת מה חשבת, להגיע בשעה כזו? הרי אנחנו לא הדבר הכי חשוב שקורה כאן כרגע" "אני יודע ואני לא יכול להסביר, משהו גדול ממני דחף אותי ולא שאלתי שאלות" "כמו שדחף אותך לברוח" "אני ממשיך לברוח גם היום" חיוך אירוני פשט על פניה, ידיה ורגליה היו רפויות היא נשענה על רגלי כסא פלסטיק . "התחתנת?" "כן והתגרשתי" "זה לא היה זה?" "זה אף פעם לא יהיה זה יותר" "ילדים" "לא, ואת ?" היא לא ענתה "ממה אתה חי שם?" "עבודות מזדמנות, אני מסתדר" "המשפחה שלך יודעת שאתה כאן ?" "כן" "הם היו מאוד תומכים כל השנים" "אני יודע" הוא קם והתיישב על הכסא, תוך כדי ניעור רגליים, "הם נרדמו". "תקום תסתובב קצת" "מתי הרופאים מגיעים ?" "בשמונה וחצי" "אתה מתכנן לדבר עם הרופאים ?" "לא סתם שאלתי" השאלות התרוצצו בקצב מסחרר בראשה, היא פחדה להמשיך, כמו שפחדה ממגדת עתידות, הכעס החל לחלחל פנימה ולמלא אותה במהירות כמו הנוזל הכחול מהפרסומות בכל חלקי גופה. "להביא לך משהו ? אני צמאה" "כן" כשחזרה עם כוסות הקפה, מצאה אותו יושב ישיבה מזרחית בוהה מטה אל תוך הקערה שיצרו רגליו, גבו קמור. הוא נראה מובס. "תספרי לי עליו, אם לא קשה לך מדי" הקול שלו נסדק וראשו היה מופנה כלפי מטה. "אני לא יכולה, אולי יותר מאוחר" היא ריחמה עליו, מודעת לרגש שהציף אותה לראשונה ולא מאמינה לו בו זמנית. הם שתו את הקפה. "בהתחלה לא ידענו אם אתה חי או מת, אח"כ כמובן הכול התבהר, אבל עדיין אצלי כאן היית תמיד מת" "זה לא רחוק מלהיות נכון" הקול שלו היה כל כך חלש. "ואת חייה ?" שאלה מוזרה ומפחידה שרק מת מהלך יכול לשאול, היא חשה רצון עז לשתף את ניר בגילוי אותו לא הצליחה להגדיר, היא ידעה שהיא חייבת לכפר למישהו על משהו אבל לא היה לה ברור למי היא חייבת ועל מה. "עוד מעט השחר יעלה, החדר הזה יוצף באנשים. אריק, אני רוצה שתעשה משהו, שאנחנו נעשה משהו" הוא הביט בה כלא מאמין. "אני רוצה שנתפלל לניר, כמה דקות של שקט ופשוט נתפלל" בפעם הראשונה מאז שלשום הכובד והעומס של החלל סביבה הוקל לכמה דקות יקרות, והיא חשה בברור שבנה יחזור.
 

goshdarnit

New member
היי!

מה קרה לדיאלוג ההתחלתי? לאיפה נעלמו כל ההערות על האנשים, ההתנהגויות הקטנות? לאיפה נעלמו כל 'הוראות הבימוי'? אותו טקסט - רק דיאלוג - יכול להיקרא בכמה צורות, ורק אחת מהן טובה. תכניסי בחזרה את כל הרגישות שהוצאת בבקשה, ומצדי שהטקסט יישאר ככה, ואז נראה. ככה זה יכול להיות קרקע בתולה וזה יכול להיות לא. את הוצאת את הרגישות כשהוצאת את הוראות הבימוי.
 

סנדרין

New member
../images/Emo142.gif../images/Emo142.gif../images/Emo142.gif

בסיפור פנטזיה מסוים שאני כותבת, יש סיטואציה שבדיוק מתאימה לזה. ואני תקועה. קצת רקע - אח, אחות, ועוד מישהי שהם לא הכירו קודם, יצאו למסע, שמטרותיו וכו' לא משנות כרגע. בשלב מסוים האח נפרד מהשתיים האחרות. האחות נהרגה, וה*מישהי* נפגשת עם האח וצריכה לספר לו. אני פשוט לא יודעת איך הם אמורים לפעול. את הדמויואני מכירה היטב, ואני יודעת בדיוק איך זאת שמודיעה תפעל, אבל מבחינת האח זו סיטואציה כל כך קיצונית שקשה לי לתאר את התגובה שלו. אני אפילו לא יודעת איך אני הייתי מגיבה במצב כזה.
 

goshdarnit

New member
התגובות תהיינה פיזיות ולא בטקסט.

אין שורת טקסט אחת שתוכלי להכניס לפיו שתתאר את זה כמו שצריך. כשאנחנו מגיבים, הגוף שלנו מגיב. בנשימה, בעיניים, בידיים, ברגליים, בשיווי המשקל - אני לא רוצה לכתוב דברים שאחר כך תעתיקי אותם טכנית. תתמקדי בגוף, ותעברי שלב שלב, לאט לאט, מהקטן לגדול. וכן, תדמייני איך את היית מגיבה. תשברי את זה לחתיכות קטנות - איך בהתחלה, מה אחר כך, ומה בסוף. ואיך לעזאזל את יודעת איך הדמות השנייה תגיד, אם את לא יודעת איך הדמות של האח תגיב? את יודעת רק איך הדמות השנייה *תתחיל* לספר. אחר כך, היא כבר תאלץ להגיב לתגובות.
 

סנדרין

New member
הדמות השניה ../images/Emo142.gif

נמצאת בשליטה על עצמה באותו הרגע, ולמרות שהיא לא-במיטבה וחוששת מהרגע הזה, אני יכולה להניח איך היא תתנהג בכל מצב. המקרה של האח הוא 'קרקע בתולה' בשבילי. אעבוד על זה
.
 
עוד נסיון

(very liberating התרגיל הזה :)) "בורח לי! אוי ליאתי בורח לי!" אמא שלי ואני עמדנו בתור לשירותים. היינו בדרך למטה מהמבצר שבהר הזה בצרפת, שהוא כמו חצי אי. "אני לא יכולה יותר! זה בורח" אמא שלי קיפצה במקומה, מנערת את רגליה ומתפתלת. הרגשתי זעה קרה מבצבצת על מצחי. "אמא, תבקשי להכנס, פשוט תכנסי!" ניסיתי לקחת את ידה ולמשוך אותה קדימה. אמא שלי מעכה לי את היד וזה כאב. פנים מסביב הביטו בנו... "נו, בואי". אבל זה כבר היה מאוחר מדי. היא נעמדה בצד והתחילה לבכות, ועל המכנסיים שלה התחילו להופיע כתמים של פיפי. נשענתי על הקיר לידה והשתדלתי לא להסתכל, אבל העיניים שלי נמשכו להסתכל. "תכנסתי את ליאתי", אמא שלי אמרה דרך הדמעות. אבל אני לא הייתי צריכה. זאת היא שהיתה צריכה. עוד מהבוקר. זאת היא שהתעקשה לשתות בקבוק שלם של מים, לא אני. "לא צריכה", אני אומרת. אבל נראה כאילו היא בכלל לא מקשיבה. היא מוציאה מהתיק סוודר וכורכת אותו סביב מותניה. אבל עדיין אפשר לראות, אפילו ליד הגרביים שלה, הכל רטוב. ואז היא אוחזת בידי ומתחילה למשוך אותי. "מהר", היא אומרת. "בואי נחזור לאוטו לפני שאבא ורועי יגיעו, טוב?" אנחנו מתחילות לרוץ בסמטאות העתיקות. עוברות רוכלים וחנויות למזכרות. דוכנים של קרפ, ונקניקיות. קשה לי ללכת כל כך מהר, אבל אמא שלי רוצה רק דבר אחד. לחזור למכונית לפני שאבא יגיע. אני מסתכלת על האישה עם הפנים האדומות והמעוותות, עם השיער שדבוק לה למצח, עם הכתמים שאי אפשר להסתיר. היא ליצן בקרקס, אני חושבת. היא בכלל לא אמא שלי. "די", אני אומרת. "תעזבי לי את היד". היא נעצרת ומביטה בי, ולרגע קולטת את כל מה שעובר לי בראש. אבל במקום להעלב הפנים שלה מתקשחים. גם אני יכולה לשנוא, היא אומרת לי בלי מילים. "אם את לא תמהרי אני אשאיר אותך כאן", היא אומרת ועוזבת לי את היד. "אני יודעת איפה האוטו, אני אמצא אותו", אני עונה לה בזמן שאני עומדת. ואני יודעת שכל רגע יקר לה. כי אבא ורועי כבר אמורים לפגוש אותנו במכונית. ואמא לא רוצה שאבא יראה. היא מתבוננת בי כאומדת את צעדיה ואז שוב חוטפת את ידי ומתחילה לגרור אותי במורד הכביש המתפתל. "די! תעזבי אותי. מגעילה אחת", אני צועקת עליה. אני יודעת שאף אחד לא מבין עברית. זה פשוט יוצא לי מהפה. "זונה אחת". היא ממשיכה לגרור אותי בלי להביט לאחור כאילו היא לא שמעה מה אמרתי. אני מתפתלת ונחלצת מהיד שלה. "תעזבי אותי. אני אגיע!" ואז פתאום היא נראית שוב שבורה לגמרי. היא מתחילה שוב לבכות. "סליחה ליאתי. תסלחי לי". "בסדר" אני אומרת. "רק תלכי", אני לוחשת. "את תהיי בסדר?" "כן, תלכי". והיא הולכת. לרגע נראה כאילו כל ירדתי מרכבת דוהרת. הרחוב כל כך שלו ושקט. חנויות קטנות, מסעדות, ותיירים מכובדים. אני הולכת לאט לאט. ואני לא בוכה, למרות שמשהו עומד לי בגרון. יש לי כמה מטבעות של פרנק. בדוכן גלידה אני מעזה לקנות לי גלידה עם שני כדורים, למרות שאני יודעת שאסור לי היום לאכול יותר סוכר. אני מגיעה למכונית אחרונה. אמא, אבא, ורועי יושבים כבר בפנים. אני נכנסת בלי להסתכל לה בפנים. רועי צובט אותי ומראה לי את החרב שאבא קנה לו בחנות לכלי נשק עתיקים. "ראית כזה דבר? הא?" "לא", אני אומרת. ובליבי אני חושבת: "אבל ראיתי דברים אחרים".
 

goshdarnit

New member
יפה מאוד.

תכתבי עוד אחד כזה, ואז אני אתן לך תרגיל יותר מורכב. טוב?
 
למען האמת

זה קטע מתוך סיפור שאף פעם לא נגמר, אותו שכתבתי תוך התייחסות לעקרונות של התרגיל הנוכחי. אם זה לא קביל, אתה לא חייב לקרוא :) נסיונות אחרים שלי, אגב, לא ממש עלו יפה (הם עדיין בתהליך. גיליתי שבאמת נורא קל לברוח דוקא ממש שכביכול אני מנסה לכתוב עליו! וזה לכשעצמו תובנה מעניינת) אבל בכל זאת אני רוצה את תרגיל ההמשך המובטח. אני יושב בצד ומתבונן. הבארמן עסוק עם לקוחות קודמים ולי לא בוער - יש לי את כל הלילה, ומחר שבת. אני מתבונן בפניהם של האנשים. חלקם מבוגרים, מין היפים מזוקנים. חלקם חיילים, לפי התספורת והעיניים העייפות. חלקם רק ילדים, ילדות. מחשבותי נודדות שוב אל נועה. אני נזכר באופן הגמלוני בו ניסיתי לשוחח איתה היום. רציתי לשכנע אותה לבטוח בי, לספר לי מה שעל ליבה, אך היא נבהלה, לא הבינה מה המורה שלה למתמטיקה רוצה ממנה פתאום. היא אבודה, אך אני בנסיון הכושל שלי לדובבה רק הברחתי אותה ממני. אני עוצם את עיני, כמנסה לגרש את זכרון אותה שיחה. כאשר אני פותח אותן אני רואה אותה! את נועה! הלב שלי הולם. היא מפלסת את דרכה מרחבת הריקודים לעבר הבאר, לבושה במעין קומבינזון שחור. אני חושש שהיא תבחין בי, אז אני מחליק אחורה לעבר החושך. זאת פעם ראשונה שאני מבחין בתלמיד באחד מהבילויים שלי. לרוב מקפידים על גיל הכניסה במועדונים, והיא הרי בקושי בת שש עשרה! אני עוקב אחריה בעיני... היא מתקרבת לנערה אחרת ומחבקת אותה מאחור. חברתה לא מסתובבת כלל לראות מי זה שמחבק אותה, רק נופלת לזרועותיה, נענית לחיבוק ושתיהן צוחקות, צוחקות. הן שותות וודקה תפוזים. ואחר כך מקפיצות טקילה. אחר כך החברה של נועה הולכת ונועה נשארת לבדה. ואז הוא ניגש אליה. סתם גבר, לבוש רגיל, ג'ינס, טי שירט כתום צמוד. אבל אני מרגיש את השרירים שלו נמתחים כמו צייד שיוצא לשחר אחרי טרף. אני לא שומע מה הוא אומר לה, אבל אני רואה שהיא קצת נבהלת. הוא כורך זרוע אחת סביבה ובחיוך מזמין שתייה עבורם. גם הבארמן לא מתלהב, אבל הוא מתכופף להוציא בקבוק וויסקי מהארון. נועה מתפתלת החוצה מהאחיזה שלו, אבל הוא מחמיא לה על משהו, כנראה, כי היא נאלצת לחייך. ואז, בלי שאני מחליט אפילו אני קם ואומר: "אהלן נועה, חיכית לי הרבה זמן?" והוא מביט בי וקצת מתרחק. "זאת אחות שלי", אני אומר לו. והוא מתרחק עוד קצת. אני מניף את ידי בתנועת עצירה לעבר הבארמן, שנראה שחש הקלה. היא עדיין המומה. נדמה לי כאילו רק עכשיו היא זיהתה אותי. "מה אתה עושה כאן?" היא שואלת. "רוקד," אני אומר. "אני לא עוקב אחריך. פשוט ראיתי אותך ואותו והוא... אני מכיר אותו. כלומר, טיפוסים כמוהו". "תודה," היא אומרת. "למרות שהייתי מסתדרת". אני משפיל את מבטי ושואל את עצמי אם שוב קפצתי מוקדם מדי. "איפה החברה שלך?" "נטליה? פה, שם. מסתובבת..." היא אומרת, והיא קצת שיכורה. היא משעינה את הראש על עמוד "זה היה היום שעשית לי את השיחה המורה?" היא שואלת. "כן". "אחרי שהלכתי דוקא חשבתי... חשבתי שאולי..." היא לא ממשיכה. "את עדיין יכולה לספר לי מה עובר עליך". "אבל עכשיו אני שיכורה, אז זה לא נחשב. אופס, בכלל לא היית אמור לדעת שאני שיכורה". "אני רואה שאת שיכורה... ואני רק רוצה לעזור לך". היא מנערת את ראשה. "אתה בא הנה הרבה?" "כמעט כל שבוע". "למה?" "אני אוהב לרקוד". "אני רוצה לראות אותך רוקד", היא אומרת. ואני רוצה לרקוד בשבילה. לספר לה שהכל עובר וזז, הכל חולף. גם הכאב והאשמה, ולא משנה מה. "אם את מבטיחה לא להסתבך עם אף אחד בינתיים", אני מחייך אבל אני רציני. "בסדר, בסדר..." היא אומרת ונשמעת לי ממש שפוכה. אני רוקד. לאור פנס בודד שחודר מבעד לחלון צר, בעודי מביט בפניה המוצלות. אני נסחף אל תוך המוסיקה, נושם עם כל הגוף. אני נע ברכות, בחופשיות, בלי זוויות. היא מביטה בי, מנסה לחייך. אבל כשאני ניגש אליה בסוף השיר אני מבחין שהיא בוכה. "את רוצה לחזור הביתה?" אני שואל. "כן, אבל נטליה, חברה שלי, תחפש אותי. ואני לא יכולה להגיע ככה הביתה... ההורים שלי יחטפו שוק". היא מנסה לקום וכושלת לעבר הפינה. היא נשענת על הקיר, ורע לה. "שתית קצת יותר מדי", אני אומר. "את צריכה לאכול משהו, אולי פירות. אני אביא לך משהו ואקח אותך הביתה אחר כך". היא גולשת בכבדות במורד הקיר ומתיישבת בישיבה מזרחית על הריצפה. "חכי לי כאן. אני אחזור עוד חמש דקות". "טוב..." היא אומרת. אני יוצא, ומתחיל לרוץ לכיוון מסעדה מזרחית קרובה שפתוחה כל הלילה. אני מגיע לשם חסר נשימה, וקונה שקיק של בורקסים חמים, ומיץ תפוחים. אני חוזר בריצה, מתנשף. לפני שאני מגיע אליה אני נעצר ומנסה להסדיר את הנשימה. היא שמחה לראות אותי, אני חושב. היא יושבת על הריצפה שותה את המיץ ואוכלת לאט לאט. "זה הדבר הראשון שאני אוכלת מאז הבוקר", היא אומרת. אני מהנהן, מעודד אותה להמשיך. אחרי שעה היא כבר צלולה מספיק וחברה שלה עדיין לא בשטח. אני מזמין מונית ונוסע איתה עד פתח הבית שלה, בשכונת כבירים. "תישני טוב. ותשתי קצת מים לפני שאת נכנסת למיטה", אני אומר. "אני באמת מצטערת," היא אומרת. "לא יודעת מה קרה לי..." "זה בסדר. גם לי זה קרה, ולא פעם אחת", אני אומר את האמת. אני מחכה שהיא תעלם במדרגות ביתה, לפני שאני מבקש מהנהג לסוע לכיוון שדרות הנשיא, שם אני גר. "חברה שלך?" הוא שואל. "לא, מה פתאום. אחות שלי", אני אומר. "אחותי הקטנה". דרך המראה הנהג מחייך אלי וקורץ, אבל אני מסיט את מבטי הצידה ובוהה בלילה השחור דרך השמשה הרטובה.
 
למעלה