בוודאי שכן
אברהם אבינו לא יכל להתפלל בבית כנסת, כיוון שהעם היהודי לא נוצר אז ולא היה ממש עם מי להתפלל, אך מעבר לזה הוא קיים מצוות למרות שהתורה עוד לא ניתנה. למדו תורה כל היום - שוב, וודאי שכן! תפקידו העיקרי של משה, מלבד היותו מנהיג, היה ללמוד תורה, ללמד את העם, ולשפוט. לכן בפרשת יתרו (ספר שמות נדמה לי) מסופר על כך כי יתרו, חותנו, רואה כי משה בקושי עומד בעומס, ומציע לחלק את סדרי המשפט ל"תתי שופטים". ולא רק הם - יעקב אבינו היה "איש תם יושב אוהלים" ואמנם רבים מהפרשנים פירשו את הפסוק כאדם "יודע ספר", שיושב באוהל/בית המדרש ולומד (תורה). גם מסופר בתורה על רבקה אמנו - "ויתרוצצו הבנים בקרבה" שהלכה לדרוש את ה'. מה הכוונה לדרוש את ה'? הפרשנים אומרים כי הלכה לבית המדרש של שם ועבר. כלומר - גם בתקופה הזו היה לימוד תורה (אם כי בצורה שונה כי התורה עוד לא ניתנה; הכוונה למוסר, השקפה, וכו'). בנוגע לכשר של בד"צ - צריך להבין את מהות החילוק בין רבנות רגילה לכשרות מהדרין, אבל בוודאי שמשה רבנו הקפיד על כל הלכות הכשרות מהרגע שהן ניתנו לו בהר סיני.
אברהם אבינו לא יכל להתפלל בבית כנסת, כיוון שהעם היהודי לא נוצר אז ולא היה ממש עם מי להתפלל, אך מעבר לזה הוא קיים מצוות למרות שהתורה עוד לא ניתנה. למדו תורה כל היום - שוב, וודאי שכן! תפקידו העיקרי של משה, מלבד היותו מנהיג, היה ללמוד תורה, ללמד את העם, ולשפוט. לכן בפרשת יתרו (ספר שמות נדמה לי) מסופר על כך כי יתרו, חותנו, רואה כי משה בקושי עומד בעומס, ומציע לחלק את סדרי המשפט ל"תתי שופטים". ולא רק הם - יעקב אבינו היה "איש תם יושב אוהלים" ואמנם רבים מהפרשנים פירשו את הפסוק כאדם "יודע ספר", שיושב באוהל/בית המדרש ולומד (תורה). גם מסופר בתורה על רבקה אמנו - "ויתרוצצו הבנים בקרבה" שהלכה לדרוש את ה'. מה הכוונה לדרוש את ה'? הפרשנים אומרים כי הלכה לבית המדרש של שם ועבר. כלומר - גם בתקופה הזו היה לימוד תורה (אם כי בצורה שונה כי התורה עוד לא ניתנה; הכוונה למוסר, השקפה, וכו'). בנוגע לכשר של בד"צ - צריך להבין את מהות החילוק בין רבנות רגילה לכשרות מהדרין, אבל בוודאי שמשה רבנו הקפיד על כל הלכות הכשרות מהרגע שהן ניתנו לו בהר סיני.