בספרים יש רמזים
קיבורן מתעניין מאוד במוות. המלומדים מהמצודה ידועים בכך שהם מנתחים גופות מתים כדי ללמוד אנטומיה ופיזיולוגיה. קיבורן טען שכשם שאפשר ללמוד על אופי חיים כתוצאה מניתוח של המתים, כך אפשר ללמוד על אופי המוות כתוצאה מניתוח של החיים. על טענות כאלה ועל ניסויים לא אתיים הוא סולק מהמצודה ותואר המלומד נשלל ממנו. בספרים, חלק מההסכם שלו עם סרסיי כולל אספקה שוטפת של אסירים, ביניהם אנשים שסרסיי רוצה להעלים, לצורך ניסויים די מזוועים. יש תיאור של צרחות שמגיעות מהמרתפים שבהם קיבורן עובד.
בכל מקרה סר גרגור ההר מת (בספרים, הראש שלו הוסר ונשלח לדורן כהוכחה למותו), וקיבורן השתמש באמצעים, כנראה קסומים, כדי להחיות אותו ולהפוך אותו למשהו כמו המפלצת של פרנקנשטיין. יכול להיות שהוא דומה בסופו של דבר למתים המהלכים של האחרים, או ללורד בריק דונדאריון שתורוס החיה. מהות הקסם שמחיה את ההר לא ברורה, אבל התוצאה כנראה זהה.
מרטין התייחס לשאלה של קורא על ההקבלה בין האש והקרח, ואמר שלורד בריק דונדאריון הוא בעצם מת מהלך בדיוק כמו בנז'ן סטארק או כמו המתים שהאחרים מקימים. הלב שלו לא פועם, הדם שלו לא זורם, בכל פעם שמחזירים אותו לחיים אחרי מוות הוא זוכר פחות דברים מתקופתו כאדם (בספרים הוא שוכח את שם העלמה שהוא היה מאורס לה), והוא נעשה פחות עצמו. הוא שונה מהמתים המהלכים רק בטבע הקסם שמחיה אותו.
וכמובן, איפה שיש מת מהלך אחד, יש גם אחרים: מליסנדרה עשויה להיות בהחלט מתה שהוחזרה לחיים בקסם אש, ואפילו ג'ון יכול להיות עכשיו מת מהלך ולא אדם חי, העובדה שהוא יכול לדבר לא אומרת שהוא לא כזה - גם בנז'ן יכול לדבר.
אז גם ההר הוא כזה, כנראה. האם טבע הקסם שהחיה אותו הוא קסם אש או קסם קרח? אולי אש, ואולי אף אחד מהם. יש עוד סוגי קסם בעולם של מרטין שאולי הם לא קסמי אש ולא קסמי קרח. הקסם של חסרי הפנים מבראאבוס, למשל. זה כמובן מסביר למה הוא עוד זוכר דברים כמו את אחיו, אבל כמו המתים שכפופים לרצונם של האחרים למרות היותם יצורים חושבים (בספרים יש תיאור של מחשבותיו של סר וימאר רויס אחרי מותו והחזרתו לחיים כמת מהלך), סביר להניח שגם ההר כפוף לרצון של קיבורן.