A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
 

yudyud51

New member
7 הקוראים


A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
7 הקוראים
 

בועז ל

New member
רגע לפני שצץ לנו הקורא האחד עשר...

רגע לפני שצץ לנו הקורא האחד עשר...
חברים יקרים: גם אם היו לי אלף קוראים, עדיין מספרם יסתכם בשישה קוראים נאמנים.

הביטוי "ששת קוראיי הנאמנים" אינו שלי במקור והנו מחווה צנועה שלי למי שאינו נמצא עוד אתנו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ולא בכדי. למה נשכח דן בן אמוץ?

רגע לפני שצץ לנו הקורא האחד עשר...
חברים יקרים: גם אם היו לי אלף קוראים, עדיין מספרם יסתכם בשישה קוראים נאמנים.

הביטוי "ששת קוראיי הנאמנים" אינו שלי במקור והנו מחווה צנועה שלי למי שאינו נמצא עוד אתנו.
ולא בכדי. למה נשכח דן בן אמוץ?
http://www.haaretz.co.il/gallery/literature/1.1854930
 

Ccyclist

Well-known member
אז אתפקד ללא מספר...

רגע לפני שצץ לנו הקורא האחד עשר...
חברים יקרים: גם אם היו לי אלף קוראים, עדיין מספרם יסתכם בשישה קוראים נאמנים.

הביטוי "ששת קוראיי הנאמנים" אינו שלי במקור והנו מחווה צנועה שלי למי שאינו נמצא עוד אתנו.
אז אתפקד ללא מספר...
 

בועז ל

New member
היכרות כללית עם חתכי הכרייה.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
היכרות כללית עם חתכי הכרייה.
אנו עדיין בשלב ההכנות למבחן. שימו לב, חברים: אין מועד ב'!


ששת קוראיי הנאמנים ודאי מכירים היטב את התרשים המובא כאן, שכבר הועלתה על ידי לא אחת. עבור אורחי השרשור ו"מסתננים" רצויים, נערוך שוב היכרות עם חלקיה המרכזיים של תחנת האומה, כפי שמופיעים בתרשים.
חלק מס' 1 - אולם הנוסעים.
חלק מס' 2 - מנהרת הרציף הצפוני.
חלק מס' 3 - מנהרת הרציף הדרומי.
חלק מס' 4 - פיר המעליות.
חלק מס' 5 - פיר הדרגנועים האלכסוני.
חלק מס' 6 - פיר אוורור של מבנה המערכות (נמצא בקצה התחנה סמוך למתחם משרד החוץ הישן).
חלקים 7,8,9,11,12,13 - רמפות גישה מאולם הנוסעים לרציפים.
 

בועז ל

New member
- הדמיית תלת ממד של מנהרות הכרייה.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
- הדמיית תלת ממד של מנהרות הכרייה.
אני שמח להציג הדמיה נוספת ונוחה יותר של התחנה. שימו לב שהדמיה זו אינה כוללת בתוכה את חלקי התחנה שמצויים מעל פני הקרקע, כמו גם כל מבנה התחנה עצמו שבנוי מחמישה מפלסים.

אז מה בוצע עד כה? כל החלק הצפון-מערבי (בצד שמאל של התמונה) שצבוע בצבע ברונזה ובו כלולים פיר המעליות, "החנוכייה" ופירי אוורור. בנוסף, מתבצעות כעת עבודות כרייה של הרציף הצפוני (114 מ' הושגו עד כה) שמופיע בצבע אפור, הכניסה לאולם הנוסעים (צבע צהבהב) ופיר האוורור של הכניסה לאולם הנוסעים (בצבע הכחול והשמאלי ביותר מבין הכחולים). את ביצוע הכרייה מבצעת "חופרי השרון", הזוכה בקטע ד' של הפרויקט ואת שלד מבנה התחנה מבצעת "רמט", שהחליפה בינואר 2010 ולאחר שנתיים של הפסקת עבודות את הקבלן הקודם שנקלע לקשיים.
 

בועז ל

New member
לוחות זמנים.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
לוחות זמנים.
שני מכרזים ראשיים של התחנה טרם פורסמו: מכרז הכנסת המערכות ומכרז הבניין הקרקעי.
במהלך 2014 (רבעון שני ככל הנראה) צפוי להתפרסם המכרז על הקמת הבניין הקרקעי. העבודות להקמתו צפויות להתחיל באותה שנה.
עד רבעון שני 2015 צפויות להסתיים כל עבודות ההנדסה של התחנה. כמה חודשים לפני-כן צפוי להתפרסם המכרז לשילוב מערכות בתחנה.
תחנת האומה כולה אמורה להסתיים אי"
אי-שם בחודשים יוני-יולי של שנת 2017.

בעוד קצב העבודות להקמת מבנה התחנה התקדמו יפה מאוד באחרונה (הקבלן מקדים את לוחות הזמנים), עומדת הרכבת בפני אתגר רציני מול השלמתם במועד של אולמות הכרייה. סיפא זו מתייחסת רובה ככולה לפיר הדרגנועים האלכסוני, שכרייתו מסתמנת כאתגר ההנדסי הגדול ביותר בהקמת התחנה ואולי אף בפרויקט כולו. נכון לעכשיו, טרם הוחלט על אופן כרייתו של הפיר וההערכה היא כי זו תחל במהלך החודשים אוקטובר עד נובמבר 2013 ותימשך עד לגמר עבודות ההנדסה של התחנה.

בתמונה: הדמיית הדרגנועים. נכון להיום, שלושה דרגנועים מתוכננים בתחנה. שניים בכיוון היציאה ואחד בכיוון הכניסה לרציפים. בהחלט ייתכן שגם מספר זה ישתנה.
 

jp3raptor

Member
נשמע הגיוני, כמובן שצריך יותר דרגנועים למעלה

לוחות זמנים.
שני מכרזים ראשיים של התחנה טרם פורסמו: מכרז הכנסת המערכות ומכרז הבניין הקרקעי.
במהלך 2014 (רבעון שני ככל הנראה) צפוי להתפרסם המכרז על הקמת הבניין הקרקעי. העבודות להקמתו צפויות להתחיל באותה שנה.
עד רבעון שני 2015 צפויות להסתיים כל עבודות ההנדסה של התחנה. כמה חודשים לפני-כן צפוי להתפרסם המכרז לשילוב מערכות בתחנה.
תחנת האומה כולה אמורה להסתיים אי"
אי-שם בחודשים יוני-יולי של שנת 2017.

בעוד קצב העבודות להקמת מבנה התחנה התקדמו יפה מאוד באחרונה (הקבלן מקדים את לוחות הזמנים), עומדת הרכבת בפני אתגר רציני מול השלמתם במועד של אולמות הכרייה. סיפא זו מתייחסת רובה ככולה לפיר הדרגנועים האלכסוני, שכרייתו מסתמנת כאתגר ההנדסי הגדול ביותר בהקמת התחנה ואולי אף בפרויקט כולו. נכון לעכשיו, טרם הוחלט על אופן כרייתו של הפיר וההערכה היא כי זו תחל במהלך החודשים אוקטובר עד נובמבר 2013 ותימשך עד לגמר עבודות ההנדסה של התחנה.

בתמונה: הדמיית הדרגנועים. נכון להיום, שלושה דרגנועים מתוכננים בתחנה. שניים בכיוון היציאה ואחד בכיוון הכניסה לרציפים. בהחלט ייתכן שגם מספר זה ישתנה.
נשמע הגיוני, כמובן שצריך יותר דרגנועים למעלה
אבל אני מקווה שישאירו מקום להוספת דרגנוע רביעי בעתיד.

פחות משלושה יהיה קאטסטרופה
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא קטסטרופה ולא נעליים

נשמע הגיוני, כמובן שצריך יותר דרגנועים למעלה
אבל אני מקווה שישאירו מקום להוספת דרגנוע רביעי בעתיד.

פחות משלושה יהיה קאטסטרופה
לא קטסטרופה ולא נעליים
דבר מקובל לחלוטין, גם בתחנות המטרו העמוסות ביותר (הרבה יותר עמוסות מתחנת האומה).
במהלך שעות היום מפעילים את הדרגנוע השלישי בהתאם לביקושים הצפויים ובשעות השפל אף מכבים אותו כלל
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון שלושה דרגנועים מאפשרים גמישות רבה.

לא קטסטרופה ולא נעליים
דבר מקובל לחלוטין, גם בתחנות המטרו העמוסות ביותר (הרבה יותר עמוסות מתחנת האומה).
במהלך שעות היום מפעילים את הדרגנוע השלישי בהתאם לביקושים הצפויים ובשעות השפל אף מכבים אותו כלל
בלונדון שלושה דרגנועים מאפשרים גמישות רבה.

הדבר הפשוט הוא לקבוע שהדרגנוע האמצעי פועל לפי הדרישה - למשל תחנות במרכז העיר יעשו שני דרגנועי עליה-יציאה בשעת העומס בבוקר ושני דרגנועי ירידה-כניסה בערב.

כשיש תקלה או תיקון באחד הדרגנועים שני האחרים פועלים אחד בכל כיוון ורק אחד מושבת.

אבל בתחנות העמוסות באמת יש שני פירי דרגנועים נפרדים עם 2 בכיוון אחד בכל פיר (אוקספורד סרקס, ווטרלו יציאת קו היובל) במקום שהבאים בשני הכיוונים ישתמשו באותו הפיר.

מעניין אם אפשר לסקר את תחנת הגרייט-נורת'רן / FCC במורגייט כמקבילה אפשרית לאומה. התחנה היא תחנת קצה של קו בינעירוני שנוסע מהפרברים שמצפון ללונדון (מחוז הרטפורדשייר) לסיטי, מרכז העסקים הפיננסי של המטרופולין.
 

jp3raptor

Member
במדינות אירופה יש לאנשים יותר סבלנות

לא קטסטרופה ולא נעליים
דבר מקובל לחלוטין, גם בתחנות המטרו העמוסות ביותר (הרבה יותר עמוסות מתחנת האומה).
במהלך שעות היום מפעילים את הדרגנוע השלישי בהתאם לביקושים הצפויים ובשעות השפל אף מכבים אותו כלל
במדינות אירופה יש לאנשים יותר סבלנות
ותרבות.

אני לא יכול לדמיין איזה בלאגן יכול להיות אם רכבת מלאת אנשים מגיעה לתחנה בעומק 80 מטר ויש רק דרגנוע אחד לכיוון מעלה
 

amit1270

New member
לדעתי לא יהיה מנוס מהפעלת 4 דרגנועים

לא קטסטרופה ולא נעליים
דבר מקובל לחלוטין, גם בתחנות המטרו העמוסות ביותר (הרבה יותר עמוסות מתחנת האומה).
במהלך שעות היום מפעילים את הדרגנוע השלישי בהתאם לביקושים הצפויים ובשעות השפל אף מכבים אותו כלל
לדעתי לא יהיה מנוס מהפעלת 4 דרגנועים
הסיבה היא שהיוממות בירושלים היא דו-כיוונית: תושבי ירושלים שנוסעים למרכז ותושבי המרכז שעובדים בירושלים.
 

down under

New member
כמה כבר ישתמשו בתחנת האומה בי-ם

לדעתי לא יהיה מנוס מהפעלת 4 דרגנועים
הסיבה היא שהיוממות בירושלים היא דו-כיוונית: תושבי ירושלים שנוסעים למרכז ותושבי המרכז שעובדים בירושלים.
כמה כבר ישתמשו בתחנת האומה בי-ם
בכל רגע נתון של שעות הלחץ?

להערכתי בשעה שלמה לא יהיו יותר מ-1,000 נוסעים באים לתחנה מהרחוב ועוד כ-1,500 מגיעים.
זה בשעה שלמה.
יהיו הרי 3 רכבות לכל כוון או לכל היותר 4 רכבות לכל כוון.

סבידור לאין שיעור יותר עמוסה והיא מסתדרת עם שני גרמי מדרגות לכל אי רציפים.
אל תשכח שגם יהיו 6 עד 8 מעליות די גדולות ומהירות. להערכתי כל מעלית לפחות 15 אם לא אפילו 20 נוסעים.
בנתב"ג יש מספר מעליות שכל אחת 40 נוסעים וגם אפילו, כן, כן, 80 נוסעים במעלית אחת!
 
חוץ מזה חלק מהנוסעים יתעכבו בתחנה

כמה כבר ישתמשו בתחנת האומה בי-ם
בכל רגע נתון של שעות הלחץ?

להערכתי בשעה שלמה לא יהיו יותר מ-1,000 נוסעים באים לתחנה מהרחוב ועוד כ-1,500 מגיעים.
זה בשעה שלמה.
יהיו הרי 3 רכבות לכל כוון או לכל היותר 4 רכבות לכל כוון.

סבידור לאין שיעור יותר עמוסה והיא מסתדרת עם שני גרמי מדרגות לכל אי רציפים.
אל תשכח שגם יהיו 6 עד 8 מעליות די גדולות ומהירות. להערכתי כל מעלית לפחות 15 אם לא אפילו 20 נוסעים.
בנתב"ג יש מספר מעליות שכל אחת 40 נוסעים וגם אפילו, כן, כן, 80 נוסעים במעלית אחת!
חוץ מזה חלק מהנוסעים יתעכבו בתחנה
שירותים, קנית קפה, שיטוט במרכז קניות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה