A1-רכבות בוקר אקספרס, החל מיום שלישי 15 למאי 2018(***).

מצב
הנושא נעול.
כבר אמרתי בהודעתי הקודמת שאולי אני פסימי מדי עם 75קמ״ש

המהירות בעלייה תהיה 75 קמ"ש? נראה לי שקצת החמרת
גם ה-5 דקות האלה שהוספת, למה לא הוספת אותן גם בכיוון ההפוך?
כבר אמרתי בהודעתי הקודמת שאולי אני פסימי מדי עם 75קמ״ש
אבל אף על פי כן אני מאמין שאני לא רחוק מהאמת, כאשר אני מסתכל על שפועים-עולים דומים בחו״ל(תחום 45-70 קמ״ש בלבד).
28 דקות בכוון י״ם-ת״א הן עבורי אקסיומטיות(הודעות הרשויות/סימולציות).
בכוון ההפוך זמן הנסיעה בהחלט פתוח לויכוחים לדעתי.
5 דקות מרווח ביטחון ״שלי״ הן ״ספור״.......נחכה ונראה.
 

Rubim88

New member
אתה מוזמן להביא דוגמאות

כבר אמרתי בהודעתי הקודמת שאולי אני פסימי מדי עם 75קמ״ש
אבל אף על פי כן אני מאמין שאני לא רחוק מהאמת, כאשר אני מסתכל על שפועים-עולים דומים בחו״ל(תחום 45-70 קמ״ש בלבד).
28 דקות בכוון י״ם-ת״א הן עבורי אקסיומטיות(הודעות הרשויות/סימולציות).
בכוון ההפוך זמן הנסיעה בהחלט פתוח לויכוחים לדעתי.
5 דקות מרווח ביטחון ״שלי״ הן ״ספור״.......נחכה ונראה.
אתה מוזמן להביא דוגמאות
לשיפועים דומים בחו"ל עם הגבלת מהירות כזו, כשהיא נגרמת שם מהשיפוע ולא מרדיוס המסילה או מצב התשתית שלה.
אגב אם הודעות הרשויות הן אקסיומות, מדוע אתה מתעלם מהמשפט הזה מתוך מכרז הקטרים?
"The continuous power of the E-Loco shall be sufficient to
reach a trip time between Tel-Aviv and Jerusalem of less or
equal to 27 minutes according to the procedure and
boundary conditions as described in Appendix B"
 
סוף הדיון עבורי!

אתה מוזמן להביא דוגמאות
לשיפועים דומים בחו"ל עם הגבלת מהירות כזו, כשהיא נגרמת שם מהשיפוע ולא מרדיוס המסילה או מצב התשתית שלה.
אגב אם הודעות הרשויות הן אקסיומות, מדוע אתה מתעלם מהמשפט הזה מתוך מכרז הקטרים?
"The continuous power of the E-Loco shall be sufficient to
reach a trip time between Tel-Aviv and Jerusalem of less or
equal to 27 minutes according to the procedure and
boundary conditions as described in Appendix B"
סוף הדיון עבורי!
אני אומר מה שאני חושב אבל מקוה מאוד שאני טועה ושאכן העליה לי״ם תיהיה יותר מהירה.
בנושא דוגמאות אני מציע להתיחס לסרטון הנחמד שהעלית לפני שבוע,קו ה
HÖLLENTAL/ Freiburg-Titisee
אני יודע שהוא מטפס עם הרבה עקומות ושהשפוע שלו גדול מהשפוע של A1, אבל הוא נותן מושג בלי להכנס להסברים ארוכים ומשעמים:
Freiburg-Wiehre
Wiehre-Littenweiler 48km/h
Littenweiler-Kirchzarten 64
Kirchzarten-Himmelreich 25
Himmelreich-Hinterzarten 53
Hinterzarten-Titisee 59
&nbsp
אולי ״trip time between״ מתיחס לי״ם-ת״א ולא לת״א-י״ם?
 

Rubim88

New member
הדוגמא הזו חסרת כל קשר לתנאים בA1

סוף הדיון עבורי!
אני אומר מה שאני חושב אבל מקוה מאוד שאני טועה ושאכן העליה לי״ם תיהיה יותר מהירה.
בנושא דוגמאות אני מציע להתיחס לסרטון הנחמד שהעלית לפני שבוע,קו ה
HÖLLENTAL/ Freiburg-Titisee
אני יודע שהוא מטפס עם הרבה עקומות ושהשפוע שלו גדול מהשפוע של A1, אבל הוא נותן מושג בלי להכנס להסברים ארוכים ומשעמים:
Freiburg-Wiehre
Wiehre-Littenweiler 48km/h
Littenweiler-Kirchzarten 64
Kirchzarten-Himmelreich 25
Himmelreich-Hinterzarten 53
Hinterzarten-Titisee 59
&nbsp
אולי ״trip time between״ מתיחס לי״ם-ת״א ולא לת״א-י״ם?
הדוגמא הזו חסרת כל קשר לתנאים בA1
היא חסרת כל קשר בגלל שמדובר במסילה בעלת תשתית ישנה(מבנה תחתון מ1887) עם הגבלת מהירות כללית של 100 קמ"ש מהסיבה הזו + עיקולים רבים ברדיוסים של 200-300 מטר שגורמים פרקטית להגבלת מהירות של 60-70 קמ"ש + שיפוע *ממוצע* של 32 פרומיל(ומקסימלי של 57) + מרחקים קצרים בין התחנות שלא מאפשרים פיתוח מהירות בשיפועים כאלה + הקטרים שפועלים שם חלשים בהרבה מהTRAXX. כל זה ובכל זאת המהירות הממוצעת בקטע היא 50 קמ"ש. ולכן היא לא יכולה לתת שום "מושג" , כנראה שאפילו הגיון מינימלי אין פה.
הרכבת לא נוסעת לפי איך שאתה "חושב" אלא לפי חוקי הפיזיקה, ואם ההסברים מאחורי הדינמיקה של תנועת רכבות משמעממים אותך - אתה לא חייב לקרוא אותם. זה אמנם לא פורום מקצועי אבל אני בטוח שיש קוראים שמעוניינים לקרוא דברים מבוססים ולא קביעות חסרות כל בסיס.

אגב הסרטון שצירפתי הוא לא מהטיפוס אלא מהירידה, ואם רשום נסיעה בין ת"א לי-ם זו גם הכוונה, אחרת היו רושמים הפוך - שוב הגיון מינימלי.
 

אורי404

New member
נקווה, שלא יהיו שינויים

שים לב:
מי״ם-האומה לת״א-ההגנה לקחתי 28 דקות, כפי ששר התחבורה ומנהל ר״י מודיעים (120 קמ״ש בממוצע).
מת״א-ההגנה לירושלים-האומה לקחתי 16 דקות (31 ק״מ במשור ב 120 קמ״ש בממוצע) +
18 דקות (23 ק״מ בשפוע עולה ב 75 קמ״ש בממוצע) = סה״כ 34 דקות; כתבתי 39 דקות שכוללים מרוח בטחון כי יש יותר מדי דברים שלא ידועים לי........אני לא שייך למערכת הפיתוח של ר״י.
לדעתי הזמנים הנתונים הם מאוד מאוד מכובדים!!
נקווה, שלא יהיו שינויים
להגיד, שאלה 28 דקות זה קל. נקווה שיעמדו במלה ושזה לא יהיה רק בנסיעת הבכורה, אלא לאורך זמן.
אני חושב, שבהתחלה הייתה הכוונה ל-28 דקות לתל אביב השלום או תל אביב מרכז. בכל מקרה נקווה, שאכן אלה יהיו באמת 28 דקות לתל אביב.
 

amit1270

New member
מאז ומעולם הזמנים שמתפרסמים הם בין התחנות הקרובות ביותר

נקווה, שלא יהיו שינויים
להגיד, שאלה 28 דקות זה קל. נקווה שיעמדו במלה ושזה לא יהיה רק בנסיעת הבכורה, אלא לאורך זמן.
אני חושב, שבהתחלה הייתה הכוונה ל-28 דקות לתל אביב השלום או תל אביב מרכז. בכל מקרה נקווה, שאכן אלה יהיו באמת 28 דקות לתל אביב.
מאז ומעולם הזמנים שמתפרסמים הם בין התחנות הקרובות ביותר
 
אני מאמין שיצליחו להחזיק ב 28 דקות כל הזמן ולא רק בהתחלה

נקווה, שלא יהיו שינויים
להגיד, שאלה 28 דקות זה קל. נקווה שיעמדו במלה ושזה לא יהיה רק בנסיעת הבכורה, אלא לאורך זמן.
אני חושב, שבהתחלה הייתה הכוונה ל-28 דקות לתל אביב השלום או תל אביב מרכז. בכל מקרה נקווה, שאכן אלה יהיו באמת 28 דקות לתל אביב.
אני מאמין שיצליחו להחזיק ב 28 דקות כל הזמן ולא רק בהתחלה
אבל לא יהיה קל לר״י, כי השלוב בין רכבות מהירות ורכבות אחרות הוא לכל הדעות קשה.
בכניסה הדרומית לת״א יש כבר היום אם אינני טועה 13-14 רכבות לשעה.
הקושי הוא כזה, שמתוך ההודעות בפורום בסוף שבוע זה, נודע לנו שלא תיהיה מירושלים רכבת בכל 20 דקות(כפי שהודיעו לא פעם בעבר) אלא כל חצי שעה.
&nbsp
 

amit1270

New member
אין מה להתאכזב ממשהו שעוד לא קרה

אני מאמין שיצליחו להחזיק ב 28 דקות כל הזמן ולא רק בהתחלה
אבל לא יהיה קל לר״י, כי השלוב בין רכבות מהירות ורכבות אחרות הוא לכל הדעות קשה.
בכניסה הדרומית לת״א יש כבר היום אם אינני טועה 13-14 רכבות לשעה.
הקושי הוא כזה, שמתוך ההודעות בפורום בסוף שבוע זה, נודע לנו שלא תיהיה מירושלים רכבת בכל 20 דקות(כפי שהודיעו לא פעם בעבר) אלא כל חצי שעה.
&nbsp
אין מה להתאכזב ממשהו שעוד לא קרה
 

GLSRA

Active member
בחרת תאריך מעניין, 70 שנה למדינת ישראל


A1-רכבות בוקר אקספרס, החל מיום שלישי 15 למאי 2018(***).
לו״ז מירושלים-האומה להרצליה:
1. יציאה: 07:00
2. ת״א-ההגנה הגעה: 07:28
3. ת״א-ההגנה יציאה: 07:29
4. ת״א-השלום הגעה: 07:33
5. ת״א-השלום יציאה: 07:35
6. ת״א-סבידור הגעה: 07:39
7. ת״א-סבידור יציאה: 07:42
8. ת״א-אוניבר הגעה: 07:46
9. ת״א-אוניבר יציאה: 07:47
10. הרצליה הגעה: 07:55
הערות:
א. הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ופאתי-מודיעין.
ב. כדי להגיע לרציף, ר״י מעמידה לרשות הנוסעים הנכבדים 2 מעליות מהירות(כל אחת ל 33 איש ללא כבודה), דרגנועים ומדרגות, וממליצה להגיע לכניסת התחנה 15-20 דקות לפני יציאת הרכבת.
ג. לחיילים עם תרמילים גדולים ו/או נשק חל איסור להשתמש במעליות עד לשעה 08:00.

לו״ז מת״א-סבידור לירושלים-האומה:
1. יציאה: 06:49
2.ת״א-השלום הגעה: 06:53
3.ת״א-השלום יציאה: 06:55
4.ת״א-ההגנה הגעה: 06:59
5.ת״א-ההגנה יציאה: 07:00
6.ירושלים-האומה הגעה: 07:39
הערות:
א.הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ובפאתי- מודיעין.

(***)=אתם לא חייבים להאמין לי! שבת שלום!
בחרת תאריך מעניין, 70 שנה למדינת ישראל
 

darkshadow1

New member
הזמנים בתוך ת"א קצת מוגזמים.

A1-רכבות בוקר אקספרס, החל מיום שלישי 15 למאי 2018(***).
לו״ז מירושלים-האומה להרצליה:
1. יציאה: 07:00
2. ת״א-ההגנה הגעה: 07:28
3. ת״א-ההגנה יציאה: 07:29
4. ת״א-השלום הגעה: 07:33
5. ת״א-השלום יציאה: 07:35
6. ת״א-סבידור הגעה: 07:39
7. ת״א-סבידור יציאה: 07:42
8. ת״א-אוניבר הגעה: 07:46
9. ת״א-אוניבר יציאה: 07:47
10. הרצליה הגעה: 07:55
הערות:
א. הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ופאתי-מודיעין.
ב. כדי להגיע לרציף, ר״י מעמידה לרשות הנוסעים הנכבדים 2 מעליות מהירות(כל אחת ל 33 איש ללא כבודה), דרגנועים ומדרגות, וממליצה להגיע לכניסת התחנה 15-20 דקות לפני יציאת הרכבת.
ג. לחיילים עם תרמילים גדולים ו/או נשק חל איסור להשתמש במעליות עד לשעה 08:00.

לו״ז מת״א-סבידור לירושלים-האומה:
1. יציאה: 06:49
2.ת״א-השלום הגעה: 06:53
3.ת״א-השלום יציאה: 06:55
4.ת״א-ההגנה הגעה: 06:59
5.ת״א-ההגנה יציאה: 07:00
6.ירושלים-האומה הגעה: 07:39
הערות:
א.הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ובפאתי- מודיעין.

(***)=אתם לא חייבים להאמין לי! שבת שלום!
הזמנים בתוך ת"א קצת מוגזמים.
לדוגמה, הרכבת שיוצאת מרחובות ביום ראשון ב-6:38 מגיעה להגנה ב-7:00 ולהרצליה ב-7:21, לפי האתר של ר"י, וזה לפני החשמול.
חוץ מזה, לא סביר שר"י תציין את המעליות לפני הדרגנועים, זה עלול ליצור רושם שהן העדיפות הראשונה. בניסוח האמיתי כנראה שיציינו שקיימות מעליות בשביל אנשים מבוגרים והורים עם עגלות.
אני מקווה שהרכבת תתחיל לאכוף היצמדות לימין בדרגנועים- ההרגל המגונה של לא מעט ישראלים לעמוד איפה שבא להם עלול להיות מתסכל במיוחד כשמדובר בדרגנועים כ"כ ארוכים.
 
אני מקבל את דעתך עקרונית

הזמנים בתוך ת"א קצת מוגזמים.
לדוגמה, הרכבת שיוצאת מרחובות ביום ראשון ב-6:38 מגיעה להגנה ב-7:00 ולהרצליה ב-7:21, לפי האתר של ר"י, וזה לפני החשמול.
חוץ מזה, לא סביר שר"י תציין את המעליות לפני הדרגנועים, זה עלול ליצור רושם שהן העדיפות הראשונה. בניסוח האמיתי כנראה שיציינו שקיימות מעליות בשביל אנשים מבוגרים והורים עם עגלות.
אני מקווה שהרכבת תתחיל לאכוף היצמדות לימין בדרגנועים- ההרגל המגונה של לא מעט ישראלים לעמוד איפה שבא להם עלול להיות מתסכל במיוחד כשמדובר בדרגנועים כ"כ ארוכים.
אני מקבל את דעתך עקרונית
-אולי העצירה ב״סבידור״ היא רק 2 דקות ולא 3?
-אולי העצירה ב״השלום״ היא רק דקה ולא 2?
-והזמן בין ״אוניברסיטה״ להרצליה הוא אכן 7 ולא 8 דקות.
&nbsp
סה״כ יש פה קירובים של +/- חצי דקה, ולא כוונה רעה מצידי.
 

עידן 8888

New member
מאיפה אתה יודע את הזמנים האלו

A1-רכבות בוקר אקספרס, החל מיום שלישי 15 למאי 2018(***).
לו״ז מירושלים-האומה להרצליה:
1. יציאה: 07:00
2. ת״א-ההגנה הגעה: 07:28
3. ת״א-ההגנה יציאה: 07:29
4. ת״א-השלום הגעה: 07:33
5. ת״א-השלום יציאה: 07:35
6. ת״א-סבידור הגעה: 07:39
7. ת״א-סבידור יציאה: 07:42
8. ת״א-אוניבר הגעה: 07:46
9. ת״א-אוניבר יציאה: 07:47
10. הרצליה הגעה: 07:55
הערות:
א. הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ופאתי-מודיעין.
ב. כדי להגיע לרציף, ר״י מעמידה לרשות הנוסעים הנכבדים 2 מעליות מהירות(כל אחת ל 33 איש ללא כבודה), דרגנועים ומדרגות, וממליצה להגיע לכניסת התחנה 15-20 דקות לפני יציאת הרכבת.
ג. לחיילים עם תרמילים גדולים ו/או נשק חל איסור להשתמש במעליות עד לשעה 08:00.

לו״ז מת״א-סבידור לירושלים-האומה:
1. יציאה: 06:49
2.ת״א-השלום הגעה: 06:53
3.ת״א-השלום יציאה: 06:55
4.ת״א-ההגנה הגעה: 06:59
5.ת״א-ההגנה יציאה: 07:00
6.ירושלים-האומה הגעה: 07:39
הערות:
א.הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ובפאתי- מודיעין.

(***)=אתם לא חייבים להאמין לי! שבת שלום!
מאיפה אתה יודע את הזמנים האלו
וסתם שאלה
איך זה שהרכבת מירושלים תסיים דווקא בהרצליה ולא בתחנת תל אביב האוניברסיטה?

מדוע נסיעה מתל אביב לירושלים ארוכה יותר מאשר בכיוון ההפוך?

ובכלל מאיפה הבאת את הנתונים האלו כולל התאריך?
 
כבר כתבתי בהודעתי המקורית(ראה למעלה):

מאיפה אתה יודע את הזמנים האלו
וסתם שאלה
איך זה שהרכבת מירושלים תסיים דווקא בהרצליה ולא בתחנת תל אביב האוניברסיטה?

מדוע נסיעה מתל אביב לירושלים ארוכה יותר מאשר בכיוון ההפוך?

ובכלל מאיפה הבאת את הנתונים האלו כולל התאריך?
כבר כתבתי בהודעתי המקורית(ראה למעלה):
״אתם לא חייבים להאמין לי״.
יחד עם זאת, היו המון פרסומים שהשלב הראשון של החישמול יהיה מירושלים להרצליה ומהרצליה לירושלים.
מהרצליה צפונה ימשיכו עם קטרי הדיזל אני מניח(נדמה לי שלר״י אין יותר קטרי קטור).
 
ת"א האוניברסיטה אינה תחנת קצה של רכבות

מאיפה אתה יודע את הזמנים האלו
וסתם שאלה
איך זה שהרכבת מירושלים תסיים דווקא בהרצליה ולא בתחנת תל אביב האוניברסיטה?

מדוע נסיעה מתל אביב לירושלים ארוכה יותר מאשר בכיוון ההפוך?

ובכלל מאיפה הבאת את הנתונים האלו כולל התאריך?
ת"א האוניברסיטה אינה תחנת קצה של רכבות
הרצליה כבר כיום היא תחנת קצה של חלק מהרכבות ובעתיד, לאחר השלמת הרחבתה וריבוע המסילות בינה לבין האוניברסיטה, היא תשמש כתחנת קצה להרבה יותר רכבות ותהיה תחנת החלפה מרכזית.
בהרצליה יהיו שישה רציפים, כמו בת"א מרכז.
 

עידן 8888

New member
מה הסיבה שהרצליה תחנת קצה ולא ת"א אוניברסיטה? (שואל מסקרנות)

ת"א האוניברסיטה אינה תחנת קצה של רכבות
הרצליה כבר כיום היא תחנת קצה של חלק מהרכבות ובעתיד, לאחר השלמת הרחבתה וריבוע המסילות בינה לבין האוניברסיטה, היא תשמש כתחנת קצה להרבה יותר רכבות ותהיה תחנת החלפה מרכזית.
בהרצליה יהיו שישה רציפים, כמו בת"א מרכז.
מה הסיבה שהרצליה תחנת קצה ולא ת"א אוניברסיטה? (שואל מסקרנות)
 

Yarenn

New member
כמה מירושלים לכרמיאל?

A1-רכבות בוקר אקספרס, החל מיום שלישי 15 למאי 2018(***).
לו״ז מירושלים-האומה להרצליה:
1. יציאה: 07:00
2. ת״א-ההגנה הגעה: 07:28
3. ת״א-ההגנה יציאה: 07:29
4. ת״א-השלום הגעה: 07:33
5. ת״א-השלום יציאה: 07:35
6. ת״א-סבידור הגעה: 07:39
7. ת״א-סבידור יציאה: 07:42
8. ת״א-אוניבר הגעה: 07:46
9. ת״א-אוניבר יציאה: 07:47
10. הרצליה הגעה: 07:55
הערות:
א. הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ופאתי-מודיעין.
ב. כדי להגיע לרציף, ר״י מעמידה לרשות הנוסעים הנכבדים 2 מעליות מהירות(כל אחת ל 33 איש ללא כבודה), דרגנועים ומדרגות, וממליצה להגיע לכניסת התחנה 15-20 דקות לפני יציאת הרכבת.
ג. לחיילים עם תרמילים גדולים ו/או נשק חל איסור להשתמש במעליות עד לשעה 08:00.

לו״ז מת״א-סבידור לירושלים-האומה:
1. יציאה: 06:49
2.ת״א-השלום הגעה: 06:53
3.ת״א-השלום יציאה: 06:55
4.ת״א-ההגנה הגעה: 06:59
5.ת״א-ההגנה יציאה: 07:00
6.ירושלים-האומה הגעה: 07:39
הערות:
א.הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ובפאתי- מודיעין.

(***)=אתם לא חייבים להאמין לי! שבת שלום!
כמה מירושלים לכרמיאל?
 

אורי404

New member
נקווה, שזה יהיה וגם מספר שנים אחרי זה


A1-רכבות בוקר אקספרס, החל מיום שלישי 15 למאי 2018(***).
לו״ז מירושלים-האומה להרצליה:
1. יציאה: 07:00
2. ת״א-ההגנה הגעה: 07:28
3. ת״א-ההגנה יציאה: 07:29
4. ת״א-השלום הגעה: 07:33
5. ת״א-השלום יציאה: 07:35
6. ת״א-סבידור הגעה: 07:39
7. ת״א-סבידור יציאה: 07:42
8. ת״א-אוניבר הגעה: 07:46
9. ת״א-אוניבר יציאה: 07:47
10. הרצליה הגעה: 07:55
הערות:
א. הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ופאתי-מודיעין.
ב. כדי להגיע לרציף, ר״י מעמידה לרשות הנוסעים הנכבדים 2 מעליות מהירות(כל אחת ל 33 איש ללא כבודה), דרגנועים ומדרגות, וממליצה להגיע לכניסת התחנה 15-20 דקות לפני יציאת הרכבת.
ג. לחיילים עם תרמילים גדולים ו/או נשק חל איסור להשתמש במעליות עד לשעה 08:00.

לו״ז מת״א-סבידור לירושלים-האומה:
1. יציאה: 06:49
2.ת״א-השלום הגעה: 06:53
3.ת״א-השלום יציאה: 06:55
4.ת״א-ההגנה הגעה: 06:59
5.ת״א-ההגנה יציאה: 07:00
6.ירושלים-האומה הגעה: 07:39
הערות:
א.הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ובפאתי- מודיעין.

(***)=אתם לא חייבים להאמין לי! שבת שלום!
נקווה, שזה יהיה וגם מספר שנים אחרי זה

יורדים בהרצליה, מחליפים לקו הרכבת הקלה הירוק, כדי לנסוע לאזור התעשייה הרצליה.
או: יורדים בתל אביב השלום וממשיכים בקו הסגול לכיוון אלנבי או בו יהודה בתל אביב.
 

amit1270

New member
הקו הירוק לא יגיע לתחנת הרכבת הרצליה


נקווה, שזה יהיה וגם מספר שנים אחרי זה

יורדים בהרצליה, מחליפים לקו הרכבת הקלה הירוק, כדי לנסוע לאזור התעשייה הרצליה.
או: יורדים בתל אביב השלום וממשיכים בקו הסגול לכיוון אלנבי או בו יהודה בתל אביב.
הקו הירוק לא יגיע לתחנת הרכבת הרצליה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה