ווטרס הוא תותח על
וכידוע,כשהתותחים רועמים,המוזות שותקות. לכן אותו תותח על דירדר את הלהקה, הוציא אלבום מחאתי (אנימלז),אלבום קונספט (החומה) כי נגמר ללהקה הכסף וזה מה שהיה לו בכיס, העיף את רייט, החזיר אותו כשכיר (אוי הבושה...העובדה שרייט היחיד שלא הפסיד כסף מהסיבוב הופעות היא סטירה לפניו של ווטרס השחצן), רצה לרכב על הגל של החומה והוציא את האלבום הנורא והנורא משעמם-פיינל קאט. רבות כתבתי בגנותו של האלבום הזה, כמה הוא המשך בכייני ומשעמם של החומה, כמה קולו של ווטרס,המבטא בקול הנמוך הצרוד, השבירה בקול הגבוה הבכייני,כמה כל זה צורם לאזני, כמה נושאי הכתיבה ממוחזרים ומאוסים. דבר אחד הציל את האלבום הזה מלהיות עוד אלבום סולו של ווטרס-דיויד גילמור. הוא נקודת האור באלבום, עבודת הגיטרה שלו מצילה את המצב. כמובן שבלי המוזה נשאר רק התותח על, לבדו (טוב הוא ו1287481 נגנים שכירים וכושיות עם קול גבוה), ושלל אלבומי סולו נוראיים. ווטרס הפך למושא שנאתו, הוא הפך להיות כל מה שהוא התנגד לו, הוא כל כך פחד להשתגע כמו סיד שהוא השתגע לצד השני-והפך לקונטרול פריק תאב בצע. טפי. גילמור יודע שפינק פלויד הפכה אותו לכוכב,והוא יודע שהוא חייב להם את הכל. הוא תרם רבות למיטב יצירת הלהקה, תמך בבארט והפיק את האלבום הראשון שלו, תרם לחומה את השיר הכי טוב בה (וזה אומר הרבה), ונלחם בכל הכוח כדי להשאיר את השם אצלו ואצל רייט ומייסון, כדי שפינק פלויד לא תהפוך לעוד להקה כזאת של "מנהיג הלהקה ועוד כמה נגנים שכירים" (יש המון המון דוגמאות-שאדווז,דיפ פרפל,קינג קרימזון,איירון מיידן-שימו לב יש פה המון נציגויות של המון סגנונות כמו אינסטרומנטלי,פרוג,רוק כבד ומטאל). אני מציע לך לשמוע את שני שיריו החדשים של ווטרס שעוסק היום,איך לא,בגנות המלחמה בעירק. השירים שלו נשמעים כמו פארודיה על השירים שלו.