הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה

מצב
הנושא נעול.
הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
 
תגבור התדירות של קו 3 של אגד

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
תגבור התדירות של קו 3 של אגד
מספר הנסיעות של קו 3 עולה מ-49 ל-75 (לקחתי כיוון אחד, בכיוון ההפוך זה מאד דומה), דבר שמשפר את הקשר בין הכרמל המערבי להדר ובין הכרמל המערבי למרכזית חוף הכרמל.
הדבר בא לכסות גם על ביטול קו 1.
בקטע מקרית אליעזר למרכז הכרמל, לפני הרפורמה פעלו הקווים 1 ו-3 עם 72 נסיעות יומיות. אחרי הרפורמה יפעל רק קו 3 עם 75 נסיעות יומיות.
 
נשר: תגבור והארכת שעות פעילות של 76, 77, 146

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
נשר: תגבור והארכת שעות פעילות של 76, 77, 146
קו 146 יפעל כל חצי שעה מ-6 עד 18:30-19:30 (תלוי בכיוון), ולאחר מכן כל שעה עד 20:30-21:30 (תלוי בכיוון). זהו תגבור של כמעט פי 2, כי היום הוא נוסע רוב היום בתדירות של פעם בשעה (מ-7:30-8:30), ומסיים ב-20:30 בשני הכיוונים.
קווים 76, 77 זוכים להארכה משמעותית של שעות פעילותם ויסיימו בסביבות השעה 22 במקום 19 כיום. כמו כן, גם הם ייצאו כל חצי שעה ברוב שעות היום (לעומת כל שעה כיום), וכל שעה בערב.
 
הקשר בין חיפה לנשר: לפני לעומת אחרי


נשר: תגבור והארכת שעות פעילות של 76, 77, 146
קו 146 יפעל כל חצי שעה מ-6 עד 18:30-19:30 (תלוי בכיוון), ולאחר מכן כל שעה עד 20:30-21:30 (תלוי בכיוון). זהו תגבור של כמעט פי 2, כי היום הוא נוסע רוב היום בתדירות של פעם בשעה (מ-7:30-8:30), ומסיים ב-20:30 בשני הכיוונים.
קווים 76, 77 זוכים להארכה משמעותית של שעות פעילותם ויסיימו בסביבות השעה 22 במקום 19 כיום. כמו כן, גם הם ייצאו כל חצי שעה ברוב שעות היום (לעומת כל שעה כיום), וכל שעה בערב.
הקשר בין חיפה לנשר: לפני לעומת אחרי

לקחתי את שכונת רמות יצחק, מכיוון שהקשר אליה השתפר יותר מכל. אבל יש שיפור מסוים גם בקשר אל שכונות אחרות, אפילו אל גבעת נשר המרוחקת (בזכות 76 ו-77).

לפני:

- 13 נסיעות מהגרנד קניון (קו 77).
- 0 נסיעות ישירות מהדר ומהעיר התחתית (יש לעבור במרכזית המפרץ). בשלב הביניים שנמשך שבועיים - 28 נסיעות (בקו 112).
- 15 נסיעות ממרכזית חוף הכרמל ומהאוניברסיטה (קו 146).
- 85 נסיעות ממרכזית המפרץ (קווים 71, 78, 79, 146).

אחרי:

- 29 נסיעות מהגרנד קניון (קו 77).
- 69 נסיעות ישירות מהדר ומהעיר התחתית (קו 112).
- 29 נסיעות ממרכזית חוף הכרמל ומהאוניברסיטה (קו 146).
- 95 נסיעות ממרכזית המפרץ (כאן אין שיפור משמעותי כי תוגבר רק קו 146, אבל שימו לב שבזכות 112 רבים לא יצטרכו כלל לעבור במרכזית המפרץ).

מדובר בשיפור של פי 2 ויותר לרוב היעדים. הדבר בולט במיוחד בשעות הערב, כשעד היום הקו היחיד שמקיף את נשר אחרי 8-9 בערב היה קו 79, ומהשבוע הבא יפעלו בשעות האלה גם 112 (כל 20-30 דקות), 76 ו-77 (כל שעה), ונסיעה אחת נוספת של 146.
 
המשך יבוא...

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
המשך יבוא...
 
שיפור משמעותי בשכ' הכרמל המערבי (ציר דרך הים)

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
שיפור משמעותי בשכ' הכרמל המערבי (ציר דרך הים)
קו 5 מתוגבר מ-45 ל-60 נסיעות לכיוון.
יחד עם תגבור קו 3, מדובר בשיפור משמעותי מאד בדרך הים: מ-110 ל-151 נסיעות יומיות בכל כיוון (חישבתי עבור כיוון הירידה).
תוסיפו לזה את העובדה שקו 200 ייסע מעכשיו לאורך דרך הים 7 לילות בשבוע, ולא רק בקיץ.
 

tapuzo

New member
איליה קודם נראה שהם מקיימים מה שהם כותבים

שיפור משמעותי בשכ' הכרמל המערבי (ציר דרך הים)
קו 5 מתוגבר מ-45 ל-60 נסיעות לכיוון.
יחד עם תגבור קו 3, מדובר בשיפור משמעותי מאד בדרך הים: מ-110 ל-151 נסיעות יומיות בכל כיוון (חישבתי עבור כיוון הירידה).
תוסיפו לזה את העובדה שקו 200 ייסע מעכשיו לאורך דרך הים 7 לילות בשבוע, ולא רק בקיץ.
איליה קודם נראה שהם מקיימים מה שהם כותבים
מהנסיון שלי בעבר עם ביטול קו 26 שהבטיחו שקו 23 ו-115 יתוגברו ל-5 פעמים בשעה
זה נמשך בדיוק חודש ואחרכך הורידו תדירות והיה סיוט ועד היום הקו עושה סיבובים בהדר ומאריך סתם לכל
מי שרוצה לנסוע מהעיר לכרמל ומהכרמל לעיר. עזוב, לא מאמין לאגד שיעמדו בתדירות שהם כתבו. חודש אחד כן
ואז בלי לספר לך יורידו את התדירות.
 
חפרת!!! די! הדעות שלך ידועות,

איליה קודם נראה שהם מקיימים מה שהם כותבים
מהנסיון שלי בעבר עם ביטול קו 26 שהבטיחו שקו 23 ו-115 יתוגברו ל-5 פעמים בשעה
זה נמשך בדיוק חודש ואחרכך הורידו תדירות והיה סיוט ועד היום הקו עושה סיבובים בהדר ומאריך סתם לכל
מי שרוצה לנסוע מהעיר לכרמל ומהכרמל לעיר. עזוב, לא מאמין לאגד שיעמדו בתדירות שהם כתבו. חודש אחד כן
ואז בלי לספר לך יורידו את התדירות.
חפרת!!! די! הדעות שלך ידועות,
אפשר בבקשה להפסיק לזבל בשליליות שלך את כל השרשורים? כל הודעה שנייה בשרשורים על חיפה היא שלך, ותמיד רק נגד הכול, אף פעם לא בעד משהו. תמצא חיים וצא לנו מהווריד.
 

tapuzo

New member
אני בעד קוים קצרים יעילים בתדירות גבוהה

חפרת!!! די! הדעות שלך ידועות,
אפשר בבקשה להפסיק לזבל בשליליות שלך את כל השרשורים? כל הודעה שנייה בשרשורים על חיפה היא שלך, ותמיד רק נגד הכול, אף פעם לא בעד משהו. תמצא חיים וצא לנו מהווריד.
אני בעד קוים קצרים יעילים בתדירות גבוהה
הבעיה שאין הרבה כאלה
 
האריכו את קו 1 לפינת טשרניחובסקי

איליה קודם נראה שהם מקיימים מה שהם כותבים
מהנסיון שלי בעבר עם ביטול קו 26 שהבטיחו שקו 23 ו-115 יתוגברו ל-5 פעמים בשעה
זה נמשך בדיוק חודש ואחרכך הורידו תדירות והיה סיוט ועד היום הקו עושה סיבובים בהדר ומאריך סתם לכל
מי שרוצה לנסוע מהעיר לכרמל ומהכרמל לעיר. עזוב, לא מאמין לאגד שיעמדו בתדירות שהם כתבו. חודש אחד כן
ואז בלי לספר לך יורידו את התדירות.
האריכו את קו 1 לפינת טשרניחובסקי
 
שיפור בקווים שכונתיים באיזור הדר: קו 6 וקו 13

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
שיפור בקווים שכונתיים באיזור הדר: קו 6 וקו 13
קו 13 מהדר לתל עמל ולנווה יוסף, שעד לפני כמה שנים אאל"ט היתה לו רק נסיעה או שתיים ביום, זוכה ברפורמה הזאת לתגבור נוסף, מ-14 ל-20 נסיעות.
גם לקו 6 מהדר לרחוב עבאס מתווספות כמה נסיעות.
 

asmopil

New member
לא בטוח שיש שיפור למרות תוספת הנסיעות

שיפור בקווים שכונתיים באיזור הדר: קו 6 וקו 13
קו 13 מהדר לתל עמל ולנווה יוסף, שעד לפני כמה שנים אאל"ט היתה לו רק נסיעה או שתיים ביום, זוכה ברפורמה הזאת לתגבור נוסף, מ-14 ל-20 נסיעות.
גם לקו 6 מהדר לרחוב עבאס מתווספות כמה נסיעות.
לא בטוח שיש שיפור למרות תוספת הנסיעות
1. עתה אין קישור לקריית הממשלה לקו 6 (בשל סיבות טכניות לא ניתן לעשות זאת).
2. אני לא כזה בטוח שנווה יוסף צריכה שכונתית. אם כבר יש שכונתית (זה המיתוג החדש של קו 13) אני חושב שיותר נכון לעשות קישורית לנווה שאנן. אגב, נורא חסר לנווה פז קישורית לנווה שאנן, שכן ילדי השכונה לומדים כולם בנווה שאנן (יסודי ותיכון) וקישורית בין השכונות תעזור לתלמידים שם להמשיך לחוגים ולפעילויות חברתיות המתקיימות בנווה שאנן ובמתנ"ס נווה יוסף (אחד המתנס"ים הגדולים במדינה).
כיום הם נאלצים לעלות הר של מאות מדרגות (בלי הגזמה) מרחוב החשמל לנווה שאנן.
3. עבאס זקוקה מאד לקישור ישיר לקרית הממשלה כדאי לחשוב על שינוי דרמטי במסלול הקו:
קו 6 יסע אל/מ קרית הממשלה, בעוד קו 4 (שכונתית: הדר-רחוב מסדה) ימשיך גם לעבאס בחלק מהנסיעות תחת הספרור 4א או 6א.
4. ובכלל ראוי להוסיף נסיעות לקו 4 ולהעביר לראשונה את השכונתית גם ברחוב הלל (לא בטוח שאפשר להעביר שם שכונתית זה רחוב צר אבל צריך לבדוק).
 

tapuzo

New member
כל קשר בין ההבטחות למציאות בשטח מקרי בהחלט

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
כל קשר בין ההבטחות למציאות בשטח מקרי בהחלט
זה שמפרסמים שקו יגיע כל 12 דקות זה לא אומר שהם מתכוונים לעמוד בזה.
בגלל שהקוים יוצאים מהנתצ אם הכבישים הפקוקים יותר שהורידו בהם נתיבים +
מאריכים קוים שייצאו מטירת כרמל ונשר אפילו + מאריכים קוים קיימים כמו 30 עוד יותר
זה רק אומר דבר אחד: אין שום אפשרות לנוסע באגד להסתמך על קוי אגד כי אין לו שום יכולת
לדעת מתי יגיעו וכשמדובר בשכונות בהן עובר קו פעם בחצי שעה אז בכלל זה סיוט בלי רכב
ולכן התח"צ בחיפה תמשיך להיות "למי שאין לו אוטו" ולא "למי שישאיר אוטו בבית"
 

olli3

New member
מנהל
זה שאתה טוען שדברים גרועים יקרו לא אומר שבאמת

כל קשר בין ההבטחות למציאות בשטח מקרי בהחלט
זה שמפרסמים שקו יגיע כל 12 דקות זה לא אומר שהם מתכוונים לעמוד בזה.
בגלל שהקוים יוצאים מהנתצ אם הכבישים הפקוקים יותר שהורידו בהם נתיבים +
מאריכים קוים שייצאו מטירת כרמל ונשר אפילו + מאריכים קוים קיימים כמו 30 עוד יותר
זה רק אומר דבר אחד: אין שום אפשרות לנוסע באגד להסתמך על קוי אגד כי אין לו שום יכולת
לדעת מתי יגיעו וכשמדובר בשכונות בהן עובר קו פעם בחצי שעה אז בכלל זה סיוט בלי רכב
ולכן התח"צ בחיפה תמשיך להיות "למי שאין לו אוטו" ולא "למי שישאיר אוטו בבית"
זה שאתה טוען שדברים גרועים יקרו לא אומר שבאמת
הם הולכים לקרות.

זה שהם מחויבים על פי רישיון הקו להוציא קו בתדירות של כל 12 דקות, זה מעוגן בGPS של האוטובוס והנתונים מועברים לבקרת משרד התחבורה ומשרד התחבורה בהחלט קונס את המפעילות ואפילו נהנה מכך, זה אחלה רווח.

במידה ויקרה מצב שיטתי בו אתה שם לב לכך, עליך רק ליידע את מנכ"ל או סמנכ"ל תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ויתבצע פיקוח עמוק והחברה תיקנס.

בנתיים, כל עוד שלא קרה שום דבר, אתה בלשון הילדים; "סתם מחמם".
 

tapuzo

New member
מעוגן בGPS של האוטובוס? בדיחה טובה!!!!

זה שאתה טוען שדברים גרועים יקרו לא אומר שבאמת
הם הולכים לקרות.

זה שהם מחויבים על פי רישיון הקו להוציא קו בתדירות של כל 12 דקות, זה מעוגן בGPS של האוטובוס והנתונים מועברים לבקרת משרד התחבורה ומשרד התחבורה בהחלט קונס את המפעילות ואפילו נהנה מכך, זה אחלה רווח.

במידה ויקרה מצב שיטתי בו אתה שם לב לכך, עליך רק ליידע את מנכ"ל או סמנכ"ל תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ויתבצע פיקוח עמוק והחברה תיקנס.

בנתיים, כל עוד שלא קרה שום דבר, אתה בלשון הילדים; "סתם מחמם".
מעוגן בGPS של האוטובוס? בדיחה טובה!!!!
כמה פעמים ראיתי את הנהג של קו 19 לוחץ סוף נסיעה בשער הטכניון לפני שהוא עושה את הסיבוב..
כמה פעמים חיכינו לקו 23 (136 עכשיו) שהיה עובר שניים אחד אחרי השני ואז 40 דקות אין קו...
עשה טובה נו המשחקים של אגד מוכרים כבר לכל חיפה.
גם בקוי השכונתית אנשים מחכים לפעמים 30 דקות בלי אוטובוס בשכונה כדי להגיע מרחק שהיו עושים 4 דקות באוטו.
 
טירת כרמל: לפני ואחרי

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
טירת כרמל: לפני ואחרי
קו 45 יפעל בימי א-ה רק עד 8 בבוקר, ואחרי השעה הזו יוחלף בקו 111. כדי לפצות על אובדן הקשר למרכזית חוף הכרמל, יחול תגבור ניכור בקווים 47 ו-49.

סך כל הנסיעות מטירת כרמל לחיפה: היום - 124, החל מיום ראשון - 159
נסיעות למרכזית חוף הכרמל עצמה: היום - 95, החל מיום ראשון - 93, והרוב המוחלט של הנסיעות האלה יבוצעו ע"י הקווים 47 ו-49 שכל אחד מהם ייסע פעם בחצי שעה.
 
קרית אתא: השוואה היסטורית לאורך זמן

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
קרית אתא: השוואה היסטורית לאורך זמן
לפני חודשיים וחצי, עת בוצע השלב הראשון של הרפורמה החיפאית - השקת קווי ה-20+ בקריות - ביצעתי השוואה בין מספרי האוטובוסים היומיים בצירים מסוימים.

הגיע הזמן לחזור ולהשוות את המצב לפני הפעימה ההיא, את המצב הנוכחי שאחרי הפעימה ההיא, ואת המצב שיהיה החל מהשבוע הבא.

מצומת קרית אתא לתוך קרית אתא (הנתונים אינם כוללים את קו הלילה 210 ואת קווי שפרעם):

עד מאי 2013 - 230 נסיעות ביום (בקווים 61, 62, 63, 64).
ממאי 2013 - 321 נסיעות ביום (בקווים הנ"ל וכן בקווי +20).
לפי המצב היום, נראה לכאורה ששש נסיעות בוטלו, ויש 315 נסיעות ביום.
מה-16 באוגוסט - 275 נסיעות בקווי +20 דרך רחוב זבולון + 141 נסיעות מהירות במטרונית דרך הכביש העוקף = 416 נסיעות ביום מצומת קרית אתא לתוך העיר.

על הנייר, מספר הנסיעות מצומת קרית אתא לתוך העיר עלה השנה ב-80%!
 
אז האם קרית אתא הרוויחה או הפסידה מהמטרונית?

קרית אתא: השוואה היסטורית לאורך זמן
לפני חודשיים וחצי, עת בוצע השלב הראשון של הרפורמה החיפאית - השקת קווי ה-20+ בקריות - ביצעתי השוואה בין מספרי האוטובוסים היומיים בצירים מסוימים.

הגיע הזמן לחזור ולהשוות את המצב לפני הפעימה ההיא, את המצב הנוכחי שאחרי הפעימה ההיא, ואת המצב שיהיה החל מהשבוע הבא.

מצומת קרית אתא לתוך קרית אתא (הנתונים אינם כוללים את קו הלילה 210 ואת קווי שפרעם):

עד מאי 2013 - 230 נסיעות ביום (בקווים 61, 62, 63, 64).
ממאי 2013 - 321 נסיעות ביום (בקווים הנ"ל וכן בקווי +20).
לפי המצב היום, נראה לכאורה ששש נסיעות בוטלו, ויש 315 נסיעות ביום.
מה-16 באוגוסט - 275 נסיעות בקווי +20 דרך רחוב זבולון + 141 נסיעות מהירות במטרונית דרך הכביש העוקף = 416 נסיעות ביום מצומת קרית אתא לתוך העיר.

על הנייר, מספר הנסיעות מצומת קרית אתא לתוך העיר עלה השנה ב-80%!
אז האם קרית אתא הרוויחה או הפסידה מהמטרונית?
מצד אחד אתם רואים את המספרים המרשימים - גידול של 80% במספר האוטובוסים הנכנסים ביום לקרית אתא.
מצד שני, בניגוד לשאר הקריות, בקרית אתא המטרונית מכסה רק חלק מסוים מהעיר. לשאר התושבים המספר הזה לא רלוונטי, ומבחינתם מספר הנסיעות עלה מ-230 ל-275, רק ב-20%.
עבור אותם תושבים שאינם גרים ליד המטרונית, נפגע גם הקשר הישיר למקומות רבים:
נסיעה ללב המפרץ דורשת מעתה החלפה אחת במקום אפס.
כדי להגיע לתחנת רכבת, יש לבצע החלפה או לנסוע בקו 21 שאינו תדיר במיוחד.
נסיעה לנשר ומזרחה משם דורשת שתי החלפות במקום אחת.
נסיעה להדר דורשת שתי החלפות, או עלייה לקו ספציפי מאד - קו 23, שהוא היחיד שפוגש את קו 3 של המטרונית ברחוב אריה שנקר. התדירות של קו 23 אמנם יחסית גבוהה במונחים חיפאיים, אבל לא גבוהה מספיק - כל 12-18 דקות, 71 נסיעות ביום. יחד עם התדירות הנמוכה יחסית של מטרונית 3, זה יהפוך את הנסיעה להדר ללא נוחה בעליל.

לדעתי הפתרון הנכון ביותר הוא להפעיל מחדש את אחד הקווים 62 או 63, לפחות בתדירות של פעם ב-20 דקות, כדי להחזיר את החיבור הנוח מחלק הארי של קרית אתא לאיזור הצ'ק פוסט, להדר, לערים מדרום-מזרח לחיפה, ולתחנת הרכבת לב המפרץ.
מה דעתכם?
 
אני הייתי מציע הצעה אחרת, שקו 2 של המטרונית

אז האם קרית אתא הרוויחה או הפסידה מהמטרונית?
מצד אחד אתם רואים את המספרים המרשימים - גידול של 80% במספר האוטובוסים הנכנסים ביום לקרית אתא.
מצד שני, בניגוד לשאר הקריות, בקרית אתא המטרונית מכסה רק חלק מסוים מהעיר. לשאר התושבים המספר הזה לא רלוונטי, ומבחינתם מספר הנסיעות עלה מ-230 ל-275, רק ב-20%.
עבור אותם תושבים שאינם גרים ליד המטרונית, נפגע גם הקשר הישיר למקומות רבים:
נסיעה ללב המפרץ דורשת מעתה החלפה אחת במקום אפס.
כדי להגיע לתחנת רכבת, יש לבצע החלפה או לנסוע בקו 21 שאינו תדיר במיוחד.
נסיעה לנשר ומזרחה משם דורשת שתי החלפות במקום אחת.
נסיעה להדר דורשת שתי החלפות, או עלייה לקו ספציפי מאד - קו 23, שהוא היחיד שפוגש את קו 3 של המטרונית ברחוב אריה שנקר. התדירות של קו 23 אמנם יחסית גבוהה במונחים חיפאיים, אבל לא גבוהה מספיק - כל 12-18 דקות, 71 נסיעות ביום. יחד עם התדירות הנמוכה יחסית של מטרונית 3, זה יהפוך את הנסיעה להדר ללא נוחה בעליל.

לדעתי הפתרון הנכון ביותר הוא להפעיל מחדש את אחד הקווים 62 או 63, לפחות בתדירות של פעם ב-20 דקות, כדי להחזיר את החיבור הנוח מחלק הארי של קרית אתא לאיזור הצ'ק פוסט, להדר, לערים מדרום-מזרח לחיפה, ולתחנת הרכבת לב המפרץ.
מה דעתכם?
אני הייתי מציע הצעה אחרת, שקו 2 של המטרונית
יעשה בקרית אתא לולאה ויחזור דרך הדשנים למרכזית המפרץ כתחנת קצה.
כך הקו של המטרונית יכסה את מרבית קרית אתא ויתן קישור ישיר מרוב חלקיה למרכזית המפרץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה