הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה

מצב
הנושא נעול.
אגב, משום מה חסר שם קו 136

מקווה שהאקסל הבא יהיה שימושי
https://docs.google.com/file/d/0BzAwV6MF_YSsQnBrME5NTlBmTFU/edit?usp=sharing

הפקתי את זה באופן אוטומטי-למחצה מה-GTFS מתוך מטרה לעזור לי עם המיפוי שלי - הכללתי רק את הלו"זים שמסתיימים באוקטובר 2013, כלומר האחרונים בקובץ.

הצעות ובקשות אפשר לרשום כאן, אפשר גם לכתוב הערות ב-Google Drive עצמו, מה שיקל עלי בהפקות הבאות.
אגב, משום מה חסר שם קו 136
 

alantan

New member
עדכנתי את הקובץ עם הקו החסר

אגב, משום מה חסר שם קו 136
עדכנתי את הקובץ עם הקו החסר
אגב, שים לב ש-19א זה רק בערב, כך שקשה לומר ש-19א הוא מהקווים החזקים בזכות עצמו. איפה שכתוב 19+19א מדובר על השעות של הקטע המשותף, בין אם מדובר ב-19 ובין אם מדובר ב-19א.
 
התייחסתי אליהם כאל קו אחד

עדכנתי את הקובץ עם הקו החסר
אגב, שים לב ש-19א זה רק בערב, כך שקשה לומר ש-19א הוא מהקווים החזקים בזכות עצמו. איפה שכתוב 19+19א מדובר על השעות של הקטע המשותף, בין אם מדובר ב-19 ובין אם מדובר ב-19א.
התייחסתי אליהם כאל קו אחד
כמו גם 37 ו-37א.
נראה לי הגיוני למנות את מספר הנסיעות כסכום של מספר הנסיעות של 19 עם אלה של 19א. או שלא הבנתי אותך נכון?
 

alantan

New member
כן הבנת אותי לגמרי. פשוט כתבת 19א ולא רציתי

התייחסתי אליהם כאל קו אחד
כמו גם 37 ו-37א.
נראה לי הגיוני למנות את מספר הנסיעות כסכום של מספר הנסיעות של 19 עם אלה של 19א. או שלא הבנתי אותך נכון?
כן הבנת אותי לגמרי. פשוט כתבת 19א ולא רציתי
שישתמע כאילו הנסיעות לבת גלים הן בתדירות גבוהה במהלך היום.
 
ביטול הגבלת איסוף והורדה בקווים 123,136


הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
ביטול הגבלת איסוף והורדה בקווים 123,136

באופן מפתיע, החל מיום שישי מבוטלת ההגבלה על איסוף/הורדה של נוסעים בקווים 123 ו-136 בשדרות ההסתדרות.
מאז הארכת הקווים ב-2/8 לצומת קרית אתא, כל התחנות בין צומת קרית אתא למרכזית המפרץ (כולל) משמשות לאיסוף בלבד לכיוון הכרמל ולהורדה בלבד לכיוון צומת קרית אתא. אך אם בודקים באתר משרד התחבורה את התאריכים מה-16/8 והלאה, רואים שהגבלה זו מבוטלת, וכל התחנות הן לאיסוף והורדה.
זה מפתיע לטובה, כי שיערתי שההגבלה נובעת מהסכם כלשהו של המדינה עם דן בצפון שנותן בלעדיות למטרונית בקטע הזה. מעניין אם זאת אכן הסיבה, ולמה ההגבלה בוטלה.
 

נתנאל531

Well-known member
האם הקווים יצטרפו למת"צ?

ביטול הגבלת איסוף והורדה בקווים 123,136

באופן מפתיע, החל מיום שישי מבוטלת ההגבלה על איסוף/הורדה של נוסעים בקווים 123 ו-136 בשדרות ההסתדרות.
מאז הארכת הקווים ב-2/8 לצומת קרית אתא, כל התחנות בין צומת קרית אתא למרכזית המפרץ (כולל) משמשות לאיסוף בלבד לכיוון הכרמל ולהורדה בלבד לכיוון צומת קרית אתא. אך אם בודקים באתר משרד התחבורה את התאריכים מה-16/8 והלאה, רואים שהגבלה זו מבוטלת, וכל התחנות הן לאיסוף והורדה.
זה מפתיע לטובה, כי שיערתי שההגבלה נובעת מהסכם כלשהו של המדינה עם דן בצפון שנותן בלעדיות למטרונית בקטע הזה. מעניין אם זאת אכן הסיבה, ולמה ההגבלה בוטלה.
האם הקווים יצטרפו למת"צ?
אם לא, חבל על בזבוז הזמן והעצבים בנהיגה בציר ההסתדרות בשעות עמוסות.

יש גם בעיה של מקום חניה לאוטובוסים בצ. ק. אתא, איזור הצומת עמוס לגמרי בדרך שגרה.
 

mister K

New member
הצלחתי למצוא רק הרעה אחת בשינויים האלה.

הרפורמה בקווי אגד בחיפה - ההשוואה
הלילה פורסם הלו"ז של יום ראשון, ומהיום אפשר להשוות בין לוחות הזמנים של הקווים העירוניים לפני השלב העיקרי של רפורמת המטרונית ואחריו.
בשרשור הקודם בנושא היתה השוואה חלקית של לוחות הזמנים של קווי אגד ביום שישי בלבד.
שרשור נוסף מפרט את שלבי הפעלת המטרונית עצמה.
את לוחות הזמנים של המטרונית אפשר לראות כאן.
הצלחתי למצוא רק הרעה אחת בשינויים האלה.
מדובר על הקישור בין מרכזית החוף הכרמל להדר שהורע בעקבות ביטול קו 113 ואי הכנסת 111 למרכזית.
כעת מי שיוצא מהדר וצריך להגיע לקווים שיוצאים מחוף הכרמל דרומה, ייאלץ להיסחב עם 112 או 115 או להחליף למטרונית בשד' ההגנה.

חוץ מזה, בכל הקטעים האחרים הצלחתי למצוא רק שיפורים ומשמעותיים מאוד.
 
ישנו גם קו 43 הנוסף לקו 112, 115

הצלחתי למצוא רק הרעה אחת בשינויים האלה.
מדובר על הקישור בין מרכזית החוף הכרמל להדר שהורע בעקבות ביטול קו 113 ואי הכנסת 111 למרכזית.
כעת מי שיוצא מהדר וצריך להגיע לקווים שיוצאים מחוף הכרמל דרומה, ייאלץ להיסחב עם 112 או 115 או להחליף למטרונית בשד' ההגנה.

חוץ מזה, בכל הקטעים האחרים הצלחתי למצוא רק שיפורים ומשמעותיים מאוד.
ישנו גם קו 43 הנוסף לקו 112, 115
אם יתוגברו הנסיעות בקו 43 זה יהיה טוב לכולם.
ניתן להגיע גם בנסיעה בקו 133 או 132 ההפרשים בזמנים לא גדולים מאוד.
או בקו 3 ותדירות קו 3 תעלה.
אז יש תשובה עוקפת מטרונית לנסיעות אלו,
משלמים בזמן אך נשארים עם "אגד".
 

alantan

New member
קו 43 זה רק פעם בשעה וקו 3/132/133 זה עיקוף

ישנו גם קו 43 הנוסף לקו 112, 115
אם יתוגברו הנסיעות בקו 43 זה יהיה טוב לכולם.
ניתן להגיע גם בנסיעה בקו 133 או 132 ההפרשים בזמנים לא גדולים מאוד.
או בקו 3 ותדירות קו 3 תעלה.
אז יש תשובה עוקפת מטרונית לנסיעות אלו,
משלמים בזמן אך נשארים עם "אגד".
קו 43 זה רק פעם בשעה וקו 3/132/133 זה עיקוף
די רציני. נראה לי 28, 40, 42, 136 לדולפין ומעבר ל-מ1 או 111 לאצ"ל ומשם מ1 או 115.
 
ניסיון נוסף

קו 43 זה רק פעם בשעה וקו 3/132/133 זה עיקוף
די רציני. נראה לי 28, 40, 42, 136 לדולפין ומעבר ל-מ1 או 111 לאצ"ל ומשם מ1 או 115.
ניסיון נוסף
מהדר, קו 115, 132,133 למרכזית המפרץ ומשם קו 101 דרך מנהרות הכרמל למרכזית חוף הכרמל.
 
עד שלא יתרגלו למטרונית


לא הבנתי מאיפה האלרגיה לקווי המטרונית...
עד שלא יתרגלו למטרונית

ולא יראו כיצד להשתמש בה,
וללא תקלות אפשריות, כמו למשל: תיקוף הכרטיס בחוץ,
והדלתות נסגרו, ואז ה-90 דקות מתחילים להיספר ללא נסיעה,
דבר שאיננו הגון.
דבר כזה יכול להתרחש.
 

alantan

New member
ה-90 דקות אמורות לכלול את כל ההמתנות

עד שלא יתרגלו למטרונית

ולא יראו כיצד להשתמש בה,
וללא תקלות אפשריות, כמו למשל: תיקוף הכרטיס בחוץ,
והדלתות נסגרו, ואז ה-90 דקות מתחילים להיספר ללא נסיעה,
דבר שאיננו הגון.
דבר כזה יכול להתרחש.
ה-90 דקות אמורות לכלול את כל ההמתנות
מה שלא מבינים (או שמבינים אבל לא רוצים להבין...) זה שה-90 ד' לא היו מיועדות אי פעם בשביל פס-חופשי. הן מיועדות על מנת שיהיה ניתן להגיע מהמוצא ליעד בדרך הכי יעילה, גם אם הדבר דורש ארבע החלפות, ושהנוסע לא יאלץ לשלם קנס רק משום שאין לו קו ישיר מדלת לדלת.

זה נכון שאפשר לקפוץ לחנות, לקנות משהו ולחזור הביתה, והכל במחיר נסיעה בודדת. אבל זה רק רווח נקי של הנוסע, לא משהו שאפשר להגיד "מגיע לי".
 
לא מדוייק

ה-90 דקות אמורות לכלול את כל ההמתנות
מה שלא מבינים (או שמבינים אבל לא רוצים להבין...) זה שה-90 ד' לא היו מיועדות אי פעם בשביל פס-חופשי. הן מיועדות על מנת שיהיה ניתן להגיע מהמוצא ליעד בדרך הכי יעילה, גם אם הדבר דורש ארבע החלפות, ושהנוסע לא יאלץ לשלם קנס רק משום שאין לו קו ישיר מדלת לדלת.

זה נכון שאפשר לקפוץ לחנות, לקנות משהו ולחזור הביתה, והכל במחיר נסיעה בודדת. אבל זה רק רווח נקי של הנוסע, לא משהו שאפשר להגיד "מגיע לי".
לא מדוייק
נכון שה-90 דקות נכללות בכל, אך לא יעלה על הדעת שהכרטיס יתחיל למנות 90 דקות ללא נסיעה בפועל באוטובוס!
מרגע שהנוסע עולה לאוטובוס ומעביר את הרב-קו אז מתחיל שעון ה-90 דקות לעבוד.
ובמצב שתיארתי יכולות לעבור 10 דקות ואולי יותר ובפועל זו עלולה להיות גזילת רבים שלא ניתנת להשבה.
אם תכפילו נניח 5 דקות במספר הנוסעים שהעבירו כרטיס בתחנה זו, ואולי בעוד תחנות...יש מי שיגזור (חלילה) קופון על הציבור.
 

alantan

New member
שוב, ה-90 דקות אמורות להספיק לכל נסיעה

לא מדוייק
נכון שה-90 דקות נכללות בכל, אך לא יעלה על הדעת שהכרטיס יתחיל למנות 90 דקות ללא נסיעה בפועל באוטובוס!
מרגע שהנוסע עולה לאוטובוס ומעביר את הרב-קו אז מתחיל שעון ה-90 דקות לעבוד.
ובמצב שתיארתי יכולות לעבור 10 דקות ואולי יותר ובפועל זו עלולה להיות גזילת רבים שלא ניתנת להשבה.
אם תכפילו נניח 5 דקות במספר הנוסעים שהעבירו כרטיס בתחנה זו, ואולי בעוד תחנות...יש מי שיגזור (חלילה) קופון על הציבור.
שוב, ה-90 דקות אמורות להספיק לכל נסיעה
סבירה במטרופולין ממוצא ליעד כשזה כולל גם המתנה. בהנחה שכל המתנה אינה אורכת 30 ד' כמובן.
 

נתנאל531

Well-known member
90 דקות לא תמיד מספיקות

ה-90 דקות אמורות לכלול את כל ההמתנות
מה שלא מבינים (או שמבינים אבל לא רוצים להבין...) זה שה-90 ד' לא היו מיועדות אי פעם בשביל פס-חופשי. הן מיועדות על מנת שיהיה ניתן להגיע מהמוצא ליעד בדרך הכי יעילה, גם אם הדבר דורש ארבע החלפות, ושהנוסע לא יאלץ לשלם קנס רק משום שאין לו קו ישיר מדלת לדלת.

זה נכון שאפשר לקפוץ לחנות, לקנות משהו ולחזור הביתה, והכל במחיר נסיעה בודדת. אבל זה רק רווח נקי של הנוסע, לא משהו שאפשר להגיד "מגיע לי".
90 דקות לא תמיד מספיקות
בנסיעה מקצות המטרופולין - מהקריות עד לעתלית, בעיקר בגלל תדירות נמוכה יחסית של הקו מחיפה לעתלית. אבל עקרונית הטענה נכונה, המטרה היא לבטל את הצורך בקו אחד ממוצא ליעד, ולשם כך כך הונהג המעבר.

הפליא אותי שמשרד התחבורה לא פירסם הבהרה לפיה מעבר הוא לצורך נסיעה בכיוון אחד, ואינו יכול לשמש כנסיעת הלוך-חזור. היות ואין הבהרה כזו, כנראה שהדבר מותר.
 

alantan

New member
גם אותי הפליא הנקודה הזו, מקרה מאוד נדיר שבו

90 דקות לא תמיד מספיקות
בנסיעה מקצות המטרופולין - מהקריות עד לעתלית, בעיקר בגלל תדירות נמוכה יחסית של הקו מחיפה לעתלית. אבל עקרונית הטענה נכונה, המטרה היא לבטל את הצורך בקו אחד ממוצא ליעד, ולשם כך כך הונהג המעבר.

הפליא אותי שמשרד התחבורה לא פירסם הבהרה לפיה מעבר הוא לצורך נסיעה בכיוון אחד, ואינו יכול לשמש כנסיעת הלוך-חזור. היות ואין הבהרה כזו, כנראה שהדבר מותר.
גם אותי הפליא הנקודה הזו, מקרה מאוד נדיר שבו
באים לטובת האזרח... אני מניח שאתה צודק לגבי נסיעה מהקריות לעתלית, אבל מצד שני, מי שעושה נסיעה עם מקטע בתדירות נמוכה יודע לתכנן את צעדיו בהתאם.
 

asmopil

New member
אין שום בעיה עם נסיעה לשני כיוונים

גם אותי הפליא הנקודה הזו, מקרה מאוד נדיר שבו
באים לטובת האזרח... אני מניח שאתה צודק לגבי נסיעה מהקריות לעתלית, אבל מצד שני, מי שעושה נסיעה עם מקטע בתדירות נמוכה יודע לתכנן את צעדיו בהתאם.
אין שום בעיה עם נסיעה לשני כיוונים
אם אני נוסע לשוק במחיר 6.6 או 13.2 זה משמעותי מאד.
בטח שמדובר בנסיעות קצרות, ולהזכירך אין בחיפה חופשי יומי.
דבר אחר,
השיטה הנוכחית של הכרטוס מתחילה לספור לנוסע 90 דקות רק מרגע עלייתו על האוטובוס, אבל לא מתחשבת בזה שהאוטובוס לקראת סיום 90 הדקות איחר קצת ואז אתה נדפקת. בשיטה החדשה, אמנם מתחילים לספור לך את הזמן מרגע הכרטוס, אבל אתה "ניצל" אם הגעת לתחנה לפני סיום 90 הדקות אך האוטובוס הגיע לאחר שאלו הסתיימו.
 

alantan

New member
זה שאני, אתה וכולם נהנים משימוש לשני הכיוונים

אין שום בעיה עם נסיעה לשני כיוונים
אם אני נוסע לשוק במחיר 6.6 או 13.2 זה משמעותי מאד.
בטח שמדובר בנסיעות קצרות, ולהזכירך אין בחיפה חופשי יומי.
דבר אחר,
השיטה הנוכחית של הכרטוס מתחילה לספור לנוסע 90 דקות רק מרגע עלייתו על האוטובוס, אבל לא מתחשבת בזה שהאוטובוס לקראת סיום 90 הדקות איחר קצת ואז אתה נדפקת. בשיטה החדשה, אמנם מתחילים לספור לך את הזמן מרגע הכרטוס, אבל אתה "ניצל" אם הגעת לתחנה לפני סיום 90 הדקות אך האוטובוס הגיע לאחר שאלו הסתיימו.
זה שאני, אתה וכולם נהנים משימוש לשני הכיוונים
זה בסדר, אבל מדובר בצ'ופר. ת'כלס, הכוונה בשיטה היא לפצות על המעברים. אם לא מצליחים לעשות את החזור בתוך ה-90 ד', זה לא הפסד של משהו שהיה "מגיע לך" אלא אי-הרווחת הצ'ופר.
 
זה מספיק גם לסידורים קצרים

זה שאני, אתה וכולם נהנים משימוש לשני הכיוונים
זה בסדר, אבל מדובר בצ'ופר. ת'כלס, הכוונה בשיטה היא לפצות על המעברים. אם לא מצליחים לעשות את החזור בתוך ה-90 ד', זה לא הפסד של משהו שהיה "מגיע לך" אלא אי-הרווחת הצ'ופר.
זה מספיק גם לסידורים קצרים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה