שוב, אנחנו לא ממציאים את הגלגל
אלפי קילומטרים של קווי רכבת חושמלו ברחבי העולם ולא קרה שום אסון. ההשבתות הן בטלות בשישים מול התוצאה.
שוב, אנחנו לא ממציאים את הגלגלהאם ניתן לבנות עמודים ולפרוס חוטים
במהירות לאורך קילומטרים רבים? אני די מסופק לגבי אישור בטיחותי לעבודות כלליות כדוגמת הכנת יסודות לעמודי החשמול, כאשר המסילה פעילה וחולפות בה רכבות עמוסות בתדירות גבוהה ובמהירות לא נמוכה, וקל וחומר לעבודות של הצבת עמודים ופריסת חוטי החשמל, שמחייבות השבתה.
אשמח לדעת מהו קצב עבודה סביר לפריסת תשתית חשמל: תוך כמה שעות / ימי עבודה ניתן לפרוס 100מ' / 1 ק"מ של חשמול, ובהינתן עבודה משולבת ויעילה של מספר צוותים מקסימלי של קבלן העבודה, כמה ק"מ של חשמול ניתן להעריך שקבלן מסוגל לפרוס בלילה / שבוע / שבועיים?
כמה היא העלות הכספית הממוצעת לק"מ של הקמת תשתחית חשמול? על פניו יש צורך בתחנות השנאה, עמודי חשמל, חוטי חשמל, עלויות תכנון ופיקוח, שעות עבודה, ובנוסף יש עלויות עקיפות של השבתות לצורך העבודה.
אלפי קילומטרים של קווי רכבת חושמלו ברחבי העולם ולא קרה שום אסון. ההשבתות הן בטלות בשישים מול התוצאה.