אותה
(קודם כול הערה: אותה שאלה בדיוק קיימת כמובן ביו"ד חרוקה. גם שם לא מבטאים את העיצור יו"ד, לדוגמה: "איש", "דִין", ולמה שלא נוותר על היו"ד ונכתוב אִש, דִן?).
התשובה היא שהיו"ד שבאה היום בצירי מלא בוטאה ככל הנראה אי אז, בשחר הימים כיו"ד עיצורית. וכבר דומני שקישרת כאן לא מזמן למאמרון של האקדמיה ללשון שעוסק בכך (מאמר על הגיית הצירי המלא).
ההנחה של אותו מאן דהוא שהזכרת אינה מקובלת (ככל הידוע לי).
(קודם כול הערה: אותה שאלה בדיוק קיימת כמובן ביו"ד חרוקה. גם שם לא מבטאים את העיצור יו"ד, לדוגמה: "איש", "דִין", ולמה שלא נוותר על היו"ד ונכתוב אִש, דִן?).
התשובה היא שהיו"ד שבאה היום בצירי מלא בוטאה ככל הנראה אי אז, בשחר הימים כיו"ד עיצורית. וכבר דומני שקישרת כאן לא מזמן למאמרון של האקדמיה ללשון שעוסק בכך (מאמר על הגיית הצירי המלא).
ההנחה של אותו מאן דהוא שהזכרת אינה מקובלת (ככל הידוע לי).