אירוח בנושא התמודדות עם מסגרות החינוך היסודי והתאמתן לילד

schlomitsmile

Member
מנהל
הילדים האחרים רק מרוויחים
המפגש עם השונה, מעורר חששות,
אבל אם מתגברים עליהם,
זוכים לחוות וללמוד שיעורים שהם מעל ומעבר לתכנית הלימודים
 

Hעקב56

New member
בית ספר ללקויי למידה

מה דעתכם על בית ספר לליקויי למידה?
האם הייתם שמים את יכלדם במסגרת שכזו?
 
מידע על ביה"ס ללקויי למידה

אני מאמינה שבבית ספר יסודי, ילד צריך להתמודד בחברה רגילה משום שמחקרים מראים שכיתה רגילה 'מרימה' את הילד מבחינת אישיות ,למידה ועוד. אולם, בחטיבה ובתיכון לעיתים מומלץ בביה"ס ללקויי למידה משום שביה"ס נותן תמיכה מקיפה ומלאה בכל השעות שילד נמצא בביה"ס.
הן מבחינה לימודית, הן מבחינת התאמות, תוכנית אישית, תמיכה רגשית ..

מדוע בשלב חטיבה ותיכון? משום שהילד נמצא בגיל ההתבגרות ומאד חשוב לו איך מסתכלים ורואים אותו.
במידה וילד נמצא בחטיבה או בתיכון רגילים, הוא מקבל 3 שעות שילוב במהלך השבוע שהם טיפה בים, לעומת ילד בביה"ס ללקויי למידה שהתמיכה היא מערכתית ובמהלך כל שעות המערכת.

במידה והילד חשוב לי, אלך עם אישיותו ועם קשייו.

בהצלחה רבה,
אורלית
 

natasha391

New member
הכנה לאבחון

בני בן 9. עומד לעבור אבחון לליקוי למידה. יש לו קשיים רבים מאוד בכיתה.
הייתי רוצה לדעת כיצד להכין אותו לאבחון.
 
הכנה לאבחון ללקויי למידה

שלום רב,

ראשית, יש להסביר לילד שהקשיים שלו נובעים ממבנה מוחי מסויים, ולא משהו שנתון בידיו. מאד חשוב להוריד את הנטל הרגשי, ולאפשר לו פניות להתמודדות.
הדבר החשוב ביותר בכל התהליך הוא לתת אהבה ללא תנאי.

שנית, צריך להסביר לילד מה בדיוק יש באבחון הזה. להכין אותו לקראת מה הולך להיות. לספר לו שהוא נפגש עם פסיכולוגית פעמיים או שלוש, והיא בודקת את היכולות הקוגנטיביות שלו. והכי חשוב , להסביר לו שהאבחון מקנה כלים להתמודד עם הקשיים שלו. האבחון מקנה דרך לאיך לטפל, להתמודד ובעיקר להקל עליו ולעזור לו.

החל מגיל 8 מוסיפים לאבחון הפסיכולוגי, אבחון דידקטי.
כדי שהמסמכים יהיו קבילים לועדת שילוב בית סיפרית, חשוב לעשות אבחון פסיכולוגי ודדקטי.

לסיום, חשוב להכין את הילד לקראת מה שהוא הולך לחוות.
 
קשר בין אחים

הבת שלי בת 4 ולאחרונה אובחנה על הרצף. אמה בת 4 ויש לנו את גונן בן 3. גונן כל הזמן מנסה לשחק איתה ולעשות דברים במשותף והיא ממש מגלה התנגדות.
לפעמים זה גם מלווה בזעם גדול ובכי חזק של תסכול.
אשמח לעצתך
מה עלינו לעשות כדי לקרב ביניהם? מתי היא תרצה ותלמד לשתף ולשחק יחד איתו?
כ"כ חשוב לי שיהיו אחים קרובים על אף השונות של אמה...
 
חיזוק הקשר בין אחים

שלום רב,

ראשית חשוב להבין מה המשמעות של ילדה שאובחנה על הרצף האוטיסטי, משום שעיקר הקושי שלה זה נושא של תקשורת והבנת הקודים החברתיים.
דבר שני, ניתן בעזרת תיווך של הורה לשחק עם שניהם. כלומר, למצוא איזשהוא משחק שמעניין את שניהם וההורה יוצר את התיווך בין הילדים לבין המציאות.

אני הייתי גם מחזקת קשרים של האח הקטן עם בני גילו, מעבר לחברות עם אמה.

מאד חשוב שבאופן עקבי, עם תבנית קבועה ליצור פעולות שיהיו ברורות לילדה מצד אחד, וברורות לילד. כלומר ליצור תבנית קבועה של דברים.
ילדים שהם על רצף אוטיסטי- מאד חשוב ליצור להם הרגלים קבועים, תבנית קבועה של חיים. שידעו מה מצופה מהם, כדי להפחית את החרדה ואת חוסר הבטחון.

בהצלחה רבה,
אורלית
 

mazi77

New member
חברים

נכדתי בת 7, פנצה אלי בשאלות ובבקשת עזרה, "סבתא אין לי חברות בבית הספר חוץ מאחת, הן החברות כמו גוש אי אפשרלשחק איתן הן לא משתפות אותי, אני לבד בהפסקה או עם החברה היחידה, אחת האמהות עשתה יום הולדת ולפני כן מסיבת פיג'מות ואני היחידה שלא הוזמנתי, אפילו חברתי הוזמנה והיתפלאה שלא הוזמנתי".
שמעתי ניסיתי לתת לה משחקים (חמש אבנים, דילגית) לא עזר למחרת הביאו גם.
עלי לציין ששמעתי את הסיפור גם מביתי, שבכתה, דיברה עם ההורים ולא עזר, הבנתי שגם המורה לא היצליחה להיתמודד.
נכדתי יפה מטופחת חכמה, משחקת טניס, בעלת ביטחון עצמי, אבל חבל שדווקא בבית הספר יש הורים שמעודדים את הדבר הזה.
שאלתי מה אומרים לילדה איך אומרים לה להמשיך ולהיתעלם היא רק בכיתה א'....
 
קשיים חברתיים במעבר לכיתה א'

ראשית, קשה מאד לקרוא את מה שכתבת. בעיקר מנקודת מבט של סבתא.
ליבי איתך.
יש הרבה מה לעשות בנדון.
ראשית, צריך לרתום את כל האנשים המבוגרים בסביבה במעגלים השונים לצורך העניין.

נתחיל בילדה - מומלץ שהילדה תיקח משחק קופסא בהפסקה, תצרף אליה חברה או שתיים ותתחיל ליצור אט אט ,דרך המשחק, חברות או תיצור חברויות.
דבר נוסף, מאד חשוב להבליט את יכולותיה בצורה אמיתית וכנה (ללא הגזמות).

לגבי המחנכת- לבקש שהמורה תיצור פעילויות למידה באופן מכוון ויזום, אם זה עבודה בקבוצות, אם זה עבודה בזוגות, או במליאה ולתת לילדה במה אישית להעצמה - שהילדה תבחר נושא שמעניין אותה או מרתק אותה, ובמהלך רבע שעה הילדה תציג לכיתה בצורה מעניינת את הנושא שבחרה. דרך פעילויות לימודיות- להבליט את החוזקות של הילדה

לגבי ההורים- להזמין ילדה מהכיתה וליצור עבורן פעילות מאתגרת, כייפית, אטרקטיבית. לחשוף את הילדה באופן קבוע לקשרים חברתיים בשעות אחה"צ.

מאד חשוב לחפש חוג עבור הילדה שלא במסגרת בית הספר (שיש בו מסגרת ילדים שונה מזו של ביה"ס ) כדי לאפשר לה חוויות הצלחה בתחום החברתי-רגשי.

מאחלת לכם בהצלחה ושילוב חברתי מוצלח ונעים
אורלית
 

mazi77

New member
תודה לתגובתך

עלי לציין כי הילדה נמצאת בשני חוגים , בטניס, וריקוד גאז היפהופ
הילדה הכינה פרזנטציה על טניס, חילקה מתנה מחבטים וכדורים לילדים בכיתה,
לוקחת משחקים כפי שהצעת.
הבעיה היא התנשאות של ההורים וחוסר רגישות מצד המורים.
הילדים היו מסתדרים אם האמהות לא היו עושות הפליות ומתערבות לקטנות. אזורי המשגה הם של האמהות. הצפתי את הבעיה כאן בניסיון לפתוח את עני ההורים שמן הסתם קוראים במדור זה.
תודה רבה לעצותייך בהחלט אקנה משחקי חברה ואשלח בתקוה שהמורה לא תחרים.
 

Shirlymor

New member
סייעת רפואית

היי, האם ילד שסובל מאפילפסיה זכאי לסייעת רפואית? נאמר לי שזה תקף רק ברמות שונות של המחלה. אשמח לפירוט.
 
סייעת רפואית

סייעת רפואית היא לא בהכרח אדם שהוכשר מבחינה רפואית.
הם מקבלים הדרכה, אולם זה לא הכשרה מקצועית.
יש קריטריונים מאד ברורים בנושא, ולכן כדאי לברר לפרטי פרטים את הנושא ולבדוק האם הילד עומד בקריטריונים.
במידה ולא, חשוב מאד לידע את המסגרת בה הוא נמצא וכיצד להתמודד עם הבעיה בצורה היעילה ביותר כאשר יש מצבי חירום.

בהצלחה לכם,
אורלית
 

didicarmi

New member
תוכנית חינוך יחידנית

שלום. במידה ומוסד חינוכי צריך להכין תוכנית חינוך יחידנית עבור ילד עם צרכים מיוחדים שמשתלב בכיתה רגילה- הבנתי שעליו להכין את תוכנית עד חודש ימים ממועד תחיל הלימודים.
למי ניתן לפנות במידה וזה לא קורה והתוכנית מתעכבת?
כך היה בתחילת שנת הלימודים הנוכחית ואני חוששת שיקרה גם בתחילת שנת הלימודים החדשה....
תודה
 
תוכנית חינוך יחידנית

תוכנית הלימודים האישית, המותאמת והיחידנית נבנית על סמך נקודות החוזק של הלומד, ועל נקודות התורפה.
התוכנית אמורה להיבנות עד סוף חודש אוקטובר ע"י הורים ,מחנכת ומורת שילוב כששלושת הגורמים , עם הילד, צריכים להיות אחראים על בניית התוכנית. היא חייבת להיעשות בשיתוף פעולה.
עליכם לפנות למחנכת או למורת השילוב וביחד איתה לבנות את היעדים לשנת הלימודים.
במהלך השנה, אתם צריכים להיות שותפים למעקב.
במידה ויש צורך להוסיף, לשנות, למצוא יעדים נוספים, יש לעשות זאת יחד.
מטרת התהליך הזה פירושו לקיחת אחריות של כל הגורמים שנוגעים לילד- זה כולל את ההורים, את מורת השילוב ואת המחנכת.
בהצלחה,
אורלית
 
סיום האירוח בפורום

תודה רבה לכל הגולשים ששאלו, הביעו עניין , שיתפו אותנו בתהיות ובלבטים שלהם. השאלות החשובות האלו יעזרו לעוד הורים רבים אז תודה רבה !

השאלות היו מעניינות, מלמדות ומאתגרות.
אין ספק שלילדים מיוחדים יש הורים מיוחדים שעומדים מאחוריהם!
וכמה אנו לומדים מהילדים הנפלאים האלו שלנו.
בחיים, כמו בחיים, אנחנו נמצאים בלמידה מתמדת.

בהזדמנות זו, רוצה להודות מקרב הלב לאורלית ישראל שהשקיעה מזמנה וענתה באהבה ומקצועיות רבה לכל הגולשים.

ניפגש באירוח הבא, ועד אז- מוזמנים לשאול ולשתף בכל,
אני פה עבורכם.

ויקי
 
למעלה