באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
כשגרתי בפרבר היוקראתי סאות' יאררה שכמעט

צודק, התבלבלתי ברציפים, לא התכוונתי שיהיו 4
צפונה, אלא שיהיו 3 צפונה ו-3 דרומה, אבל עדיין הרכבות מאשקלון ייצאו מאותו אי. זה יותר מסובך ממה שחשבתי, ואולי אחשוב בהמשך האם יש פתרון.
כשגרתי בפרבר היוקראתי סאות' יאררה שכמעט
צמוד למלבורן, בתחנת רכבת הפרברים (של הרכבת החשמלית הכבדה, זו שנראית כמו רכבת רכבת ולא החשמלית, כי מהשכונה/פרבר שלי היה גם
חשמלית [טראם] לסיטי)
הרכבות למלבורן יצאו משני רציפים שונים מתוך 6 רציפים.

השעות היו קבועות ובנוסף היה לוח דיגיטלי וגם כריזה.
גם היה לוח בלובי התחנה כך שתמיד ידעתי לאיזה רציף ללכת.


העניין הוא ששם היו רכבות כל 4 עד 8 דקות, כן, כן, בשעות הלחץ כל 4 עד 8 דקות רכבת כבדה לעיר
וגם זה היה שם מקדמת דנא.
בארץ אם יעשו זאת בסבידור ורכבת לא תהיה כל 8 דקות, זה יגרום ויגרור בלבולים רבים ולכן
צריך לעשות הכל, אבל הכל, על מנת שלעיר X תמיד הרכבת תהיה מאותו אי רציפים בתחנות גדולות כגון סבידור.
 

down under

New member
יוקרתי ולא יוקראתי (לא יודע מה קרה לי)

כשגרתי בפרבר היוקראתי סאות' יאררה שכמעט
צמוד למלבורן, בתחנת רכבת הפרברים (של הרכבת החשמלית הכבדה, זו שנראית כמו רכבת רכבת ולא החשמלית, כי מהשכונה/פרבר שלי היה גם
חשמלית [טראם] לסיטי)
הרכבות למלבורן יצאו משני רציפים שונים מתוך 6 רציפים.

השעות היו קבועות ובנוסף היה לוח דיגיטלי וגם כריזה.
גם היה לוח בלובי התחנה כך שתמיד ידעתי לאיזה רציף ללכת.


העניין הוא ששם היו רכבות כל 4 עד 8 דקות, כן, כן, בשעות הלחץ כל 4 עד 8 דקות רכבת כבדה לעיר
וגם זה היה שם מקדמת דנא.
בארץ אם יעשו זאת בסבידור ורכבת לא תהיה כל 8 דקות, זה יגרום ויגרור בלבולים רבים ולכן
צריך לעשות הכל, אבל הכל, על מנת שלעיר X תמיד הרכבת תהיה מאותו אי רציפים בתחנות גדולות כגון סבידור.
יוקרתי ולא יוקראתי (לא יודע מה קרה לי)
 

easylivin

New member
ברכות, אבל הזמנים באמת טעונים שיפור.

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
ברכות, אבל הזמנים באמת טעונים שיפור.
וגם התדירות. אין סיבה שהרכבת המהירה החדשה שלנו בעשור השני של המאה ה-21 תיסע במהירות ממוצעת של 63 קמ"ש רק עם 3 עצירות בדרך, על מסילה חדשה, מפוארת וכפולה, ישרה כמעט לגמרי למעט עיקול יחיד (וולפסון) בסמוך לקצה הקו שבו מאטים גם ככה. וזה בזמן שהמהירות ההמוצעת בין פרדס חנה לת"א האוניברסיטה (מרחק דומה) עם כל העצירות - 78 קמ"ש.

אז שלא יספרו לכם שוב בובע מייסעס, למה ככה. אם תתעקשו, הם יספרו. ימציאו לכם "אלנט חסר בגשרים" או שקר אחר כלשהו.

אני רואה שההערכה הפסימית שלי לזמן הנסיעה הצפוי משדרות, קרובה למציאות לצערי הרב. בהזדמנות זו אני מעדכן אותה ל-55 דקות...
 

amit1270

New member


ברכות, אבל הזמנים באמת טעונים שיפור.
וגם התדירות. אין סיבה שהרכבת המהירה החדשה שלנו בעשור השני של המאה ה-21 תיסע במהירות ממוצעת של 63 קמ"ש רק עם 3 עצירות בדרך, על מסילה חדשה, מפוארת וכפולה, ישרה כמעט לגמרי למעט עיקול יחיד (וולפסון) בסמוך לקצה הקו שבו מאטים גם ככה. וזה בזמן שהמהירות ההמוצעת בין פרדס חנה לת"א האוניברסיטה (מרחק דומה) עם כל העצירות - 78 קמ"ש.

אז שלא יספרו לכם שוב בובע מייסעס, למה ככה. אם תתעקשו, הם יספרו. ימציאו לכם "אלנט חסר בגשרים" או שקר אחר כלשהו.

אני רואה שההערכה הפסימית שלי לזמן הנסיעה הצפוי משדרות, קרובה למציאות לצערי הרב. בהזדמנות זו אני מעדכן אותה ל-55 דקות...
 

jarondl

New member
הבחנתי גם בביטול לפחות רכבת אחת לב"ש

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
הבחנתי גם בביטול לפחות רכבת אחת לב"ש
צריך לעשות השוואות בכל הקווים,
כי במקרה הבחנתי שהרכבת שיוצאת מת"א מרכז ב10:32 נעלמת בלו"ז החדש. בטח יש עוד דברים כאלה.
 

jarondl

New member
לעומת זאת התווספה 18:02 מב"ש לנהריה

הבחנתי גם בביטול לפחות רכבת אחת לב"ש
צריך לעשות השוואות בכל הקווים,
כי במקרה הבחנתי שהרכבת שיוצאת מת"א מרכז ב10:32 נעלמת בלו"ז החדש. בטח יש עוד דברים כאלה.
לעומת זאת התווספה 18:02 מב"ש לנהריה
 
מעניין, לחיפה דווקא הוסיפו רכבת ב"חור" של בין

הבחנתי גם בביטול לפחות רכבת אחת לב"ש
צריך לעשות השוואות בכל הקווים,
כי במקרה הבחנתי שהרכבת שיוצאת מת"א מרכז ב10:32 נעלמת בלו"ז החדש. בטח יש עוד דברים כאלה.
מעניין, לחיפה דווקא הוסיפו רכבת ב"חור" של בין
10:22 ל-11:22, ב-10:42.
 

S a m B o o k i

New member
עצם זה שהרכבת האחרונה לתל אביב מאשדוד ב22:36

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
עצם זה שהרכבת האחרונה לתל אביב מאשדוד ב22:36
ולא ב20:59 דיינו.
ותדירות רכבות מצטברת של 3 פעמים בשעה במשך רוב היום מאשדוד לתל אביב - כבר טוב.
עכשיו הבעיה - זמן הנסיעה ארוך מכפי שציפיתי. נקווה שזה יתקצר במהלך הזמן.
 

benshap2

New member
לתושבי יבנה זה יהיה ממש ,יום אבל"

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
לתושבי יבנה זה יהיה ממש ,יום אבל"
לא מספיק שהרכבות יתחילו להגיע מלאות, מדובר בהרעה משמעותית בשירות:

1. במשך רוב שעות היום תדירות הרכבות מיבנה מערב תרד מ2 רכבות בשעה לרכבת אחת בשעה.
2. במקביל להרעה הזאת תחול הרעה גם בקו המזרחי בחלק מהשעות, מכיוון שהרכבות עוברות מערבה, מכאן שהרעה כפולה.

בחזרה לאוטובוסים...
 

amit1270

New member
קשה לי להאמין שזה יעבור בשקט

לתושבי יבנה זה יהיה ממש ,יום אבל"
לא מספיק שהרכבות יתחילו להגיע מלאות, מדובר בהרעה משמעותית בשירות:

1. במשך רוב שעות היום תדירות הרכבות מיבנה מערב תרד מ2 רכבות בשעה לרכבת אחת בשעה.
2. במקביל להרעה הזאת תחול הרעה גם בקו המזרחי בחלק מהשעות, מכיוון שהרכבות עוברות מערבה, מכאן שהרעה כפולה.

בחזרה לאוטובוסים...
קשה לי להאמין שזה יעבור בשקט
 

benshap2

New member
אחרי שכמות הנוסעים מיבנה לתל אביב הוכפלה

קשה לי להאמין שזה יעבור בשקט
אחרי שכמות הנוסעים מיבנה לתל אביב הוכפלה
תוך כשנה, ממועד פתיחת הקו המערבי, לדעתי עכשיו היא תפתח ב20-30% מהסיבות שמניתי לעיל:

1. רכבות צפופות יותר.
2. 3 רכבות בשעה במקום 5 מהעיר בשעות השיא.
3. 2 רכבות בשעה במקום 3 מהעיר בשעות השפל.
 

erezesa

New member
ממש טמטום ברכבת בישראל ,אני מקווה שזה ניתן לש

אחרי שכמות הנוסעים מיבנה לתל אביב הוכפלה
תוך כשנה, ממועד פתיחת הקו המערבי, לדעתי עכשיו היא תפתח ב20-30% מהסיבות שמניתי לעיל:

1. רכבות צפופות יותר.
2. 3 רכבות בשעה במקום 5 מהעיר בשעות השיא.
3. 2 רכבות בשעה במקום 3 מהעיר בשעות השפל.
ממש טמטום ברכבת בישראל ,אני מקווה שזה ניתן לש


לשינוי,עוד אפשר לשנות את המצב הקיים .
 

benshap2

New member
בנוסף, זה לא שיש שיפור לתושבי אשקלון או אשדוד

לתושבי יבנה זה יהיה ממש ,יום אבל"
לא מספיק שהרכבות יתחילו להגיע מלאות, מדובר בהרעה משמעותית בשירות:

1. במשך רוב שעות היום תדירות הרכבות מיבנה מערב תרד מ2 רכבות בשעה לרכבת אחת בשעה.
2. במקביל להרעה הזאת תחול הרעה גם בקו המזרחי בחלק מהשעות, מכיוון שהרכבות עוברות מערבה, מכאן שהרעה כפולה.

בחזרה לאוטובוסים...
בנוסף, זה לא שיש שיפור לתושבי אשקלון או אשדוד
ברוב שעות היום, כך שסתם מדובר בעוד זמן מנוחה לנהגי רכבת ישראל שישבו להם 40 דקות בראשון לציון במקום להמשיך ליבנה לנוח "רק" 25 דקות ולנסוע חזרה לראשון.
 
אבל היכן הרכבות יחנו ביבנה?

בנוסף, זה לא שיש שיפור לתושבי אשקלון או אשדוד
ברוב שעות היום, כך שסתם מדובר בעוד זמן מנוחה לנהגי רכבת ישראל שישבו להם 40 דקות בראשון לציון במקום להמשיך ליבנה לנוח "רק" 25 דקות ולנסוע חזרה לראשון.
אבל היכן הרכבות יחנו ביבנה?
ברגע שהיא הופכת לתחנת ביניים, היא כבר לא מתאימה לשמש כתחנת קצה לרכבות, בניגוד למשה דיין בה יש ארבעה רציפים.
 

benshap2

New member
זה לא בדיוק נכון

אבל היכן הרכבות יחנו ביבנה?
ברגע שהיא הופכת לתחנת ביניים, היא כבר לא מתאימה לשמש כתחנת קצה לרכבות, בניגוד למשה דיין בה יש ארבעה רציפים.
זה לא בדיוק נכון
כשיש לך רכבת אחת לכיוון כל שעה שממשיכה דרומה או מגיעה מדרום, זו ממש לא בעיה שרכבת תחנה ביבנה באופן קבוע ברציף 2, והרכבות מ\ל דרום יעצרו ברציף מספר 1, שבסיכומו של עניין יהיה תפוס על ידי רכבת כלשהי במשך כ2 דקות מצטברות כל שעה....
נכון שלמסילה כפולה יש יתרון עצום של יכולת להעביר יותר רכבות בכל זמן נתון, אבל מהרגע שהוא גם ככה לא מנוצל ויש רכבת פעם בשעה, מה זה משנה אם לבדיוק 300 מטרים לאורך הקו יתהיה "מסילה בודדת" ורכבת תחנה במסילה השניה?!
 

benshap2

New member
ואחרי בדיקה אני אפילו עוד יותר בטוח בדעתי:

זה לא בדיוק נכון
כשיש לך רכבת אחת לכיוון כל שעה שממשיכה דרומה או מגיעה מדרום, זו ממש לא בעיה שרכבת תחנה ביבנה באופן קבוע ברציף 2, והרכבות מ\ל דרום יעצרו ברציף מספר 1, שבסיכומו של עניין יהיה תפוס על ידי רכבת כלשהי במשך כ2 דקות מצטברות כל שעה....
נכון שלמסילה כפולה יש יתרון עצום של יכולת להעביר יותר רכבות בכל זמן נתון, אבל מהרגע שהוא גם ככה לא מנוצל ויש רכבת פעם בשעה, מה זה משנה אם לבדיוק 300 מטרים לאורך הקו יתהיה "מסילה בודדת" ורכבת תחנה במסילה השניה?!
ואחרי בדיקה אני אפילו עוד יותר בטוח בדעתי:
במשך שעות היום עוברת רכבת אחת ביבנה מערב לכיוון צפון, לצורך העניין ב12:52.
באותן שעות עוברת רכבת אחת לכיוון דרום, לורך בעניין ב13:01.

בין 13:01 ועד 13:52 לא עוברת אף רכבת בתחנה (!!!!!).
האם זו בעיה שהרכבת ה"רגילה" שמגיעה ליבנה מערב בשעה 13:11 דקות תגיע לתחנה , ותצא ממנה בסביבות 13:39 כמו היום? או אפילו קצת לפני? אפילו שיהיה "קונקשן" של כמה דקות בראשון, זה לא באמת משנה.

בתדירות הנוכחית, יבנה יכולה מערב להישאר תחנת קצה לרכבת אחת לפחות לכיוון בשעה ללא כל בעיה.
 
זה בהנחה שאין תקלות ורכבות יוצאות ומגיעות

ואחרי בדיקה אני אפילו עוד יותר בטוח בדעתי:
במשך שעות היום עוברת רכבת אחת ביבנה מערב לכיוון צפון, לצורך העניין ב12:52.
באותן שעות עוברת רכבת אחת לכיוון דרום, לורך בעניין ב13:01.

בין 13:01 ועד 13:52 לא עוברת אף רכבת בתחנה (!!!!!).
האם זו בעיה שהרכבת ה"רגילה" שמגיעה ליבנה מערב בשעה 13:11 דקות תגיע לתחנה , ותצא ממנה בסביבות 13:39 כמו היום? או אפילו קצת לפני? אפילו שיהיה "קונקשן" של כמה דקות בראשון, זה לא באמת משנה.

בתדירות הנוכחית, יבנה יכולה מערב להישאר תחנת קצה לרכבת אחת לפחות לכיוון בשעה ללא כל בעיה.
זה בהנחה שאין תקלות ורכבות יוצאות ומגיעות
בזמן, אבל מה יקרה אם רכבת תצא מאשקלון באיחור של 20 דקות נניח?
הרי תקלות קורות ואיחורים עלולים להתרחש.
האם יש דוגמא לתחנת רכבת שיש בה רק שני רציפים שמשמשת גם כתחנת קצה וגם כתחנת ביניים, מלבד תחנת נתב"ג בשעות הלילה עד לפני שנפתח קו הלילה לבאר שבע?
 

benshap2

New member
יש לך שעה רצוף בלי שאמורה להיות רכבת על כל

זה בהנחה שאין תקלות ורכבות יוצאות ומגיעות
בזמן, אבל מה יקרה אם רכבת תצא מאשקלון באיחור של 20 דקות נניח?
הרי תקלות קורות ואיחורים עלולים להתרחש.
האם יש דוגמא לתחנת רכבת שיש בה רק שני רציפים שמשמשת גם כתחנת קצה וגם כתחנת ביניים, מלבד תחנת נתב"ג בשעות הלילה עד לפני שנפתח קו הלילה לבאר שבע?
יש לך שעה רצוף בלי שאמורה להיות רכבת על כל
אחת מהמסילות.
במקביל, יש לך 51 דקות בלי שאמורה להיות ולו רכבת אחת בתחנה (!!).

אתה לא יכול לבנות לו"ז בהנחה שרכבות יאחרו איחורים מטורפים כל הזמן, זה לא הגיוני. אם תבנה ככה לו"ז 90% מהרכבות בציר האיילון מבוטלות בכל שעה נתונה...

תביא רכבת שתגיע ליבנה בxx:25
תוציא את הרכבת הזאת מיבנה ב xx:35

זה מספיק זמן לנהג לנוח,
זה 24 דקות ספייר מהרכבת הקודמת שבתחנה (ו35 דקות ספייר מהרכבת האחרונה של אותו רציף)
וזה 17 דקות ספייר מהרכבת הבאה שנכנסת לרציף הזה, כשבמקרה של תקלה רצינית יש לך גם את הרציף השני פתוח למשך 28 דקות.

אני אפילו לא בטוח שהרכבת של 52 מיבנה בכלל יוצאת מאשקלון ב35...
 
יכול להיות שהפתרון בינתיים הוא שהרכבות

ואחרי בדיקה אני אפילו עוד יותר בטוח בדעתי:
במשך שעות היום עוברת רכבת אחת ביבנה מערב לכיוון צפון, לצורך העניין ב12:52.
באותן שעות עוברת רכבת אחת לכיוון דרום, לורך בעניין ב13:01.

בין 13:01 ועד 13:52 לא עוברת אף רכבת בתחנה (!!!!!).
האם זו בעיה שהרכבת ה"רגילה" שמגיעה ליבנה מערב בשעה 13:11 דקות תגיע לתחנה , ותצא ממנה בסביבות 13:39 כמו היום? או אפילו קצת לפני? אפילו שיהיה "קונקשן" של כמה דקות בראשון, זה לא באמת משנה.

בתדירות הנוכחית, יבנה יכולה מערב להישאר תחנת קצה לרכבת אחת לפחות לכיוון בשעה ללא כל בעיה.
יכול להיות שהפתרון בינתיים הוא שהרכבות
שמגיעות עד משה דיין ויוצאות ממנה ימשיכו עד אשדוד ויצאו ממנה.
באשדוד יש שלושה רציפים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה